 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.94 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Mar 01, 2005 1:21 am Naslov sporočila: |
|
|
rimci, mislim da sem našel vzrok tvojega problema. Danes sem bil na obisku pri znancu, kjer sem slučajno videl stroj Bagat Danica, ki je skoraj identičen tvojemu.
Zadevo sem si (seveda brez razdiranja) malo ogledal in preizkusil.
Nad konektorjem, kjer je vključen kabel stopalke in napajanje, sta dve stikali. Eno je za žarnico, drugo pa za prvo (I) in drugo (II) hitrost. Če je stikalo na (II) deluje motor tiho in hitro, ko pa sem ga preklopil na (I) je deloval s polovičnimi obrati in precej "brenčeče", kot da deluje pol-valno.
Iz tega sklepam, da je v tvojem primeru pokvarjeno to stikalo ali pa kakšen dodaten element v njemu (verjetno kakšen gretz).
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
rimci Član

Pridružen-a: Sre 30 Apr 2003 19:01 Prispevkov: 461 Aktiv.: 1.94 Kraj: Prekmurje
|
Objavljeno: Tor Mar 01, 2005 8:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni
Danes priklopil stroj in ga pustil teči tako kot če je pedala pritisnjena do konca. Nekaj časa je tekel, potem pa vse počasneje dokler se iz tiristorja ni pokadilo. Poleg tega je prebila še zenerca 3V in pa kondenzator 4u7 (kratek stik), in pa dioda ki vezana zaporedno z tem kondenzatorjem.
Potem se pa razdru celi stroj tako da sem vzel ven motor. In glej na motorju piše DC (single phase 220V half-wave rectification) 75W. Če jaz to prav razumem gre za motorček ki bi moral že pri eni periodi napetosti dati maksimalne obrate. Tako je namreč narejeno tudi krmilno vezje z enim tiristorem. Po tej logiki je potem napaka v motorčku (na kar ste že prej sumili). Ali imam prav?
Ampak kaj pomeni oznaka na motorčku DC. Saj ne gre za enosmerni motorček.
Motorček sem razdrl pa ne vidim nobene napake. Probal sem ga priključit direktno na 220V in dela normalno.
Iztok kar se tiče tistega stikala vem da na Bagatih obstaja (ti šivalni stoji imajo za krmiljenje dva tiristorja za vsako polperiodo.) Vendar danes ko sem totalno razdrl stoj v njem ni nobenega dodatnega stikala ali kake dodatne diode, oz. gretza...... Celotna elektonika za regulacijo vrtljajev je v pedali (vezje ki sem ga pripel zadnjič)
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.90 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Tor Mar 01, 2005 8:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Koliko časa si pustil vrteti motorček direktno na 220V.Medtem pa krtačke ne sme preveč iskrenje.Jaz sem pred kratkimi imel motorček(od električne škarje),priključil preko žarnice 500W na 220V.Dela,kot da bi normalno in sem dal direktno na 220W,sem opazil močno iskrenje.Kar ni normalno in pozneje se kadilo.Razdrl sem motorče in izgleda,da v rotorju stik.Ko bom imel čas,bom dal na napravo(kot elektromagnet) rotor in s pomočje sonde ugotovil stika.Bi lahko mogoče slikal motorčka?
Lp Andrej
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.94 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Mar 02, 2005 4:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
In če sedaj potegnemo črto pod vse dosedanje nasvete, informacije in ugotovitve:
1. Elektronika deluje pravilno (ugotovljeno z osciloskopom in simulacijo z diodo brez elektronike).
2. Motor ispraven (si ga pregledal in tudi na njemu piše "single phase 220V half-wave rectification" kar je ustrezno glede na tiristor).
Edino kar je še pri električnem delu ostalo je preverjanje tuljav rotorja in statorja. Premeri ohmske upornosti tuljav na statorju (koliko ohmske so ne vem, morajo pa biti enake). Na rotorju lahko premeriš upornosti med posameznimi lamelami s kakšnim digitalnim ohmmetrom ali pa ga neseš v kakšno previjalnico elektromotorjev, kjer ti ga bodo stestirali na "brumer", kot je že omenil andrejj.
In če je še motor dober se lahko sklepa, da na električnem delu ni bilo problemov, če seveda česa v sistemu nisi spregledal. Problem je lahko potem samo še v mehaniki stroja, kar delno potrjuje pregoretje pri opisanem "burn-out"-u, čeprav ti motorčki niso predvideni za dolgotrajno stalno delovanje. Šivilje pri normalnem delu (še posebej na teh amaterskih strojih) ne držijo stroja na polni hitrosti neprekinjeno doljši čas.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
rimci Član

