www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

kogeneracija - motor z notranjim izgorevanjem
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 878
Aktiv.: 4.05
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 07, 2010 8:12 am    Naslov sporočila:  kogeneracija - motor z notranjim izgorevanjem Odgovori s citatom

Hi!

Doma imam star avto, kateri ima brezhiben dizel motor. Ker mu v kratkem poteče registracija, in ni več tehnično brezhiben, sem prišel na naslednjo idejo.

Motor bi uporabil za proizvodnjo elektrike, toploto pa bi preko izmenjevalca uporabil za proizvodnjo tople vode za ogrevanje hiše. Sedaj me pa zanima, če je kdo že razmišljal v tej smeri?

Kakšni bi bili izkoristki?
kaj pomeni moč motorja pri avtomobilih (npr 55kW)?
Kje bi dobil podatke o moči motorja in izkoristka pri določnih obratih?
Je to skupna moč (mehanska + toplotna)?

Če bi mi to uspelo narediti, bi bilo urejanje papirjev za prodajo elektrike zelo zahtevno?

hvala in lp

uroš

_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vilko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26
Prispevkov: 3367
Aktiv.: 14.17
Kraj: Dragomer

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 07, 2010 8:29 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Že dolgo imam agregat deklariran na 1600W, a v resnici ne potegne niti zamrzovalne skrinje paralelno s hladilnikom. Porabi 3l bencina na uro.
Tako drage elektrike pa še ne!

Pride pa prav v nujnih primerih. (V 30 letih, dvakrat)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kobranka
Član
Član



Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37
Prispevkov: 3403
Aktiv.: 18.69
Kraj: nekje v zgornjem posočju

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 07, 2010 8:45 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vilko, naredi mu elektrolitske celice pa MU nebo potrebno kupovati bencina. Saj je nekje na tem forunu tema o razcepljanju vode na kisik in vodik. Če se ne motim je v nekaterih primerih možno predelati tudi dizel motorje.

Malci, koliko sem nazadnje zasledil se ti ne izplača oddajati elektriko v omrežje razen če jo boš samo oddajal v omrežje in ne uporabljal za lastne potrebe, ker boš imel zaračunanano tudi oddano. Imej za lastno uporabo in potem računaj kaj je ceneje, tvoja ali omrežna elektrika.
Mogoče da se motim, ampak naj potem napiše kdo druga kaj več na to temo. Saj obnoviti spomin ni slabo, ker lahko preveč hitro zbledi.


Nazadnje urejal/a kobranka Sob Avg 07, 2010 9:09 am; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
RaInfFiMa
Član
Član



Pridružen-a: Sob 10 Jan 2009 20:13
Prispevkov: 58
Aktiv.: 0.29
Kraj: Šmarje blizu Kopra

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 07, 2010 8:52 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Čisto malo teoretičnega razmišljanja:
1. Kam bi šlo (Predpostavimo, da ima motor tako moč.) 55 kW električne energije? Aja, spregledal sem, da bi jo prodajal v omrežje.
2. Recimo sedaj, zelo utopično, da ima motor 30% izkoristek (na gredi). To pomeni, da bi bilo, tako čez palec, 180 kW toplotne moči. Kaj bi se s tako močjo ogrevalo?

_________________
Še veliko dela me čaka!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jule
Član
Član



Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48
Prispevkov: 2533
Aktiv.: 11.76
Kraj: Ajdovščina

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 07, 2010 10:15 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Narediš toplice Very Happy

Sigurno se ne izplača, edino, če ima tvoj prijatelj v lasti mcDonalds in ti lahko zastonj dobavlja staro olje.

_________________
lp Jure
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
RaInfFiMa
Član
Član



Pridružen-a: Sob 10 Jan 2009 20:13
Prispevkov: 58
Aktiv.: 0.29
Kraj: Šmarje blizu Kopra

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 07, 2010 11:39 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja, na staro olje pa nisem pomislil.
Torej, če si lahko čez leto od prijateljev gostincev nabereš vsaj toliko (raje 2x toliko) odpadnega olja, kolikor porabiš kurilnega olja za ogrevanje in poleg vgradiš še en velik toplotni zalogovnik, ti lahko ta zadeva greje hišo praktično zastonj.
Torej, motor se bo prižgal, ko temperatura vode v zalogovniku pade pod določeno mejo (če imaš talno gretje, je to lahko kar nizko - 35 stopinj celzija) in se ugasnil, ko bo segrel vodo v zalogovniku na recimo 90 - 95 stopinj celzija.
Seveda bo treba poskrbeti za zelo dobro delovanje motorja saj bo sicer okoli hiše rahlo odišavljen zrak.

