 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
klavdij Član

Pridružen-a: Pon 18 Feb 2008 18:47 Prispevkov: 41 Aktiv.: 0.19
|
Objavljeno: Pon Feb 18, 2008 6:50 pm Naslov sporočila: Magnetni vžigalnik!! |
|
|
Pozdravljeni!
Zanima me,kako točno deluje magnetni vžigalnik v motorjih. Vem da je v zvezi z magneti in magnetnim poljem,ter navitjem. Vendar pa zanima točno kako deluje....
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BostjanVidmar Član


Pridružen-a: Sre 30 Jan 2008 13:46 Prispevkov: 299 Aktiv.: 1.41 Kraj: Dragomer
|
Objavljeno: Pon Feb 18, 2008 7:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
A ni tam visokonapetostni transformator, kateri povzroči iskro?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
klavdij Član

Pridružen-a: Pon 18 Feb 2008 18:47 Prispevkov: 41 Aktiv.: 0.19
|
Objavljeno: Pon Feb 18, 2008 7:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja nekaj je kar daje iskro,sam ne vem kaj,oz ne vem celotnega potopka.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BostjanVidmar Član


Pridružen-a: Sre 30 Jan 2008 13:46 Prispevkov: 299 Aktiv.: 1.41 Kraj: Dragomer
|
Objavljeno: Pon Feb 18, 2008 7:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
MIslim da je običajen visokonapetostni transformator, sicer ti bo pa kdo ki je bolj izkušen napisal, jaz osebno lahko samo špekuliram o tem
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.74 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Pon Feb 18, 2008 11:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
"Klasičen" vžigalni sistem pri motorjih na vplinjač je sestavljen iz:
- dinamo / alternator, ki proizvaja elektriko
- mehanski prekinjevalec, ki se sklene in razklene vsakič, ko je potrebno narediti iskro - ta je ponavadi vezan na vakuumski zamik zaradi predvžiga
- visokonapetostni transformator oz. vžigalna tuljava oz. "cinšpula" ki nizkonapetostne impulze pretvori v visoko napetost
- vžigalne svečke, na katerih nastane iskra
Kako pa je narejen magnetni, ti pa žal ne znam povedati...
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.04
|
Objavljeno: Tor Feb 19, 2008 12:12 am Naslov sporočila: |
|
|
"cinšpula", torej neke sorte transformator, ki ima nizkonapetostno navitje (žica cca 0.7mm premera) in visokonapetostno.
NN del je povezan na eni strani na maso, na drugi pa na kondenzator in platine. Oba slednja elementa na drugi strani spet na maso.
VN del pa na eni strani na maso, na drugi gre na svečko.
Iskra nastane v trenutku ko se platine razklenejo. No, pravzaprav začne nastajat, njeno trajanje pa je določeno s kondenzatorjem.
Dejansko je princip enakovreden klasičnemu, le da magnetenje jedra ni izvedeno z dovajanjem elektrike v navitje ampak direkt z magnetom.
Pri Tomosih (in podobnih, tudi Puch pony express je imel enako) sta pod magnetom dva navitja, običajno zgoraj vžigalni del in spodaj za luč.
6V izvedenke so imele moč za luč 17W, "cinšpula" pa je bila "all-in-one" v tazgornjem navitju.
12V pa so imele moč 50W, cinšpula pa je bila zunaj, pod magnetom pa le "generator" vzbujevalne elektrike (+ kondenzator in platine).
Malenkost drugačna izvedba, ampak princip še vedno praktično enak.
6V cinšpule so rade crkovale, verjetno tudi zaradi temperaturnih obremenitev (bile so praktično v samem bloku motorja, 12V pa zunaj).
12V izvedenka je imela seveda ustrezno močnejši magnet.
6 oziroma 12-voltni del za luči sta se tudi nekoliko razlikovala, a to za vžig ni pomembno.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.01 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Feb 19, 2008 1:00 am Naslov sporočila: |
|
|
MadMax je napisal/a: |
...
Iskra nastane v trenutku ko se platine razklenejo. No, pravzaprav začne nastajat, njeno trajanje pa je določeno s kondenzatorjem.
... |
Lepo si napisal vse razen tistega pod bold ... da te malce popravim
Kondenzator je tam za zaščito platin proti sežiganju kontaktov in na trajanje iskre ne vpliva ... kvečjemu ji malenkost zmanjaša moč oziroma napetost.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.04
|
Objavljeno: Tor Feb 19, 2008 1:12 am Naslov sporočila: |
|
|
Vpliva, vpliva, pa še kako
Brez kondenzatorja imaš sicer višjo napetost iskre, a je le-ta neuporabno kratka (časovno).
Sicer lahko probaš, brez kondenzatorja dobiš tako iskro, da motor sploh ne vžge.
Je pa res da mora biti vrednost usklajena z ostalimi elementi.
Pri avtih npr., kjer imamo enosmerno napetost, pri nepravilni vrednosti kondenzatorja "odžiga" le eno stran platin, če je recimo kondeljc premajhen, in drugo če je prevelik.
Tako smo včasih po platinah videli, če je kondenzator zrel za menjavo.
/edit:
po tvoji logiki elektronski (tranzistorski) vžig ne bi potreboval kondenzatorja.
Pa ga.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.01 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Feb 19, 2008 1:42 am Naslov sporočila: |
|
|
Te stvari sem počel pred cca. 30. leti na starem PUCHovem pony-expresu in zadeva je tako kot pri avtu delovala tudi brez kondenzatorja ... seveda dokler so vzdržale platine.
Preizkusil sem pa marsikaj ... med drugim spremenitev kota predvžiga, da je nastal "zavžig" in motor je vžgal celo v napačno smer. Si zamišljaš pogled, ko nekom daš v roke moped (kao avtomatik) za en krog, ki si mu ga prej vžgal, ta pa po dodajanju gasa potegne rikverc ...
Elektronski vžigi pa po večini nimajo več teh kondenzatorjev, ker čase določajo z trajanjem napetosti na vžigalni tuljavi. Še tisti predpotopni nadomestki elektronskih vžigov, ki smo jih na YUGOtih dodajali med platine in cinšpulo z BU tranzistorji tega niso več imeli ... kvečjemu diode 1N4007.
BTW, tudi za način ugotavljanja primernosti platin glede na rob iztrošenosti kontaktov prvič slišim ... niti mi ni logično.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.04
|
Objavljeno: Tor Feb 19, 2008 2:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Tudi jaz sem Pucha prepričal, da je vžgal "v rikverc"
Brez kondenzatorja mi pa ni uspelo prepričat nobenega motorčka, da bi iz sebe spravil karkoli več kot jetično kašljanje... Izgleda, da si imel srečo, ali pa jaz nesrečo.
Če pogledaš izvedenko tranzistorskega vžiga kot smo ga pred leti montirali na fičkote, stoenke, jugote... http://www.mikroe.com/sr/magazine/3broj/3broj12.htm boš še vedno zasledil kondenzator.
Sam sem kar nekaj starih Zastav opremil z enostavnejšo izvedenko iz revije SAM (ni bilo D L C filtra za napajanje pobudnega T) in na dveh ali treh poskusil tudi brez kondenzatorja, pa ni delalo.
So pa takratne moje izvedenke vezja imele, če se ne motim, BUX18 TO3 darlingtonca.
V tekstih o teh predelavah na tranzistorski vžig se je pogosto pojavljal stavek "Kontakti ne nagorevaju, pošto više nema varničenja, a (podešeni) razmak ostaje stalan", ki pa spet-ne drži.
Kulturnim izvedenkam platin je namreč ravno odgorevanje kontaktov zagotavljalo konstantno nastavitev, saj se je obrabljal tudi pertinaksni drsnik-odmikač, ki je drgnil po ekscentru. Po montaži "elektronike" obrabe kontaktov ni bilo več, obraba drsnika pa je ostala.
Zadnji stavek pa mislim da nisi čisto dojel na kaj sem mislil.
Sigurno se spomneš, da so platine na mestu iskrenja imele čudno površino, običajno je en kontakt imel rahlo vdrtino, drugi pa izboklino.
No, bolj ko je imel kondeljc pravilno vrednost, manj je bilo to izraženo.
Razlog pa je menda povsem fizikalne narave in se natančne razlage ne spomnem več, itak pa gre za finese, na katere takratni motorji niti niso bili občutljivi.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
DrRogla Član


