 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
start Član


Pridružen-a: Sob 06 Sep 2008 22:59 Prispevkov: 2392 Aktiv.: 11.71 Kraj: Eindhoven, Nizozemska
|
Objavljeno: Sob Okt 30, 2010 1:05 pm Naslov sporočila: Li-ion, Li-po, NiHM akumulatorji, razlike, prednosti... |
|
|
Lep pozdrav.
Ni nas malo takih, ki se le delno spoznamo (ali vsaj mislimo da se) na akumulatorje in vse kar spada zraven; polnenje, praznenje, sestavljanje, vzdrzevanje...
Ne malo krat se pojavi potreba po napajanju neke prenosne naprave z akumulatorji.
Sam sem sedaj v tem in bi potreboval kar nekaj nasvetov ali poucnih besed, da bom stvar razumel, da nebo to le tabu tema zame.
Temo sem odprl, ker vem, da kar nekaj ljudi isce informacije o akumulatorjih pa ne najde vsega na kupu.
Torej da preidem k bistvu.
Po mojem mnenju je potrebno vedeti za kaj bomo akumulator uporabljali, oz. koliksno napetost potrebujemo.
Ko na akumulatorju zagledam xxxmAh ali samo mA, takoj pomislim, koliko casa bo akumulator sposoben napajti neko stvar.
Ce prav razumem. Ce neka naprava potrebuje za svoje delovanje konstanten tok 2000mA in imamo akumulator, na kateremu pise 2000mAh, pomeni, da bo akumulator lahko napajal neko napravo natanko eno uro. Ce pa bi imeli akumulator s 4000mAh, bi napravo napajal 2h. Ali imam do tukaj prav?
Videl sem da obsaja kar nekaj vrst akumulatorjev, s oznakami; Li-po, Li-ion, NiHM, Ni-Cd in neves se kaj.
Ker vem malo o njihovih razlikah, slabostih, prednostih, ko jih kupujem gledam samo ceno, napetost, tok, tezo in dimenzije. Ceprav mislim da se tu skriva kar nekaj nejasnosti.
Torej mi lahko poveste, ali vsaj podate kaksen link, kjer je to razlozeno. Zanimajo me vasa mnenja, izkusnje, s takimi akumulatorji.
Bom podal nekaj vprasanj, pa naj vsak odgovori na tisto ki mu je odgovor znan:
- Torej, razlike med vrstami akumulatorjev?
-Polnjenje, kako je s polnilci, eni so zmozni polniti vse, eni pa so samo za doloceno vrsto? Ali ga lahko napolnimo do konca/ga prepolnimo? Ali potrebujemo, kaksno vezje ki skrbi da se bodo celice enakomerno napolnile?
-Praznjenje (misljeno kot, ko akumualtor porabljamo za napajanje), ali lahko akumulator izpraznimo do konca?
-Cemu sluzijo tista vezja (zascitna) v Li-po in Li-ion akumulatorjih? Za zascito, pred cim? Poljenjem, praznjenjem?
- Kako pada napetost na akumulatorju ko imamo nek stalen tok? Npr. Imamo napravo ki deluje med 6 in 8,4V ter potebuje konstanten tok 2A. Akumulator pa imamo 7,2V in 10000mAh. Kdaj se pri kaksnem akumulatorju spusti napetost pod 6V in s tem ugasne delovanje naprave, ce se sploh napetost spusti? Slisal sem, da obstajajo neka vezja, katera poskrbijo da akumulator da iz sebe vse do zadnje kaplice in nato na enkrat pade napetost?
-Kako je s Li-po akumulatorji, ki imajo se nekaksne servisne prikljucke?
Torej, temo sem odprl da si razjasnim dolocene stvari o akumulatorjih, poleg tega, bo ta tema prisla prav marsikomu.
Za vsak odgovor se zahvaljujem.
_________________ Lep pozdrav!
Aljaž T. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Okt 30, 2010 1:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kar nekaj branja na to temo (seveda ne vsega) boš našel recimo tukaj. Ali pa na 1572-ih straneh (posvečenih akumulatorjem in polnilcem zanje) foruma RCGroups .
_________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sibica Član


Pridružen-a: Sob 02 Maj 2009 15:24 Prispevkov: 1097 Aktiv.: 5.59 Kraj: Vremska Dolina
|
Objavljeno: Sob Okt 30, 2010 6:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ni-Cd se jih skoraj ne dobi več (raten v cenenih baterijskih vrtalkah).
Veliko se jih je uporabljalo v modelarstvu. Imajo nizko notranjo upornost in so sposobne kar velikih tokovnih obremenitev. Imajo pa eno slabost. Imajo močan spominski efekt, zato jih je bilo nujno napolniti ko so bile prazne. Če niso bile si jih moral sprazniti in nato napolniti. Temu se reče cikliranje.
Ni-Mh se jih veliko uporablja vsepovsod. Imajo veliko manj spominskega efekta, tako da se jih lahko polni tudi ko niso povsem prazne. Priporočeno jih je vsaketoliko sciklirati. Imajo večjo notranjo upornost kot NiCd, zato se jih ne uporablja za kakšne večje tokovne porabnike (npr. modelarstvo, baterijske vrtalke...)
Li-Po so se v zadnjem času kar razcvetele. Glede na kapaciteto in napetost so lahke majhne. Sposobne so velikih tokovnih obremenitev. Imajo zelo majhno notranjo upornost. Ker se jih ponavadi prazni z velikimi tokovi, se vse celice ne izpraznejo enako, zato ima baterija iz vsake celice balansirno žico. Balansirnik v polnilcu skrbi da polnilec med polnenjem balansira- izenačuje razlike med celicami.
_________________ Slabih pilotov ni. So dobri ali pokojni. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Okt 30, 2010 6:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
stranaboy, nič od tega kar si napisal, ne drži popolnoma. Zelo, zelo splošen in zelo površen odgovor.
Kot rečeno, o različnih tipih akumulatorskih celic je na spletu morje napisanega, marsikakšna neumnost tudi. Tudi na tem forumu se najde marsikaj. Treba pa si je vzeti čas in stvari prebrati. Tudi razumevanje angleškega jezika, je v veliko pomoč.
O različnih tipih celic, še posebej tistih, ki se uporabljajo ali so se uporabljale v modelarstvu, sem do sedaj zvedel marsikaj. Če pa kdo pričakuje, da bom tukaj napisal povzetek, se bo pač načakal...
_________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
start Član


Pridružen-a: Sob 06 Sep 2008 22:59 Prispevkov: 2392 Aktiv.: 11.71 Kraj: Eindhoven, Nizozemska
|
Objavljeno: Sob Okt 30, 2010 7:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Slowfly, noben ne pricakuje da bos tocno ti ta ki bo napisal, to je le tvoja dobra volja.
Hvala za napisano.
_________________ Lep pozdrav!
Aljaž T. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.71 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Sob Okt 30, 2010 8:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
o NiMH baterijah:
http://aljaz.info/elektro/NiMH_baterije/GP_NiMH_technical.htm
oziroma v PDF-ju
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
gpbatteriec.com.hk - NiMH_technical.pdf |
Velikost datoteke: |
729.15 KB |
Downloadano: |
22 krat |
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
baterije hkpcmagazinearticle.PDF |
Velikost datoteke: |
94.44 KB |
Downloadano: |
14 krat |
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
M.Pecar Član

Pridružen-a: Tor 30 Jan 2007 18:56 Prispevkov: 142 Aktiv.: 0.63 Kraj: Lj.Crnuce
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 493 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|