 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
tretjic Član

Pridružen-a: Čet 24 Sep 2009 1:19 Prispevkov: 441 Aktiv.: 2.29 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Pon Nov 16, 2009 6:38 pm Naslov sporočila: Regulacija 12V, 0.6 in 3kW DC motorja |
|
|
Narediti moram regulacijo za motorja, kot je navedeno v naslovu. Oba motorja sta od avtomobilskega (oz. traktorskega) zaganjača.
Kot sem gledal po že obstoječih načrtih, je pri običajnih DC motorjih s trajnimi magneti močnostni del izveden s FET tranzistorji, preko polov pa je zaščitna dioda (običajno šibka, recimo 10A za 3kW motor).
No, ta dva motorja imata tudi statorsko navitje (tako da v bistvu delujeta tudi na izmenični tok). Pri načrtih za regulacijo takega motorja je na polih bistveno večja dioda (recimo 120A, za 3kW motor). Dioda se po testih tudi precej greje. Ali je torej "trik" v tem, da se pri motorju s statorskim navitjem v statorju inducira določena negativna napetost, ki jo med vsakim PWM ciklom (ko moč ni na 100%) dovedemo na diodo, ki jo pretvori v toploto? Pri motorju s trajnimi magneti pa te inducirane napetosti ni (oz. vsaj ne v tolikšni meri), zato tudi dioda ni nujno potrebna oz. vsaj ne opravlja tako težke naloge?
Regulacija bo izvedena s pomočjo mikrokrmilnika in PWM regulacije. Kakšna PWM frekvenca je optimalna za določen motor in zakaj? (Zdaj sem testiral manjši motor s 40 in 5KHz, pa nisem opazil bistvene razlike. Pri precej nižjih frekvencah pa se že opazi zaganjanje.) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.92
|
Objavljeno: Pon Nov 16, 2009 7:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Močnostni kontaktor/rele ni dovolj dober ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tretjic Član

Pridružen-a: Čet 24 Sep 2009 1:19 Prispevkov: 441 Aktiv.: 2.29 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Pon Nov 16, 2009 7:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne, potrebna je zvezna regulacija. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.92
|
Objavljeno: Pon Nov 16, 2009 10:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je enosmerna, potem PWM s feti in dobro filtriranje špic.
Kakšen tok ter napetost imaš za take motorje ?
Poskrbi za zelo strm vzpon/padec vrat (močni driverji) na fetih.
Razlika v frekvenci pomeni tudi razliko v gretju. Pretiravati ni dobro, če nočeš motorja spremeniti v kuhalnik. Višje frekvence pomenijo več preklopov, avtomatsko večjo porabo krmiljenja.
Pravtako pa se večajo izgube v železu.
Kakšne težave imaš z diodo ? (razen da se greje, kar je pričakovano, saj skozi njo teče zelo zelo velik tok - izberi tako z nizkim padcem, hitro in z nizko kapacitivnostjo)
Morebiti bi celo šlo z push-pull mosfeti ter manjšo diodo, samo tega nisem še nikoli probal  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tretjic Član

Pridružen-a: Čet 24 Sep 2009 1:19 Prispevkov: 441 Aktiv.: 2.29 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Sre Nov 18, 2009 12:04 am Naslov sporočila: |
|
|
Zdaj imam še kup vprašanj (in kakšen odgovor ):
Pyr0Beast je napisal/a: |
Če je enosmerna, potem PWM s feti in dobro filtriranje špic. |
Kaj je mišljeno s filtriranjem špic?
Citiram: |
Kakšen tok ter napetost imaš za take motorje ? |
Vir je 12V 200Ah akumulator.
Citiram: |
Poskrbi za zelo strm vzpon/padec vrat (močni driverji) na fetih. |
Za FET driverje sem sicer že slišal, a še vedno ne vem točno kaj naj bi to bilo. Kakšna povezava do konkretnega elementa? Zdajšnje testno vezje za 600W motor sem krmilil direktno iz mirkokrmilnika (no, še prek tranzistorja).
Citiram: |
Razlika v frekvenci pomeni tudi razliko v gretju. Pretiravati ni dobro, če nočeš motorja spremeniti v kuhalnik. Višje frekvence pomenijo več preklopov, avtomatsko večjo porabo krmiljenja.
Pravtako pa se večajo izgube v železu. |
No, to mi je sicer jasno, ampak kaj pomeni "pretiravati" oz. katera frekvenca bi bila potemtakem uporabna?
Citiram: |
Kakšne težave imaš z diodo? |
Težava je v tem da mi ni čisto jasno, zakaj je v enem od načrtov uporabljena navadna hitra 120A dioda, ki niti ni tako zelo poceni. Torej kaj je na tej diodi tako posebnega, da nebi bilo bolje uporabiti katere schottky diode?
Poleg tega zaradi splošne izobrazbe rad vedel, kakšna je konkretna razlika med krmiljenjem motorja s trajnimi magneti in motorja, ki ima navitje tudi v statorju. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
red_mamba Član


