 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
msmiha Član

Pridružen-a: Sob 26 Feb 2005 16:48 Prispevkov: 115 Aktiv.: 0.49 Kraj: Slovenske Konjice
|
Objavljeno: Pon Avg 04, 2008 3:26 pm Naslov sporočila: Resetiranj PICa |
|
|
Pozdravljeni!
Naredil sem elektroniko za krmiljenje drsnih vrat, pri tem sem si pomagal z PICom 16F628A. Elektronika je delovala lepo, dokler mi ni crknil motor, ker ga je zalila voda. Le ta je bil 60W (tri fazni). Tega sem nadomestil z močnejšim 1,3 kW (ker sem ga pač dobil ugodno prav tako 3 fazni). Odkar sem nadomestil motor, pa so se pričele pojavljati težave. PIC se skoraj vedno ob zagonu motorja resetira. Slednje mi ni ravno čisto jasno kako je mogoče. Za vklaplanje relejev namreč uporabljam optokoplerje. Napajalnik bi naj bil narejen dobro, saj sem poiskusil vezje napajati tudi s pomočjo akumulatorja vendar je bil učinek pri vklaplanju motorja enak. Skoraj vedno je prišlo do resetiranja PICa. Zraven prilagam shemo vezja in postavitev elementov. Zanima me če je imel kdo že podobno težavo in kako se jo je lotil?
Shema
Postavitev elementov _________________ Edini način da odkrijemo meje mogočega je da, jih prestopimo in se znajdemo v nemogočem! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
harum Član

Pridružen-a: Sre 22 Feb 2006 8:25 Prispevkov: 172 Aktiv.: 0.73 Kraj: Vitanje
|
Objavljeno: Pon Avg 04, 2008 4:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Poskusi dodati še blokirni 100n kondenzator direktno (ali res zelo blizu) med Vdd in Vss PIC-a (2 kondenzatorja na oba Pica). Prav tako priporočam 100n na MCLR pin proti Vss (ne poznam configuration bytov). To je priporočljivo narediti pri vsakem dizajnu, še posebej ker imaš releje v vezju... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
msmiha Član

Pridružen-a: Sob 26 Feb 2005 16:48 Prispevkov: 115 Aktiv.: 0.49 Kraj: Slovenske Konjice
|
Objavljeno: Pon Avg 04, 2008 7:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Od configuration bitov je vkloplen le Power on timer vse ostalo vključno z MCLRjem je izklopljeno. Drugače bom pa poskusil dati kondenzatorje pa bom poročal, samo pomojem ni napaka na napajanju. Tokovna konica pride nekako po masi nazaj in resetira PIC druge razlage skoraj ne najdem. Študiral sem že da če ne bom našel rešitve, da bi stanja vrat shranjeval v EEPROM in jih nato čital ob vsakem resetu PICa. To bi definitivno moglo rešit problem. _________________ Edini način da odkrijemo meje mogočega je da, jih prestopimo in se znajdemo v nemogočem! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
msmiha Član

