www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Dinamoštart za motokultivator
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
heizenberg
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 30 Nov 2010 10:01
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.03
Kraj: Lj.

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 30, 2010 2:25 pm    Naslov sporočila:  Dinamoštart za motokultivator Odgovori s citatom

Imam "Labinca" 14 KS, dizel, z vžigom na vrv, pa bi ga rad predelal na el. vžig. Videl sem nekaj domačih predelav s t.i. dinamoštartom, kar je nekaj kot zaganjač in dinamo v enem. Ker gre za prigrajeno napravo, je pogon zunanji, z jermenom. Pri zagonu je treba uporabiti tudi dekompresor, da vztrajnik dobi "zalet". Res morda nekoliko kavbojsko, a deluje, poleg tega je možna še dogradnja luči.
A kdo kaj več ve o tem? V nadaljevanju je fotka, dinamoštart je ob motorju na desni strani spredaj.



DSC00407.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  55.73 KB
 Pogledana:  33 krat

DSC00407.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lado
Član
Član



Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22
Prispevkov: 1004
Aktiv.: 4.23
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 30, 2010 2:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Takšen dinamoštarter sem videl na triciklih Apecar-Piagio
Vsaka dinama je lahko tudi motor...odvisno kako je zvezana.
Tako da lahko probaš s kakšno dinamo,kateri previješ stator in ga vežeš v serijo z rotorjem...

lp

lado
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
heizenberg
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 30 Nov 2010 10:01
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.03
Kraj: Lj.

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 30, 2010 2:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Bohlončkej za odgovor. Jaz bi čimmanj previjal, ker o elektriki nimam pojma, sem pač strojnik... Take eksperimente bi se šel kvečjemu, če bi mi kdo, ki obvlada, pomagal...
Najenostavneje je dobiti gotov izdelek Very Happy
Vprašal bom na kakšen servis za apecar, če pa bo kdo vskočil s kakšno idejo ali informacijo, se mu že vnaprej prav lepo zahvaljujem.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lado
Član
Član



Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22
Prispevkov: 1004
Aktiv.: 4.23
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 30, 2010 3:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če si pa strojnik,zakaj pa potem ne prigradiš enega zobniškega venca na vztrajnik in uporabiš avtomilskega zaganjača??
Previt stator pa tudi ni kak projekt...najdi kakšno dinamo in se oglasi do mene pa bova rešila...

lp

lado
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
heizenberg
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 30 Nov 2010 10:01
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.03
Kraj: Lj.

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 30, 2010 3:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Se mi sdi, da bi si s tem nakopal preveč težav, čeprav bi bilo seveda najbolj elegantno... Za to obstaja nekakšen "kit" od Lombardinija, ki vsebuje vse potrebne elemente in stane 900 €...
Kakšno dinamo naj iščem? Če prav razumem, bo ta zadeva najprej zaganjač, ko pa bo motor stekel, pa bo vračala elektriko akumulatorju...?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
strobos
Član
Član



Pridružen-a: Sre 24 Sep 2003 12:19
Prispevkov: 726
Aktiv.: 3.06
Kraj: Brežice

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 30, 2010 3:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja, dinamo je enosmerni paralelni motor. Imam dinamo doma, ki bo uporabljena kot generator. Če pa jo priklopiš na napetost, pa dela kot motor.

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
lado
Član
Član



Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22
Prispevkov: 1004
Aktiv.: 4.23
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 30, 2010 3:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Da bi dinamo predelal v startni motor ni tako težko-samo stator se previje...v kolikor bi pa hotel imeti dinamo in starter mora pa imeti vse dvojno (stator navit z debelo in tanko žico,pa 2 para ščetk...skratka če hočeš še 12 v in luči bi pa jaz raje dodal en manjši alternator...

lp

lado
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.21
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 30, 2010 4:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Baje so dinamo štarterji vgrajeni v nekaterih hladilnih agregatih za tovornjake.

Se je treba zavedati, da so dinamo štarterji kompromis, ne blestijo ne kot dinamo, ne kot štarter.

Mašina pogosto rabi dekompresor, da jo zavrti. Pri obratovanju pa so precej vroča roba, kljub majhni tokovni zmogljivosti kot dinamo, saj večinoma nimajo prigrajene vetrnice na osi, ampak samo (dvojno) jermenico.

