 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.81 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Čet Nov 11, 2010 9:55 am Naslov sporočila: SiEVA - sinergijski ekološki varen avtomobil |
|
|
Zgleda da bo KONČNO Slovenija le stopila skupaj v razvoju novih avtomobilov predvsem električnih in hibridov. Znanje je , prepreke so bile v glavah.
Citiram: |
Glavni izvršni direktor koncerna Kolektor Radovan Bolko je včeraj na Gospodarski zbornici Slovenije z direktorji Cimosa, Hidrie, Iskre Avtoelektrike, Iskre Mehanizmi Lipnica, MLM-a, Polycoma Škofja Loka in TPV-ja podpisal konzorcijsko pogodbo o ustanovitvi podjetja SiEVA, s katerim bodo vzpostavili inovativno razvojno jedro slovenske avtomobilske industrije.
Cilj partnerstva SiEVA, kratica pomeni '';sinergijski ekološki varen avtomobil'' je združevanje kompetenc, potencialov in razvojne infrastrukture za razvoj novih rešitev na področju naprednih motorjev z notranjim izgorevanjem, hibridizacije in elektrifikacije vozil, varnosti in udobja ter proizvodne odličnosti.
Kot so pojasnili sogovorniki na včerajšnji novinarski konferenci, bodo s sodelovanjem zmanjšali tveganja pri vlaganju v raziskave in razvoj ter sledili trendom v avtomobilski industriji, da bodo lahko sodelovali z vodilnimi avtomobilskimi proizvajalci. ''V svetovni avtomobilski industriji prihaja z uvajanjem hibridnih in električnih vozil do manjše tranzicije, karte se mešajo na novo, odpira se prostor za nove igralce in to si sodelujoča podjetja v partnerstvu SiEVA želimo izkoristit'', je menil glavni izvršni direktor koncerna Kolektor Radovan Bolko.
Sodelujoča podjetja bodo v novonastalo podjetje vložila okoli 20 milijonov evrov, prav toliko sredstev pričakujejo od države, in sicer iz razpisa za razvojne centre. V naslednjih treh do petih letih naj bi v industrializacijo vložili 250 milijonov evrov, ustvarili 1500 novih delovnih mest in prijavili vsaj 20 patentnih rešitev za najsodobnejša vozila. Za razvoj avtomobilske panoge v Sloveniji pa bo potreben razmislek tudi o razvoju oziroma odprtju novih specializiranih študijskih programov.
Direktor družbe SiEVA, ki bo imela sedež v Šempetru pri Gorici, bo Miloš Šturm iz Hidrie, v vodstvu pa bosta še Ludvik Kumar iz Kolektorja in Robert Žerjal iz Iskre Avtoelektrike. |
_________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Čet Nov 11, 2010 4:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pumpanje subvencij iz državne malhe ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.75 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Čet Nov 11, 2010 7:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Upam da bojo to evropska sredstva? Če ne je očitno še zadosti denarja v državni blagajni, kmetje bodo pa tako ali tako po...ali jedli bomo pa onesnaženo madžarsko povrtnino. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.58 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Nov 12, 2010 2:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sistemska tehnika iz Raven na Koroškem pa svoj elektroavto, kot prototip že preizkuša. . Čudno, da niso zraven. _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ljudsko Član


Pridružen-a: Pon 31 Mar 2008 8:19 Prispevkov: 1184 Aktiv.: 5.65 Kraj: Koroška-Mežica
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2010 9:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
bojans je napisal/a: |
Sistemska tehnika iz Raven na Koroškem pa svoj elektroavto, kot prototip že preizkuša. . Čudno, da niso zraven. |
Takih avtov si v prihodnosti močno NE želimo  _________________ return;
brake; |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
KlavdijC Član


Pridružen-a: Sob 15 Avg 2009 16:26 Prispevkov: 1523 Aktiv.: 7.89 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2010 10:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če bojo z miljončki tako kot država dela ..Bodi brez skrbi. Prvi bomo spet najekološki. Konj pa voz..Seveda po ekološki makadamski avtocesti..Ali pa ne NIč se ne ve, kam nas vodi pot tehnologije .. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dr.1m Član


Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 15:30 Prispevkov: 454 Aktiv.: 2.14 Kraj: Goriška Primorska
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2010 10:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi jaz mislim, da iz te moke bo bolj malo kruha. Upam, pa da se motim.
Sicer se po naši fabriki že lep čas testno vozijo z električnim GOLF vozilom in preizkušajo svoje inovacije  _________________ Biti ali ne Biti oziroma Bajti? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
fluffy111 Član


