 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Dexboy Član



Pridružen-a: Pon 01 Sep 2008 22:46 Prispevkov: 1116 Aktiv.: 5.49 Kraj: Horjul
|
Objavljeno: Sre Dec 17, 2008 2:29 am Naslov sporočila: |
|
|
boriskozjan je napisal/a: |
gorivne celice ne bodo nikoli igrale pomembne vloge v avtomobilski industriji...
problem je prevsem v skladiščenju vodika. če imaš poln tank vodika, ti ga v parih dneh polovica pobegne skozi stene rezervovarja.
če pa uporabimo onboard cracking smo pa že v začetku v buli, zarada izkoristov..
lp, boris |
on board cracking mišljeno kot elektroliza?
samo kot zanimivost: Link
Mislim, da nismo daleč od resničnosti  _________________ Imagination is more important than knowledge.
-Albert Einstein- |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s56al Član

Pridružen-a: Pon 19 Sep 2005 12:03 Prispevkov: 787 Aktiv.: 3.34 Kraj: JN66SI & JN76TM
|
Objavljeno: Sre Dec 17, 2008 8:55 am Naslov sporočila: |
|
|
Mišo Alkalaj je v že omenjeni oddaji Studio City v ponedeljek zvečer na TV SLO naredil tudi oceno koliko akumulatorskih baterij bi morala skladiščiti tipična "bencinska pumpa" (take kot se nahajajo na obrobjih naselij ali ob regionalnih cestah), če bi želela ponujati storitev "tankanja električnega avtomobila" z zamenjavo izpraznjene baterije z novo napolnjeno. Prišel je do ugotovitve, da je ta številka okoli 150 vskladiščenih baterij, od katerih jih je treba približno polovico hkrati polniti. Ne majhno skladišče približno tono težkih akumulatorjev z lastno transformatorsko postajo . Za pumpe ob avtocestah bi bila ta številka še ustrezno večja...
Mag. Alkalaja je sicer treba jemati nekoliko z rezervo, ker je v preteklosti v javnosti že večkrat nastopal z različnimi "heretičnimi" idejami o različnih področjih človekove dejavnosti. Mu je pa treba priznati, da so njegove ideje kljub heretičnosti večinoma argumentirane oz. ne govori kar nekaj na pamet. Poleg tega nas zgodovina znanosti in tehnike uči, da pri razvoju dostikrat pride do prav zanimivih preobratov. Vzemimo npr. električni avto. V začetkih avtomobilizma, ko so se po cestah, večinoma mestnih ulicah, vozili redki avtomobili, so bili ti na parni pogon, motor z notranjim izgorevanjem ali električni. Zanimivo, da so se v tem času najbolj obetavni zdeli in bili v obdobju konec 19. stoletja tudi komercialno najbolj uspešni prav električni avtomobili. Takrat so jih seveda poganjali le svinčevo kislinski akumulatorji. Potem je nekdo motorju z notranjim izgorevanjem dodal električni vžig in električni avtomobili so se za več kot nadaljnih 100 let s cest preselili na golf igrišča, v skladišča premikat škatle (viličarji) in podobno uporabo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
boriskozjan Član

Pridružen-a: Pet 14 Nov 2008 23:23 Prispevkov: 956 Aktiv.: 4.76 Kraj: Šmarje pri Jelšah
|
Objavljeno: Sre Dec 17, 2008 11:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Dexboy je napisal/a: |
boriskozjan je napisal/a: |
gorivne celice ne bodo nikoli igrale pomembne vloge v avtomobilski industriji...
problem je prevsem v skladiščenju vodika. če imaš poln tank vodika, ti ga v parih dneh polovica pobegne skozi stene rezervovarja.
če pa uporabimo onboard cracking smo pa že v začetku v buli, zarada izkoristov..
lp, boris |
on board cracking mišljeno kot elektroliza?
samo kot zanimivost: Link
Mislim, da nismo daleč od resničnosti  |
DA, mislim pridobivanje vodika na vozilu samem...
VODA+ELEKTRIKA--->VODIK+KISIK---->ELEKTRIKA
Pri vsaki pretvorbi gre nekaj v energije v zrak...
manj pretvorb, večji izkoristek |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
DrRogla Član


