www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

avtomatik a3 ml

 
Objavi novo temo   Ta tema je zaklenjena: ne moreš urejati sporočil ali odgovarjati na objave.   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
LukC
Član
Član



Pridružen-a: Sob 10 Maj 2008 16:29
Prispevkov: 47
Aktiv.: 0.23
Kraj: Borovnica

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 12, 2009 3:09 pm    Naslov sporočila:  avtomatik a3 ml Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Načrtujem vgradnjo akumulatorja pod sedež tomosovega avtomatika.
Zanima me ali potrebujem pred akumulator vezati stabilizator napetosti?

Po mojih meritvah, da magnet (generator) ven na max. obratih 30V, na povprečnih obratih pa okoli 10V. Rad bi vezal 12V akumulator. Torej me zanima kako naj to naredim?
Obstaja kakšen kit komplet za vgradnjo akumulatorja ali pa kaj podobnega?

Če ne, bi moral narediti vezje in vzporedno vezati več "LM7812" IC-jev?
- En takšen IC ima Imax 1-0.5mA če prav razumem. Seveda na mopedu potrebujem večji tok.

Na te stabilizatorje/regulatorje napetosti se ne spoznam zelo dobro.
Prosil bi če mi lahko kdo vse skupaj malce razloži.
Hvala!



datasheet.pdf
 Opis:
.pdf o LM78** IC-jih

Download
 Ime datoteke:  datasheet.pdf
 Velikost datoteke:  176.9 KB
 Downloadano:  8 krat


_________________
________________________________________
Moja delovna površina, miza in celo soba, niso razmetane, ampak so "super-taktičko" urejene.

Ščitim se z pregovorom "videz vara."
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
LukC
Član
Član



Pridružen-a: Sob 10 Maj 2008 16:29
Prispevkov: 47
Aktiv.: 0.23
Kraj: Borovnica

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 12, 2009 3:15 pm    Naslov sporočila:  PS Odgovori s citatom

Zanima me še nekaj.

Če bi vezal te stabilizatorje vzporedno, bi jih lahko hladil kar tako, da jih pritrdim na "grušt" (šasijo) motorja? Problem je v tem, da ne vem katera nogica je povezana z hladilnikom ICja? Na "gruštu" mora biti nujno GND.

_________________
________________________________________
Moja delovna površina, miza in celo soba, niso razmetane, ampak so "super-taktičko" urejene.

Ščitim se z pregovorom "videz vara."
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
Jule
Član
Član



Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48
Prispevkov: 2533
Aktiv.: 11.79
Kraj: Ajdovščina

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 12, 2009 3:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vidim, da imaš gor 12V štrom ampak BREZ originalnega regulatorja. Kolikor vem za moj moped, je brez regulatorja dal vem 12V v prostem teku, kakor so bili višji obrati je nabilo napetost do 35V. Z originalnim regulatorjem(neka škatlica majhna) je bila napetost konstantnih cca 14V kar je idealno za akku. Le zgladit je treba napetost.
_________________
lp Jure
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Sokrat
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00
Prispevkov: 5584
Aktiv.: 23.57

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 12, 2009 3:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

12V akumulator se pri 12V (kolikor da ven 7812) ne bo polnil.

Ce zelis povecati zmogljivost regulatorja, mu dodas izhodni ("pass") tranzistor. Kakrsen tok zmore tranzistor, tak tok zmore tako sestavljen regulator.

Ce bos zelel pokuriti priblizno 17V, kolikor bo razlike med 35V in potrebno napetostjo za delovanje regulatorja, se bo zadeva precej grela, glede na to da pricakujes tok nad 1A (P = deltaU * I). Razmisli tudi o tem ...

_________________
Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LukC
Član
Član



Pridružen-a: Sob 10 Maj 2008 16:29
Prispevkov: 47
Aktiv.: 0.23
Kraj: Borovnica

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 12, 2009 3:44 pm    Naslov sporočila:  hmm Odgovori s citatom

No hvala za odgovore, zdaj je pa tkole glede akumulatorjev nasploh sem cisto brez nekaksnih izkusenj.

Torej
Tisti skatlico (regulator) imam, ta regulator sem izklopil, ko sem opravljal meritve.

