www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Odprava napak na telefonskih linijah

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6736
Aktiv.: 28.40
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 27, 2007 4:12 pm    Naslov sporočila:  Odprava napak na telefonskih linijah Odgovori s citatom

V PBX-u je več analognih PSTN telefonskih linij. Vse skupaj je priključeno na nek sprejemnik, kamor priletijo klici iz različnih koncev. Prenosne hitrosti so majhne (v večini primerov gre za 2400). V zadnjem času pa se dogaja, da prihaja do neuspešnih poskusov komunikacije. Povezava se sicer vzpostavi, vendar preko linije prileti neka "solata" in sprejemnik zvezo podre. Preverjalo se je že sprejemnik, pa tudi nekatere naprave na oddaljenem koncu, pri katerih je komunikacija občasno padla. Vse preverjeno kot kaže deluje b.p.

Moja predpostavka je, da se na nek način občasno na eni ali več linijah pojavi kak šum ali presluh, kar zmoti komunikacijo. Zanima me, na kakšen način je možno izključiti vzrok v linijah "operaterja telekomunikacij"? Z njimi sem se o tem pogovarjal, vendar (logično Confused ) ne kažejo nekega velikega interesa za razčiščevanje problema. Odgovori so v večini primerov nekaj v tem smislu:

- kako pa naj to sploh ugotovimo?
- kaj naj pravzaprav pomerimo, da bomo videli ali je stvar OK?
- telefonske linije so namenjene samo govorni telefoniji Rolling Eyes
- Kako pa veste, da je problem tukaj in ne na strani kjer je priključen oddajnik?
- ...

Prosil bi za kak nasvet, v katero smer naj porivam vse skupaj (finančno plat pustimo pri miru - zanimajo me tehnične možnosti), da se bo nekaj premaknilo? Kaj lahko v smislu meritev in ostalega angažiranja zahtevam od njih? Je kakšna varianta, da sam obesim na linije nekaj, kar bo pokazalo na vzrok za takšno stanje?

Lp, Frenki
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Sokrat
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00
Prispevkov: 5584
Aktiv.: 23.55

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 27, 2007 4:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj se pa zgodi kadar prikljucis sprejemnik neposredno na vsako od linij namesto na PBX ? Ali motnje v tem primeru izginejo ali ne ?
_________________
Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6736
Aktiv.: 28.40
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 27, 2007 5:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V tem primeru dejansko gre za to, da je vsaka parica direktno priključena na sprejemnik. PBX (verjetno SW pri operaterju) dejansko ne skrbi za nič drugega kot to, da dohodne klice na eno klicno številko usmerja na prvo prosto linijo (par) v naboru. Izhodnih klicev na teh linijah ni.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
rajko
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jun 2006 20:09
Prispevkov: 98
Aktiv.: 0.42
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 27, 2007 10:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

LP
Kakšne so te oddaljene naprave? So to telefonski aparati ali kaj drugega? Zakaj se linija podre tudi pri drugih, če pa PBX nima izhodov? Torej podatke samo sprejema.
Pri PSTN priključku lahko ima parica veliko šumov pa bo še vedno OK, če pa prenašamo po njej podatke nastanejo težave. Kot lastnik PSTN priključka lahko le pomeriš napetost na parici. Ter ugotavljaš prisotnost tuje napetosti. Sicer pa prijaviš napako na 116 ter prosiš za meritve parice. Velikokrat pa se izkaže, da napaka ni na strani Telekoma. Kajti naprave lahko imajo prenapetostno zaščito, ki ne služi več svojemu namenu. Ena od enot, ki je priključena na napravo povzroča motnje itd...
Ker tvojega sistema ne poznam pač težko rečem kje bi LAHKO bil vzrok.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6736
Aktiv.: 28.40
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 27, 2007 11:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne gre za telefonske aparate - to, da gre za prenos podatkov sem napisal že v prvem sporočilu. Številko 116 so ukinili, ob klicu na 080 1000 pa običajno dobiš sogovornika, ki zna svetovat izklop in ponovni vklop naprave. Meritve parice - kakšne? Kje so postavljene (in napisane) mejne vrednosti, ki še definirajo parico kot brezhibno in uporabno? Naprave, pri katerih je komunikacija občasno padla so bile preverjene in kot je videti naj bi delovale brezhibno. Prenapetostne zaščite? Če primerjam vgrajene prenapetostne zaščite s tem, kar je vgrajeno (in vzdrževano) v omaricah Telekoma brez težav pokažem na krivca. Problem je samo v tem, kako krivdo dokazat in doseči sanacijo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
zrij
Član
Član



