www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Utripanje smernikov ob zaklepu-clio I
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
mcer
Član
Član



Pridružen-a: Čet 13 Jan 2011 20:53
Prispevkov: 53
Aktiv.: 0.30
Kraj: posavje

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 13, 2011 9:02 pm    Naslov sporočila:  Utripanje smernikov ob zaklepu-clio I Odgovori s citatom

Rad bi da bi ob zaklepu in odklepu utripnili smerniki(enako dolg utrip kot so vklopljeni motorčki ob delovanju).Odkril sem oba releja,pin 1 ima 12v pri odklepu,pin 3 pa pri zaklepu.Pri releju smernikov pa ima + pin 12v pri vklopu stikala za vse 4
Katere pine povezati da bo delovalo?



shema_.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  8.82 KB
 Pogledana:  13727 krat

shema_.JPG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.01

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 13, 2011 9:39 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Z avtomatom žmigavcev si tu ne boš dosti pomagal, ker je zadeva vezana še prek stikala za vklop vseh smernikov.

Omisli si raje še en rele z dvema delovnima kontaktoma (ali 2 klasična avtomobilska releja), majhno 1A diodo (1N4007 ali podobno) ter dve varovalki v ohišjih.
Rele vežeš vzporedno motorčku, vmes daš še diodo, da dela le na zaklep. Ali pa rele kar med 3 in maso brez diode, če so motorčki vezani direkt na 1 in 3.
Iz stalnega + pa prek varovalk in delovnih kontaktov vežeš na vsako vejo smernikov.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mcer
Član
Član



Pridružen-a: Čet 13 Jan 2011 20:53
Prispevkov: 53
Aktiv.: 0.30
Kraj: posavje

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 13, 2011 10:14 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Razmišljal sem,da bi vezal rele med 3 in maso,kontakti bi bili vzporedno vezani na stikalo za vse 4.Think
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.77
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 13, 2011 10:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Stikalo za vse 4 ima več funkcij. Poleg tega da pripelje 12V na avtomat obenem tudi sklene leve in desne smernike. Najmanj komplicirano bo tako, kot je rekel madmax.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.87
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 13, 2011 10:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Od pina 1 in 3 relejev za zaklep/odklep vežeš na vsakega usmerniško diodo in skupen vod na + releja za vklop smernikov.

Usmerniška dioda zato, da ne dobiš povratne zanke na motorčke ob vklopu stikala za smernike.

Izhoda 1 in 3 relejev za odklepanje in zaklepanje morata biti tudi tokovno dovolj zmogljiva za vklop vseh štirih žarnic-84W->7A. Po vsej verjetnosti je tokovno varovano z 10A tako, da bi moralo zadostovati.

Če je tisti + iz releja vezan na avtomat, bodo smerniki utripali v ritmu delovanja avtomata za 4 smernike.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.01

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 13, 2011 10:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ElGrigon je napisal/a:
Od pina 1 in 3 relejev za zaklep/odklep vežeš na vsakega usmerniško diodo in skupen vod na + releja za vklop smernikov.

Usmerniška dioda zato, da ne dobiš povratne zanke na motorčke ob vklopu stikala za smernike.

Izhoda 1 in 3 relejev za odklepanje in zaklepanje morata biti tudi tokovno dovolj zmogljiva za vklop vseh štirih žarnic-84W->7A. Po vsej verjetnosti je tokovno varovano z 10A tako, da bi moralo zadostovati.

Če je tisti + iz releja vezan na avtomat, bodo smerniki utripali v ritmu delovanja avtomata za 4 smernike.

Ne bo delalo.
Za razlago si poglej katerokoli klasično shemo vezave smernikov.
Poleg tega releji avtomata motorčkov ne bi prenesli dodatnih 10A poleg že obstoječe obremenitve z motorčki. No ja, itak bi skuril varovalko za CZ...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.87
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 13, 2011 10:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Se pravi, da s stikalom za vklop 4-ih smernikov ne sklene samo +12V na rele?

Res še nisem podrobneje videl vezave, ampak zakomplicirano verjetno ni. Glede na njegove ugotovitve je videti razumljivo.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.01

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 13, 2011 10:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V osnovi res ni komplicirano, dokler dela le to čemur je namenjeno.
Izhod iz avtomata smernikov je normalno v zraku, šele z volanskim stikalom ga povežeš na levo ali desno vejo smernikov, napajanje prek kontakta.
Stikalo vseh 4-ih pa sklene obe veji ter zagotovi napajanje kljub temu, da nimaš kontakta, pa še žarnico ima v sebi za osvetlitev in indikacijo vklopljenosti.
Nepoznavalec pa ne bo zlahka povezal vseh 30 kontaktov (volansko stikalo, kontakt +, stalni +, avtomat, žarnice, vklop luči...).

