 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.95 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Čet Mar 10, 2005 5:28 pm Naslov sporočila: Corsa senzor brzinomera |
|
|
Tole je slika senzorja impulzov za brzinomer mojega avta.
Ali imajo tudi drugi avti podobne ali celo enake senzorje?
Ali so senzorji za ABS (ki ga jaz nimam) tudi taksni?
Rad bi si dogradil dodatni digitalni brzinomer,
pa me zanima, kje bi bila najugodnejsa tocka
za paralelni odvzem impulzov?
Kam gre drugi konec kabla?
Hvala, DD+
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
490.58 KB |
Pogledana: |
48 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Mar 10, 2005 5:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Po podatkih iz avtodate naj bi bil to digitalni senzor, priključen direktno na motorno elektroniko.
Žice:
1. Črna = +12v
2. Modro-Rdeča = signal v DME na A10
3. Rjava = GND - masa
Ker pa nisi napisal niti letnika, tipa motorja .... odgovor jemlji z rezervo in preveri če ti podatki na avtu držijo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.95 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Čet Mar 10, 2005 10:23 pm Naslov sporočila: Corsa senzor brzinomera |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Po podatkih iz avtodate naj bi bil to digitalni senzor, priključen direktno na motorno elektroniko.
Žice:
1. Črna = +12v
2. Modro-Rdeča = signal v DME na A10
3. Rjava = GND - masa
Ker pa nisi napisal niti letnika, tipa motorja .... odgovor jemlji z rezervo in preveri če ti podatki na avtu držijo. |
uf ... uf ... ufff, jauuuuu, aaaUUUU!
saj priznam, da sem kriv!
samo ne me tepsti, lepo prosim!
------------------------------------------
takole je tole:
Opel Corsa 1.2 16v 5v tip Elegance, letnik 2001,
ima klimo, NIMA pa ABS-a
tip motorja Z12XE, 55 kW
Senzor, ki ga kaze slika,
je montiran samo na levem prednjem kolesu,
ostala tri kolesa pa ga nimajo.
Po tvojem opisu (treh) zic bi se dalo sklepati,
da je za dodatni brzinomer potrebno
iz Modro-Rdece zice
odvzeti (morda preko optokoplerja?)
signale ter jih meriti proti masi?
Sam digitalni brzinomer
pa bi seveda imel lastno napajanje ...
Jaz avta preko zime nimam pri sebi,
pa ne morem nic pogledati,
kako je to narejeno ...
Ali morda ves, kje v motornem prostoru
bi se dalo najti to tocko DME A10 ?
Je to morda kje blizu skatlje z varovalkami?
Lepa hvala, DD+
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
295.19 KB |
Pogledana: |
27 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Bozo Član


Pridružen-a: Čet 08 Jan 2004 9:21 Prispevkov: 660 Aktiv.: 2.79 Kraj: Lendava, Trimlini
|
Objavljeno: Pet Mar 11, 2005 1:40 am Naslov sporočila: |
|
|
Pred leti sem imel Kadeta GSI in popolnoma digitalno armaturo (tahometer in ostalo kaj sodi zraven "ŠPICA") vendar je bil senzor speljan od menjalnika in opažam tudi na današnjih avtomobilih isto (Hyunday Coupe 2,7 A4). Mislim da je zadeva na sliki namenjena ABS-u čeprav ga ni vendar se to serijsko doda samo brez senzorjev. Isto zadevo opažam pri ostalih avtomobilih in je namenjena da senzor pogleda vrtenje kolesa in potem ukrepa če se ne vrti.
Dajalnik impulsov hitrosti poiščite na menjalniku.
Mehaniki povejte ali se motim ali ne, govorim pač otem kaj sem videl in probal.
LP
Božo
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Mar 11, 2005 2:22 am Naslov sporočila: |
|
|
Prej našteti podatki držijo za Corse letnik 1993 do 97. Za novejše pa nimam podatkov. Opel za ABS ponavadi uporablja dvo-žilne senzorje, dočim za VSS (Vehicle Speed Sensor) v načrtu kaže trožilno povezavo, ki sem jo prej opisal. Na BMW-ju imam tako štiri senzorje za ABS in ASC na vsakem kolesu, ki so priključeni v ABS modul. Za signal hitrosti pa je senzor zadnjega desnega kolesa hkrati priključen še na ločen modul motorne elektronike - DME.
Če ima tvoj avto samo en tak senzor je skoraj gotovo za hitrost, ker je mesto pritrditve senzorja že pripravljeno hkrati za ABS. Pri vozilih z prednjim pogonom je namreč težko montirat senzor na menjalnik, ker je diferencijal že integriran v menjalniku. Teh problemov pa starejši avtomobili z zadnjim pogonom niso imeli, ker je izhod menjalnika na kardan dosti bolj primeren za mehansko montažo senzorja in je diferencijal v ločenem ohišju.
Na tvojem mestu bi poiskal kam pelje ta žica in na priključku premeril signale z osciloskopom. Lahko pa povprašaš tudi na pooblaščenem servisu, če so ti pripravljeni sprintat ta del elektro načrta od tvojega avta. Kaj drugega ti verjetno ne preostane.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Bozo Član


