 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.50
|
Objavljeno: Tor Nov 01, 2005 11:22 pm Naslov sporočila: Sofiranje brezkrtacnih motorckov |
|
|
O temi ne vem prakticno nic (slaba osnovna izobrazba), zato ne znam niti sestaviti kaksnega pametnega iskalnega vzorca za Google. Mi lahko kdo pove, kako se sofira DC motorcke (npr. iz CDja) in da kaksen nasvet za nadalnje branje o teh stvareh ?
Vse informacije, na ketere sem naletel do zdaj, so me bolj zmedle kot kaj drugega Ce prav razumem, se tak motor krmili z vec pulzi (odvisno od stevila navitij na statorju), ki so ustrezno fazno zamaknjeni glede na stevilo navitij (in s tem posledicno kot med njimi) in hitrost vrtenja ? Ce je to res, potem mi ni jasno, zakaj primeri omenjajo samo tri kontrolne linije - ali ne bi bilo potrebno recimo za 8 navitij imeti tudi osem krmilnih linij za optimalno delovanje (= najvecjo moc) ? Oz. drugace, ali ne bi bila dovolj tudi ena sama linija s PWM signalom, ce ne bi rabil najvecje moci ?
Priblizno si predstavljam kako bi v tem primeru delovalo zaviranje (vklop pulza preden pride magnet rotorja do doticne tuljave bi deloval v nasprotno smer kot se motor trenutno vrti), pospesevanje pa mi se ni cisto jasno - do katere tocke je "varno" pospesevati (dolzina pulza), preden se pojavi negativni vpliv na naslednji magnet rotorja ?
Kako se v tem primeru sploh doseze, da se zacne motor vrteti v eno smer ("naprej") in da se ne zacne vrteti nazaj ? Predstavljam si, da ce bi motor bil ustavljen v legi, kjer bo pulz odrinil rotor nazaj namesto naprej, se bo stvar kar vrtela nazaj. A se tukaj uporabi kaksen trik da prej rotor s kratkimi pulzi zamakne v primeren polozaj za zagon v pravo smer ? En opis, na katerega sem naletel, namrec omenja hallov senzor, s katerim bi lahko ugotovil ali je rotor dovolj blizu s "prave" strani navitja statorja.
Vidim, da obstajajo za krmiljenje takim motockov namenska vezja. Ali je stvar res tako zelo komplicirana da to namensko vezje upravi boljse od npr. mikrokontrolercka ?
Upam, da moja vprasanja ne zvenijo prevec zmedeno in da nisem zbrkljal vec razlicnih stvari skupaj
Ze vnaprej hvala za razlago !!!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 70620.76
|
Objavljeno: Tor Nov 01, 2005 11:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
lrk_tech_FAQ.doc |
Velikost datoteke: |
168.5 KB |
Downloadano: |
42 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.50
|
Objavljeno: Tor Nov 01, 2005 11:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mare, berem in se ze naletel na prvega bavbava: oomenjajo previjanje tuljav Kadarkoli sem razstavil fen za lase ali kaj podobnega, mi sploh ni bilo jasno kako sestavijo vse skupaj (oz. to bi se slo, kako potem vse skupaj razdreti - zgleda namrec "za vedno" fiksirano, navitja sem "razstavil" edino s cvikaricami ). Ai me je upraviceno strah tega previjanja ali je stvar bolj enostavna kot se slisi ? (in ja, ocki med vami mi prihranite komentarje na temo previjanja )
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 70620.76
|
Objavljeno: Sre Nov 02, 2005 12:03 am Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 70620.76
|
Objavljeno: Sre Nov 02, 2005 12:06 am Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.50
|
Objavljeno: Sre Nov 02, 2005 12:16 am Naslov sporočila: |
|
|
Mare, ali obstaja kaksen poseben razlog za 2-3 fazno krmiljenje ? Iz tvojih dokumentov sklepam, da je bilo moje razmisljanje priblizno ustrezno (z nekaj variacije na temo - LRK) in bi torej motorje z veliko navitji bolje krmilil z "vecfaznim" signalom, torej vsako navitje posebej ?
Res skoda, da sva doma na diametralno nasprotnih koncih Slovenije ... enkrat moramo definitivno narediti en piknik/zurko/whatever za forumase, najboljse da kar v Lj Eno picerijo najdemo in je to to, brez komplikacij. Tako bomo najlazje poracunali
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14679 Aktiv.: 61.79
|
Objavljeno: Sre Nov 02, 2005 7:41 am Naslov sporočila: |
|
|
Sokrat, poglej še tukaj. (kar obširna zbirka raznih povezav)
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.50
|
Objavljeno: Sre Nov 02, 2005 5:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo, tale stran me je prepricala, da sem razstavil en bivsi floppy. Notri je bil en bifilarni motor, ki bo nedvomno zanimiva igracka. Ob tem sem sel z ohmmetrom pomeriti se en neznan motor, ki ima prav tako 4 zice. Tukaj so rezultati drugacni:
Barve zic so crna (B), rdeca (R), zelena (G) in bela (W).