Pridružen-a: Sre 30 Apr 2003 19:01 Prispevkov: 461 Aktiv.: 1.94 Kraj: Prekmurje
|
Objavljeno: Sre Mar 02, 2005 8:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem več kaj si naj mislim o tem stroju in elektroniki. Jutri bom dobil tiristor pa bom še enkrat probal. Ne zdi se mi logično da ima motorček pri polvalnem napajnju tako majhno moč (da ne vrti motorčka hitreje). ko je jermen gor. Sicer ko snamem jermenje hitrost neprimerno večja. Poleg tega pa nebi rekel da je problem v mehaniki saj stroj tako ko ga na roke vrtiš ne "šteka".
Ko motorček priklopim direkt na 220V dela "normalno" saj ima polnovalno napajanje in če bi ga pustil delati dlje časa bi sigurno pregorel. Ali pa se motim?
Bom jutri še preveril ohmske upornosti tuljav v motorčku kot je predlagal Iztok. Andrejj danes nisem utegnil , bom jutri poslikal motorček pa bom pripel sliko
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zoran Član

Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44 Prispevkov: 550 Aktiv.: 2.32 Kraj: SG
|
Objavljeno: Sre Mar 02, 2005 9:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Verjetno bi bilo potrebno pregledati tudi ležaje na motorčku. Iz opisanega, da sam stroj dela normalno in se ne zatika, če ga poganjaš ročno in da motorček dela "normalno" pri snetem jermenu drugače pa ne, da slutiti da je lahko kaj narobe z ležajem na pogonski strani.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
rimci Član

Pridružen-a: Sre 30 Apr 2003 19:01 Prispevkov: 461 Aktiv.: 1.94 Kraj: Prekmurje
|
Objavljeno: Čet Mar 03, 2005 8:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Danes sem razdrl motorček in ga očistil. Premeril sem ohmske upornosti navitij na statorju in upornosti so približno enake. Prav tako izgledata (ohmsko) vredu tudi navitji na statorju. Pregledal sem ležaje (puši) ki sta prav tako vredu. Sicer danes ne bom uspel setaviti motorčka tako da bom to naredil jutri.
Še eno vprašanje. Kaj bi naj pomenila oznaka DC na motorčku saj ne gre za enosmerni motorček.
Pa še slikice motorčka
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
78.51 KB |
Pogledana: |
35 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
107.79 KB |
Pogledana: |
27 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
148.74 KB |
Pogledana: |
20 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14679 Aktiv.: 61.79
|
Objavljeno: Čet Mar 03, 2005 8:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Pregledal sem ležaje (puši) ki sta prav tako vredu. |
Kot ti je napisal Zoran, da le puša na strani kjer je jermen ni slučajno preveč zrabljena in pride do nasedanja rotorja na stator? To bi se sicer moralo videti na rotorju in statorju.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 32.96 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Čet Mar 03, 2005 8:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na prvi sliki ti lepo piše: DC (enosmerni) single phase 220V (enofazni) half-wave rectification (polvalno usmerjeno).
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.90 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Čet Mar 03, 2005 10:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
pogledal sem sliko in je na sliki"stator 12 jpg" črna stvar?Bi pojasnil za to stvar.Ne vem pa,kakšen je ležaj?Je krogljični ali puša(sinter)?Če je puša izrabljena,rotor drsa na stator,kot je omenil Silvo.Ta oznaka DC je po navadi univerzalni motor,ki deluje na izmenični ali enosmerni.Če je vse v redu,nazaj sestaviš in priviješ.Še kontroliraj vrtenje z rokami,če lepo vrti.Če je vse vredu,potem bi moralo tiv narobe.V knjigi,kot sem že prej pisal sem videl načrt elektr. regulacije vrtljajev univerzalnega motorčka.Je uporabljen tiristor in nekaj elementov,regulira spomomočjo potenciometra.Škoda je, da ni načrt za tvojo stvar.
Lp Andrej
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
janez03 Član