Navadni dinamo, se za ta namen ne obnese. Vsaj 750ccm Torpedo diesel enovaljnika ne zavrti, kar zmore omenjeni dinamo štarter.

Vzrok je preveč ovojev v rotorju in ima tako preveliko upornost in tako tudi previtje statorja in predelava v glavnostični motor ne pomaga.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
heizenberg
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 30 Nov 2010 10:01
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.03
Kraj: Lj.

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 30, 2010 4:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Dekompresija je najmanjši problem: funkcijo prek zajle preneseš do balance, kjer "spustiš zrak" podobno kot pri starem dvobrzincu (kolibriju).
Lučka je vsekakor zelo dobrodošla, ker stroj uporabljam za čiščenje snega, kar je treba običajno storiti zgodaj zjutraj pred službo in pri povratku, ko je spet tema...
Slišal sem za varianto z dvojnim navitjem. dodaten alternator predstavlja nov problem, ker je treba vse skupaj tudi primerno pospraviti in zaščititi, saj vrteči deli predstavljajo nevarnost.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.99

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 30, 2010 5:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Stroj takšen kot je je ideal brez elektrike. Akku crkne in si brez, to pa lahko štartaš praktično brez elektrike.

Če se pa že greš elektrifikacijo pa ne vem zakaj bi se ustavil samo pri zagonu, dodaš luči spredaj in zadaj, gretje zica in volana - ki pride zelo prav pozimi
Zaganjač in alternator kupiš na odpadu.
Že alternator bi bil dober za začetek. Mogoče dodaš še predgretje in to je to.

Dekompresijo pa izvedeš s kakšnim selenoidom.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.21
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 30, 2010 5:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če dekompresor ni težava, potem je rešitev z dinamo štartejem še najbolj kompaktna, pa tudi mehanskih problemov je najmanj.

Ko boš iskal dinamo štarter, rabiš zraven še 12 V regulator napetosti (regler), rabiš takega za dinamo, tak za alternator ni primeren brez predelave.

Pripeta slika vezave pa je upam prava. Kot kontaktor je mišljen rele za vklop zaganjača, kot ga je imel Austin (avto) ali nek drug rele, ki ima dovolj zmogljive kontakte, da prenese zagonske tokove, ki so okoli 100 A.



generator.gif
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  generator.gif
 Velikost datoteke:  16.66 KB
 Downloadano:  49 krat

Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PPG78
Član
Član



Pridružen-a: Ned 27 Jul 2003 14:09
Prispevkov: 2342
Aktiv.: 9.88
Kraj: Gorenjska

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 30, 2010 6:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na prvi pogled me tale mašina spominja na Tomo Vinkovič (vgrajeni Lamborgini motorji). Ali je na desni strani mogoče prostor za štarter? Štarter se vidi
na sliki pod izpuhom.

LP, Peter
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ferdo
Član
Član



Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10
Prispevkov: 354
Aktiv.: 1.49
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 01, 2010 8:32 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

PPG78 je napisal/a:
Na prvi pogled me tale mašina spominja na Tomo Vinkovič (vgrajeni Lamborgini motorji). Ali je na desni strani mogoče prostor za štarter? Štarter se vidi
na sliki pod izpuhom.

LP, Peter


Motor je Lombardini in je po zasnovi identičen tistim na Vinkovičih... Mogoče pa ima res že pripravljen prostor za zaganjač ??? Samo potem bi tudi moral imeti prostor med vetrnico hlajenja in blokom motorja, kjer se pri traktorju montira originalno generatorsko navitje, ki potem polni akumulator.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
heizenberg
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 30 Nov 2010 10:01
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.03
Kraj: Lj.

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 01, 2010 12:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Pyr0Beast
PrispevekObjavljeno: Tor Nov 30, 2010 4:03 pm Naslov sporočila:
Stroj takšen kot je je ideal brez elektrike. Akku crkne in si brez, to pa lahko štartaš praktično brez elektrike.
.