Pridružen-a: Sre 21 Jan 2004 14:40
Prispevkov: 157
Aktiv.: 0.66
Kraj: Ajdovščina

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 28, 2007 8:48 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nekoliko premalo podatkov sem uspel izluščiti iz napisanega, da bi si lahko ustvaril sliko celotnega sistema.

Predvidevam da so oddajniki namenjeni zajemu nekih podatkov (stanj), spremembo pa preko klicnega analognega modema posredujejo na določeno analogno številko, kjer je prav tako preko modema priključen sprejemnik. Zaradi verjetnosti sočasnih klicev je na sprejemni strani več telefonskih številk in sprejemnikov, razporejanje klicev pa izvaja PBX.

Zanima me naslednje:
- ali so oddajniki nameščeni na eni zaokroženi lokaciji (lokacija podjetja), ali pa so razmeščeni na res oddaljenih lokacijah (področje mesta, različni kraji po Sloveniji, ...)
- kje se nahaja PBX (lokacija podjetja ali pa je to storitev Telekoma)
- kje se nahajajo sprejemniki
- so neuspeli prenosi vezani na zgolj posamezne oddajnike (lokacije), ostali pa delujejo v redu
- so neuspeli prenosi vezani na zgolj posamezne sprejemnike
- se težave občasno pojavljajo že od "rojstva" ali pa so vezane na nek datum ali dogodek (vremenski dogodki, zalitje z vodo, vzdrževalni posegi na objektih, ...)

Sam izvajam administratorske posege preko analogne telefonske linije in modema na številne objekte po Sloveniji, pa tudi v tujino in nimam nobenih težav, čeprav je v tako verigo vključenih veliko telefonskih central in različnih kabelskih povezav.
Ponavadi delam s hitrostjo 9600.

Izjava, da so analogne linije namenjene zgolj pogovoru pa ne zdrži, in vsaj 9600 mora zagotoviti vsaka telefonska linija, četudi je do PBX pripeljana po PCM napravah. Telefaxi delajo z najmanj 9600 in doslej še nisem naletel na težave na nobeni liniji. Druga pesem je na primer modem 54k.

lp
Zdravko
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.68
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 28, 2007 9:31 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Telefonske žice so večkrat problem. Žica je žica, tudi če je na njej priključen ISDN ali ADSL ali kaj drugega, kar se imenuje digitalno. Prenos informacije je še vedno analogen, ne glede na to, da iz modema pride ven digitalno. Signal se v vsakem primeru prenaša kot analogna na nek način modulirana zadeva.

Do uvedbe optike smo pri modemskih povezavah (od 300 b/s do 2 Mb/s) vedno imeli težave. Tudi take, da je po dežju modemska hitrost padla na polovico ali še manj. Dokler telekom (ne, pri nas je vse v redu, vaše naprave so zanič) ni zamenjal kablov. Problemi so v glavnem v tem, da telekom podaljšuje (štuka) kable z ne preveč trajnimi spoji. V delilniku na primer navije kabel par ovojev okoli kontakta in odtrga žico. Brez spajkanja, vijaka ali česa drugega. Čez čas oksidira in začne se s*hit. Drug problem je v tem, ker tipi deizolirajo kable z ščipalkami. Čez nekaj let se samo dotakneš kabla in odpade, ker ga je korozija na naščipanem mestu požrla. Na oko je polovivca napak v telekomovih centralah, druga polovica pa v uporabniških. Če ima telefonska parica slab stik, je tipično, da prenosne hitrosti padejo, ali se občasno prekinja.

Prava metoda za odpravo napak je meritev linije. Z instrumenti (slabljenje linije po frekvenci). Ne z ohmmetrom ali telefonsko slušalko.

Pred leti sem telekomovce toliko streniral, da ko sem prijavil napako, so vedeli da je napaka pri njih in ne pri nas. V veliki večini primerov je kmalo po klicu vse "čudežno" začelo delovati.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 501 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group