Skratka, edina smiselna vezava je v prvem odgovoru.
Zaradi mene lahko zakomplicira tudi z računalnikom in vesoljsko elektroniko z optičnimi povezavami, ampak kot je videt mu že dva navadna releja nista preveč jasna....

mcer je napisal/a:
Razmišljal sem,da bi vezal rele med 3 in maso,kontakti bi bili vzporedno vezani na stikalo za vse 4.Think

Na stikalu vseh 4ih imaš vse potrebne žice, da z dodatkom 3 in mase modula CZ narediš prvi predlog.
Le prave žice še moraš poiskat.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mcer
Član
Član



Pridružen-a: Čet 13 Jan 2011 20:53
Prispevkov: 53
Aktiv.: 0.30
Kraj: posavje

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 13, 2011 11:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

MadMax je napisal/a:
Z avtomatom žmigavcev si tu ne boš dosti pomagal, ker je zadeva vezana še prek stikala za vklop vseh smernikov.

Omisli si raje še en rele z dvema delovnima kontaktoma (ali 2 klasična avtomobilska releja), majhno 1A diodo (1N4007 ali podobno) ter dve varovalki v ohišjih.
Rele vežeš vzporedno motorčku, vmes daš še diodo, da dela le na zaklep. Ali pa rele kar med 3 in maso brez diode, če so motorčki vezani direkt na 1 in 3.
Iz stalnega + pa prek varovalk in delovnih kontaktov vežeš na vsako vejo smernikov.

To z relejem mi je jasno,kako pa najdem vsako vejo smernikov?(R,C)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.01

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 13, 2011 11:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Poguglaš za standardnimi oznakami vodnikov v avtoelektriki, ali potegneš žice od levega in desnega prednjega smernika, lahko vlečeš iz volanskega stikala...

Sicer pa gre tudi z majhno 12V žarnico na kabelčkih in malce preproste kmečke logike.

R in C nista L in D veja.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mcer
Član
Član



Pridružen-a: Čet 13 Jan 2011 20:53
Prispevkov: 53
Aktiv.: 0.30
Kraj: posavje

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 14, 2011 6:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Bom v prihodnjih dneh še malo z V-metrom premeril
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
TOMOS-A3
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Čet 02 Jun 2011 9:54
Prispevkov: 4
Aktiv.: 0.02
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 02, 2011 6:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Živjo, si bom kar [slovenščina je zame španska vas] mal to temo sposodu
Zanima me kako pravilno zvezat smernike, da bodo ob zaklepanju ali odklepanju utripali.
Poiskusil sem že z vezavo na rele, a se ni obneslo, saj ko sem zaklenil se je ob utripanju prižgal še radio, ventilator, črpalka goriva, računalnik...
potem sem poiskusil z vezavo na stikalo vse štirih smernikov. Če sem vezal le na en pin mi je svetila samo polovica, če sem pa razdelil žico in povezal na oba pina pa je centralno delovalo kot mora. Vendar se je pojavil problem ko sem hotel imeti samo levi ali pa samo desni smernik, ker so se takrat prižigali vsi.
Gre pa Chevrolet Aveo 1,2 16V letnik 2010
modul je pa nek kitajski, ki ima za smernike samo eno vijolično žico
Hvala za vašo pomoč
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Alex17
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Feb 2010 21:46
Prispevkov: 476
Aktiv.: 2.55
Kraj: Ljutomer

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 02, 2011 6:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Dioda reši oba problema. Odvisno kateri ti je bolj priročen oz. lažji za izvedbo. Pomoje je lažji tisti z relejem, seveda če si imel v mislih rele, ki vklopi vse 4 smernike naenkrat. Pri obstoječi povezavi na rele izmeriš katera žica je +, jo prekineš in povežeš po spodnji shemi. Dioda naj bo 1n4007 ali kaj podobnega (ne 1n4148).


rele.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  5.55 KB
 Pogledana:  12584 krat

rele.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
TOMOS-A3
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Čet 02 Jun 2011 9:54
Prispevkov: 4
Aktiv.: 0.02
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 02, 2011 6:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

hvala za odgovor. Upam da bom rešil problem Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
SamoR
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Jan 2010 3:58
Prispevkov: 393
Aktiv.: 2.10
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 03, 2011 12:27 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

TOMOS-A3 je napisal/a:

...Gre pa Chevrolet Aveo 1,2 16V letnik 2010...



Aveo tega letnika bi to moral že imeti v originalu. Preveri varovalke.

_________________
ISF

Boljše je sovražnik dobrega!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 497 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group