 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.18
|
Objavljeno: Sre Jan 12, 2011 12:03 am Naslov sporočila: Pomoč pri konstrukciji adc vezja |
|
|
Živjo,
prosil bi za vaše mnenje in predloge glede adc vezja, ki ga uporabljam v avtomobilski elektroniki. Elektronika skrbi za pnevmatsko sekvenčno prestavljanje (paddle shift), traction control, lcd display, data logging.. skratka vse zivo. Del, ki je pripet je le del te elektronike in je povezan preko i2c vmesnika do glavnega procesorja. Ta ad7997 je na zunanjem napajanju (zunanjem pravim zato, ker je glavni procesor galvansko ločen) in komunicira preko i2c vmesnika preko adum1250. To zunanjo napajanje, 5V_NI (na shemi) je reguliranih 5V preko switcherja. To uporabljam tudi za referenco tako kot je napisano na shemi. Teh 5V se uporablja tudi drugje (ABS senzorji). Tole je 4. evolucija vezja, vendar z njim nisem zadovoljen, saj se velikokrat naredi, da pridejo meritve vse prej kot dobre. Sploh ob štartu avtomobila je en kup napak. Gre za 10 bitni adc in je tudi dovolj, ne rabim 12 ali vec bitov, vendar bi rad, da je rezultat stabilen. Če je vse ok (v 90% primerov) imam odstopanja +/- 2, vendar ob določenih trenutkih spremeni vrednost tudi za +/- 100 ali vec in se potem spet stabilizira. Z osciloskopom ni opaziti kakšnih hujših motenj (res pa je, da je težko ujeti tako motnjo). Programsko sem poskusil vse sorte algoritmov za to vzorcenje, ki so problem deloma resili, vendar se vedno ne dovolj in mi tole ne da miru. Sedaj vezje ponovno dizajniram in bi prosil, ce lahko se vi malo bolj pokomentirate. Aja pa se to, ta AGND masa je 40mil povezava v skupne mase na vhodu vezja (direktno iz akumulatorja). Gre v eno točko, kjer povezem mase skupaj. Poligona pa zaradi prostorske stiske ne morem uporabiti.
Še opombe:
- diode 5.6V so zener diode, ampak ker nimam SOD ohišja za zenerco, uporabljam kar oznako za navadno diodo.
- 1 ohm upor v bistvu ni upor, ampak je tu samo zato, da lahko naredim smd povezavo z aref, ki ga pri nekaterih primerih rabim. Prav tako v takem primeru izpustim upor AR*3.
Argumentirat teh vrednosti uporov in kondenzatorjev ne morem, to je večletno poskušanje in branje z vseh možnih virov na internetu in kombinacija, ki se je najbolje obnesla (kot pravim, 3 evolucije tega vezja so že bile). Sedaj pa sprašujem vas, ki ste pametnejši od mene, da mi date kakšno (po možnosti avtomobilsko iz prakse) idejo.
Hvala! Se veselim komentarjev in idej
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
53.83 KB |
Pogledana: |
108 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.59 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Sre Jan 12, 2011 1:15 am Naslov sporočila: |
|
|
Referenčno napetost za ADC moraš pripeljat od drugje, najbolje iz nizkošumnega linearnega (!) regulatorja npr. REF02. Regulator naj bo čim bližje ADCju. In kakšen feritni (obroček) (ferite bead) tudi prav pride.
Druga stvar je masa AGND. Ta se mi zdi da je največji krivec za težave, sploh ob zagonu avta, ko povsod tečejo veliki tokovi, se zna tu kaj inducirati.
Speljana mora biti čimbolj paralelno z vhodnimi vodniki, da se obnaša kot neke vrste parica, se pravi če se v analognih linijah inducirajo motnje, se bodo v masi tudi.
Vhodne linije s to množico komponent naj čim manj spominjajo na anteno.
Pod črto - priporočam zamenjavo ADCja s takim z diferencialnim vhodom in vse vhodne linije voziš kot parice.
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.18
|
Objavljeno: Sre Jan 12, 2011 2:27 am Naslov sporočila: |
|
|
aly je napisal/a: |
Referenčno napetost za ADC moraš pripeljat od drugje, najbolje iz nizkošumnega linearnega (!) regulatorja npr. REF02. Regulator naj bo čim bližje ADCju. In kakšen feritni (obroček) (ferite bead) tudi prav pride.
|
Hm, sem šele sedaj prebral na netu, da switcher zaradi dc/dc dela več šuma kot linearni regulator. Zanimivo. Bom dodal še REF02, blizu ADC-ja. Sedaj je teh 5V za referenco precej oddaljenih, dejansko je na drugi strani plošče.
aly je napisal/a: |
Druga stvar je masa AGND. Ta se mi zdi da je največji krivec za težave, sploh ob zagonu avta, ko povsod tečejo veliki tokovi, se zna tu kaj inducirati.
Speljana mora biti čimbolj paralelno z vhodnimi vodniki, da se obnaša kot neke vrste parica, se pravi če se v analognih linijah inducirajo motnje, se bodo v masi tudi.
Vhodne linije s to množico komponent naj čim manj spominjajo na anteno.
Pod črto - priporočam zamenjavo ADCja s takim z diferencialnim vhodom in vse vhodne linije voziš kot parice.
|
Vse elemente skupaj imam razporejene okoli adcja. Če nočem, da je totalna zbrka, ne morem drugače kot da so kockasti, anteni podobni Imaš slučajno kakšen primer tiskovine z veliko elementi, ki vsebuje 8 kanalni adc? Ker me res zanima kako to rešiti. Moreš bit kar malo umetnika Mogoče bi pomagalo, če bi zmanjšal št. elementov pri posameznem kanalu? Nimam ideje sicer, kaj od tega bi odstranil.
Če odmislim zaenkrat differencialni ADC (že eno maso imam težavo speljat pravilno, kaj šele 8) je najbrž res problem AGND, zato bom sedajle največ časa posvetil temu, pa bom videl kako se obnese (pa še AD7997 imam ravno naštudiran). Kako naj speljem linije, da bodo vzporedne vhodnim? 8 linij skupaj in vzporedno maso? Če prav razumem je pomembno samo to, da se linije in AGND ne križajo? Bi pa lepo prosil za kakšen profesionalni primer tiskovine z adcjem.
Hvala!
Marko
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
borber Član


