 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
smartgsm Član

Pridružen-a: Sob 10 Apr 2004 11:54 Prispevkov: 364 Aktiv.: 1.54
|
Objavljeno: Sre Apr 30, 2008 10:09 am Naslov sporočila: MHE v stilu "mlin na Muri" |
|
|
V blizini imam potok, katerega bi rad uporabil za kaj koristnega.
Naredil bi tako zadevo oz nekaj podobnega:
http://www.hydro-turbines.com/id72.html
Hitrost pretoka je 2 m/s
Prednost tega nicon je, da ni potrebno nobenih papirjev.
Pač samo spustiš v reko in ze dela.
Pojavi pa se vprašanje:
kako razmeroma počasno vrtenje spremeniti v elektriko.
Razmišljal sem o alternatorju in zobniškemu prenosu.
Kakšen drug predlog?
Grega |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.88 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sre Apr 30, 2008 4:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zobniški prenos zna biti obremenjujoč na altenator, mislim, da bi s polžastim bil izkoristek večji.
Direkt na os altenatorja polža kateri bo poganjal naprej zobniški prenos. Dobro je tudi, da bi ta zobniški prenos imel večji vztrajnik, ki bi poskrbel za kratke preobremenitve iz omrežja. Le zagon bi bil daljši. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Apr 30, 2008 4:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Zobniški prenos zna biti obremenjujoč na altenator, mislim, da bi s polžastim bil izkoristek večji.
... |
Ravno obratno. Prav polžasti reduktorji imajo največje izgube ...
Jaz bi predlagal zobata jermena ... idealna z najmanj izgubami pa bi bila ploščata extramultus jermena. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jjakob Član

Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12 Prispevkov: 1348 Aktiv.: 5.69
|
Objavljeno: Sre Apr 30, 2008 5:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa menite o verigi? Res bi lahko rjavela, ampak z pravilnim mazanjem in zaščito pred vodo tega problema nebi bilo. Po mojem mnenju ima tudi najmanjše izgube. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.88 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sre Apr 30, 2008 7:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Ravno obratno. Prav polžasti reduktorji imajo največje izgube ...
|
Tega pa nisem vedel. A se potem polžasti uporabljajo samo pri premagovanju velikih sil? Npr. v žerjavni tehniki so taki prenosi zelo pogosti, predvsem pri vožnji mosta, kjer ne sme biti prevelikih toleranc med obema tirnima kolesoma.
Zakaj pa ne bi kar direktno naredil zobniški prenos, brez verige ali jermenov?
Jermeni ustvarjajo trenje in to silo je treba premagovati. Veriga pa se sčasoma raztegne in mehansko obrabi prej kot npr. zobniki v reduktorju kjer je vse v mazilnem sredstvu-olje. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.01
|
Objavljeno: Sre Apr 30, 2008 8:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bi to rabil za proizvodnjo elektrike ali za ogrevanje?
Eno zanimivo rešitev ogrevanja sem tukajle podal, kot odgovor na vprašanje po direktni pretvorbi vrtenja v toploto:
http://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?t=9924
Uf, zdajle sem opazil, da me je @MadMax delno prehitel z idejo .
LP,
Igor
DODANO: Tista oranžna zadeva z zgornje povezave mora imeti obupno slab izkoristek - glede na to, koliko vode ostane na/v lopaticah, da jo potem turbina meče preko same sebe. Maso te je vode namreč treba dvigati na neko višino, kar porablja dragocene odstotke energije.
"Hidrodinamične" oblike plovcev ne bom omenjal.
Uporabljen generator ima povsem navaden zobniški reduktor. Pravzaprav je to klasičen par motorja z reduktorjem, pognan na generatorske vrtljaje. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.93 Kraj: slo
|
Objavljeno: Čet Maj 01, 2008 10:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
na eni od slovenskih TV je bil prispevek o slovenskem inovatorju, ki je, med drugim, izdelal tudi plavajočo turbino, žal pa je to tudi 100% vse, kar se spomnim o tem. Mogoče obstaja kakšno društvo inovatorjev, kjer bi o tem vedeli več. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Maj 01, 2008 10:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
ElGrigon je napisal/a: |
Iztok je napisal/a: |
Ravno obratno. Prav polžasti reduktorji imajo največje izgube ...
|
Tega pa nisem vedel. A se potem polžasti uporabljajo samo pri premagovanju velikih sil? Npr. v žerjavni tehniki so taki prenosi zelo pogosti, predvsem pri vožnji mosta, kjer ne sme biti prevelikih toleranc med obema tirnima kolesoma.
Zakaj pa ne bi kar direktno naredil zobniški prenos, brez verige ali jermenov?
Jermeni ustvarjajo trenje in to silo je treba premagovati. Veriga pa se sčasoma raztegne in mehansko obrabi prej kot npr. zobniki v reduktorju kjer je vse v mazilnem sredstvu-olje. |
Polžasti prenosi imajo največje izgube zato, ker obod polža drsi-drsa po zobniku. In pri slabem mazanju (dobrega pa je v teh primerih težko izvesti) nastane kar precejšnje trenje. To je tudi razlog za uporabo zelo gostih olj ali masti v takih reduktorjih.
Čisto drugačna zgodba je pri zobnikih, kjer se pri pravilni obliki zob (modul) zobje dobesedno kotalijo drug po drugem z minimalnim trenjem. Izdelava pravilnih oblik zob zobnikov je zato že kar mala umetnost o čemer bi več lahko povedal kakšen strojnik. Ta moj opis je bolj laičen ... Imajo pa polžasti reduktorji tudi svoje prednosti. Dve glavni sta velika redukcija z minimalnim številom delov in samozavorni efekt, če poizkusiš tak reduktor zagnati nazaj - na izhodni osi. Pri enostopenjskem navoju polža in malo večjem številu zob na zobniku je to skoraj nemogoče. Najbrž je to razlog za uporabo na mostovih, ki jih omenjaš.
BTW, največjo izgubo pri jermenih pa imajo klinasti V jermeni, zaradi trenja na bokih, ko se med morajo med obratovanje stalno tesno vlegati v kanal jermenice. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
primozsu Član