Se strinjam. Ampak danes zjutraj, ko je pri nas bril veter in medlo kot za stavo, je bilo zares zadnje, kar bi si želel, ročno zaganjanje ob misli, da morda ne bom dovolj potegnil in bom dobil nazaj protiudarec vztrajnika... Saj je šlo. Pri četrtem poskusu je kresnil kot tank in cesta je bila prav hitro očiščena...
Poleg tega predelava na elektriko ne pomeni, da ga ne moreš več vžgat s štrikom, če bi ravno tako naneslo. Odstraniš jermen, da ne bi poganjal še vsega ostalega in to je to.
Citiram:
Pyr0Beast
Če se pa že greš elektrifikacijo pa ne vem zakaj bi se ustavil samo pri zagonu, dodaš luči spredaj in zadaj, gretje zica in volana - ki pride zelo prav pozimi

Na luč itak mislim. Več kot za spredaj je ne rabim, ampak tista bi bila pri čiščenju zvečer zares zlata vredna. Za ostalo, kar predlagaš, bom skromno rekel, da je luksus, ki je sicer prijeten, a ga prav lahko pogrešam.

Citiram:
Azrael
PrispevekObjavljeno: Tor Nov 30, 2010 4:13 pm Naslov sporočila:
Če dekompresor ni težava, potem je rešitev z dinamo štartejem še najbolj kompaktna, pa tudi mehanskih problemov je najmanj.

Dekompresor definitivno ni problem. Ko sem kupil stroj, je že imel prigrajeno eno kavbojsko varianto, tako da je treba zadevo le dodelati, kot se šika in da bo tudi očem sprejemljivo. Smile
Citiram:
Azrael
Ko boš iskal dinamo štarter, rabiš zraven še 12 V regulator napetosti (regler), rabiš takega za dinamo, tak za alternator ni primeren brez predelave.

Sva že pri znanstveni fantastiki. Res bi rabil povsem konkretno pomoč nekoga, ki se razume na avtoelektriko, jaz se žal ne.
Citiram:
Azrael
Pripeta slika vezave pa je upam prava. Kot kontaktor je mišljen rele za vklop zaganjača, kot ga je imel Austin (avto) ali nek drug rele, ki ima dovolj zmogljive kontakte, da prenese zagonske tokove, ki so okoli 100 A.

Slikce žal ne vidim, ker se ne odpre.
Citiram:

ferdo
PrispevekObjavljeno: Sre Dec 01, 2010 7:32 am Naslov sporočila:
PPG78 je napisal/a:
Na prvi pogled me tale mašina spominja na Tomo Vinkovič (vgrajeni Lamborgini motorji). Ali je na desni strani mogoče prostor za štarter? Štarter se vidi
na sliki pod izpuhom.

LP, Peter


Motor je Lombardini in je po zasnovi identičen tistim na Vinkovičih... Mogoče pa ima res že pripravljen prostor za zaganjač ??? Samo potem bi tudi moral imeti prostor med vetrnico hlajenja in blokom motorja, kjer se pri traktorju montira originalno generatorsko navitje, ki potem polni akumulator.

Motor je res Lombardini, vendar traktor ni kultivator. Vsaj stari Labinprogres originalno ni bil predviden za elektroštart. Kot sem že napisal, pa menda obstaja Lombardinijev komplet za cca 900 € (+ še kakšnih 300 € montaža na Agroservisu Vode), ampak to je predrago.
Realna rešitev je dinamoštarter. Bi se kdo konkretno vključil, pri čemer bi rad vsaj okvirno vedel, s kakšnimi stroški naj računam?
Hvala vsem, ki ste se potrudili z dogovori.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lado
Član
Član



Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22
Prispevkov: 1004
Aktiv.: 4.23
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 01, 2010 2:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Daj najdi malo večjo dinamo- mogoče komu od obiskovalcevtega foruma leži kje,se pripelji do mene-če si iz LJ mislim da 50 Km nebo problem....vglavnem začni konkretno brskati po okolici-avtoodpadi,avtoelektričarji....pa ni hudič da se nebi kaj primernega našlo...samo nekje je treba začet. Mislim da si tu dobil veliko konkretnih napotkov in idej sedaj pa v akcijo da ne bo prej zime konec....

lp

lado
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 498 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group