 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.57
|
Objavljeno: Pet Dec 09, 2005 4:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
RGorazd je napisal/a: |
Marsikaj bi se lahko v šoli naučili, in to na zelo poceni način, vendar je bolje vedeti, kje je vzel konec "gospodič Harold, ko je romal), ali kdo je Polikarp Kalan, ker pač to elektronik mora vedeti. |
Polikarp Kallan ... slabo so vas naucili  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RGorazd Član


Pridružen-a: Čet 20 Maj 2004 15:57 Prispevkov: 1714 Aktiv.: 7.24 Kraj: Ig
|
Objavljeno: Pet Dec 09, 2005 5:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sokrat je napisal/a: |
RGorazd je napisal/a: |
Marsikaj bi se lahko v šoli naučili, in to na zelo poceni način, vendar je bolje vedeti, kje je vzel konec "gospodič Harold, ko je romal), ali kdo je Polikarp Kalan, ker pač to elektronik mora vedeti. |
Polikarp Kallan ... slabo so vas naucili  |
No, saj to je to...a moram ravno vedeti? Morda sta res to 2 osebi iz Visoške kronike...Hotel sem samo poudariti, da te šolstvo posiljuje s takim in drugačnim nepotrebnim znanjem, za tisto znanje, za katero se pa šolaš, je pa vse preveč šablonsko razloženo.
Če je elektro šola, potem naj to tudi bo...kaj mi koristi znanje iz 1. letnika prakse, ko smo delali spono, pa črke štancali v pleh, pa kaj vem kaj še...
Saj je uredu, da dobiš tudi nekaj širšega vpogleda, vendar ne toliko, da na ta račun trpi osnovna dejavnost šolanja.
Predmeti, kot so likovna vzgoja, glasbena vzgoja, ekonomija, zemljepis, ter zgodovina s katerimi v 1. letniku dobesedno posiljujejo so popolnoma neustrezni predmeti za štromarja. Tistega, ki ga zanima zgodovino, bo šel zgodovino študirat. V srednji šoli sem totalno zasovražil zgodovino, ker je bila dolgočasna. Ker je bila dolgočasna se je nisem učil. Ker se je nisem učil sem imel slabe ocene, ker sem imel slabo oceno je na ta račun trpelo spričevalo. Ker spričevalo ni bilo OK, sem posledično trpel še jaz, ko sem ga moral pokazati staršem
In kaj mi to znanje zdaj korisi? Če mi rutina v Cju noče delovati tako kot bi morala, mi je vseeno če vem kje je bila nekoč Mezopotamija, pa kje je potekala svilena pot...
LP Gorazd _________________ .
._. _ _ ._. _.__. _|
[ (_](_)[ (_] /_(_]
._| |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.13 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Pet Dec 09, 2005 5:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Huh, kaksna debata. Eni ZA, drugi PROTI. No jaz bom nekje umes.
Bascom v sredni soli. DA! Saj kot so ze prej napisali vecina solarjev sola sploh ne zanima. Bascom je zelo enostaven za uporabo, hitro se ga navadis. In kar dobro deluje pri manj zahtevnih aplikacijah.
In proti? Kot je Silvo prej lepo napisal. Ce ne poznas strukture procesorja se lahko na glavo postavis in ti ne bo jasno, zakaj nekaj ne dela, kot bi moralo, pa ceprav je prav napisano in v simulatorju dela. Kdor hoce resno delati z uC MORA poznati procesor. Ni nujno, da tudi assembler, ampak mora pa poznati registre, na katirih SFRjih je kaj, prefenerijo itd.
Bascom ima tudi eno hudo oz. dve hudi pomanklivosti.