Pridružen-a: Tor 18 Jan 2005 18:00 Prispevkov: 336 Aktiv.: 1.42 Kraj: Hrastnik, Maribor
|
Objavljeno: Tor Feb 19, 2008 11:21 am Naslov sporočila: |
|
|
Ni pri magnetnem pač namesto platin nek magnetek, ki izklaplja in vklaplja kakšno magnetno stikalo... Potem pa kot pri vseh elektroncih naprej elektronika...
_________________ LP, Božo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.04
|
Objavljeno: Tor Feb 19, 2008 11:28 am Naslov sporočila: |
|
|
V osnovi lahko vsak "magnetni" vžigalni sistem zreduciraš na dinamo, naprej pa elektr(on)iko take ali drugačne vrste.
Reed kontaktov še nisem zasledil, obstajajo pa različne izvedbe brezkontaktnih vžigov na takšne in drugačne magnetne principe.
Z optiko bi sicer tudi šlo, a se ne uporablja zaradi problemov umazanije.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1669 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Tor Feb 19, 2008 7:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nekaj časa nazaj sem si malo pogledal sistem na svojem Avtomatiku A35, letnik '98. Napetost je 12 V. Ima pa v notranjosti 4 navitja, od tega je zgornja za vžig, preostale 3 pa za luči.
V notranjosti nisem opazil nobenih stikal, reed relejev, platin, kondenzatorjev, ničesar. Navitje zgornje tuljave gre na stikalo za ugasnitev motorja, in od tam direktno na vžigalno tuljavo. Ta vžigalna tuljava ima še priključek za maso in VN izhod za svečko. Kaj je v notranjosti te tuljave, ne vem, ker je vse zalito v plastiko.
Vztrajnik pa ima 4 magnete. Severni in južni poli so razporejeni kot vidite na sliki.
Kar pa je sedaj zanimivo: -Vztrajnik je neposredno na glavni gredi. En vrtljaj glavne gredi (in s tem tudi vztrajnika) pomeni en gib bata navzdol in navzgor. Ampak, pri tem se skupini dveh južnih (ali severnih?) magnetnih polov dvakrat pojavita pred zgornjo tuljavo. Enkrat ko je bat v zgornji mrtvi točki, in enkrat ko je v spodnji.
Sedaj, za zgornjo mrtvo točko razumem, da bo sistem oddal iskro, ampak sem 99% prepričan, da jo bo tudi takrat, ko bo bat čisto spodaj. Nevem če to kaj vpliva na tek motorja, in zakaj je to dobro..
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
13.01 KB |
Pogledana: |
9384 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
DrRogla Član


Pridružen-a: Tor 18 Jan 2005 18:00 Prispevkov: 336 Aktiv.: 1.42 Kraj: Hrastnik, Maribor
|
Objavljeno: Tor Feb 19, 2008 7:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zato imaš platine...
_________________ LP, Božo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1669 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Tor Feb 19, 2008 7:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če pa ravno platin ni nikjer In nobenih podobnih stvari, ki bi dajale informacijo o položaju bata.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 487 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|