 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
piflar Član

Pridružen-a: Čet 06 Dec 2007 17:56 Prispevkov: 246 Aktiv.: 1.15 Kraj: Krško
|
Objavljeno: Čet Jan 03, 2008 12:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdi se mi, da večina sploh ne bere postov, jih samo preleti in sklepa kaj je avtor mislil. Igo, baterije se da vezati vzporedno, le polniti se jih ne da (če so takšne, ki to omogočajo). Tudi akumulatorji se morajo polniti ločeno. Drugače pa ni težav, če seveda upoštevamo vse, že prej omenjene, parametre. Tisti problem, ki ga pa ti navajaš pri navadnih baterijah, glede toka v baterijo, nastane pa le če kakšna odpove. Zato pa je dobro imeti varovalko. Ko so vse celice polne in enakih kapacitet, je ta tok zanemarljiv. Ne bo kar razneslo ali zagorelo.
lp
edit: Bom se raje drugače izrazil. Ni jih dobro polniti vzporedno. Če pa veš kaj delaš in imaš še kakšno vezje zato pa tudi to ni problem. Trenutno imam takšno (takšne) baterijo (baterije) v prenosniku. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.88 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Čet Jan 03, 2008 2:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Slowfly je napisal/a: |
Igor, zelo priporočam branje tegale , še posebej poglavja 7.2.2 in 7.2.4. Omenjeno čtivo ne bi škodovalo tudi marsikomu drugemu.
|
Off-topic: velikokrat sem iskal tak link, človek hitro pozabi neke osnove, katere so se v času izobraževanja samo preletele. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Jan 03, 2008 3:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
ElGrigon, malenkost. Tudi meni pride včasih prav, če ne drugega, da potrdim tisto, kar že vem.
Igo, moti me definicija baterije. Baterija je vse kaj drugega, kot tisto čemer po domače rečemo ploščata, blok, štiriinpolvoltna, devetvoltna..... baterija. Če te motijo tujke (primarni-sekundarni) členi, pa recimo temu obnovljivi in neobnovljivi elektrokemični napetostni vir, ali pa mogoče člen. Baterija pomeni, da sta več kot dva taka člena vezana bodisi vzporedno, ali pa zaporedno. Baterije poznajo tudi topničarji, raketarji, obstajajo radiatorske baterije, pa še bi lahko našteval. Sicer pa sem prepričan, da vse to, tako ali tako veš. Zmotil me je pravzaprav izraz sam, oziroma napačna raba le-tega.
Kar pa se tiče vzporedne vezave svinčenih akumulatorskih baterij, pa tako. Poklical sem dobrega prijatelja, po poklicu avtoelektrikarja, s štiridestletnimi bogatimoi izkušnjami- lani jeseni se je upokojil. Zastavil sem mu samo tri vprašanja.
Odgovoril pa mi je tako. Svinčeve (pa tudi druge) celice ali akumulatorje brez večjih težav vežemo bodisi zaporedno, bodisi vzporedno (seveda enake in enako stare, oziroma nove). Neproblematično je tako polnjenje, kot tudi praznjenje. Tudi vezava, kot sta jo omenjala Reber in int47, ni tako hudo kritična, vsaj pri teh presekih kablov. Torej gre tudi plusa skupaj, minusa skupaj, potem pa naprej po želji, z enega akumulatorja, ali pa po predlagani vezavi. Po njegovih besedah, bistvene razlike ne bo.
Odgovor na vprašanje kaj potem problem v "Frenkijevem" primeru, je bil kratek in jedrnat. "En akumulator je crknil! Se dogaja tudi pri novih. Če je zadeva še v garanciji, nazaj v trgovino z njim, če ne, kupiti dva nova, oz. enostavneje kupiti enega, ki po kapaciteti zadovoljuje potrebe."
Amen.
ps. Piflar, ne bom napisal, da klatiš neumnosti!
pps. Sicer sem pa itak funkcionalno nepismen.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piflar Član

Pridružen-a: Čet 06 Dec 2007 17:56 Prispevkov: 246 Aktiv.: 1.15 Kraj: Krško
|
Objavljeno: Čet Jan 03, 2008 5:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj si sam potrdil vse kar sem napisal. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Speed King Član