Pridružen-a: Sre 16 Feb 2005 9:11 Prispevkov: 412 Aktiv.: 1.74 Kraj: MB - Šentjur
|
Objavljeno: Pet Maj 02, 2008 10:04 am Naslov sporočila: |
|
|
psevdonim je napisal/a: |
na eni od slovenskih TV je bil prispevek o slovenskem inovatorju, ki je, med drugim, izdelal tudi plavajočo turbino, žal pa je to tudi 100% vse, kar se spomnim o tem. Mogoče obstaja kakšno društvo inovatorjev, kjer bi o tem vedeli več. |
Mislim da si gledal tole. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
imott37 Član

Pridružen-a: Pet 10 Nov 2006 19:34 Prispevkov: 25 Aktiv.: 0.11 Kraj: Kranj, okolica
|
Objavljeno: Pet Maj 02, 2008 3:11 pm Naslov sporočila: Re: MHE v stilu "mlin na Muri" |
|
|
smartgsm je napisal/a: |
V blizini imam potok, katerega bi rad uporabil za kaj koristnega.
Naredil bi tako zadevo oz nekaj podobnega:
http://www.hydro-turbines.com/id72.html
Hitrost pretoka je 2 m/s
Prednost tega nicon je, da ni potrebno nobenih papirjev.
Pač samo spustiš v reko in ze dela.
Pojavi pa se vprašanje:
kako razmeroma počasno vrtenje spremeniti v elektriko.
Razmišljal sem o alternatorju in zobniškemu prenosu.
Kakšen drug predlog?
Grega |
Si prepričan da ne rabiš papirjev? Namreč enaka zadeva zanima mene na gorenjskem in reka ki teče tik ob bajti ni potok ampak ribiški raj. Tole plavajočo stvar bi imel stalno parkirano v vodi oz bi naredil sistem za dvig ob večjih nalivih ker takrat prinese voda s sabo tudi drvesa. Kje si se vse pozanimal za papirje? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|