 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
KMX Član

Pridružen-a: Sre 28 Jan 2009 16:49 Prispevkov: 308 Aktiv.: 1.54 Kraj: NOVA CERKEV
|
Objavljeno: Ned Dec 13, 2009 2:50 pm Naslov sporočila: Firšt elektromotorni ventil |
|
|
Pozdravljeni!
Po dveh letih delovanje (ko se izteče garancija) je odpovedal pogon mešalnega ventila na sliki v priponki. Motoček na sliki teče zelo neenakomerno (se ustavi... vrti...ustavi...) Krmilje deluje vredu. Ko da krmilje signal za odpiranje/zapiranje, se pojavi napetost na vseh treh priključnih sponkah motorčka. Kakršenkoli signal že krmilje da, se motorček vedno vrti (poskuša) s smeri zapiranja ventila. Motorček se tudi precej segreje. Mehanizem deluje normalno.
Je težava v samem motorčku ali morda v elektroniki, ki je zraven?
Hvala za pomoč!
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
51.54 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
84.93 KB |
Pogledana: |
28 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
68.33 KB |
Pogledana: |
1 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slemi Član

Pridružen-a: Pet 29 Okt 2004 13:29 Prispevkov: 386 Aktiv.: 1.63 Kraj: Hrastnik
|
Objavljeno: Ned Dec 13, 2009 3:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali se motor ustavlja, ko sveti ena od led diod, ali se ustavi takrat ko led dioda ugasne. Samo delovanje elektronike je izvedeno tako, da elektronika vklaplja motor s presledki. Malo odpre in meri temperaturo, potem zopet malo odpre in zopet meri temperaturo in to ponavlja.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GJ Član


Pridružen-a: Čet 02 Nov 2006 15:51 Prispevkov: 946 Aktiv.: 4.17 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Dec 13, 2009 3:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Firšt pogoni za pipe imajo vgrajen dvofazni sinhronski motorček, v tvojem primeru je to bregerjev motor. Za zamaknitev faze je uporabljen blok kondenzator.
Torej preveri kondenzator in pa predupor R2, prav tako preveri upor R1.
Po vsej verjetnosti je šel R1 saj vidim, da ni masni upor teveč klasični keramični naparjeni. R1 je zgolj za omejevanje zagonskih tokov, da ščiti motorski kondenzator pred tokovnimi špicami!
Če to ni to je napaka mehanska, torej poglej v drobovje (reduktor) pogona!
EDIT:
Pogon lahko priključiš direktno na 230 VAC med sponki 2 in1 ali 2 in 3 le smer vrtenja je različna.
Lep dan...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robert Član


Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1906 Aktiv.: 8.04 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Ned Dec 13, 2009 3:58 pm Naslov sporočila: Re: Firšt elektromotorni ventil |
|
|
KMX je napisal/a: |
Pozdravljeni!
...Ko da krmilje signal za odpiranje/zapiranje, se pojavi napetost na vseh treh priključnih sponkah motorčka. |
Preveri nicni vodnik na obeh straneh (motor in elektronika)
_________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.03 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Ned Dec 13, 2009 4:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj veš če ni ugotavljal s tem!?
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GJ Član


Pridružen-a: Čet 02 Nov 2006 15:51 Prispevkov: 946 Aktiv.: 4.17 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Dec 13, 2009 4:33 pm Naslov sporočila: Re: Firšt elektromotorni ventil |
|
|
robert je napisal/a: |
...Ko da krmilje signal za odpiranje/zapiranje, se pojavi napetost na vseh treh priključnih sponkah motorčka. |
To je glede na vezavo čisto normalno!
LP GJ
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
KMX Član

Pridružen-a: Sre 28 Jan 2009 16:49 Prispevkov: 308 Aktiv.: 1.54 Kraj: NOVA CERKEV
|
Objavljeno: Ned Dec 13, 2009 4:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
R2 (velik )kaže okoli 11k R1 (mali) pa je verjetno res zanič (kaže neskončno upornost).
Napaka ni mehanska, ker že sam motorček (brez redukrtoja) zelo vibrira takrat ko bi se naj vrtel.
Kolikšna (približno) bi naj bila vrednost upora R1?
Hvala!
Lp, Denis
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GJ Član


Pridružen-a: Čet 02 Nov 2006 15:51 Prispevkov: 946 Aktiv.: 4.17 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Dec 13, 2009 4:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
KMX je napisal/a: |
Kolikšna (približno) bi naj bila vrednost upora R1? |
Aha pa ga imamo...
R1 mora biti okoli 47 (od 27 do 100) Ohm za takšno moč in delovno napetost motorja!
Vezje bo delalo povsem normalno, če zvežeš R1 v kratek stik, le kondenzator ne bo več ščiten pred tokovnimi špicami, kar je tudi skurilo ta uporček in je sedaj motorski kondenzator v 'zraku'! Če nimaš masnega upora (sintrani) potem uporabi žičnega ali pa močnejšega 1W ali 2W s čim višjo max. delovno napetostjo, v najslabšem primeru ga veži v kratek stik!
LP GJ
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
KMX Član

Pridružen-a: Sre 28 Jan 2009 16:49 Prispevkov: 308 Aktiv.: 1.54 Kraj: NOVA CERKEV
|
Objavljeno: Ned Dec 13, 2009 4:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Aha. Zaenkrat bo šel kar v kratek stik, ker najbližji, ki ga imam je 240ohmov.
Ob priliki pa seveda upor. Poročam, če bo delovalo...
Hvala!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
KMX Član

Pridružen-a: Sre 28 Jan 2009 16:49 Prispevkov: 308 Aktiv.: 1.54 Kraj: NOVA CERKEV
|
Objavljeno: Ned Dec 13, 2009 6:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Deluje! Res je bil upor R1!
Njalepša hvala!
Lp, Denis
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|