Pridružen-a: Tor 19 Okt 2004 0:49 Prispevkov: 115 Aktiv.: 0.49 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Čet Jan 03, 2008 10:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi sam sem se v preteklosti srečal z vzporedno vezanimi akumulatorji pri dobrem starem fergusonu (IMT 560), za povrhu pa je imel še obe različni bateriji, sicer enaki nazivni kapaciti. Očitno je stvar delovala. Mogoče je imel celo plus na eno, minus na drugo, obe pa vzporedno, vendar se ne spomnim popolnoma. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.01
|
Objavljeno: Čet Jan 03, 2008 10:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Slowfly je napisal/a: |
Igo, moti me definicija baterije. Baterija je vse kaj drugega, kot tisto čemer po domače rečemo ploščata, blok, štiriinpolvoltna, devetvoltna..... baterija. Če te motijo tujke (primarni-sekundarni) členi, pa recimo temu obnovljivi in neobnovljivi elektrokemični napetostni vir, ali pa mogoče člen. Baterija pomeni, da sta več kot dva taka člena vezana bodisi vzporedno, ali pa zaporedno. Baterije poznajo tudi topničarji, raketarji, obstajajo radiatorske baterije, pa še bi lahko našteval. Sicer pa sem prepričan, da vse to, tako ali tako veš. Zmotil me je pravzaprav izraz sam, oziroma napačna raba le-tega.
Kar pa se tiče vzporedne vezave svinčenih akumulatorskih baterij, pa tako. |
Aaaaaa... Zdaj mi je pa vse jasno, kaj se zgodi ob ponesrečenem izrazoslovju .
@piflar: Akumulatorju se po angleško reče "battery", a sem to šele zdaj "skapiral". Oprosti za tisto prej o pisanju o baterijah, namesto akumulatorjih .
@s55m :Potem ni treba vrtati lukenj v kolena, če so tisto avtomobilski akumulatorji . Ali pač?
Lahko bi bili kvečjemu vezani v zvezdo na skupni (+) in (-) zbiralki.
LP,
Igor _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bimbus Neznanec

Pridružen-a: Tor 21 Avg 2007 18:12 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: obala
|
Objavljeno: Čet Jan 24, 2008 6:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
prebral sem si o vezavi dveh akumulatorjih, pa vseeno mi je neki nejasno, upam da nisem prevec povrsno bral
in sicer, imam barko in sem mel v mislih vezat vzporedno dva akumolatorja(nekako sem razumel da morajo bit enakih kapacitet). enega bi uporabljal kot zagonskega za motor, drugi pa bi bil za luči, radio,... v mislih sem imel med akumolatorjema vstavit enosmerno diodo, tako da nebi prislo do praznjenja zagonskega akumulatorja.je to tudi v praksi tako lepo kot se meni zdi al se stvar precej zakomplicira?in kako bi bilo v tem primeru s polnjenjem, bi morel imeti po tem dva alternatorja, za vsak akumulator svojega?
upam da nisem kaksne prevelike neumnosti napisal, saj se v elektriko ne spoznam kaj prevec....
hvala za razumevanje in potrpezljivost |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.59 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Avg 19, 2008 3:07 pm Naslov sporočila: Baterija vs Akumulator |
|
|
Baterija = več členov vezanih skupaj, tako da delujejo kot celota.
Akumulator = celica (naprava (toplotni accu)), katera je sposobna velik del prejete energije shraniti in kasneje oddati. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Tor Avg 19, 2008 3:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nekateri ste zasledili, da sem naredil moped na elektro pogon.
Z njim sem prevozil okrog 300 Km in ga kar nekajkrat polnil. Akumulatorje imam 4 kose 12V, dva vzporedno in dva zaporedno. Polnim vse skupaj z 24V polnilcem ECS.
Ko pomerim razliko napetosti med zaporednim parom, je ta vedno na drugi decimalki voltov.
Po mojih izkušnjah torej taka vezava deluje!
lp
Robi _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.59 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Avg 19, 2008 3:32 pm Naslov sporočila: Akumulatorske baterije vezane vsporedno. |
|
|
Zakaj ne? ČE! imajo enako nazivno napetost in enak sestav (Pb+Pb, NiCd+NiCd...)
Zakaj ne bi vezal vsporedno 45 Ah in 5 Ah Pb accu?
Tok polnjenja določajo: polnilna napetost, notranja upornost accu in napolnjenost. Manjši acuu = večja upornost = manjši tok, in obratno.
Bol poln acuu = višja napetost celice = manjša razlika med Upolnilno in Uaccu = manjši tok.
Torej imamo tu neko samoregulacijo.
Delno prazen accu bo vlekel manjši tok kot prazen.
Ko se izenačita po % napolnjenosti bosta vlekla enak tok. Tok izražen v %Ca.
Če se motim me popravite.
LP Bojan. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kavka Član