Pridružen-a: Pon 23 Maj 2005 8:40 Prispevkov: 3111 Aktiv.: 13.09 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Sre Jan 12, 2011 7:04 am Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče vir motenj ni sama tiskanina ADC ampak motnje prihajajo preko paric za vhodne signale. Te parice znajo biti še "najmočnejša" antena.
Predvidevam, da so vhodni ADC_IN signali pripeljani po paricah in niso nikjer drugje "ozemljeni", kot na vhodu v ADC. Za te parice bi bilo dobro uporabiti dvožilni oklopljen kabel, ki mu oklop vežeš na AGND, torej samo na enem koncu in jim po potrebi natakneš še feritno cevko tik pred priključkom.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.18
|
Objavljeno: Sre Jan 12, 2011 12:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
borber je napisal/a: |
Mogoče vir motenj ni sama tiskanina ADC ampak motnje prihajajo preko paric za vhodne signale. Te parice znajo biti še "najmočnejša" antena.
Predvidevam, da so vhodni ADC_IN signali pripeljani po paricah in niso nikjer drugje "ozemljeni", kot na vhodu v ADC. Za te parice bi bilo dobro uporabiti dvožilni oklopljen kabel, ki mu oklop vežeš na AGND, torej samo na enem koncu in jim po potrebi natakneš še feritno cevko tik pred priključkom. |
Glede na to, da imam senzor pritiska, ki je 4-20ma bi rekel, da do tega ne bi smelo prihajati? Ravno ta adc je problematičen ob zagonu.
Pa še to glede oklopljenih kablov. Tovarniška elektronika ima za senzor temperature in pritiska (ključen za delovanje motorne elektronike) navaden kabel, nič oklopljen ali pa kaj posebnega.. in deluje brez problemov. Tako, da je najbrž napaka v mojem dizajnu?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
borber Član


Pridružen-a: Pon 23 Maj 2005 8:40 Prispevkov: 3111 Aktiv.: 13.09 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Sre Jan 12, 2011 2:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
OK, potem pa pokaži tiskanino, layout. Samo vezje je pač vezje, problem je lahko v tem kako je realizirano.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Roby Član

Pridružen-a: Tor 12 Avg 2003 15:29 Prispevkov: 245 Aktiv.: 1.03
|
Objavljeno: Sre Jan 12, 2011 2:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sicer ne poznam tega adc-ja in ne vem kako bereš. Bolj kot napaka na pcb se mi zdi verjetno nekaj narobe pri branju. Kako hitro izbiraš med kanali? Določeni Adcji rabijo kar nekaj časa, da se pri preklopu muxa vrednost stabilizira. Če vrednost skače toliko (100) je možen tudi kakšen lsb msb?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.18
|
Objavljeno: Sre Jan 12, 2011 10:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Roby je napisal/a: |
Sicer ne poznam tega adc-ja in ne vem kako bereš. Bolj kot napaka na pcb se mi zdi verjetno nekaj narobe pri branju. Kako hitro izbiraš med kanali? Določeni Adcji rabijo kar nekaj časa, da se pri preklopu muxa vrednost stabilizira. Če vrednost skače toliko (100) je možen tudi kakšen lsb msb? |
Hja, tudi na to sem ze pomislil. Vendar mi ni jasno zakaj bi sicer delalo. Vzorcim krepko pod mejo, ki jo je ta ADC zmozen. Cudno je sicer, da mi to dela obcasno, vsakic (!) pa pri startu avtomobila.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.18
|
Objavljeno: Sre Jan 12, 2011 10:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
borber je napisal/a: |
OK, potem pa pokaži tiskanino, layout. Samo vezje je pač vezje, problem je lahko v tem kako je realizirano. |
Pripenjam top (rdec) in bottom layer (moder). Označen del je AGND. Ze sedaj ko gledam na 1,5 leto star pcb vidim en kup napak, ce bi uposteval vse iz tega threada bi najbrz odpravil ze 99% napak. Vsak dan se nekaj novega naučimo.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
69.06 KB |
Pogledana: |
28 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.18
|
Objavljeno: Pon Jan 28, 2013 11:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lep pozdrav vsem skupaj.. kar nekaj vode je preteklo vmes med evolucijami vezja in sedaj imam že nevem katero izvedbo tega vezja pred seboj
Zamenjal sem A/D chip, sedaj uporabljam takega z SPI vodilom (drugi razlogi), dodal sem tudi REF02 referenco in.. zadeva je precej boljša, vseeno je ali je avto ugasnjen ali prižgan - vedno je isti problem, vrednosti nihajo +/- 1-40 (od 1024 - s tem, da povprečim 30 vrednosti!!). Doma deluje +/- 1, in tudi na enem drugem avtu dela ok, tale pa ima probleme.
Prosim za pomoč še pri tem layoutu..
Vezano je tako, da na TPS (potenciometer za gas) pripeljem moj VREF (to je ta REF02) in maso na TPS (agnd), drugi pin TPS-a pa je na adc1. Zraven je še senzor pritiska in ko stisnem gas, se spreminja tudi senzor pritiska, torej adc2. Očitno je tu problem masa.. ali je narobe, ker vežem TPS +5V na VREF?
Hvala za pomoč .. tole me že konkretno živcira
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
19.9 KB |
Pogledana: |
19 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
28.11 KB |
Pogledana: |
25 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matjazkariz Član


