 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
grecko453 Član

Pridružen-a: Pet 24 Sep 2010 13:02 Prispevkov: 86 Aktiv.: 0.48 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Feb 17, 2012 12:57 am Naslov sporočila: polnilci svinčenih akumulatorjev |
|
|
Bolj kot berem bolj mi je zadeva nejasna. Na forumih se meša izraze med polnilcem,vzdrževalcem akumulatorjev in kaj je mokro kislinski, AGM (Absorption Glass Mat) in gelni akumulator.
Torej rabil bi nekaj za vzdrževanje AGM motornega akumulatorja kapacitete 12Ah, saj se mi je letošnjo zimo (čeprav je na toplem) izpraznil in ga filanje 3ure preko motorja ni napolnilo (naslednji dan je napetost spet sama od sebe padla pod 12V).
Akumulator je sedaj OK (so mi ga oživili v Top Startu na celovški za 3€), vendar so mi rekli naj si kupim nekaj za vzdrževanje ker bo drugače spet
Torej v Top Startu mi je svetoval da bi bil v kolikor je akumulator vredu primeren tudi zgolj poceni (19€) standardni polnilec 900mA, 12V. Ima zaščito pred napačnim priklopom, polnil naj pa bi z napetostjo 13.5V, ko napetost akumulatorja pade pod 12.5V. Torej če prav razumem nekaj podobnega kot polnilec na motorju le da je tok bistveno nižji, kar pomeni daljše polnjenje, kar pa je, če prav razumem dobro.
Potem pa so tu še procesorski polnilci, ki se začnejo pri 50€. Eni naj bi imeli 3 področno polnjenje drugi pa 5??.
Če prav povzemam prebrano se svinčen akumulator ko je prazen polne tokovno (1. faza polnjenja) z velikim tokom in napetostjo 14.5V, ko pa doseže določeno stopnjo napolnjenosti (80-90%) pa se ga polni napetostno (2. faza polnjenja) z napetostjo 13.5V. Ta proces traja dalj časa, saj se dovaja le nizek tok (praviloma 1A na 10Ah kapacitete), ko pa je akumulator enkrat napolnjen polnilec preklopi v tretjo fazo - fazo vzdrževanja polnosti. Če prav razumem skrbi da napetost akumulatorja ne pade pod 12.5V.
Če drži zveza med napetostjo upornostjo in tokom, potem bi sklepal da rabiš velik tok, da lahko na praznem akumulatorju dosežeš 14.5V. Torej bi rekel, da z 1A polnilcem ne moreš doseči tega pri praznem 12Ah akumulatorju. Prav tako ne vem kako je z temperaturo med tokovnim polnjenjem. Vem da so solarni akumulatorji opremljeni s termistoji, da se ne pregrejejo, saj ima svinčen akumulator (prebrano v Wikipediji) le 60% izkoristek polnjenja. Torej ali obstaja nevarnost da zaprti akumulator med močnim polnjenjem raznese?
Potem sem zasledil da poznamo še pulzno polnjenje in da z njimi lahko oživimo že uničen akumulator.
Hvaležen pa bi bil če mi malo razložite zadeve, ker na forumu moto svet vsi pravijo, da je potrebno kupiti dober polnilec za vsaj 60€, ker drugače se ti uniči ali celo prekuri akumulator. Noben pa ne pove kaj dober polnilec je. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
grecko453 Član

Pridružen-a: Pet 24 Sep 2010 13:02 Prispevkov: 86 Aktiv.: 0.48 Kraj: Ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Pet Feb 17, 2012 4:59 am Naslov sporočila: |
|
|
Akumulator ni ok in je za v kanto.
Če je motor prižgan ni nujno da se akku fila (sploh pa se akku tako sploh ne polni)
Nehaj komplicirati in čez zimo odklopi akku od motorja pa se ti ne bo praznil. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
grecko453 Član

Pridružen-a: Pet 24 Sep 2010 13:02 Prispevkov: 86 Aktiv.: 0.48 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Feb 17, 2012 10:14 am Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast je napisal/a: |
Akumulator ni ok in je za v kanto.
Če je motor prižgan ni nujno da se akku fila (sploh pa se akku tako sploh ne polni)
Nehaj komplicirati in čez zimo odklopi akku od motorja pa se ti ne bo praznil. |
akumulator je star zgolj dve leti in je bil odklopljen ter se je nahajal v kurilnici (25°C), pa se je kljub temu v treh mesecih popolnoma izpraznil. Zato ne kompliciram kar tja v tri krasne, saj YAUSA akumulator pride 94€, ostali so cenejši ampak jih odsvetujejo.
Hkrati pa bi rad tudi malo razumel zadeve. Vsak mi reče kupi najdržje in bo OK, velikokrat pa tudi pol cenejše stvari popolnoma zadoščajo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.77 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pet Feb 17, 2012 10:14 am Naslov sporočila: |
|
|
Čez zimo dvakrat mesečno vžgeš motor in ga pustiš teči v prostem teku pol ure. Preverjeno deluje. Lahko pa odmontiraš accu in nabaviš enega poceni vzdrževalnih polnilcev ter imaš priklopljenega čez zimo.
Pyr0Beast--> zakaj se tako accu ne polni? kot prvo ko vžgeš hladen motor ima itak povečane obrate, kar povzroči zagon alternatorja in polnjenje, ko enkrat alternatro steče pa itak polni že v prostem teku. Accu se bo čez zimo izpraznil tudi če odklopi kleme, saj ima samopraznjenje, hladen še večje kot topel. S tem ne bo kaj dosti rešil.
Se pa strinjam da je accu za v kanto. Jaz se ne bi zanašal na tak "obnovljen" accu. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lado Član


Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 1004 Aktiv.: 4.24 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Pet Feb 17, 2012 11:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Protonček
A si kdaj pomeril napetost na prostem teku?
Nimajo vsi motorji klasičnih alternatorjev, kateri ko je vzbujen daje dovolj veliko napetost (in posledično dovolj toka za polnjenje) Večina jih ima alternatorje z permanentnimi magneti kateri dajejo v prostem teku majhno napetost pri visokih obratih pa ponavadi preveliko in zato kuri regulatorje....
Po moje je najbolje napolniti z namenskim polnilcem, nato pa vzdrževati akumulator tako da ga vsaj 1x mesečno malo oživiš-dopolniš.
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Pet Feb 17, 2012 12:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
vsake tri tedne ga prizgi, potem pa ali se gres peljat, ali pa ga laufas dokler se ne prizge ventilator hladilnika. Tako ne samo da vzdrzujes akku v kondiciji, ampak motor tudi dobro zagrejes, s cimer se znebis kondenza v izpuhu, "preluftas" uplinjace (ce se nimas EFI - jaz ga recimo nimam), da se v posodicah uplinjacev ne nabira kondenz, pa tudi nekaj malega bencina bos porabil, in ti naslednjo sezono ne bo tako skoda starega bencina vstran zlivat.
Ce imas kovinski tank na bo vedno poln, fino je ce je motor na stojalu, druge umetnosti pa pri prezimovanju ni. Nekateri se odklopijo eno klemo akumulatorja, nekateri ga dajo na toplo... Vsekakor ne skodi.
Ce pa ze kupujes polnilec, pa kupi pulznega z vzdrzevalnim nacinom. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.77 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pet Feb 17, 2012 12:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lado, načeloma ne rabiš niti meriti napetost, samo prižgeš luči in vidiš - ko daš malce gasa, se svetlost poveča. Če se ob zmnajšanju gasa spet zmanjša, ne polni, če ostane enaka, polni. Povsem enostavno in zanesljivo. Če ima še dinamo, potem je res kriza - tam sicer lahko malce dvigneš "zaug" da obrati narastejo in je spet OK. Ker, kot pravi ZOK, tudi za motor je dobro da ga razmigaš. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pet Feb 17, 2012 2:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
grecko453 je napisal/a: |
akumulator je star zgolj dve leti in je bil odklopljen ter se je nahajal v kurilnici (25°C), pa se je kljub temu v treh mesecih popolnoma izpraznil. |
Ta akumulator je opravil svoje, tudi če ga kras napis Yuasa (mimogrede v naši Ladi Samari je Yuasa aku tudi mrknil po dveh letih, pa je bil v uporabi več kot pri je pri motociklu). Tvoj primerek ima očitno preveliko samopraznjenje (preveč usedlin) in je samo vprašanje časa, kdaj se bo ena od celic dokončno sesula.
Obstaja še en problem, štartni akumulatorji imajo mehansko zelo šibke plošče in ne prenašajo dobro, da skozi akumulator stalno teče nek tok.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery#Starting_batteries
Glede tistega polnilca: Dokler ne doseže nastavljene napetosti, je zadeva tokov generator, v akumulator rine svoj maksimalni tok. Ko napetost dovolj zraste, pa tok pade skoraj na nič in samo vzdržuje napetost na akumulatorju.
Oglej si podatkovni list namenskega integriranega vezja PB137:
http://www.emesystems.com/pdfs/parts/PB137.pdf
Ampak kot je že omenjeno, tak režim polnjenja ni primeren za štartne akumulatorje! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.77 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pet Feb 17, 2012 2:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
No, par sto mA ne bo škodilo tudi takemu accuju... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.62 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Pet Feb 17, 2012 2:50 pm Naslov sporočila: Re: polnilci svinčenih akumulatorjev |
|
|
grecko453 je napisal/a: |
Ima zaščito pred napačnim priklopom, polnil naj pa bi z napetostjo 13.5V, ko napetost akumulatorja pade pod 12.5V. Torej če prav razumem nekaj podobnega kot polnilec na motorju le da je tok bistveno nižji, kar pomeni daljše polnjenje, kar pa je, če prav razumem dobro.
Potem sem zasledil da poznamo še pulzno polnjenje in da z njimi lahko oživimo že uničen akumulator. |
Pri 13,5V se poln svinčev akumulator ne polni več. Tisto desulfatiziranje-oživljanje je pa verjetno bolj tako tako. Tiste obloge sicer nekoliko spravijo s plošč, vendar se to potem nabira na dnu. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.77 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pet Feb 17, 2012 3:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
ta "vzdrževalna" napetost je ponavadi 13.8, ne 13.5V. Pri tej napetosti je svinec lahko stalno priključen, ne glede na to, kakšen tip accuja je. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Pet Feb 17, 2012 6:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
>Pri 13,5V se poln svinčev akumulator ne polni več.
Akku se komot fila do 16V
Rabi občasno brco |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.62 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Pet Feb 17, 2012 6:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast je napisal/a: |
Akku se komot fila do 16V
Rabi občasno brco |
Seveda, seveda, samo s 13,5V ne moreš pravilno napolniti akumulatorja. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.77 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pet Feb 17, 2012 7:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Komot se fila do 16V, ja samo ne celo večnost. To je samo meja, kjer še ne eksplodira...
Seveda se s 13,5 V ne napolni, saj to ni noben rekel. S to napetostjo ga samo držiš napolnjenega. Oziroma s 13,8, ne 13,5. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|