1. Hudo je omejen na procesorje firme ATMEL. (deluje sicer z velikimi "luknjami" tudi z drugimi procesorji)
2. Se kdo spomni, kdaj je avtor dal ven zadnji update?
No jaz se lep cas delam z Cjem, ki se ga vsi bascomovci tako bojijo. Fantje prehod je enostaven. Delo z Cjem mi je celo lazje, saj imas na razpolago vec mocnejsih ukazov. Za tiste, ki pa jim je bilo enostavno napisati LCD "bla, bla", ali I2CSTART, naj povem, da obstajajo knjiznice in se podobno dela tudi v Cju. _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.57
|
Objavljeno: Pet Dec 09, 2005 6:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Gorazd, mislim, da je boljse, da ti vsaj predstavijo nekaj, kot pa da tega ne naredijo. Vsak se potem sam odloci, kateri (dodatni) predmeti ga interesirajo in jim temu ustrezno posveti vec oz. manj casa/truda. Zgodovina res nima prevec zveze z elektroniko, zato ste jo pa imeli v bistveno manjsem obsegu kot recimo na gimnaziji (kjer lahko kljub 4 letom zgodovine recimo ne gre nihce iz razreda zgodovine naprej studirati); nekaj splosne izobrazbe vam vendarle morajo dati. Tudi meni marsikateri predmet ni bil vsec ze v osnovni soli (!@$*?@# geografija ), pa v srednji in tudi na faksu ne, kljub temu, da sem tako srednjo solo kot faks sam zavestno izbral, pa sem vseeno zadovoljen, da mi je ostalo tudi od nepriljubljenih predmetov vsaj toliko, da lahko vec informacij sam poiscem in ne izpadem kot material za Jerry Springer show  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mujo Član


Pridružen-a: Ned 02 Jan 2005 19:24 Prispevkov: 746 Aktiv.: 3.15 Kraj: MB
|
Objavljeno: Pet Dec 09, 2005 10:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem dijak 3. letnika, programa elektrotehnik elektronik (4 letni program). Do sedaj nismo še delali v bascomu oz kako drugače programirali. Sam pa sem delal v bascomu nekaj časa (sedaj prehajam na PIC). Enako nismo delali z industrijskimi regulatori (vendar koliko mi je znano bi naj začeli v 4. letniku). Od programiranja smo programirali na papir v 1. letniku pri predmetu informatika in dokumentiranje (nekaj podobnega) v pascalu.
Vendar ... pred tednom sem profesorju pomagal sprogramirat in nastavit eno testno vezje (katero smo predstavili na festivalu mladi za napredek pomurja). Bilo je 4 bascom testne ploščice in mislim da tudi štirje PG-302 programatorji.
Drugače pa kaj se tiče glede stanja v našem razredu. Nekako tako kot je rekel profesor 8ur spite 16 ur pa bluzite (blodite - zapravljate čas). Se kar strinjam. Seveda nismo vsi taki. Določeni pa so da v šolo hodijo da zapravljajo čas.
Citiram: |
Predmeti, kot so likovna vzgoja, glasbena vzgoja, ekonomija, zemljepis, ter zgodovina s katerimi v 1. letniku dobesedno posiljujejo so popolnoma neustrezni predmeti za štromarja. Tistega, ki ga zanima zgodovino, bo šel zgodovino študirat. V srednji šoli sem totalno zasovražil zgodovino, ker je bila dolgočasna. Ker je bila dolgočasna se je nisem učil. Ker se je nisem učil sem imel slabe ocene, ker sem imel slabo oceno je na ta račun trpelo spričevalo. Ker spričevalo ni bilo OK, sem posledično trpel še jaz, ko sem ga moral pokazati staršem
|
Se strinjam. Enako je za slovenščino (književnost). Kaj mi bo pomagalo če bom vedo da je v obdobju romantike bil tak stil pisanja in da je Dostojevski napisal te knjige? Totalno brezveze.
Lp, Matjaž |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 70830.51
|
Objavljeno: Sob Dec 10, 2005 12:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RGorazd Član


Pridružen-a: Čet 20 Maj 2004 15:57 Prispevkov: 1714 Aktiv.: 7.24 Kraj: Ig
|
Objavljeno: Sob Dec 10, 2005 1:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Se strinjam. Enako je za slovenščino (književnost). Kaj mi bo pomagalo če bom vedo da je v obdobju romantike bil tak stil pisanja in da je Dostojevski napisal te knjige? Totalno brezveze. |
Dobro, slovenščina je morda le malo preobsežna za povprečnega dijaka, vendar sem pa ravno tu mnenja, da mora biti. Konec koncev smo slovenci in kot taki smo dožni vedeti tudi nekaj os vojem jeziku. Slovnica je mislim da zelo pomembna, kar pa se književnosti tiče je pa vse preveč podrobno. Tisti, ki ga zanima književnost se bo že sam angažiral ter se lotil književnosti.
