www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Trifazni motor izklaplja FID
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
janez11
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Pon 18 Maj 2009 18:14
Prispevkov: 4
Aktiv.: 0.02
Kraj: Sl. Konjice

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 25, 2010 5:18 pm    Naslov sporočila:  Trifazni motor izklaplja FID Odgovori s citatom

Pozdravljeni,

imam problem in ne vem, kako ga naj rešim. Imam priključen 4 kW trifazni motor preko zvezda-trikot stilaka na inštalacijo, varovano s 30 mA FID stikalom. Inštalacija je nova, po najnovejših predpisih za hlev. Ob izvedbi so bile opravljene tudi vse potrebne meritve.

Približno pol minute po zagonu tega motorja FID stikalo izklopi. To se zgodi vedno. Ne glede na to, ali ga pustim teči v zvezdi ali trikotu. In vedno po približno enakem času.

Od vtikača naprej so 3 faze in ozemljitev. Multimeter ne pokaže stika med navitji in ozemljitvijo, kot tudi ne na sami inštalaciji med katerokoli fazo in ozemljitvijo. Vse priključitve v vtičnici, vtikaču, stikalu in na samem motorju so 3 krat preverjene. Vlage ni.

Naj povem še, da je na prejšnji lokaciji, kjer je bilo 300 mA FID stikalo, motor deloval brez problemov.

Ali je možno, da je kljub vsemu napaka na motorju?

Hvala in lep pozdrav.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.21
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 25, 2010 9:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Multimeter ima prenizko napetost za zanesljiv preizkus trdnosti izolacije in tako z njim ne moreš potrditi, da je izolacija res v redu. Z drugimi besedami, morebitno popuščanje izolacije pri delovni napetosti z njim ne moreš ugotoviti.

Poleg tega ne vem ali ni mogoče tudi FID preobčutljiv (ne vem kaj pravijo predpisi), saj je 30mA namenjen za kopalnice, torej za precej manj porabnikov in metrov inštalacije kot je v hlevu.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
slavko p
Član
Član



Pridružen-a: Čet 20 Maj 2010 22:01
Prispevkov: 151
Aktiv.: 0.82
Kraj: ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 25, 2010 9:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne vem kakšni so predpisi za hleve, razen kopalnic vedno uporabljam 0.5A FID stikalo, In nimam nikoli problemov z motorji. Tudi glede amperaže vzamem močnejšega, napr. 40A.

Lep pozdrav
Slavko p
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3406
Aktiv.: 14.92
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 25, 2010 10:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

merilnik prebojne trdnosti


preboj_trdn.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  29.64 KB
 Pogledana:  7 krat

preboj_trdn.JPG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.86
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 25, 2010 10:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za hlev je predpis 30mA FID kot je vgrajen. Napaka je na motorju ali delu inštalacije v njegovi veji.

Ker si prepričan v brezhibnost inštalacije, ki je bila potrjena z meritvami kot si napisal, potem opravi meritev prebojne trdnosti navitij na motorju. Zagotovo delno prebija na zemljo. FID je res da bolj občutljiv, ampak v tem primeru, če bi imel 300mA FID bi se napaka pojavila malce kasneje, ko bi poškodba na motorju postala večja.

Meritev na motorju, ti naj opravi strokovnjak, ki ti je izvajal meritve na inštalaciji, saj ima tak instrument.

Edit: preveri tudi ali imaš FID z oklopnikom za preobremenitve in je le ta poddimenzioniran. Kar težko verjamem saj je motor 4kW. Običajno so FID-i več kot 25A in brez odklopnika.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.40

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 25, 2010 10:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

FID ni varovalka Exclamation Tisti amperji povedo samo zmogljivost kontaktov.
_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
janez11
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Pon 18 Maj 2009 18:14
Prispevkov: 4
Aktiv.: 0.02
Kraj: Sl. Konjice

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 26, 2010 2:13 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za odgovore.

Težavo sem začasno rešil tako, da sem napeljal podaljšek iz hiše, kjer je 500 mA FID.

Motor bom dal pregledati / izmeriti. Če bi se izkazalo, da res prebija, ali kdo ve kakšna bi bila okvirna cena popravila? Upam, da ni potrebno kompletno previjanje. Ali je glede na to, da je motor star okoli 30 let, bolj smiselna kar zamenjava z novim? Čeprav niso ravno poceni ...