B-R: 6.4 ohm
B-G: 6.4 ohm
B-W: 3.3 ohm
G-W: 3.3 ohm
R-W: 3,3 ohm
R-G: 6.3 ohm
Ali to pomeni, da gre v tem primeru za "Variable Reluctance Motor" (kako se sploh to imenuje po slovensko ?) ? Skupen prikljucek bi potem bil beli (W), B, R in G vsako od treh navitij, dvojne vrednosti meritev (~6.4 ohma) pa rezultat merjenja cez dve zaporedni navitji ?
Kako bi pri takem motorju ugotovil, katero navitje je "drugo" in katero "tretje", ko izberem eno od njih za "prvo" ? Da ga ne bom vozil v dve nasprotni smerim najprej v eno, potem pa v drugo ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 70620.76
|
Objavljeno: Sre Nov 02, 2005 6:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.50
|
Objavljeno: Sre Nov 02, 2005 7:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ko bom naslednjic skocil v Ljubljano, bom nabavil se nekaj tranzistorjev za sofiranje tega motorcka in vse skupaj krmilil z enim MCUjem ... pulzov ne bo noben problem generirati. Domnevam, da bi bili IRF5xx v redu ? Motorcek je 12V, predvidoma do 2-3A, tako da bi imel se precej rezerve do polne obremenitve tranzistorjev, pa se cenovno se zdijo se kar ugodni napram ostalim.
Mare, imam se nekaj vprasanj, da si razjasnim vse skupaj:
Ni me se cisto jasno kaksne diode je potrebno uporabiti za zascito tranzistorja (paralelno z navitjem) - narisane so na shemah, ni pa omenjenih nobenih vrednosti. So navadne 1N400X dovolj dobre za recimo 3600 rpm (konkretni motor je sicer prej deloval na visji hitrosti) ali bi moral uporabiti kaksne hitrejse (katere)
?
Kako je pa z regulacijo hitrosti pri takih motorjih ? Visja kot je frekvenca pulzov, hitrejse gre in obratno ?
Kako je potem z namernim zaviranjem ? Ali se lahko uporabi obratno smer impulzov ali pa kar samo eno stalno vkljuceno navitje, da na hitro "zabremza" rotor v eni poziciji ali bi to unicilo/poskodovalo motor in/ali odprti tranzistor ?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 70620.76
|
Objavljeno: Sre Nov 02, 2005 7:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.50
|
Objavljeno: Sre Nov 02, 2005 8:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Moj motorcek je cisto majcken, ne pa taka posast
Bom uporabil SB 560 diode, ki jih imajo tudi v HTE (tja grem verjetno se po eno drugo kramo).
Ce prav razumem to sinhrono stvar, to pomeni, da motor zazenem pocasi (daljsi pulzi) in se bo sam ujel na hitrost, potem pa zvezno zvisujem frekvenco pulzov in se bo vrtel vedno hitreje ? Ce pa prehitro povisam frekvenco pulzov (v enem velikem skoku) se preden rotor ustrezno pospesi, bom pa s tem naredil bedarijo in rotor samo se bolj upocasnil.
Ce je temu tako, potem mi je z mehanskega stalisca stvar jasna. Ce vzamem za referenco cas zagona originalnega kontrolerja (ta je porabil recimo 5 sekund) do polne obratovalne hitrosti, in ga nekoliko podaljsam (recimo na 15 sekund), bi moralo torej delati brez problemov.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 70620.76
|
Objavljeno: Sre Nov 02, 2005 9:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.50
|
Objavljeno: Sre Nov 02, 2005 10:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
IRF520 bi recimo bili primerni za motorcek, ki naj bi porabil maksimalno 2-3A (ob zagonu) ?
Kako v praksi izgleda dodatno moduliranje vsakega pulza - koliko visja naj bi bila frekvenca od frekvence osnovnih pulzov, da je delovanje gladko ? Navzgor je ocitno omejena s casom odpiranja tranzistorja (in hitrostjo/sposobnostjo krmilnika), navzdol pa z dolzino samega pulza (manj kot 3x frekvence osnovnih pulzov nima smisla uporabljati).
Nekaj stvari v tistem clanku mi ni jasnih, sem pa dojel, da bi mogoce imelo smisel pulze nekoliko zamakniti tako, da se delno prekrivajo in s tem povecati navor (in porabo). Bom najprej preizkusil osnovno varianto in potem kompliciral dalje. Motor sam nima nobenega senzorja, tako da se bom moral zanasati na to, da deluje pri vsiljeni-mu hitrosti. Sprememb v obremenitvi ne bo kaksnih radikalnih tako da ko bo enkrat delalo, se ne bo kar tako lahko "zmedlo", potreb po radikalnih spremembah hitrosti pa prav tako nimam.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 70620.76
|
Objavljeno: Sre Nov 02, 2005 10:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 9 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|