_________________
Še veliko dela me čaka!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.15
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 07, 2010 12:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Noben avtomobilski motor nikakor ni grajen za stalno obratovanje, to ni letalski ali ladijski motor in razlike niso samo koliko tehta ena konjska moč in litrskem učinku.

Seveda je treba upoštevati, da motor z neke kripe, ki je zasluženo šla v smeti, ni kaj prida in bi bilo treba najprej generalno obnoviti ta motor, preden se sploh kaj uporabnega lahko pričakuje od njega.

Poleg tega bo avtomobilski dizel žrl cviček v potokih, ko bo v funkciji pogonskega stroja generatorja. Dobil boš veliko dima in hrupa, moči, ki jo bo spumpal iz sebe pa veliko manj od deklarirane, dokler po nekaj dneh ali urah takega obratovanja ne bo klopotec dokončno ribnil.

Če ne bo že prej eksplodiral izpušni kolektor (obisk gasilske brigade skoraj zagotovljen) ali stopil izpušne ventile zaradi nezadostnega hlajenja.

Avtomobilski motorji imajo za take hece preslabo hlajenje, nezadostno mazanje in tudi vgrajeni materiali so mnogo prešibki za kaj takega. Če bi šel v resno predelavo motorja v (kvazi) ladijski motor, bo resnična trajna moč kljub temu ostala nizka (nekako 10 do 20% tega kar ima navedeno sedaj), poraba na obratovalno uro pa večja od namenskega ladijskega motorja enake moči.

Izkoristki toplotnih strojev so določeni z uporabljenimi materiali, oz. s temperaturo ki jih ti materiali zdržijo tako, da je povečanje izkoristka nemogoče, kljub željam po izboljšanju le tega.

Poleg tega boš moral verjetno prej kot na 100 obratovalnih ur redno menjati olje in filtre za olje, da zadeva ne bo zaribala, po nekaj 10 takim menjavah pa se pripravi na generalno - honanje cilindov na nadmero, bati in batni obročki za to nadmero, novi ležaji...

V glavnem, tako pridobljen štrom bo zelo drag. Tudi, če bo sosedom vseeno, da jim dan in noč ropota in smradi en zgonjen traktor.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kobranka
Član
Član



Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37
Prispevkov: 3403
Aktiv.: 18.69
Kraj: nekje v zgornjem posočju

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 07, 2010 2:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najbolje da ga uporabi za raztavni eksponat in kasneje, če ga bo volja eksperimetirati kako bi lahko tekel na vodik.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
stane
Član
Član



Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19
Prispevkov: 1281
Aktiv.: 5.77
Kraj: Rače

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 07, 2010 3:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lastnik oljarne v sosednji vasi ima kogeneracijo.
Moč agregata je 100kW. Ko ga srečam ga bom kaj več vprašal.
Na motor od avta pa kar pozabi. Na zahodu je to že stara zadeva.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
surla
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 15:22
Prispevkov: 722
Aktiv.: 3.04
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 07, 2010 3:19 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@kobranka
Se ti ne zdi , da malo najedaš s tvojimi opazkami?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.94

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 07, 2010 3:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Azrael je napisal/a:
Noben avtomobilski motor nikakor ni grajen za stalno obratovanje, to ni letalski ali ladijski motor in razlike niso samo koliko tehta ena konjska moč in litrskem učinku.

Seveda je treba upoštevati, da motor z neke kripe, ki je zasluženo šla v smeti, ni kaj prida in bi bilo treba najprej generalno obnoviti ta motor, preden se sploh kaj uporabnega lahko pričakuje od njega.

Poleg tega bo avtomobilski dizel žrl cviček v potokih, ko bo v funkciji pogonskega stroja generatorja. Dobil boš veliko dima in hrupa, moči, ki jo bo spumpal iz sebe pa veliko manj od deklarirane, dokler po nekaj dneh ali urah takega obratovanja ne bo klopotec dokončno ribnil.

Če ne bo že prej eksplodiral izpušni kolektor (obisk gasilske brigade skoraj zagotovljen) ali stopil izpušne ventile zaradi nezadostnega hlajenja.

Avtomobilski motorji imajo za take hece preslabo hlajenje, nezadostno mazanje in tudi vgrajeni materiali so mnogo prešibki za kaj takega. Če bi šel v resno predelavo motorja v (kvazi) ladijski motor, bo resnična trajna moč kljub temu ostala nizka (nekako 10 do 20% tega kar ima navedeno sedaj), poraba na obratovalno uro pa večja od namenskega ladijskega motorja enake moči.