Pridružen-a: Tor 18 Jan 2005 18:00 Prispevkov: 336 Aktiv.: 1.43 Kraj: Hrastnik, Maribor
|
Objavljeno: Sre Dec 17, 2008 11:58 am Naslov sporočila: |
|
|
In dobili smo avto ki deuje na v_o_d_o
EDIT: Popravljeno, da nas ne bodo izsledili naftni mogotci in pospravili  _________________ LP, Božo
Nazadnje urejal/a DrRogla Sre Dec 17, 2008 3:47 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.48 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Dec 17, 2008 12:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pssst, raje ne govori preveč o tem! Ravno zadnjič mi je sodelavec razlagal, da ravno izdeluje avto na vodo. Menda so vsi, ki so uspeli narediti tak pogon in se zastonj vozili, izginili v sumljivih okoliščinah!  _________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.69
|
Objavljeno: Sre Dec 17, 2008 12:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
piroman je napisal/a: |
Pssst, raje ne govori preveč o tem! Ravno zadnjič mi je sodelavec razlagal, da ravno izdeluje avto na vodo. Menda so vsi, ki so uspeli narediti tak pogon in se zastonj vozili, izginili v sumljivih okoliščinah!  |
Si ga ze vprasal, ce lahko poberes njegov avto (tistega na derivat nafte, ne tistega na vodo), ko bo izginil ?  _________________ Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.48 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Dec 17, 2008 12:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Uff, kje si pa upam, on si bencinskega predeluje na vodo! Sicer sem pa prepričan, da možje v črnem odnesejo tudi ključne elemente pogona  _________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 71165.69
|
Objavljeno: Sre Dec 17, 2008 2:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 16.08
|
Objavljeno: Sre Dec 17, 2008 2:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Danes sem bil pa jaz priča nečemu, za kar sem mislil da ne obstaja
Trifazni 225kW elektromotor, velikosti cca fi 20-25cm, dolžina cca 25cm. Seveda namenjen trajnemu pogonu, ne pulzni obremenitvi. So priključne zbiralnice skoraj večje kot motor. Tudi če bi bil cel iz svinca, ne more imeti več kot 100kg.
Korejec, ki je kompresor testiral in spuščal v pogon, je nekako s težavo izdavil, da ima trajne magnete. Zagon sploh ni podoben zagonu navadnega motorja- nima zagonskega toka . Lepo počasi starta od nule. Ko bo enkrat kompresor zares obratoval, bom posnel karakteristiko zagona.
Nima ležajev. lebdi na zračni blazini. Tako ni potrebno ne vzdrževanja ne mazanja ležajev.
Vrtljaji: sitnica, samo 36000 na minuto. Iz prostega teka na potrebne vrtljaje pod obremenitvijo gre skoraj tako hitro kot bencinski.
Na žalost, slikice ne bo, ker ne dovolijo slikanja- ta motor je neka noviteta. Tudi ko bo v obratovanju, bo motorni in kompresorski prostor plombiran.
V glavnem, takle šibkejši motor bi bil terna za v avto. zagotovo bi bil pri enaki moči lažji od bencinskega in tudi od klasičnega.
Res prispevek tako kot se bere bolj paše v temo "antigravitacijski stroji", ampak to sem videl na lastne oči.
EDIT: slikica bo lahko, ko bo zaključena montaža in izvršen prevzem stroja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Dexboy Član



Pridružen-a: Pon 01 Sep 2008 22:46 Prispevkov: 1116 Aktiv.: 5.49 Kraj: Horjul
|
Objavljeno: Sre Dec 17, 2008 4:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Noro  _________________ Imagination is more important than knowledge.
-Albert Einstein- |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igor_k Član

Pridružen-a: Pon 19 Jul 2004 11:44 Prispevkov: 1011 Aktiv.: 4.29 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Sre Dec 17, 2008 4:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj težava električnih avtov ne leži v motorjih (ti so precej manjši in lažji od bencinskih) ampak v skladiščenju energije!
Zelo dobra rešitev je seveda elektoliza v avto samem: voda+elektrika=vodik+kisik=elektrika
Zelo domiselno.
 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.62 Kraj: Ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.31 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14656 Aktiv.: 62.17 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Dec 17, 2008 11:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede kako naglo napreduje tehnika na področju akumulatorjev-baterij ni dosti napredka. Še vedno večino balasta mobilnih telefonov, prenosnih računalnikov oz. na splošno prenosnih naprav predstavlja akumulator. Še vedno iste težave z vzdržlivostjo je teh. Rešitve se delajo pred vsem na sami porabi naprav.
Vrnimo se na sama električna vozila. Moti me pred vsem ozkogledanost tistih, ki zagovarjajo električna vozila pred vsem glede ekologije. Je že kdo pomislil kam z odsluženimi akumulatorji s takih vozil? Ekologi se vtikajo že na svinčene uteži na kolesih namenjenim centriranju, pa svincu v spajki. Tega je v vozilu nekaj gramov - kaj je to glede na tono svinca (ali druge strupene snovi) v akumulatorju takega vozila. Kam bi šli z vso to zadevo pri nekajmiljonski številki takih vozil. In končno - vsa taka vozila bo porebno polniti ... žal elektrika ne pride "z zraka". Tukaj so termoelektrarrne, jederske elektrarne ... vse to onesnažuje okolje... Nekdo bo rekel fotovoltagika ... ja seveda spet smo pri ekolologiji. Sama proizvodnja sončnih modulov je vse prej kot prijazna okolju. Spet - kam z odsluženimi moduli?
Sprašujem se tudi, kaj je vzrok opuščanja tramvajev za mestni promet? Očitno so vozila na fosilna goriva cenejša varianta? _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
surla Član

Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 15:22 Prispevkov: 722 Aktiv.: 3.06 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Dec 18, 2008 12:06 am Naslov sporočila: |
|
|
Ja kdo pa še razmišlja o modernih baterijah na osnovi svinca?
Trditev , da če bi vsa vozila prešla na el. pogon , da bi s tem še bolj onesnažili zrak je zmotna.
Ko ti v avtu pokuriš 10l bencina , ga za prevoženo pot porabiš 3l ostalo pa za ogrevanje zraka skozi katerega potuješ.
Če bi ta bencin pokuril v elektrarni bi v čisto el. energijo šlo okrog 4l bencina ostalo pa v toploto , ki bi jo lahko uporabil za industrijo , ogrevanje itd.
Skratka iz fosilnih goriv se da v elektrarni iztisniti mnogo več koristi kot v avtomobilu.
Glede akumulatorjev in odpadkov pa: normalen človek ali država ve , da je vsako stvar , ki se jo da potrebno reciklirati in prav akumulatorji so idealni za to. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 458 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|