No pa pustimo to, ker je debata že tako zašla iz prvotne smeri.
Prvotno vprašanje je bilo bascom v šolah.
No, sam sem tudi začel z Bascomom, za kake enostavne stvarce ga še danes uporabljam, ker lahko na hitro napišem par vrsitc, in woila, že deluje.
Mislim, da je tak pristop v šolah precej pozitiven, saj utegne pritegniti pozornost tudi tisth, katerih je bistvo šole 5min odmor, da lahko gredo na cigareto.
Če bi pri praktičnem pouku še vsak svojo testno ploščico naredili ter programator, bi lahko hitro ter poceni blinkal vsak svojo ledico. Tisti, ki jih stvar ne zanima, bi ostali pri blinakju ledice, ostali bi pa šli naprej, ugotovili da postane Bascom hitro omejen ter svoje znanje nadgradili. Nekaj malega arhitekture procesorja moraš pa tudi v Bascomu poznati. Vsaj periferne. V detajle se pa tudi mi nismo spuščali pri motoroli 6803.
LP Gorazd _________________ .
._. _ _ ._. _.__. _|
[ (_](_)[ (_] /_(_]
._| |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Umnik Član

Pridružen-a: Čet 16 Sep 2004 17:52 Prispevkov: 958 Aktiv.: 4.04 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Sob Dec 10, 2005 2:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Po moje je stvar samo v interpretaciji.
Imaš učitelja, ki neko zadevo učencu predstavi z nekim zagonom, entuziazmom, predstavi svoje poglede in izkušnje, na drugi strani pa imaš nekoga ki deluje hladno, dolgočasno, zahteva splošnost in nič drugega.
Kateri bo "prodal" več znanja, vzbudil več zanimanja in pritegnil širši krog učencev? Skratka marketing v malem. Če znaš znanje prodajat, ga boš prodal in potem je lahko tudi zgodovina zanimiva. Je pa dejstvo, da ta entuaziazem po 20 letih predavanja močno pade...
Po moje bascom tudi ni čisto primeren za srednje šole. Sicer je veliko boljše kot nič, vendar se strinjam s Silvom, da bi morali vsakogar uvajati z zbirnikom.
Sicer pa, kdor bo kakršenkoli programski jezik obvladal do nivoja na katerem bo opazil da ga le ta omejuje, se bo kaj kmalu začel ozirati za boljšo alternativo.
Pa začetnik v elektroniki po moje težje razume analogno elektroniko kot digitalno. Sam sem recimo veliko lažje doumel uporabo tranzistorja, diode, releja pa operacijskega itd. v povezavi z mikrokontrolerjem, ker sem z uC lažje sestavil kompleksnejše vezje. Čemu ti bo teorija, če je ne znaš uporabljat?
Industrijski krmilniki? Najbližje temu, kar sem v 4. letih srednje šole videl je bil en Siemensov Logo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LoLek Član

Pridružen-a: Sre 25 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 343 Aktiv.: 1.45
|
Objavljeno: Sob Dec 10, 2005 2:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Da še jaz malo pokomentiram: v srednjo šolo sem hodil na SERŠ Maribor. V razredu se je našlo nekaj pravih biserov. Se spomnim v tretjem letniku pri laboratorijskih vajah, me je sošolec spraševal kaj dela dioda v usmerniku (tisti je itak že ponavljal, in po štirih ali petih letih šole bi to skoraj moral vedeti). Še večji biser je bil eden, ki v četrtem letniku ob profesorjevem vprašanju kakšne varovalke poznamo, bluzil nekaj o hišnih in ne vem kakih varovalkah. SERŠ Maribor je itak podn od srednjih šol. So bili eni profesorji, ki so se trudili in si od njih tudi nekaj odnesel, so pa bili drugi, ki bi jih jaz takoj nagnal iz šole. Sploh praktični pouk elektronike je bil kar nekaj. Je prišel prof. v delavnico, dal neko shemo neke naprave enemu v roke in rekel, naj preriše na tablo, mi pa moramo narediti tiskano vezje. Potem ga pa več tisti dan ni bilo za videti, le na koncu je prišel in nekaj težil. Take tipe bi morali zapreti, ker državi kradejo denar, vsem elektrotehnikom pa ugled.