Se pravi, če imam v bistvu 14V vezanih na AC bi se polnil in obnašal normalno?.
Kaj se zgodi z tistim regulatorjem, ko se vrtljaji povečajo. Imam še vedno konstantno napetost (14V) ali ne?
Kako vse skupaj na avtomatiku deluje mi je res 10 dežela in nič ne razumem.
V glavnem rad bi vezal 1 akumulator, kasneje pa bi obnovil vse kable, za zadnjo luč in luč za zavoro bi vgradil LEDice, spredaj bi vezal pa 1 LED lučko, in eno navadno avtomatik luč (navadna + meglenka). No ne smem pozabiti še na "žmigavce", ki bi bili spet sestavljeni z LE diodami.

V glavnem je fora v tem, da bi rad imel akumulator in mi tudi malo ni jasno, kako naj to naredim. Torej moram vse meritve opraviti še enkrat pri vezanemu "regulatorju"?
Z lm7812 sem "strašil" le zato, ker se malo bojim da mi ga nebo razneslo tik pod mojim občutljivim delom telesa Very Happy.

_________________
________________________________________
Moja delovna površina, miza in celo soba, niso razmetane, ampak so "super-taktičko" urejene.

Ščitim se z pregovorom "videz vara."
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
Jule
Član
Član



Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48
Prispevkov: 2533
Aktiv.: 11.79
Kraj: Ajdovščina

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 12, 2009 3:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Akku moraš vezat naprej od regulatorja. Tam imaš(bi moral imet) konstantno napetost. Izmeri jo, ne bi se smela bistveno spreminjat. Če je od 13-15V je to odlično za akku polnit. Le zgladiti jo boš moral na enosmerno (DC).

Izmeri.

_________________
lp Jure
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
LukC
Član
Član



Pridružen-a: Sob 10 Maj 2008 16:29
Prispevkov: 47
Aktiv.: 0.23
Kraj: Borovnica

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 12, 2009 3:58 pm    Naslov sporočila:  ... Odgovori s citatom

Če napetost zgladim, bo svečka delovala normalno?

se pravi samo priključim akk in gladilnik in je opravljeno vse, ali bom moral narediti še kaj?

_________________
________________________________________
Moja delovna površina, miza in celo soba, niso razmetane, ampak so "super-taktičko" urejene.

Ščitim se z pregovorom "videz vara."
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.02

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

"Elektrika" na tem mopedu je izmenična, en izvod generatorja je na ohišju ("gruštu"), drugi pa je razvejan med porabnike.
Original regulator je zgolj omejevalnik napetosti, neke sorte močna dvosmerna zener dioda, enostavno rečeno.
V kolikor boš karkoli delal na akumulator, bo treba do vsakega porabnika vezat dva vodnika, + in -, saj predvidevam da bi rad polno izkoristil moč 50W generatorčka, torej se boš poslužil polnovalnega usmernika.

Vžigalni del je ločen od 12V dela, zato karkoli že počneš na 12V delu ne vpliva na iskro.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LukC
Član
Član



Pridružen-a: Sob 10 Maj 2008 16:29
Prispevkov: 47
Aktiv.: 0.23
Kraj: Borovnica

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 12, 2009 4:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

no super hvala,
žice tako ali tako pridejo vse na novo in mi jih ni težko pomnožiti z dva Very Happy
saj - je lahko vezan kar na vse uporabnike isti, ali bom moral vmes vezat še kaj.

Zdi se mi da ne, vendar "ziher je ziher"

_________________
________________________________________
Moja delovna površina, miza in celo soba, niso razmetane, ampak so "super-taktičko" urejene.

Ščitim se z pregovorom "videz vara."
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.22
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 12, 2009 4:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

1. Čemu akumulator na mopedu?

2. Moped ima v originalni izvedbi izmenično napetost.

3. Predelava ni tako trivialna kot si predstavljaš. Potrebno je menjati hupo, avtomat za žmigovce, morebiten obratomer (vse to v originalni izvedbi deluje samo na izmenični tok!), odklopiti priključek navitja "dinama" od mase, na "dinamo" dodati usmerniški mostič in zgraditi nov regulator napetosti.

4. Vsi novi dodatki morajo biti sestavljenoi in zmontirani tako, da prenesejo vibracije, ki jih na mopedu ne manjka.

5. 7812 regulatorji, kot so ti že povedali, za kaj takega niso primerni. Ozri se za LM 317 v spoju z zunanjim močnostnim tranzistorjem.