Pridružen-a: Čet 02 Sep 2004 9:43 Prispevkov: 143 Aktiv.: 0.60 Kraj: tržič
|
Objavljeno: Čet Mar 03, 2005 10:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Torej verjetno (zanesljivo) bi bile lamele rotorja odrgnjene, če bi bil ležaj fuč, tudi kolektor ne kaže znakov nenormalne obrabe, ožganosti ipd. Težko je reči za navitja če so v redu, vendar pri medovojnih stikih ali stikih med navitji bi se to zaradi povečanega toka verjetno odrazilo na kolektorju.
Si opazoval motor med obratovanjem, če prihaja do večjega iskrenja med kolektorjem in krtačkami? In koliko je pravzaprav tok tega motorja v praznem teku? (torej priključen na 220V z zaporedno vezano diodo vsaj 250V/1A). Ima motorček kak vonj po zažganem? Je po dveh treh minutah teka kak del (navitje) izrazito vroč?
Motorček točno odgovarja tvojemu regulatorju, torej polvalno - z eno diodo ali tiristorjem usmerjenih 220 V.
L.p.; Janez
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
rimci Član

Pridružen-a: Sre 30 Apr 2003 19:01 Prispevkov: 461 Aktiv.: 1.94 Kraj: Prekmurje
|
Objavljeno: Pet Mar 04, 2005 8:40 am Naslov sporočila: |
|
|
Tako kot ste že sami napisali bi se izrabljenost puš opazila na odrgnjenosti lamel na rotorju ,vendar tega ni.
Andrejj če si mislil tisti črni del, ki se nahaja na sliki statorja zgoraj, kjer je priklopljen dovodni kabel, gre za plastiko, ki je del nosilca na karem sta nameščeni ščetki. Ali lahko pripneš tisti tvoj načrt, ki si ga našel v knjigi?
Danes bom sestavil motorček pa bom izmeril porabo. Sicer sem že prej opazoval kako je z iskrenjem ščetk in ni bilo pretirano, sicer bi pa bil potem precej ožgan tudi kolektor statorja.
Janez03 je napisal
Motorček točno odgovarja tvojemu regulatorju, torej polvalno - z eno diodo ali tiristorjem usmerjenih 220 V.
To razumem, ne znam si pa razložit sledeče. Kot je regulacija narejena sedaj (polvalno), pride na motorček napetost maksimalno nekje 120V. In pri tej napetosti motorček (če seveda ni tako izvedeno navitje) po moje ne more doseči maksimalnih obratov.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.90 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Pet Mar 04, 2005 9:08 am Naslov sporočila: |
|
|
rimci,bom popoldne ali zvečerbom pripel shemo.Ker pazim vnukinjo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
janez03 Član


Pridružen-a: Čet 02 Sep 2004 9:43 Prispevkov: 143 Aktiv.: 0.60 Kraj: tržič
|
Objavljeno: Pet Mar 04, 2005 11:27 am Naslov sporočila: |
|
|
Efektivna vrednost napetosti (to merijo običajni voltmetri) polvalno usmerjenih 220 V omrežne napetosti je 110 V. Če ti nameriš 120 V je to zaradi tega ker imaš v omrežju bolj 240 kot deklariranih 230 V EFEKTIVNE napetosti.
Amplituda napetosti ( če gledaš na osciloskopu) je seveda še vedno 220 (230,240) V, vendar ti manjka negativna polperioda, ki jo dioda ne prepušča in posledično izmeriš efektivnih 110 (115,120) Voltov.
L.p.; Janez
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.90 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Pet Mar 04, 2005 9:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdaj sem pripel več namesto eno shemo.Upam,da bo v redu slika.Ker skener še vedno nimam nastavljen.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
556.37 KB |
Pogledana: |
54 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 9 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|