Pridružen-a: Sob 26 Feb 2005 16:48 Prispevkov: 115 Aktiv.: 0.49 Kraj: Slovenske Konjice
|
Objavljeno: Pon Avg 04, 2008 10:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem poskusil s kondenzatorji, vendar zadeva ne zaleže , prav tako sem poskusil s shranjevanjem stanja v EEPROM, vendar tudi to ni rešitev, saj se vedno ne shranijo prave vrednosti v EEPORM, kar je vrjetno posledica več zaporednih resetov. Mislite da bi bilo manj problemov če bi releje nadomestil z tiristorji?
Kakšne optokoplerje z vgrajenimi triaki za proženje tiristorjev naj vzamem da bodo zdržali medfazno temensko napetost 566V? _________________ Edini način da odkrijemo meje mogočega je da, jih prestopimo in se znajdemo v nemogočem! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 17.03 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Tor Avg 05, 2008 12:34 am Naslov sporočila: |
|
|
Očitno ti povzročajo težave vklopni tokovi motorja. Ali pa mogoče celo iskrenje kontaktov na relejih. Če ti težave povzroča indukcija zaradi vklopnih tokov boš težavo rešil verjetno z večanjem razdalje med komponentami in ustrezno veliko maso, iskrenje pa lahko zmanjšaš z vezavo RC členov preko kontakte releja. Tu bi pomagal tudi kakšen varistor vezan preko vklopne kontakte releja.
Sam bi najprej preizkusil varistorje.
Poglej tudi če imaš možnost če se ti slučajno sesede napajalna napetost. Tu bi kakšni večji elektroliti na usmerniku tudi pomagali.
Mislim, da je enkrat imel težave s tem že Silvo. On je takrat rešil z izdelavno nove tiskanine, kjer je spremenil pozicije komponent. Poizkusi z iskanjem. _________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Avg 05, 2008 10:12 am Naslov sporočila: |
|
|
Med 60 W in 1.3 kW motorjem je velika razlika, vsaj kar se motenj tiče. Poleg slabega blokiranja napajalnika lahko motnje prihajajo tudi po (dolgih) senzorskih/kontrolnih žicah, saj gotovo imaš kakšna končna stikala (VHOD)? Optocouplerji tudi niso garancija za odpravo motenj. Če motnja prižge LED diodo, bo optocoupler vključil.
C4 in C5, 10 uF je tudi premalo. Daj vsaj 470 uF. Na vhodu regulatorjev IC2 in IC3 manjkajo 100 nF kondenzatorji.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.37 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Tor Avg 05, 2008 10:22 am Naslov sporočila: |
|
|
Meni so podobne motnje enkrat povzročali elektromagnetni ventili. Rešil pa sem z RC členom in varistorjem. Zdaj že skoraj eno leto dela brez problema. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
msmiha Član

Pridružen-a: Sob 26 Feb 2005 16:48 Prispevkov: 115 Aktiv.: 0.49 Kraj: Slovenske Konjice
|
Objavljeno: Tor Avg 05, 2008 1:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala vsem za nasvete. Bom sprobal pa malo poročal če bo kakšen uspeh. Drugače pa sem tudi sam malo pobrskal po netu in našel tole kjer je imel eden popolnoma enak problem kot jaz. Nakoncu ga je rešil tako da je paralelno k tuljavici releja vezal varistor. Zdaj me pa zanima kakšen varistor naj vežem jaz mam tuljavico releja namreč napajano z 6 volti. _________________ Edini način da odkrijemo meje mogočega je da, jih prestopimo in se znajdemo v nemogočem! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Avg 05, 2008 1:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je breme majhno: S05K270. 270 voltni varistor, za 0,4275 EUR v ICju.
Če je breme veliko: S20K270. 270 voltni varistor, za 1,4725 EUR v ICju.
Številka za črko S pomeni energijo, ki jo lahko varistor absorbira.
Številka za črko K pomeni napetost, kjer začne varistor prevajati.
Za kilovatni in večji motor bi vzel S20 model, pa še to bi lahko dal dva ali tri paralelne varistorje.
Pri tebi varistor čez tuljavo releja ne bo pomagal, ker tuljava sama po sebi nima nobene veze z večjim motorjem. Impulze ki nastanejo pri izklopu releja uspešno reže že sedanja dioda. Varistor je smiselno vezati paralelno z kontakti releja, ker se dejansko tam iskri.
Varistorji po določenem številu elektrošokov crknejo. Ponavadi gredo v kratek stik.
Če boš dal varistor preko kontaktov releja in bo varistor crknil, se bo motor vključil za trajno. Rešitev je, da daš v serijo z varistorjem varovalko. Ko varistor prebije, zgori varovalka. V tem primeru pa tudi varistor nima več zaščitne funkcije (in bo vezje začelo resetirati).
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
msmiha Član