Pridružen-a: Sob 13 Dec 2008 21:44 Prispevkov: 351 Aktiv.: 1.75 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2010 11:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni!
Jaz pa vseeno malo drugače gledam na zadevo. Vsaj do sedaj je bilo tako, da je večina dobrih inovatorjev prodajala svoje znanje v tujino. V vseh področjih je bilo tako. V tem pa vidim priložnost, da bo naše znanje in delo ostalo doma.
V kolikor sem uspel sam doživet in videt, Slovenci nismo med najbol tehnično nepismenimi narodi. Zato sem resnično vesel, da se je našel nekdo, ki je imel "jajca" ustvarit (če tudi samo na papirju ostane) podjetje, ki bi uporabilo domače znanje za razvoj tehnike. Kaj pa na koncu bo iz tega, pa bo čas pokazal.
Lp, fluffy |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.12 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2010 10:04 am Naslov sporočila: |
|
|
Kolikor je meni znano to področje, smo slovenci že zdavnaj napravili odličen elektro avto (ne govorim o teh posameznikih, ki so na TV in netu). Zakaj bi potem rabili ogromno mil.€ za razvoj pa je verjetno le molzenje EU in državnega denarja.
Vseeno pa upam, da bo projekt lepo zaživel in da bodo rezultati ugledali luč sveta. Sam osebno vidim perspektivo na tem področju. _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.90 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Nov 26, 2010 5:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
SimonS je napisal/a: |
Kolikor je meni znano to področje, smo slovenci že zdavnaj napravili odličen elektro avto (ne govorim o teh posameznikih, ki so na TV in netu). Zakaj bi potem rabili ogromno mil.€ za razvoj pa je verjetno le molzenje EU in državnega denarja.
Vseeno pa upam, da bo projekt lepo zaživel in da bodo rezultati ugledali luč sveta. Sam osebno vidim perspektivo na tem področju. |
Če prav je tema zaklenjena, sem si dovolil dodati en prispevek. Včeraj enostavno nisem utegnil.
100% se strinjam z simonovo trditvijo. Čisto uporabno električno vozilo je bilo v Sloveniji že davno razvito. Že davnega (ne vem katerega leta) je bila predstavljena R5 na sejmu elektronike v Ljubljani. Električna vozila za rabo v logistiki (viličarji, dvigala...) so na trgu že pol stoletja. Torej ne vem kaj morajo proizvajalci avtomobilov toliko za "razvijat". Bencinski motor se zamenja z električnem. Tukaj sam ne vidim prav nobene umetnosti. Konec koncev je bilo že kar nekaj električnih vozil narejenih v domači delavnici v samogradnji. To, da firme za nek razvoj dobivajo denar ni nič kaj drugega kot to kar je napisal Pyr0Beast - Pumpanje subvencij iz državne malhe Na koncu pa iz tega ne bo nič - z znanim razlogom - ni povpraševanja.
Točno se ve, kje je ozko grlo zakaj električno vozilo nikakor ne zaživi. Treba je pripravit "teren" kje se bo vezilo lahko uporabljalo. Torej treba je narediti javne polnilne postaje. Še prej je potrebno poenotiti ter standarnizirati priključek. Zakaj denar ne gre zato. Delamo ogromna sodobna parkirišča v nakupovalnih centrih z možnostjo parkiranja par tisoč vozil. Električno vozilo naj bi bilo namenjeno prav za mestno vožnjo. V takem nakupovalnem centru bi moralo biti vsaj polovico parkišč opremljeno z polnilno napravo za elektro vozilo. Pa nimamo niti enega. Potem pa se preko medijev dela rompompom ko se nekje na zakontem koncu odpre ENO tako parkišče. Resnici na ljubo - tukaj se ne ve kdo koga
Ker gre za zanimivo debato bi prosil moderatorja, ki je temo zaklenil, da jo odklene. V koliko pa bi debata spet zašla pa naj jo spet zaklene. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
VolkD Član


 
Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58 Prispevkov: 14228 Aktiv.: 60.02 Kraj: Divača (Kačiče)
|
Objavljeno: Pet Nov 26, 2010 5:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo imaš prav. Bom temo raje počistil. _________________ Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
upor_nik Član