Moram pa pohvaliti slovenščino, res nikoli nisem imel rad književnosti, ampak naučili pa so nas nekaj, da vsaj približno obvladam slovnico. Srednja šola mora biti tako zastavljena, da ponudi čimbolj širok spekter znanja. Večji je spekter, več možnosti je, da boš našel stvar, ki te zanima in se na tem področju specializiral. Če ugotoviš, da ti slovenščina leži, pač greš študirati slovenščino, tako je šel tudi en moj sošolec iz srednje šole.
Pa da se še vrnem nazaj k osnovnemu vprašanju te teme: BASCOM-a ne poznam, sem pa se hotel naučiti tega jezika, sem imel celo neko knjigico, vendar potem nisem našel motivacije. Po prebiranju knjige je bila zadeva zelo lahka. Mislim, da je za srednje šole kar primerna stvar, takrat se vsaj v praksi srečaš z mikrokontrolerjem. Nas so mučili z ASM, že kar na začetku in smo gledali tisto ko budale. Vse pa smo programirali na papir, tako da nekega veselja s tem nismo imeli. Je pa res, da smo se nekaj naučili o zgradbi mikrokrmilnika. No na faksu pa smo imeli predmet z bolj uparbnim krmilnikom, in sicer s PIC-em. Kodirali smo v ASM-ju in moram rečti, da so nekateri imeli velike probleme in mnogim se je PIC zameril. Mene je pa osvojil in v vsakem projektu je zraven PIC. Sicer sem po letu dni kodiranja v ASM-ju presedlal na C in se več ne vrnem na ASM, ker nisem mazohist. ASM je dober za spoznavanje krmilnika, samo se ti lahko hitro zameri. Ob današnjih zmogljivih krmilnikih je trditev o optimizaciji kode v ASM-ju že skoraj brez pomena. Meni se C dopade, ker je veliko funkcij že napisanih in jih samo kličeš. Tisto stvar za kar je funkcija napisana pa potem itak spoznaš podrobno, ker je velika verjetnost, da bo šlo nekaj narobe.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.57
|
Objavljeno: Sob Dec 10, 2005 6:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Umnik, jaz sem imel pa v srednji soli ravno s starejsimi predavatelji boljse izkusnje - dobro so znali "prodati" svojo snov in dobro so znali oceniti, koga stvar zanima (in je kandidat za nadalnji studij, itd.) in komu je precej vseeno in samo mora dobiti pozitivno oceno, da konca letnik. Entuzijazem je precej relativna stvar; zainteresiranim ucencem so z vecjim zarom predstavili svoj predmet, nezainteresirane so pa pustili pri miru (kolikor je to v okviru ucnega nacrta mozno)Preverjanja znanja so sicer masova (testi), a je mozno kriterije nekoliko prilagoditi posameznikom, prav tako pa jim ponuditi tudi vec virov ob pouku (+ jih navdusiti za tekmovanja in raziskovalne projekte); tistih, ki jih ne zanima, pa ne posiljujejo z detajli, ampak od njih zahtevajo minimum in ga veliko lazje dobijo (najbrz se je lazje nauciti dobro manj snovi, ki je hkrati bolj enostavna, kot pa del bolj obsezne in komplicirane snovi, kjer se nezainteresiran dijak hitreje "izgubi").
Hecno, ampak vsi "dobri" predavatelji, ki so mi ostali v spominu iz srednje sole, so bili 40+ letni moski  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|