Pridružen-a: Sre 03 Nov 2004 18:09 Prispevkov: 1026 Aktiv.: 4.32
|
Objavljeno: Tor Jan 29, 2013 12:02 am Naslov sporočila: |
|
|
ADC_REF imaš speljan preko 100 ohm upora. Zakaj? Kolikšna je tokovna zmogljivost reference? Zakaj ne uporabiš voltage followerja tudi na referenci?
Na tiskanini imaš layout komponent izveden tako, da digitalne linije tečejo okrog reference. Popravi layout tako, da boš imel digitalni in analogni del fizično ločen. AGND in GND naj se držita skupaj samo v eni točki - v bilžini ADCja. Dobro je tudi, če AVdd ne povežeš direktno na Vdd ampak preko emi filtra.
A si v tem času prijel kakšno knjigo z osnovami designa tiskanih vezij v roke? Ali vsaj prebral kakšen tips and tricks v zvezi s tem?
_________________ LP, Matjaž |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Ned 19 Sep 2004 22:04 Prispevkov: 16777193 Aktiv.: 70613.50
|
Objavljeno: Tor Jan 29, 2013 12:07 am Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
primozsu Član


Pridružen-a: Sre 16 Feb 2005 9:11 Prispevkov: 412 Aktiv.: 1.73 Kraj: MB - Šentjur
|
Objavljeno: Tor Jan 29, 2013 12:15 am Naslov sporočila: |
|
|
Še nekaj hitrih nasvetov od Texas Instruments.
Lp, Primož
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
slyp167.pdf |
Velikost datoteke: |
5.73 MB |
Downloadano: |
19 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.18
|
Objavljeno: Tor Jan 29, 2013 1:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala vsem trem za nasvete. Bom pregledal pdf in popravil po vaših navodilih.
Knjig sem prebral nekaj ja, ampak je v praksi je precej težje to postavit kot je v knjigi. Pa še vedno, ko delam, si mislim, da nimam tako hitrih vezij in nimam toliko resolucije, da bi to delalo probleme in ne kompliciram preveč z vezavo.. Pa očitno ni neke enostavne poti. Z analognimi vezji se ne srečujem velikokrat, še ko se, mi delajo ogromne probleme, zato se jih najraje izogibam (predvsem zaradi težav, ki se pojavljalo ob motnjah in neznanju - katero knjigo priporočaš?
Tistih 100 ohm je samo v shemi tako, na plošči imam sedaj samo prevezavo (0). To samo zato, ker sem imel še nekaj drugega v mislih in sem mislil gor priklopiti, ampak sedaj ni v uporabi.
Referenca da od sebe 20 mA.
Opamp na referenci? Nekaj vezij sem gledal, pa niso imeli to, zato enostavno nisem razmišljal v tej smeri (spet "poenostavljanje").
Kar se tiče digitalnih in analognih linij - digitalne gredo samo čez vhodnih 12V na referenco. Na izhodu, kjer je treba, da je napetost konstantna, se ne prekrivajo. Ali tudi to ni ok?
Ni mi jasno kako lahko naredim, da vezi spodaj ne prekinjajo gnd? Da gredo po vrhu ali kako si mislil?
Se opravičujem, če so trapasta vprašanja
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.18
|
Objavljeno: Tor Jan 29, 2013 2:31 am Naslov sporočila: |
|
|
Sedajle sem ločil agnd in dgnd .. je takole prav? Je važno kje povežem med seboj gnd?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
21.2 KB |
Pogledana: |
0 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 10 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|