 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
RisPo Neznanec

Pridružen-a: Pet 03 Feb 2006 12:15 Prispevkov: 5 Aktiv.: 0.02
|
Objavljeno: Tor Sep 18, 2007 7:22 pm Naslov sporočila: Govorna naprava za motor |
|
|
Danes, ko sem listal Conradov katalog, mi je v glavo padla ideja, da bi si naredil govorno napravo, ker so že narejene predrage. Za zgled sem si vzel tole napravco: klik
Sam sem že naredil neko idejno zasnovo:
Zadeva naj bi delovala nekako takole:
- zvočnik 1 in mikrofon 1, sta v čeladi A
- zvočnik 2 in mikrofon 2, sta v čeladi B
- napajanje iz akumulatorja motorja => 12VDC
- ko mikrofon 1 v čeladi A zazna govor ga mora ojačati in predvajati na zvočniku 2 v čeladi B
- ko mikrofon 2 v čeladi B zazna govor ga mora ojačati in predvajati na zvočniku 1 v čeladi A
- ko nobeden ne govori bi igrala glasba (oz. naprava), ki je priključena preko 3,5 stereo audio konektorja
- "funkcijo govor" bi vklopil z stikalom (vsaka čelada ima svojega) ali pa z zaznavo glasu na mikrofonu (potreben tudi filter proti šumu)
Torej potrebujem izdelati nekakšen ojačevalnik s tremi vhodi in z dvema izhodoma, ki ima možnost nastavitve moči izhoda.
Zdaj me pa zanimajo še kakšne dodatne ideje, oziroma nasveti in potrebujem malo pomoči pri izdelavi načrta vezja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Domenius Član



Pridružen-a: Sre 30 Nov 2005 14:15 Prispevkov: 1188 Aktiv.: 5.01 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Tor Sep 18, 2007 7:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi jaz sem se nekaj s temi stvarmi ukvarjal oz. sem o njih razmišljal. Jaz bi uporabil operacijske ojačevalnike za ojačanje zvoka in za filtre - tako bi rabil samo en čip (z večimi operacijskimi seveda), ali pa mogoče dva, če bi bilo kaj več filtrov ali kakšen "auto gain control" + tisti zunanji upori in kondenzatorji. Vezje nebi smelo biti preveč komplicirano. O predvajanju glasbe pa nisem razmišljal, ker raje poslušam zvok motorja  _________________ It's electric!
Nazadnje urejal/a Domenius Tor Sep 18, 2007 10:08 pm; skupaj popravljeno 2 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
borber Član


Pridružen-a: Pon 23 Maj 2005 8:40 Prispevkov: 3111 Aktiv.: 13.12 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Tor Sep 18, 2007 7:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kot sem že drugje povedal: poglejte V O X (voice activated switch), (tiste tri črke je treba pisati skupaj, nek filter jih na forumu spremeni v zeleno glavo...VOX) vezija. Radioamaterji so jih včasih veliko uporabljali. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RisPo Neznanec

Pridružen-a: Pet 03 Feb 2006 12:15 Prispevkov: 5 Aktiv.: 0.02
|
Objavljeno: Tor Sep 18, 2007 9:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
borber je napisal/a: |
Kot sem že drugje povedal: poglejte V O X (voice activated switch), (tiste tri črke je treba pisati skupaj, nek filter jih na forumu spremeni v zeleno glavo...VOX) vezija. Radioamaterji so jih včasih veliko uporabljali. |
Misliš kaj takšnega:
http://www.electronickits.com/kit/complete/elec/k126.jpg
Sem pa našel še eno zadevo v reviji TIM, ampak to zadevo je nekoč naredil prijatelj in zadeva bojda ni uporabna
 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Sep 18, 2007 9:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mimogrede: V O X se pri teh zadevah zaradi šumov pod čelado obnese zelo slabo ...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RisPo Neznanec

Pridružen-a: Pet 03 Feb 2006 12:15 Prispevkov: 5 Aktiv.: 0.02
|
Objavljeno: Tor Sep 18, 2007 10:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Mimogrede: V O X se pri teh zadevah zaradi šumov pod čelado obnese zelo slabo ...  |
Nekaj sem bral o tem, da to rešiš tako, da namestiš 2 mikrofona nameščena nasprotno (enega naprej, drugega nazaj) in potem naj bi mikrofon obrjen naprej snemal šum, tisti obrjen nazaj pa glas in naj bi potem čip upošteval šum prvega mikrofona in ga odštel od posnetka drugega mikrofona. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Sep 18, 2007 10:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
RisPo je napisal/a: |
Nekaj sem bral o tem, da to rešiš tako, da namestiš 2 mikrofona nameščena nasprotno (enega naprej, drugega nazaj) in potem naj bi mikrofon obrjen naprej snemal šum, tisti obrjen nazaj pa glas in naj bi potem čip upošteval šum prvega mikrofona in ga odštel od posnetka drugega mikrofona. |
Brez zamere ... nisi prvi, ki se je to spomnil, niti zadnji, ki bo neuspešno probal. Take zadeve me spominjajo na TV serije forenzikov, ki v svojih laboratorijih iz kopice zvokov zelo podobnih frekvenc izločajo ravno tistega, ki se jim zahoče. Ali pa zoomirajo posnetek nadzorne kamere 240x360 pixlov ter z njim potem na 100 daleč preberejo črtno kodo iz kakšnega papirčka ...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Sre Sep 19, 2007 9:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Zadeva res ne sodi na to mesto, ampak ko je nekdo že omenil...
Najbolj bedna finta od tistih CSI nadaljevank je bila, ko so na cesti našli ustreljenega. Krogle ni bilo. Jasno je, da je krogla ne more izginiti, zato je logično, da jo je morala požreti podgana. Ker je krogla prevelika za podgano za požret, se mora od krogle zadušit. Ker je bila zraven trgovina, je povsem jasno, da se mora podgana zateči v trgovino in nikamor drugam. Ker podgane ni bilo na tleh trgovine, je povsem logično, da je morala crkniti pod dvojnim stropom. Tip (Horatio) je dvignil stropno ploščo. Ker se zaradi teme ni videlo nič, je nekakšen ročni analizator usmeril v temo. V naslednjem hipu je analizator pokazal na decimalke natančno svinec, baker, bizmut in podobno, skratka sestavne materiale krogle. Podgana pa se je res zadušila z kroglo.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|