Pridružen-a: Čet 08 Jan 2004 9:21 Prispevkov: 660 Aktiv.: 2.79 Kraj: Lendava, Trimlini
|
Objavljeno: Pet Mar 11, 2005 4:03 am Naslov sporočila: |
|
|
Na Hyundaiu so mi ga menjali ker je prišla voda v konektor in je kazalec začel poskakovati, stacioniran je na menjalniku po vaših trditvah so verjetno tudi druge opcije je pa trožilen to drži, no vodo smo odpihnili stran menjat ga nebi bilo potrebno ampak zaradi garancije servis to naredi.
Hja velik uspeha želim čeprav sam nisem nič pomagal.
PL
Božo
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
boco Član


Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 9:42 Prispevkov: 919 Aktiv.: 3.88 Kraj: Ptuj/Kranj/Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Mar 22, 2005 10:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lep pozdrav.
Ne bi rad speljal teme na drugi konec, vendar je Iztok omenil senzorje za ABS na BMW-ju.No tudi sam imam trenutno probleme s temi senzorji, pravzaprav prvim desnim.ABS mi občasno deluje, večinoma pa ne. Glede na to, da sem klical na INTEGRO kjer sem vprašal za ceno tega senzorja skoraj raje izklopim ABS kot pa kupim del.Senzor namreč stane 20.000 SIT.Saj ne, da se mi zdi tako hudičevo drag, vndar sem pravkar delal veliki servis in je že tam šlo denarja da je groza.
No, moje vprašanje je, ali bi se dal tale senzor sploh kako popravit, oziroma, kaj senzor sploh meri (točno na BMW-ju) oziroma ali pri vseh vozilih deluje po enakem principu.Zanima me tudi, kje točno naj ga iščem.
Že v naprej hvala za odgovore.
Lep pozdrav
Boco
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Mar 23, 2005 12:34 am Naslov sporočila: |
|
|
boco, verjetno si prej opazil rdečo kontrolno lučko za napako ABS-a šele potem pa nedelovanje ABS-a.
Večina avtomobilov uporablja na posamičnih kolesih enostavne senzorje na principu Hall-ovega efekta. Ti senzorji so električno skoraj neuničljivi. Največ okvar nastane zaradi mehanske sile na senzor, še pogosteje pa je vzrok slab spoj na konektorju (korozija kontaktov) ali pa prekinjene žice v kablu iz karoserije na sam senzor, ki se nahaja tik ob kolesu, kjer je ta kabel izpostavljen stalnim vibracijam in pregibanju. To slednje je verjetno vzrok tudi pri tebi.
Na tvojem mestu bi snel kolo in z ohmmetrom meril upornost senzorja na konektorju, pri tem pa bi upogibal kabel. Tako boš hitro ugotovil, če je napaka res v senzorju ali na kablu.
Pri BMW-ju ta senzor služi tako kot pri ostalih za ABS, brzinomer, hkrati je lahko uporabljen kot referenčni signal še za sistem proti zdrsavanju pogonskih koles ASC ali celo za stabilizacijski sistem DSC. Regulira celo glasnost avtoradia. Seveda pa je vse to odvisno od modela in letnika avtomobila.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.95 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Sre Mar 23, 2005 5:34 pm Naslov sporočila: Hall senzor brzinomera? (ali ABS-a) |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Prej našteti podatki držijo za Corse letnik 1993 do 97. Za novejše pa nimam podatkov. |
Iztok,
kaksna pa je mehanska izvedba teh senzorjev,
ali skupaj s kablom predstavljajo celoto,
ali pa so morda ob kolesu "razstavljivi?
V tem primeru bi se morda dalo
pokvarjeni Hall senzor sam
kupiti v trgovini z elektronskimi deli.
pa ga enostavno "presraufati"?
To bi verjetno bilo mnogo ceneje,
kot pa zamenjava na servisu za 20.000 Sit ?
Ce je pa senzor zalit v kaksno gumo
ali plastiko, pa seveda taksna
cenena varianta odpade ...
Ali morda imas kaksno proizvajalcevo
oznako teh Hall senzorjev,
da vidimo, kaksne oblike so pravzaprav?
gl, DD+
Nazadnje urejal/a sailor Sre Mar 23, 2005 8:53 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
boco Član


Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 9:42 Prispevkov: 919 Aktiv.: 3.88 Kraj: Ptuj/Kranj/Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Mar 23, 2005 8:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok najlepša hvala za tvoj odgovor .
Ja, je čisto res, da sem prej opazil v mojem primeru sicer rumeno lučko za ABS, kot pa nedelovanje.No, seveda sem moral takoj prbat, kako deluje, oziroma če še deluje ABS in ugotovil, da ne deluje.
Občasno, vendar pa redko se zgodi, da stvar deluje , kar bi še lahko bolj potrdilo tvoj sum o prekinjenem kablu.Moti me edino to, da sedaj ko deluje, se ABS vklaplja že ob malo, ampak res malo močnejšem zaviranju.
No, kakorkoli, najprej premerim to, potem pa vidim.
Še enkrat Iztok hvala, ostalim pa se opravičujem, ker skačem z izvenserijskim vprašanje v temo.
LP
Boco
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Mar 24, 2005 12:55 am Naslov sporočila: |
|
|
sailor, mehanska izvedba ABS senzorjev je praviloma takšna, da sonda z kablom in konektorjem predstavlja vodotesno celoto. Razlog je preprost, ker dela v težkih pogojih (slana voda, prah, olje, vibracije, visoka temperatura, ipd.)
Hall-ovi senzorji se dobijo v različnih oblikah v prosti prodaji. Izdelujejo jih znane firme kot so Honeywell, Siemens, Turck, Allen-Bradley, Pepperl+Fuchs, itd.
Večina teh senzorjev za industrijske namena se prodaja pod nazivom NAMUR senzor in jih tisti, ki delamo v industrijskem okolju pogosto srečujemo na mestih, kjer je potrebno zaznavanje hitrih dogodkov - visokih frekvenc ali kratkih impulzov na senzorjih.
Dobijo se v različnih oblikah in ohišjih tako, da bi se jih dalo prilagodit tudi na avto. Vendar se med seboj razlikujejo v določenih elektromagnetnih karakteristikah, kar bi pri samogradnji že predstavljalo prve probleme. Če upoštevaš še nabavno ceno, ki tudi ni tako nizka, potem pa še izdelavo ustrezne izolacije spojev, ki mora biti popolnoma vodotesna in odporna na vibracije ..... Mislim, da se to ne izplača in je bolje vzeti original, ki ima vsaj nekaj garancije. Hkrati pa je to varnostna naprava s kakršnimi improvizacije niso priporočljive.
boco, verjetno se ti ABS vključuje prej ravno zaradi slabega spoja, ker en senzor dobi več impulzov kot drugi, kar je že signal elektroniki, da začne ABS delovati.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
37.5 KB |
Pogledana: |
16 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.95 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Čet Mar 24, 2005 12:47 pm Naslov sporočila: ABS senzor |
|
|
Iztok,
izjemno lepo si to pojasnil!
Prav lepa hvala,
DD+
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
boco Član


Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 9:42 Prispevkov: 919 Aktiv.: 3.88 Kraj: Ptuj/Kranj/Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Mar 24, 2005 6:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, tudi iz moje strani se ti prav lepo zahvaljujem.
LP
Boco
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
CARTECH Neznanec


Pridružen-a: Sob 26 Mar 2005 19:39 Prispevkov: 7 Aktiv.: 0.03
|
Objavljeno: Sob Mar 26, 2005 8:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sailor, če ni prepozen,
mislim, da je točka oziroma signal, ki ga potrebuješ na konektorju od avtoradia, in sicer na napajalnem delu - tudi barva žice je ista.
LP.
_________________ Dr.Otkar |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|