www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Regulacija obratov 12V 8A DC motorja
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
king25
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2004 1:06
Prispevkov: 579
Aktiv.: 2.44
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 10, 2008 2:59 pm    Naslov sporočila:  Regulacija obratov 12V 8A DC motorja Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Zanima me kako bi lahko na čim enostavnejši način izvedel regulacijo obratov črpalke olja, ki je v prilogi. Črpalka je 12V in max. 8A. Sedaj se vrti prehitro in bi rad zmanjšal obrate, ki bi bili potem fiksni.



electric fluid pump.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  116.82 KB
 Pogledana:  30 krat

electric fluid pump.JPG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.69
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 10, 2008 4:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zmanjšanje napetosti ali PWM sekanje ali predupor (raje ne tega).
_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4223
Aktiv.: 17.82
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 10, 2008 4:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Z variakom pred transformatorjem. Gre tudi s triakom vendar motorju močno pade navor.
_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
king25
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2004 1:06
Prispevkov: 579
Aktiv.: 2.44
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 10, 2008 5:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozabil sem omeniti, da je črpalka priključena v avtu na aku. (12V).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
king25
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2004 1:06
Prispevkov: 579
Aktiv.: 2.44
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 11, 2008 4:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Razmišljal sem, da bi uporabil mogoče 2×LM338 regulator. Bi bilo izvedljivo glede vhodne napetosti? Vhodna bi bila 13,8V izhodna pa max...?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
podboj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48
Prispevkov: 1251
Aktiv.: 5.28
Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 11, 2008 4:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Smem vprašat koliko stane ta pumpa, ker bi rabil nekaj podobnega?

Z LM regulatorji ne bo šlo, naredi raje PWM z mosfetom in NE555, vezje je enostavno
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
king25
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2004 1:06
Prispevkov: 579
Aktiv.: 2.44
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 11, 2008 5:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@podboj cena take pumpe je precej draga 185$.
http://64.202.180.37/files/pump.pdf

Bi potem prišla shema na sliki v poštev?

Edino tranzistor nevem, če bi zdržal.



pwm 555.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  36.14 KB
 Pogledana:  38 krat

pwm 555.JPG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
klemen88
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Jan 2008 17:37
Prispevkov: 747
Aktiv.: 3.51
Kraj: Slovenj Gradec

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 11, 2008 5:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za tranzistor se nimaš kaj za bati. Saj buz11 premore 30A toka...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
podboj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48
Prispevkov: 1251
Aktiv.: 5.28
Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 11, 2008 6:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pa na hladilna rebra ga moraš dat seveda
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
king25
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2004 1:06
Prispevkov: 579
Aktiv.: 2.44
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 11, 2008 6:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

OK super.
Obstaja kakšen tranzistor vseeno mal močnejši, mogoče v drugem ohišju recimo TO-3, da bi imel večjo površino za hladit in da bi seveda ustrezal shemi?
Pomojem se bo kar grela zadeva ko bo motor v pogonu kake 2 ure.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
flapho
Član
Član



Pridružen-a: Sre 05 Mar 2008 12:06
Prispevkov: 39
Aktiv.: 0.19

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 11, 2008 6:29 pm    Naslov sporočila:  Re: Regulacija obratov 12V 8A DC motorja Odgovori s citatom

Kaj pa regulator za motor od ventilacije ta ima 4 stopnje?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jule
Član
Član



Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48
Prispevkov: 2533
Aktiv.: 11.79
Kraj: Ajdovščina

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 11, 2008 6:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

klpzm je napisal/a:
Za tranzistor se nimaš kaj za bati. Saj buz11 premore 30A toka...


Kaj pa upori? A so navadnih 0.5W?

Se pravi, da je tisti regulator za motorje do 360 Wattov? V tekstu piše, da je "varno" do 10A

Če bi hotel več moči, kako bi vezal dva buz11?

hmm a so kondenzatorji na 5. in 2. pinu 555 timerja v faradih? Ali so v kakšnih mikro faradih?

_________________
lp Jure
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
podboj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48
Prispevkov: 1251
Aktiv.: 5.28
Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 11, 2008 6:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Upori v shemi so 1/4W

Mosfete se veže vzporedno, le vsak naj ima svoj upor na vratih

Bolje je uporabit kaj močnejšega kot pa 2xbuz11, se dobijo tudi 60A mosfeti v to220 ohišju. Iskanje mosfeta v to3 za 8A je neumnost, saj se pri takem toku niti ne greje - cca 3W disipacije pri 8A za buz11

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
king25
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2004 1:06
Prispevkov: 579
Aktiv.: 2.44
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 11, 2008 7:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@podboj hvala za odgovor.

@Jule kondenzatorji so v uF:
R1 = 1K
R2 = 47 ohm
P1 = 50K potentiometer
C1 = 0.1uF, (100nF), ceramic
C2 = 0.01uF, (10nF) ceramic
C3 = 470uF, 25V, electrolytic
D1,D2 = 1N4148, general purpose signal diodes
D3 = MBR1645, NTE6081, or similar. 45V/16A Schottky Diode
Q1 = BUZ11, NTE2389, MosFET, High Speed Switch, N-channel, 30V/35A
IC1 = NE555, 8-pin Timer/Oscillator

In še link: http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/pwm555.html
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
cfrik
Član
Član



Pridružen-a: Sre 24 Jan 2007 16:15
Prispevkov: 39
Aktiv.: 0.17
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 11, 2008 10:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za zaščito tranzistorja veži še 1k upor med vrata in maso. Sem imel podoben problem in sem dolgo razmišljal zakaj se mi tranzistor pregreje, ko izključim napajanje, če je bil prej popolnoma hladen. Vklapljal pa sem 3 5W žarnice z BUZ 11. Težava nastane zaradi kapcitivnosti vrat tranzistorja.
_________________
lepo je imeti poklic in hobi na istem področju vendar je časa premalo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 495 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group