Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Bordo Član

Pridružen-a: Pon 12 Okt 2009 20:01 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.15 Kraj: NM
|
Objavljeno: Tor Nov 16, 2010 7:47 pm Naslov sporočila: Zaviranje osi |
|
|
Pozdravljeni.
Kot en projekt, sem se odločil, da bi sam doma naredil trenažer z valji za kolo.
Zanima pa me, kako in s čim bi lahko bremenil in hkrati breme kontroliral, da bi spreminjal stopnje težavnosti navijanja kolesa.
No natančnejše pa naj razložim takole:
Rad bi z Arduino sistemom krmilil zadevo, ki bi mi nato bremenila os valja na trenažerju. Stopenj naj bi bilo 10, kar pomeni 10 različnih stanj obremenitev.
Prosil bi vas vse če mi lahko predlagate najučinkovitejšo, natančno in preprosto rešitev.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Tor Nov 16, 2010 8:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Enosmerni elektromotor na krtačke, če ga vrtiš deluje kot generator.
Priključne sponke pa mu vežeš na kak tokovni regulator, ki ga poljubno nastavljaš.
Z merjenjem/krmiljenjem toka in meritvijo vrtljajev lahko delaš marsikaj.
Pa mimogrede malce strojniške terminologije, os-gred: os ne moreš zavirat, ker ne prenaša vrtilnega momenta. Vrtilni moment prenaša gred. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Bordo Član

Pridružen-a: Pon 12 Okt 2009 20:01 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.15 Kraj: NM
|
Objavljeno: Tor Nov 16, 2010 8:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za hitri odgovor.
Potem seveda bi lahko to krmilil s tranzistorjem.
Ampak misliš da bi lahko tak motor zaviral tako silo kot je navijanje kolesarja na kolesu ? Razen če bi uporabil verižni prenos za povečanje sile !? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Tor Nov 16, 2010 8:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tisti tranzistor bi moral seveda primerno hladiti. No pravzaprav karkoli boš naredil, bo sproščalo toploto.
Brez prenosa seveda ne bo šlo, razen če narediš mehanizem mehanske zavore. V tem primeru bi meritev obremenitve naredil zelo enostavno, zato pa bi parkrat bolj zakompliciral zaviralni mehanizem... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.42 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Nov 16, 2010 9:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Računati moraš, da dobro treniran kolesar zmore med 6 in 7 W/kg outputa. Le glej, da boš primerno dimenzioniral odvajanje toplote  _________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Bordo Član

Pridružen-a: Pon 12 Okt 2009 20:01 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.15 Kraj: NM
|
Objavljeno: Tor Nov 16, 2010 9:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja je pa varjanta še druga zadeva, kjer bi pa uporabil malo bolši trenažer, ki ima stopnje že vgrajene in jih menjaš s potegom žice, katero pa mislim da bi lahko vlekel z koračnim motorjem. Seveda ponovno z prenosi sile katerim bi s koračnim motorjem določal pozicijo in s tem obremenitev.
Kako se vam zdi ta ideja ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5530 Aktiv.: 24.05 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Tor Nov 16, 2010 10:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Verjetno bi se dalo narediti enostavno regulacijo obremenitve z 12V DC krtačnim motorjem, na katerega bi (s stikali) priklopil poljubno število avtomobilskih žarnic. Le te bi med gonjenjem bolj ali manj svetile, z izbiro števila "aktivnih" žarnic pa bi reguliral moč, potrebno za gonjenje. Bi šlo?
Držal sem se KISS (keep it stupid simple) rutine ...
LP, Grega _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky Član


Pridružen-a: Ned 27 Jun 2010 0:05 Prispevkov: 1095 Aktiv.: 6.00 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Tor Nov 16, 2010 11:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
ne komplicirajte; alternator od avta povezat za polnit AKU pa nanj AKU pa žarnice gor in šop PC ventov, da te pihajo v faco, da imaš občutek, da se goniš po brezpotjih .. vmes lahko polniš tudi ostale naprave ... jako EKO  _________________ LP! - ¤ - myWebSite deleted by SiOL stuff (again!) ¤¤ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sraka Član


Pridružen-a: Čet 20 Nov 2008 23:52 Prispevkov: 481 Aktiv.: 2.38 Kraj: PMAVs
|
Objavljeno: Tor Nov 16, 2010 11:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
In na koncu preklopiš na grelne upore v bojlerju, da imaš potem toplo vodo za se stuširat ! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Bordo Član

Pridružen-a: Pon 12 Okt 2009 20:01 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.15 Kraj: NM
|
Objavljeno: Tor Nov 16, 2010 11:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
No no, sam da ne bom na koncu celo vas napajal z elektriko in na RAMu zmagal čez 2 leti  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Bordo Član

Pridružen-a: Pon 12 Okt 2009 20:01 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.15 Kraj: NM
|
Objavljeno: Tor Nov 16, 2010 11:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Drugače pa se nagibam uporovnemu zaviranju, sam kaj ko se proizvede veliko prijateljice toplote Mogoče se mal poglobit na mehansko zaviranje valja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 24.00
|
Objavljeno: Sre Nov 17, 2010 8:54 am Naslov sporočila: |
|
|
Hec. Resnični svet pretežak za vožnjo ?  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 70794.16
|
Objavljeno: Sre Nov 17, 2010 9:56 am Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Bordo Član

Pridružen-a: Pon 12 Okt 2009 20:01 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.15 Kraj: NM
|
Objavljeno: Sre Nov 17, 2010 1:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Haha, ideja je za domačo uporabo čez zimo. Nič posebnega.
Mogoče ima kdo idejo kako bi izvedel mehansko zavoro ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.36 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Sre Nov 17, 2010 2:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če bi vzel staro bobensko zavoro avtomobila? Malo bi jo priredil za svoje potrebe, regulator bi naredil kar mehanski z navijanjem pletenice na nekaj, ki bi zategovala zavorni boben. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|