Drugače pa, za informacijo, FID je 63A 0,03A; odklopniki na tej veji pa 3xC16. Vendar ni problem preobremenitev, saj zagon (takrat je tok največji) poteka brez težav. Problem je uhajavi tok, ki povzroči izpad FID po nekaj časa delovanja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3387
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 26, 2010 9:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če se gre za motor, ki veliko stoji, je lahko težava tudi v vlažnosti navitij.
Sploh zato, ker gre že za malce starejši motor. V tem primeru bi mogoče pomagalo tudi sušenje motorja Think . To se pravi, da bi vsaj za kaki dve do tri ure vanj usmeril kalorifer. No, če si sedaj že nekaj časa obratoval z njim na "drugo elektriko", se je morebiti že osušil.
Če bi to pomagalo, bi mogoče dal navitje samo ponovno lakirati..
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
drejko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 30 Dec 2005 18:18
Prispevkov: 254
Aktiv.: 1.07
Kraj: koroška-okolica SG

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 26, 2010 9:22 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Možno je da ti nekje rahlo prebija med nulo in ozemljitvijo.(lahko vlaga)V takem primeru FID ne izklopi vedno ampak po določenem času.
Imel sem tudi primer , ko je FID izklopil vsak drugi ali tretji dan.Včasih tudi pogosteje.Po vseh meritvah nisem našel napake.Potem sem opazil na ničelni zbiralki rahlo pregrete in korozirane priključke.Zamenjal sem zbiralko in zagotovil dobre kontakte in od takrat FID ne izklaplja brez vzroka.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 871
Aktiv.: 4.03
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 26, 2010 8:39 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sam bi pred preverjanjem navitja, preveril kje natančno nastane teh >30 mA. To bi naredil tako, da bi najprej v bližini fid-a v zaščitni vodnik zaporedno vezal A-meter. Glede na to, da ne izklopi v trenutku, bi verjetno izmeril neki tok. Potem bi se z A-metrom pomikal po zaščitnem vodniku bližje k motorju. S tem bi ugotovil mesto okvare....

Si preveril 100% ločenost nevtralnega in zaščitnega vodnika? Glede na to, da je instalacija nova, bi moralo biti, a vseeno se splača preveriti

lp
uroš

_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Slowfly
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07
Prispevkov: 4082
Aktiv.: 17.22
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 27, 2010 10:09 am    Naslov sporočila:  Re: Trifazni motor izklaplja FID Odgovori s citatom

janez11 je napisal/a:
Pozdravljeni,

Ob izvedbi so bile opravljene tudi vse potrebne meritve.

Hvala in lep pozdrav.


Kolikšna pa je ozemljitvena upornost zaščitnega ozemljila?

_________________
Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.21
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 27, 2010 10:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še nekaj sem se spomnil. Če je imaš 16A trifazni vtikač in vtičnico za ta motor, preveri če nista v vtikaču ali vtičnici zamenjani nula in ozemljitev ali kje spojeni skupaj.

Tudi to lahko povzroči čudno obnašanje FID.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3387
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 27, 2010 10:53 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@azrael, pri 30mA FIDu bi take simprome povzročila že 60W žarnica in to takoj, ne pa 4kW motor čez nekaj časa Think
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.21
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 27, 2010 3:14 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Logično bi že bilo, ampak da FID izpade po 30. sekundah, ne glede ali ta čas motor dela v zvezdi ali trikotu, tudi ni najbolj običajno.

Najbolje bi bilo izmeriti izolacijsko trdnost motorja in njegovega priklopa, po potrebi motor odpreti in dati sušiti za nekaj ur na 120°C, da gre vlaga ven, če je izolacijska trdnost prenizka.

Če je izolacija v redu pa je nekaj narobe z inštalacijo, najbrž malenkost, ki bo požrla goro živcev, dokler se je ne bo odkrilo.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.86
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 27, 2010 7:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če je motor res v okvari, sušenje dolgoročno ne bo pomagalo.
Segrevanje na 120st bi tudi skrajšalo življenjsko dobo motorja.
Stvar je treba premeriti in motor na novo naviti in očistiti površinske nečistoče ali zamenjati občitljive dele.

Ne izključujem tudi okvaro FID-a. Sicer je za ta primer rahlo neupravičeno, ampak vseeno.
Poceni FID-i tudi lahko nagajajo.
Imel sem tak primer, ampak je FID izklapljal naključno tekom dneva. FID je bil poceni in v okvari. Menjava z novim je zadostovala.
Ta opcija je v tem primeru lahko izključena. Prepričan sem, da je motor v okvari oz. inštalacija.
Brez ustreznih meritev je nesmiselno ugibati morebitnih okvar. V končni fazi je lahko čisto nekaj banalnega.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 498 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group