Pridružen-a: Ned 11 Jan 2009 13:00 Prispevkov: 450 Aktiv.: 2.25 Kraj: vipavska dolina
|
Objavljeno: Pet Nov 26, 2010 7:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo, .. točno tako kot si zapisal. Tisti R5 je bil predstavljen na sejmu elektronike v Lj. nekje tam okrog leta 93 če me spomin ne vara. Takrat sem si ga tudi jaz ogledal od blizu, izdelovalci pa so nas postregli s skromnim prigrizkom in kozarčkom rujnega. Če se dobro spomnim, so bili prvi, ki so vgradili frekvenčnik v avto, za regulacijo hitrosti. Zakaj je to šlo tako hitro v pozabo, pa mi ni znano.
No ja, to nadaljevanje naslovne novice bi sodilo v kakšno drugo temo!
Lp, 5er _________________ Sanja svinja o koruzi, ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 17.02 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Pet Nov 26, 2010 8:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Izdelava električnega avtomobila ni tako preprosta kot je napisal Silvo. Čeprav so ne-vem kdaj res že izdelali avto, ki je šel na elektriko.
Če bi bilo res treba vgraditi samo el. motor, bi to verjetno že storili. (No saj vemo kako gre z bencinom in naftnimi lobiji..)
Vprašanje je koliko časa bi tisti električni avto deloval. Kakšno avtonomijo je imel, kaj bi se zgodilo če bi se zaletel čelno, če bi se vanj zaletel nekdo drug bočno... Sigurno so takrat naredili vse te teste. Ne vem kakšne baterije so takrat imeli vgrajene. Če bi imeli Litijeve, kot jih ima danes večina "električnih" je potrebno poskrbeti za sisteme, ki baterije odklopijo v primeru trkov, baterije, ki "zdržijo" trke, prevračenje avtomobilov.... Resno dvomim, da so takrat mislili na vse to. In teh sistemov ni možno kar vzeti s police v trgovini. Vsako stvar je potrebno dodobra preučiti in preveriti. Avtomobili pač niso ena zelo enostavna stvar. Ne več. Tudi zahteve se kar naprej spreminjajo.
Treba je razmisliti tudi kaj s temi vozili, ko jim poteče rok trajanja baterije, ko gredo v razrez. Verjetno si nihče ne želi te "nedolžne" stvari imeti pred svojim pragom. In tako čas teče. Lepo, da so pričeli resno razmišljati o električnih avtomobilih, in delati na razvoju, vendar najmnožičnejše vozilo na svetu ne moreš kar dat na trg brez da bi imel pokrite prav vse aspekte njegove uporabe.
Pa ne mislit da hočem koga zagovarjat. Bi imel enega takoj za po mestu (če bi seveda le imel denar zanj )
Zato me je presenetil Renault. Delajo namreč na vsaj po mojem mnenju zelo dobri verziji sistema električnega avtomobila oziroma avtomobilov ter seveda sistema, ki omogoča, da bi električni avtomobili postali ljudem bolj prijazni, kot so sedaj. Nisem šel tako daleč, da bi pogledal, če imajo drugi proizvajalci kaj podobnega v mislih oziroma kaj čarajo oni, ker mi je avto pač nujno zlo, pa trenutno ravno ne mislim vanj investirat ne vem koliko denarja . Vsekakor pa priporočam ogled tudi ostalim: http://www.renault-ze.com.
Vsekakor pa brez infrastrukture vgrajene v sama mesta ne bo nič z električnimi avtomobili. Podaljška ne bo nihče vlekel za sabo.....  _________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.90 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Nov 26, 2010 8:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Highlag,
Ne vem koliko več testov bi bilo potrebno za vozilo, ki ima z ene strani električni agregat, z druge strani pa bencinski ali dizelski na isti karoseriji? Električna instalacija lahko ostane v osnovi enaka. Bencinski, dizelski, oz el. motor so po teži in velikosti lahko približno enaki. Kakor predstavlja potencialno nevarnost v primeru nesreče električni akumulator (mimogrede ima ga tudi vozilo z bencinskim ali dizelskim agregatom, seveda ustrezno manjši) predstavlja precej večjo nevarnost v vozilu z agregatom na bencin, plin ali nafto samo gorivo, oz. rezervoar. Kako se danes izdelujejo vozila z bencinskim ali dizelskim agregatom? "Včeraj" so naredili projekt, "danes" so ga izdelali. "Jutri" bo prodan. Skratka vsako leto izdelajo firme, ki izdelujejo avtomobile ne vem koliko novih modelov. Ne vem zakaj bi razvoj vozila na električni pogon zahteval toliko časa - pred vsem pa toliko denarja, da so potrebni za ravoj vložki države?
Mimogrede, ko je ravno omenjena varnost vozil. Je že kdo pomislil koliko je sploh varno vozilo, z omejeno hitrostjo 45km/h katerih danes vidimo vedno več na cesti. Poleg vsega pa ga lahko upravlja oseba brez "B" kategorije? Ja vozilo res ne razvije hitrosti večje od 45km a lahko vozi na cestah zunaj naselja. Kaj, če ga nekdo "povozi" z "normalnim" vozilom s histrostjo 90km? _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
qwertz Član


Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2743 Aktiv.: 13.21 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Pet Nov 26, 2010 9:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tisti 500 ccm dizelski malčki, ki gredo 45 km/h so samo oviranje prometa. Ko sem se še z mopedom peljal na avtobusno postajo bi mi tak avtoček pozimi prišel zalo prav, vendar v praksi je pa neuporaben za kake daljše razdalje.
Jaz sem bil na predavanju od Andreja Pečjaka, ki je predelal R5 in sedaj še RX8, in je povedal same dobre stvari električnih avtov. Problem je napajanje vseh teh accu-jev, vendar s pametnim omrežjem bi po njegovem rešili tudi ta problem.
Bil sem pa tudi na predavanju od Gorazda Lampiča, ki razvija "in wheel motorje" . Ti motorji so dosti boljši, saj se vsako kolo posebej krmili (stalni in kontrolirani 4 kolesni pogon), ni prenosov (menjalnik, difencial...), motor tehta okoli 20 kg... skratka v tej smeri se bodo razvijali motorji in avtomobili (vsaj upam). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|