 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sob Dec 10, 2005 1:09 pm Naslov sporočila: Žarnice - vibracije |
|
|
Zanima me vaše mnenje o odpornosti klasičnih avtomobilskih žarnic na vibracije.
Sprašujem zato, ker so mi na avtu odpovedale skoraj vse žarnice (pozicijske 5 in 10w) skupaj 7. kom in stop luči + meglenka (3x 21w).
Vzrok za odpoved je bila eksplozija zelo močne home-made petarde, ki je eksplodirala tik ob vozilu in poleg naštetega povzročila še nekaj drugih precej dragih poškodb (deformacija praga, napaka airbag sistema ... )
Še posebej čudno se mi zdi, da se je pokvarilo skoraj 3/4 žarnic, ker so bile v trenutku eksplozije ugasnjene
Po mnenju "strokovnjakov" na pooblaščenem servisu so žarnice na udarce občutljivejše kadar ne gorijo. Jaz pa se s tem ne strinjam.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Vajdo Član


Pridružen-a: Čet 23 Sep 2004 23:06 Prispevkov: 1088 Aktiv.: 4.59 Kraj: Ribnica
|
Objavljeno: Sob Dec 10, 2005 2:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
A je mogoče to tvoj avto? Sem zasledil temo že včeraj na drugem forumu.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
74.57 KB |
Pogledana: |
66 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sob Dec 10, 2005 2:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vajdo je napisal/a: |
A je mogoče to tvoj avto? Sem zasledil temo že včeraj na drugem forumu. |
Je. Tisto na drugem forumu je dal gor kolega h kateremu sem bil namenjen. Je pa slišal pok čeprav živi precej daleč od kraja dogodka.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Vajdo Član


Pridružen-a: Čet 23 Sep 2004 23:06 Prispevkov: 1088 Aktiv.: 4.59 Kraj: Ribnica
|
Objavljeno: Sob Dec 10, 2005 2:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Upam da boš dobro zrihtal, in da bo stroške kril povzročitelj.
A niso včasih, če je kdo zavijal z žmigavcem ali brez in je prišlo do nesreče, so nekaj gledali če je nitka pretrgana ali ne in tako lahko sklepali da le ta ni/je bil prižgan.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sob Dec 10, 2005 3:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Stroške bo krila zavarovalnica čeprav se upira pri določanju škode ... sodni cenilec pravi drugače kot oni. Čakam še mnenje iz nemčije ...
Zaenkrat ne bi o teh podrobnostih in raje ostanimo pri štromarskih zadevah.
Kot sem napisal na začetku me čudi uničenje skoraj vseh žarnic. Cenilec omenja enakovrednost udarca od karambola ali eksplozije s čimer se nisem strinjal (zaradi nadaljne zanesljivosti airbag sistema - računalnik, senzorj in prožilni elementi). Ko sem ga zaradi trditev o približni enakosti udarca karambol/eksplozija vprašal, zakaj žarnice ponavadi na avtomobilih kljub močnemu karambolu še vedno svetijo (če niso bile razbite) v mojem primeru pa ne, ni znal odgovoriti.
Tudi ko sva prešla na debato o G pospeških in pojemkih katerim je izpostavljen avto v enem ali drugem slučaju se je "izgubil" ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 17.03 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Sob Dec 10, 2005 3:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iz izkušenj vem, da lahko dovolj velika sila odtrga nitko, brez, da bi bila žarnica prižgana. Ta sila niti ni nujno tako grozno velika. Premik žarnice 60mm v približno 0,3s. Čas pravzaprav težko ocenim, gre pa za premik gumba za menjavo žarnice v grafoskopu. Nekaj takšnega, kot bi obrnil gumb za plin na plinskem štedilniku za 1/2 obrata. Pri tem se prva žarnica zamenja z drugo, razdalja, ki jo prepotuje žarnica pa je nekje okoli 60mm
Če prevedeš pok močne petarde, ki rabi za izgoretje eksploziva bistveno krajši čas, ter rahel premik avtomobila zaradi širjenja plina takšno silo relativno hitro dosežeš.
Moraš razumet, da je tresenje žarnic med vožnjo dušeno, noben udarec ni tako grozno močan, tako da pospeški, ki jih čutijo žarnice niso tako veliki. Če zapelješ v luknjo ti guma prevzame večino udarca. Na ostale dele se ga prenese relativno malo.
_________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
janez03 Član


Pridružen-a: Čet 02 Sep 2004 9:43 Prispevkov: 143 Aktiv.: 0.60 Kraj: tržič
|
Objavljeno: Sob Dec 10, 2005 4:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Čisto laično:
Pri trku je pojemek za človeka sicer lahko usodno prevelik, za mehaniko pa nič posebnega. Recimo z 72 km/h v steno: avto se v 0,1 sek ustavi in "skrajša" za 1 meter. Pri tem je pojemek 200 m/s^2 oz. ca. 20G. Za človeka preveč, za zadnjo šipo pa ne - ostane cela. Tranzistor recimo prenese do 10.000 G (izstrelitev iz puške).
Pri eksploziji pa gre za udarni val velike energije in predvsem zelo hitro naraste tlak, ki ga trdi materiali (beton, steklo, litine, wolfram...) ne morejo absorbirati in se zato porušijo. V neposredni bližini eksplozije se udarni val širi s hitrostjo 3000-8000 m/sek in dobesedno zdrobi kar mu je na poti.
Nekako bi to primerjal kot običajne električne motnje napram streli oz. EMP.
Da, pri žarnici se vidi, če se je razbila prižgana ali ugasnjena - pri prižgani nitka zaradi prisotnosti kisika, ko se bučka razbije zgori oz oksidira, pri ugasnjeni pa je samo mehansko poškodovana.
L.p.; Janez
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cero Član



Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 17:37 Prispevkov: 1179 Aktiv.: 4.98 Kraj: vipava
|
Objavljeno: Sob Dec 10, 2005 11:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
hja da ni bla to kakšna emp petarda potem bi blo vse skupaj bolj verjetno
mislim petarda to je že prava bomba če ti povzroči tako škodo kaj bi bilo šele če bi bil kakšen človek zraven
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|