Pridružen-a: Sob 26 Feb 2005 16:48 Prispevkov: 115 Aktiv.: 0.49 Kraj: Slovenske Konjice
|
Objavljeno: Tor Avg 05, 2008 2:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hm to pa mi zdaj ne gre nekaj čisto v račun. Če jih jaz dam paralelno z kontakti releja in to 270V na kontaktih mam pa medfazno napetost 400V se pravi temenske 566V potem bo varistor skoz prevajal ko bo kontakt sklenjen, kar bi pomenili direkten kratek stik na varistorju in posledično uničenje. Naj serijsko z varistorjem vežem kakšen upor ali uporabim varistor z večjo nazivno napetosjo? Najverjetneje je pa res krivo iskrenje na kontaktih saj so releji mišljeni za napetosti do 240V in 8A pri meni pa je na njih napetost 400V in 1,2A _________________ Edini način da odkrijemo meje mogočega je da, jih prestopimo in se znajdemo v nemogočem! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Avg 05, 2008 2:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Eh, sem računal na 220 Voltov za primer. Samo po sebi se razume, da uporabiš pač tiristor za tvojo delovno napetost.
Če imaš rele z več kontakti, jih vežeš paralelno. Z tem tudi zmanjšaš iskrenje.
Iskrenje na relejih generira motnje, ki se prenesejo v napajanje. Preko napajanja 220 voltov pride motnja v tvoje vezje. Motnja ne pride po zraku. Zaradi tega daj tudi na vhode 78xx regulatorjev 100 nF kondenzatorje.
Jur
Nazadnje urejal/a jur Tor Avg 05, 2008 2:53 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GJ Član


Pridružen-a: Čet 02 Nov 2006 15:51 Prispevkov: 946 Aktiv.: 4.17 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Avg 05, 2008 2:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Napak na vezju je precej..
1)Vhod napajalnika ni blokiran po CE. Pred transformatorjem manjka varistor V275K5 in kondenzator 22nF 275VAC, za mostičem pa kondenzator 100nF 50V folijski.
3)Gladilni kondentazorji verjetno premajhni pač odvisno od tipa regulatorjev.
4)Ni bloikirnih kondenzatorjev 100nF na CPU-jih.
5)Prosti pini CPUja so v zraku (antence) vsaj programsko jih nastavi na OUT in low state!
6)Optokaplerji niso potrebni! Namesto njih bi raje uporabil ULN2003.
7)Vzporedna vezava relejev ni priporočljiva in je lahko izvor motenj oziroma morajo biti ustrezno blokirani!
8-)Konektorji so neposredno povezani na CPU! Kar je narobe vsaj kar se tiče induciranih moten in pa elektrostatike.
9)Varistorji na kotaktih relejov so obvezni!
10)Varistorji morajo biti tudi na motorju samem! Seveda morajo biti pravilno dimenzionirani.
11)Namesto relejev priporočam ZCS močnostne opto trijake.
Dovolj???
LP GJ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
msmiha Član

Pridružen-a: Sob 26 Feb 2005 16:48 Prispevkov: 115 Aktiv.: 0.49 Kraj: Slovenske Konjice
|
Objavljeno: Tor Avg 05, 2008 3:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
GJ hvala za vse napake, ki si jih našel v mojem vezju, vendar je rešetiev bila dosti bolj trivialna kot sem si mislil. RC člen namreč dela čudeže. Vzporedno kontaknov releje sem vezal RC člene (39 Ohmov,10 nF) in sedaj se PIC ne restira več niti slučajno. No pa da se ne bom prehitro v jezik ugriznil bom počakal vsaj kaki teden pa potem videl če bo stvar še živela Saj vete kak je ko ma Murphy mlade  _________________ Edini način da odkrijemo meje mogočega je da, jih prestopimo in se znajdemo v nemogočem! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|