Pridružen-a: Ned 20 Feb 2005 17:56 Prispevkov: 1486 Aktiv.: 6.25 Kraj: Yogyakarta
|
Objavljeno: Sre Nov 18, 2009 8:27 am Naslov sporočila: |
|
|
tretjic je napisal/a: |
Zdaj imam še kup vprašanj (in kakšen odgovor ):
Pyr0Beast je napisal/a: |
Če je enosmerna, potem PWM s feti in dobro filtriranje špic. |
Kaj je mišljeno s filtriranjem špic?
Citiram: |
Kakšen tok ter napetost imaš za take motorje ? |
Vir je 12V 200Ah akumulator.
Citiram: |
Poskrbi za zelo strm vzpon/padec vrat (močni driverji) na fetih. |
Za FET driverje sem sicer že slišal, a še vedno ne vem točno kaj naj bi to bilo. Kakšna povezava do konkretnega elementa? Zdajšnje testno vezje za 600W motor sem krmilil direktno iz mirkokrmilnika (no, še prek tranzistorja).
Citiram: |
Razlika v frekvenci pomeni tudi razliko v gretju. Pretiravati ni dobro, če nočeš motorja spremeniti v kuhalnik. Višje frekvence pomenijo več preklopov, avtomatsko večjo porabo krmiljenja.
Pravtako pa se večajo izgube v železu. |
No, to mi je sicer jasno, ampak kaj pomeni "pretiravati" oz. katera frekvenca bi bila potemtakem uporabna?
Citiram: |
Kakšne težave imaš z diodo? |
Težava je v tem da mi ni čisto jasno, zakaj je v enem od načrtov uporabljena navadna hitra 120A dioda, ki niti ni tako zelo poceni. Torej kaj je na tej diodi tako posebnega, da nebi bilo bolje uporabiti katere schottky diode?
Poleg tega zaradi splošne izobrazbe rad vedel, kakšna je konkretna razlika med krmiljenjem motorja s trajnimi magneti in motorja, ki ima navitje tudi v statorju. |
FET driver zagotovi z dovolj velikim tokom na izhodu hitro odpiranje in zapiranje vrat FET tranzistorja. Kje se pojavljajo izgube na FET-u? En vir je njegov Rds, se pravi ngegova notranja upornost, ki je odvisna od T FET-a BTW, kar ne pozabi upoštevati pri dimenzionirnaju vezja. Drugi vir izgube pa je vklop vrat. Če krmiliš G tranzistorja s premajnim tokom, potem vklop ni kvadratni impulz kot si ga ti poslal. namesto tega _| dobiš ti zakasnitev _/ pri vklopu in to greje tranzistor. Kako veš da krmiljenje tranzistorja ni OK Po tem da ko mu nastaviš 50% PWM se tranzistor mnogo bolj greje kot če je 100% odrpt. Logično a ne, pri 100% ga greje samo Rds pri 50% pa mu pomaga še tvoja zakasnitev pri vklopu vrat.
BTW: razlika frekvenca nima nobene veze s porabo. Vprašanje je samo do kake frekvence ti zdrži FET. Ampak ker tukaj ne gre za SMPS vezje ti frekvence do nekje 40-50kHz nebi smele biti problem. Jaz ti priporočam frekvenco okoli 5KHz če želiš tudi pri nizkih obratih dobro regulacijo, če je pa ne rabiš pa lahko to dvigneš na 15kHz ali še malo več da bo izven slušnega območja
evo, sem mal na dolgo zatežil _________________ Bad things happen to good people all the time for no reason!
Blog |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tretjic Član

