www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

MOČ VENTILATORJA

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
stursc
Član
Član



Pridružen-a: Tor 08 Jun 2004 14:29
Prispevkov: 323
Aktiv.: 1.36

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 18, 2005 6:14 pm    Naslov sporočila:  MOČ VENTILATORJA Odgovori s citatom

Pozdrav !
Poznavalce problema prosim za pomoč
Na ŠKODA- FELICII se mi zdi smešna (neverjetno visoka) poraba ventilatorja za gretje-zračenje.
Primer porabe: I.stopnja 2,5A; II. stopnja 5A, III.stopnja 7,5A; IV.stopnja 12,5A.
Zakaj se mi zdi smešna? Zato ker je že načet konektor na motorju od pregrevanja in od takih tokov.
Motor deluje normalno,nimam pa podatkov o dejanski moči motorja,zato sumim, da je navitje rotorja v stiku, stator je magnet !!

LP, stursc
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PPG78
Član
Član



Pridružen-a: Ned 27 Jul 2003 14:09
Prispevkov: 2342
Aktiv.: 9.89
Kraj: Gorenjska

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 18, 2005 6:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Varovalka je 25A (tretja po vrsti), tako da je najbrž to kar pravilno. Moč motorja cca. 150W.
V prilogi še shema kako je to zvezano.

LP, Peter



Felicia_gretje.pdf
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  Felicia_gretje.pdf
 Velikost datoteke:  35.39 KB
 Downloadano:  23 krat

Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
stursc
Član
Član



Pridružen-a: Tor 08 Jun 2004 14:29
Prispevkov: 323
Aktiv.: 1.36

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 19, 2005 9:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

PPG78 !
Hvala, tudi za prilogo.
Še vedno pa nisva sigurna, če je moč motorja res ta, kot predvidevava !?
Naj dodam še to: lani sem menjal "krtačke" in ker nisem trenutno imel original, sem vstavil ene grafitne, ventilator je pihal skoraj enkrat manj. Takoj sem ugotovil, da je upornost prevelika. Sedaj sem potreboval eno leto in spet nisem nabavil original (mislim, da se sploh ne dobi posebej) in sem prilagodil ene od zaganjača (starterja). po merjenju me je vse preveč presenetilo, posebej kasneje ko sem ugotovil pregrevanje na konektorju.
Ne bi rad videl, da se kaj kadi v avtomobilu, kot se to nam dogaja na delovnih mizah, HA HA
Bom počakal na nove rezultate, zadeva deluje, ostajam pa skeptik.
Info in podobne izkušnje dobrodošle.

LP, stursc
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.95
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 19, 2005 10:14 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Off topic;

Ventilatorji so tisti, ki konstantno obremenjujejo obremenjujejo elektromotor. Elektromotorji, ki poganjajo ventilatorje imajo tudi najtežje zagone. Pri zelo težkih zagonih ventilatorjev je v industriji dostikrat mehansko izveden lažji zagon s pomočjo lopute, ki ob zagonu pripira sesalni del ali naredi "bajpas" med sesalnim ter izpustnim delom.
V tem trenutku sem se spomnil ene anekdote. Nekoč je bil pri menjavi jermena na večjim ventilatorju odsesavanja (motor 132Kw) prisoten en delavec, ki sicer ni imel pojma o strojništvu. Nikakor mu ni bilo jasno zakaj mora biti na ventilatorju, katerega lahko vrtiš z roko tako močan motor ... ,če je za krožno žago za rezanje drv dovolj 3kW ,pa le te ne moreš z roko vrteti Shocked Wink

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zoran
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44
Prispevkov: 550
Aktiv.: 2.32
Kraj: SG

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 19, 2005 10:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kot je napisal Silvo, ventilator je zelo neugodno breme za motor, zato tudi take moči za pogon le teh (predvsem na odsesovanjih v industriji, nič drugače pa ni pri ostalih ventilatorjih).

Meritve toka so kar pravilne. Po enačbi za moč

P = U x I (moč, napetost, tok)

sledi:

I = P / U = 150W / 12V = 12,5 A

Zaradi zagona in obratovalnih pogojev je temu primerna tudi varovalka (25A). Če krtačke niso namenjene za ta motor bo prihajalo do pregrevanja zaradi upora med krtačkami in kolektorjem, posledično pa tudi do uničenja krtačk oz. kolektorja (kar je še slabše)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4223
Aktiv.: 17.83
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 20, 2005 10:55 am    Naslov sporočila:  re: Odgovori s citatom

Ja tokovi so zares visoki , recimo kolektorje za brisalce testiramo 10s na 25 A
in potem 15min na 20A pri 12V. ( kratkostično zvezan par lamel)

Kolektor se segreje na cca 180° in naredi premik lamel cca do 6um

Namen testa je primer ko primrznejo metlice brisalca na steklo in hočemo hitro očiščena stekla . Zaradi primrznitve pa se reduktor ne more zavrtet in tako blokira tudi elektromotor.

Podobne fore so tudi na kolektorjih za ventilatorje avtomobilov ali recimo električne ročne izvijače. Ponavadi je tam notri 5 lamel

recimo obratna finta pa je pri sesalcih - če zapremo loputo sesalec naredi notri vakuum , lopatice so imele prej upor zraka , s tem ko naredimo vakuum ta upor izgine in rotor zlahka pobegne preko 55000 RPM ( za toliko so dimenzionirani - (55000rpm/200°/60s) rezerve pa imajo tja do 80000RPM ) potem pa zadeva razleti ker so centrifugalne sile premočne

_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
janez03
Član
Član



Pridružen-a: Čet 02 Sep 2004 9:43
Prispevkov: 143
Aktiv.: 0.60
Kraj: tržič

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 20, 2005 6:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ampak krivulja potrebne moči pa je za (obremenjen) ventilator približno eksponentna. Torej za to, da ventilator doseže dvojno število vrtljajev mu je potrebno dovesti 4-krat več moči. In obratno pri polovičnih vrtljajih rabi samo eno četrtino moči. Zato pa ga lahko (počasi) kar z rokami poganjaš.
Za razliko od vztrajnih bremen, ki pa največjo moč rabijo na začetku zagona, ko pa dosežejo nazivne vrtljaje se (brez drugih obremenitev) vrtijo skoraj sami.
Svojčas smo imeli take stroje: litoželezni plašč je imel kakih 1,2 m premera in je tehtal slabo tono in pol. Zato da ga je (specialni) el. motor spravil na 400 obr./min je rabil dobro minuto, ko si pa motor izključil pa se je ustavljal še 10-15 minut.

L.p.; Janez
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4223
Aktiv.: 17.83
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 20, 2005 10:47 pm    Naslov sporočila:  re Odgovori s citatom

Lahko poslikaš rotor s kolektorjem ? Nekateri izmed kolektorjev so dejansko v kratkem stiku zdi se mi da lamele pod kotom 90°( to je neka finta da se namesto 4 ščetk uporablja samo 2 in pride do prihranka v materialu za krtačke in košarico)

LP

_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group