Pridružen-a: Pet 08 Feb 2008 11:06 Prispevkov: 30 Aktiv.: 0.14 Kraj: sk. loka
|
Objavljeno: Tor Avg 19, 2008 6:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
V sluzbi skrbim za nekaj strojev, pri katerih sta akumulatorja vezana vzporedno. Pac starter "potegne" cez 1000A, prostora ni v izobilju, pa so ze v tovarni "porinili" po dva skupaj. Deluje BP
LP Gorazd |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.01 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Sre Avg 20, 2008 9:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Tudi jaz se posipam s pepelom, saj sta v mojem avtu dva v čisti paraleli.
Verjetno so pri Toyoti vedeli kaj delajo (ali pa ne). Ampak, ko bo eden izmed njiju šel, mi je jasno, da bom moral kupiti dva, ne glede na stanje drugega  _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.59 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Avg 20, 2008 11:18 am Naslov sporočila: Za bimbusa |
|
|
Za barko bi jaz naredil takole:
Imava štartni (1) in pomožni (2) accu (akumulator).
Pogoji:
Accu 1 mora biti vedno poln!
Acuu 2 napaja potrebne in nepotrebne porabnike.
Pri zagonu motorja je accu 1 na voljo samo za zagon.
Polnita se oba.
Najlepša, pa tudi komplicirana varianta je polniti vsakega posebej z lastnim alternatorjem (dva altrnatorja, dvojna inštalacija).
Jaz bi takole:
Med + poloma accu 1 in 2 bi vezal upor 0,1 /10W, preko kontaktov releja. Rele bi krmilil s stikalom kontaktnega ključa za delovanje, zagon motorja.
Delovanje:
Motor miruje: rele v mirovnem položaju. Acuu 1 počiva, accu 2 napaja potrošnike
Kontakt: rele v delovnem položaju sklene Accu 1 (12,7) V preko upora polni accu 2 (~ 12V = ~7 A). Seveda nekaj sekund do zagona motorja.
Zagon motorja: Accu 1 (~ 11V tok ~ 100 A) acuu 2 "pomaga" ~ 4A)
Motor steče: Alternator 14,2 V 30 A, polni acuu 2 z 28A, accu 1 z 2A.
Izklop po 1h: Rele odklopi, Accu 1 poln, accu 2 pa + ~25 Ah.
Malo po občutku, vendar ne bo daleč od realnosti.
LP in mirno morje Bojan. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
smejko244 Neznanec

Pridružen-a: Tor 02 Sep 2008 21:18 Prispevkov: 1 Aktiv.: 0.00
|
Objavljeno: Tor Sep 02, 2008 9:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za plovilo:
Imam 3 akumolatorje za porabnike 140Ah, 1 akumolator je 100Ah ta je za zagon motorja, imam tudi Battery Isolator. Porabniki kateri naj bi bili priključeni gor so ponilec za akumolatorje, pretvornik iz 12V v 220V,ostali porabniki (luči,skrinja,tv,...),agregat kateri ima svoj motor. Kako naj to vse povežem? Mogoče pbstaja kakšen načrt? Zahvaljujem se vam za vsekakršno informacijo !!!
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 493 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|