Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
BogyX Član

Pridružen-a: Pet 12 Dec 2003 14:25 Prispevkov: 75 Aktiv.: 0.32 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Tor Mar 29, 2005 9:09 am Naslov sporočila: Smer vtrenja pri enofaznem elektromotorju |
|
|
Pozdravljeni
Doma imam par enofaznih elektromotorjev, ki se jim da spremenit smer vrtenja.
Zanima me, ali je pomožna faza zmeraj prikloplena, ali pa se vkluči zamo za trenutek, nato pa je izklopljena.
Na motorju je načrt in tam je pomožna faza prek stikala CS priključena, pa ne vem, ali je lahko trajno vkloplena, ali ne.
Pa še to - kdo ve, kje bi se poceni dalo dobit kako tako stikalo?
Hvala in lep pozdrav
Bogdan
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.95 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Tor Mar 29, 2005 12:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kakšen elektromotor,ali je bil za pralni stroj.Drugače je mogoče treba kondenzator.
Lp Andrej
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BogyX Član

Pridružen-a: Pet 12 Dec 2003 14:25 Prispevkov: 75 Aktiv.: 0.32 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Tor Mar 29, 2005 2:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ni od pralnega stroja in kondenzator tako že ima.
Saj verjetno se spomnite, da lahko smer zamenjaš samo v primeru, ko imamo še pomožno navitje in od magnetenja tega je odvisna potem smer vrtenja.
Mene samo zanima, ali more bit ta pomožna faza cel čas obratovanja priključena, ali samo ob zagonu in če ob zagonu, kako dolgo.
Hvala
Bogdan
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.92 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Mar 29, 2005 2:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Mene samo zanima, ali more bit ta pomožna faza cel čas obratovanja priključena, ali samo ob zagonu in če ob zagonu, kako dolgo. |
Bogdan, to je odvisno od konstrukcije motorja. Motorji, ki imajo centrifugalno stikalo ali posebno zagonsko stikalo s položajem start, ki se ne zaskoči, vklopijo pomožno navitje le v času zagona motorja. Tisti, ki tega nimajo pa imajo stalno priključeno zagonsko navitje.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Mar 29, 2005 2:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Točno tako kot pravi Silvo!
Dodal bi še, da obstajajo tudi namenski časovniki, ki vklopijo-priklopijo zagonski kondenzator pri zagonu samo za nekaj sekund. Podobno kot zvezda-trikot pri trofaznih motorjih. Tak sistem uporabljajo manjše vodne potopne črpalke v vrtinah, moči cca. 0,55 - 2,2 kW.
Običajno so zagonski kondenzatorji v ohišju iz črne plastike in so cca. 5x večje kapacitete od trajnih kondezatorjev pri isti moči motorja. Trajni pa so običajno v kovinskem alu. ohišju.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robertos Član


Pridružen-a: Sre 11 Avg 2004 11:31 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.34 Kraj: Vuhred JN76OO
|
Objavljeno: Tor Mar 29, 2005 8:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Prilagam skeniran list iz šolske knjige, morda pa komu pride prav.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
139.22 KB |
Pogledana: |
380 krat |

|
_________________ Cheerio baj frm S58S Robert !
http://www.kapunar.eu |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jjakob Član

Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12 Prispevkov: 1348 Aktiv.: 5.69
|
Objavljeno: Tor Mar 29, 2005 9:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mene pa zanima če se da zamenjati smer vrtenja takemu motorju, ki se uporablja npr. za ventilatorje v termoakumulacijskih pečeh (brezkrtačni 230V AC)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.95 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sre Mar 30, 2005 8:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Opis elektromotorj
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
938.17 KB |
Pogledana: |
165 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.95 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sre Mar 30, 2005 8:03 am Naslov sporočila: |
|
|
slika2
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
926.37 KB |
Pogledana: |
112 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.95 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sre Mar 30, 2005 8:05 am Naslov sporočila: |
|
|
slika3
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
971.91 KB |
Pogledana: |
86 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.95 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sre Mar 30, 2005 8:06 am Naslov sporočila: |
|
|
slika4
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
948.92 KB |
Pogledana: |
84 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.95 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sre Mar 30, 2005 8:08 am Naslov sporočila: |
|
|
slika5
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
954.29 KB |
Pogledana: |
83 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.95 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sre Mar 30, 2005 8:09 am Naslov sporočila: |
|
|
slika6
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
991.24 KB |
Pogledana: |
81 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
pajo Član

Pridružen-a: Čet 29 Jan 2004 8:50 Prispevkov: 687 Aktiv.: 2.90
|
Objavljeno: Čet Mar 31, 2005 7:59 am Naslov sporočila: |
|
|
Če smo že pri enofaznih motorjih imam tudi jaz eno vprašanje in sicer ne za asinhrone enofazne motorje, ampak za prej omenjene majhne enofazne motorčke brez kondenzatorja z kratkostičnim ovojem na statorju - "zasenčen pol," ki so se včasih uporabljali v gramofonih. A je mogoče tem motorčkom spreminjati število obratov s pomočjo kakšne regulacije?[/quote]
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|