6. Okvir mopeda lahko služi kot hladilno telo, da.

7. Projekt je IMHO za nekoga, ki iz pdfja ne najde podatka kateri pin 78xx regulatorja je vezan na ohišje regulatorja in očitno ne loči med izmeničnim in istosmernim tokom, enostavno prezahteven.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LukC
Član
Član



Pridružen-a: Sob 10 Maj 2008 16:29
Prispevkov: 47
Aktiv.: 0.23
Kraj: Borovnica

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 12, 2009 5:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ja hvala
akumulator na mopedu zato, da ko je motor ugasnen, lahko še vedno luči gorijo

hupa je odlomljena

utripalniki - "žmigavci" v originalu na tem mopedu sploh ne obstajajo (samogradnja)

obratomer ne deluje na elektriko

pdfja si nisem dobro prebral

za okvir mopeda sem že vedel da lahko deluje kot hladilno telo problemj e bil le v tem da nisem vedel kateri priključem lm78xx a je na hladilniku

mogoče celo bolje ločim izmenični in enosmerni tok od tebe

obstajajo tudi mopedi z enosmerno napetostjo v originalu

ne vem kaj pomeni imho vem pa kaj pomeni STFU

iskal sem pomoč, ne pa še tretjo osebo ki je danes vstala z levo nogo

PS;
ker si elektrotehnik sam veš, da če je neko vezje, oz. porabnik narejen robustno, mu vibracije ne pridejo do živega (pomisli na kakšen star ksetofon), računalniškega trdega diska pa tudi ne bom priklapljal
hvala!

_________________
________________________________________
Moja delovna površina, miza in celo soba, niso razmetane, ampak so "super-taktičko" urejene.

Ščitim se z pregovorom "videz vara."
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
surla
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 15:22
Prispevkov: 722
Aktiv.: 3.05
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 12, 2009 5:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

****
Na te stabilizatorje/regulatorje napetosti se ne spoznam zelo dobro.
Prosil bi če mi lahko kdo vse skupaj malce razloži.
Hvala!
*******


No , ko si tako pameten, zakaj pa sploh sprašuješ tole' ?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1671
Aktiv.: 7.88
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 12, 2009 9:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V bistvu se ti gre zato, da ti gorijo luči toliko prižgane, da lahko brez skrbi stojiš z "frčotom" ob cesti? In pri tem zadostujejo le pozicijske luči. No, če bi jaz to delal, bi se raje lotil tako:

A) Sprednjo in zadnjo žarnico za pozicijsko luč bi vezal na majhen rele na premični kontakt releja. Mirovni kontakt releja bi vezal na originalno napeljavo. Delovni kontakt pa na akumulator ki bo napajal žarnici (6 ali 12 V odvisno od letnika). Krmiljenje releja (tuljava) pa bi mi vklapljala ena preprosta elektronika, ki bi nadzorovala ali generator na motorju daje kaj elektrike od sebe. Na njo bi dodal še fotocelico, da bi ta funkcija delovala le od mraka naprej.
Akumulator bi lahko polnil ločeno, na hišnem polnilcu. Ali pa preglej stare teme o polnjenju akumulatorjev. Jih je že dosti na forumu.

B) V sprednjo in zadnjo luč bi vgradil primerno močne bele in rdeče ledice. Lahko tudi narediš ločeno lučko za njih. Potem pa te napajaš ločeno od glavne napeljave, torej od akumulatorja. Najbolje da se doda enaka elektronika za nadzor in krmiljenje kot sem jo opisal pri točki A.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
VolkD
Član
Član



Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58
Prispevkov: 14228
Aktiv.: 60.05
Kraj: Divača (Kačiče)

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 13, 2009 12:04 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

LukC je napisal/a:
mogoče celo bolje ločim izmenični in enosmerni tok od tebe

ne vem kaj pomeni imho vem pa kaj pomeni STFU

iskal sem pomoč, ne pa še tretjo osebo ki je danes vstala z levo nogo

Azrael ti je povsem korektno odgovoril. Za zahvalo pa si mu serviral STFU. Če izvzamem neprimeren odnos do drugega člana foruma, potem ti moram povedati, da "internetščina" sploh ni zaželjen sleng na tem forumu. Razen tega so tvoje povedi brez vejic, pik in velikih začetnic.

Pa se vrniva na neprimeren odnos.
Zavedati se moraš, da nisi v poziciji, ko bi nekomu lahko izrekal internetno psovko.

Vzemi tole kot resen opomin in pazi na svoje obnašanje. Forum namreč s takimi izpadi prav nič ne pridobi in nihče ne bo jokal za tabo.
Tokrat temo zaklepam. Če bodo tvoji prispevki forumu primerni si pa YW.

_________________
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Ta tema je zaklenjena: ne moreš urejati sporočil ali odgovarjati na objave.   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 494 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group