Pridružen-a: Čet 24 Sep 2009 1:19 Prispevkov: 441 Aktiv.: 2.29 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Čet Nov 19, 2009 12:58 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za podrobnejšo razlago  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.92
|
Objavljeno: Čet Nov 19, 2009 3:10 am Naslov sporočila: |
|
|
BTW: razlika frekvenca nima nobene veze s porabo
Kako da ne ? A mosfet se sam polni/prazni ? Železo v motorju ne predstavlja izgub zaradi neprimernosti za visoke frekvence ?
Kaj je mišljeno s filtriranjem špic?
Ko se ti fet odpre naredi konkretno sr* pri veliki induktivnosti. Pravtako kapacitivnost diode in trr ne pripomore k situaciji.
Za FET driverje sem sicer že slišal, a še vedno ne vem točno kaj naj bi to bilo. Kakšna povezava do konkretnega elementa? Zdajšnje testno vezje za 600W motor sem krmilil direktno iz mirkokrmilnika (no, še prek tranzistorja).
Nič posebnega niso. Imajo pa ponavadi malce boljše karakteristike od diskretnih elementov, katere omogočajo, da se mosfet fila hitreje (bolj strma krivulja), posledično manj izgub, krmiliš pa jih lahko direktno iz mikrokrmilnika.
No, to mi je sicer jasno, ampak kaj pomeni "pretiravati" oz. katera frekvenca bi bila potemtakem uporabna?
Nad 1kHz in pod 50kHz.
Težava je v tem da mi ni čisto jasno, zakaj je v enem od načrtov uporabljena navadna hitra 120A dioda, ki niti ni tako zelo poceni. Torej kaj je na tej diodi tako posebnega, da nebi bilo bolje uporabiti katere schottky diode?
Schottky diode nimajo ravno velikih prebojnih napetosti. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
red_mamba Član


Pridružen-a: Ned 20 Feb 2005 17:56 Prispevkov: 1486 Aktiv.: 6.25 Kraj: Yogyakarta
|
Objavljeno: Čet Nov 19, 2009 8:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast je napisal/a: |
BTW: razlika frekvenca nima nobene veze s porabo
Kako da ne ? A mosfet se sam polni/prazni ? Železo v motorju ne predstavlja izgub zaradi neprimernosti za visoke frekvence ?
|
Mišljeno je bilo samo za FET tranzistor. Ni razlike ali imaš 1kHZ impulze ali 1MHz. Važno je samo da je prehod čim bolj strm, glede na to da na Rds nimaš velike vpliva _________________ Bad things happen to good people all the time for no reason!
Blog |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jjakob Član

Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12 Prispevkov: 1348 Aktiv.: 5.67
|
Objavljeno: Čet Nov 19, 2009 3:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vendar je pa nesmiselno krmilit mosfet-e z 1MHz impulzi in drago elektroniko, če lahko dosežeš enako učinkovitost z nekaj kHz in bistveno cenejšim driverjem. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
red_mamba Član


Pridružen-a: Ned 20 Feb 2005 17:56 Prispevkov: 1486 Aktiv.: 6.25 Kraj: Yogyakarta
|
Objavljeno: Pet Nov 20, 2009 8:02 am Naslov sporočila: |
|
|
jjakob je napisal/a: |
Vendar je pa nesmiselno krmilit mosfet-e z 1MHz impulzi in drago elektroniko, če lahko dosežeš enako učinkovitost z nekaj kHz in bistveno cenejšim driverjem. |
imaš SMPS napajalnike ki delujejo na 1MHz, posebaj dobro je to kjer rabiš kompaktno zadevo. _________________ Bad things happen to good people all the time for no reason!
Blog |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.92
|
Objavljeno: Pet Nov 20, 2009 11:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Pa ne trafo dizajni. Še galvansko ločeni niso. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
red_mamba Član


Pridružen-a: Ned 20 Feb 2005 17:56 Prispevkov: 1486 Aktiv.: 6.25 Kraj: Yogyakarta
|
Objavljeno: Pet Nov 20, 2009 12:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast je napisal/a: |
Pa ne trafo dizajni. Še galvansko ločeni niso. |
so so, s trafoti in vsem _________________ Bad things happen to good people all the time for no reason!
Blog |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.92
|
Objavljeno: Pet Nov 20, 2009 4:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
2MHz ? No wai. No, linkaj, da se bom nekaj novega naučil. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
red_mamba Član


Pridružen-a: Ned 20 Feb 2005 17:56 Prispevkov: 1486 Aktiv.: 6.25 Kraj: Yogyakarta
|
Objavljeno: Pet Nov 20, 2009 8:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
URL _________________ Bad things happen to good people all the time for no reason!
Blog |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 10 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|