Izkoristki toplotnih strojev so določeni z uporabljenimi materiali, oz. s temperaturo ki jih ti materiali zdržijo tako, da je povečanje izkoristka nemogoče, kljub željam po izboljšanju le tega.

Poleg tega boš moral verjetno prej kot na 100 obratovalnih ur redno menjati olje in filtre za olje, da zadeva ne bo zaribala, po nekaj 10 takim menjavah pa se pripravi na generalno - honanje cilindov na nadmero, bati in batni obročki za to nadmero, novi ležaji...

V glavnem, tako pridobljen štrom bo zelo drag. Tudi, če bo sosedom vseeno, da jim dan in noč ropota in smradi en zgonjen traktor.


Ne morem mimo, ampak tukaj si za moje pojme konkretno in večkrat ustrelil mimo!
Vsak avtomobilski motor zdrži toliko ali več ur, kot recimo letalski od kake cessne.
Na letalih sta problema dva in sicer pogoji obratovanja so nenavadni in pa tovarne motorjev imajo monopol v takem merilu, da se zakoni spreminjajo njim v prid in to je glavni razlog, da se na tem področju ne pojavi več novih ponudnikov.
Če je avtomobilski motor ustrezno hlajen, da mu hladilna tekočina ne preseže 90°C, če ima dovolj olja, potem lahko dela ure in ure pod obremenitvijo. Seveda ga je nesmiselno držat pod polno obremenitvijo, ampak na področju, kjer ima največji izkoristek. Ko se vzpostavijo pogoji (tlak olja, enakomerna obremenitev, vrtljaji, temperatura,..) je praktično ko bubreg u loju, ker nima hladnih startov in spreminjanja vtrljajev.
zakaj bi eksplodiral izpušni kolektor ali se stopil ventil pa tudi ni kake logične podlage.
Če bi motor uporabljal tudi za ogrevanje, potem bi itak hladil vse tople dele, ki so del izpuha!?
Obstaja celo motor, ki ga za tak namen uporabljajo na veliko- išči pod LISTER DIESEL. Ni avtomobilski, ima pa materijale od marije terezije, skupni izkoristek mehanski + toplotni je pa na zavidljivem nivoju.
lp
Robi

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
S57NNT
Član
Član



Pridružen-a: Pon 21 Sep 2009 7:50
Prispevkov: 298
Aktiv.: 1.55
Kraj: Ljubljana - okolica

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 07, 2010 4:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Glede gornjega posta se strinjam z ro-bijem, avtomobilskemu motorju, ki je predelan v stabilca, se iz že navedenih razlogov zelo lepo godi v primerjavi z 'normalnim' delovanjem v avtomobilu, v neki knjigi sem celo našel podatek, da ima avtomobilski motor, predelan v stabilca, lahko celo 2× do 3× daljšo življenjsko dobo, čeprav o tem podatku bi se seveda dalo razpravljati, hakeljc bi znal biti že pri pretvorbi prevoženi km/ delovne ure.


Glede ostalega:
kobranka je napisal/a:
...in kasneje, če ga bo volja eksperimetirati kako bi lahko tekel na vodik.

Kje pa misliš dobiti vodik?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MarkoM
Član
Član



Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29
Prispevkov: 2825
Aktiv.: 12.33
Kraj: Lovrenc na P.

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 07, 2010 5:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Naj ti ne bo žal motorja vreči na odpad, takšnih in še bolj ohranjenih motorjev je na odpadu malo morje.
Meni se zdi nesmiselno kupovati nafto in potem prodajati s to nafto proizvedeno energijo v el. omrežje. Verjetno niti dovoljenja ne bi dobil, ni ravno to zelena energija. Drugo je, če bi si delal agregat za kakšen vikend oz. ob izpadu (UPS varianta).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.92

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 07, 2010 5:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ajde, na kurilec ali mestni plin bi delal celo.

Samo jaz bi ubodel varianto kjer se mehanska energija uporabi za pogon toplotne črpalke.

Dobiš 1.5 enote toplote, če ne še več, za vloženo 1 enoto energije.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LinuxFuter
Član
Član



Pridružen-a: Pon 18 Jun 2007 14:40
Prispevkov: 389
Aktiv.: 1.77
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 07, 2010 6:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pod polno obremenitvijo sodoben motor ne bo zdržal "dolgo". Primer: predelan Mitsu. Lancer Evolution predzadnje generacije (po spominu, neznano št. konjev) odpove po 20 minutah "tiščanja na polno" po avtocesti.

Drugo je če je motor pod idealnimi obrati stalno hlajen itd. ali pa je tako star da je še predimenzioniran.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
Stran 1 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 11 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group