www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Ficko legenda!

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
SimonS
Član
Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18
Prispevkov: 4770
Aktiv.: 20.09
Kraj: Kobarid

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 24, 2006 8:52 pm    Naslov sporočila: icon_great Ficko legenda! Odgovori s citatom

50 let legendarnega FIČKA ter kratka zgodovina

Pred davnimi leti, leta 1955 se je rodil nam priljubljeni FIČKO, ki je nekako nasledil uspešnega TOPOLINA. Prav v teh dneh poteka 50. letnica izdelave FIATa 600. Pri nas poznanega pod komercialno znamko ZASTAVA 750 oziroma ljubkovalno "FIČKO". Nobena skrivnost ni da je bil FIČKO član skoraj sleherne slovenske družine oziroma je bil nekako prvi avto tako pri začetnikih kakor tudi pri bolj izkušenih voznikih. S svojo edinstveno obliko je bil nekako poseben ali celo grd, vendar prav toliko šarmanten da je bil lep, oziroma se je vsem vtisnil v srce ali dobesedno priljubil. Prvi modeli z leta 55-60 FIAT 600 je bil 633ccm, imel je dobrih 15KM kar je bilo nekako slabotno. Imel je prve smernike na vrhu blatnikov - kot VW Hrošč. Odbijači so bili brez pokončnih robov, na prvi maski je bil "600" znak, ki je imel na vsaki strani po tri brke. Vrata pri prvih modelih so se odpirala naprej, pri nas se je prijel vzdevek da je primeren za med vožnjo lovit kure, kar je pomenilo da si med vožnjo odprl vrata, kokoš je zletela notri in čakalo je odlično kosilo. Do leta 58 je imel model pregrajeno vratno šipo tako kot "katrca". Do leta 60 pa je imel celo vratno šipo kot nekako današnji avtomobili. V letu 60 so FIČKA nekoliko prenovili zlasti velike zasluge zato pa ima slovensko-avstrijski predelovalec avtomobilov Karlo ABARTH, ki je FIATu predlagal zaradi številnih dirk nekaj tehničnih sprememb. Te pa so obsegale: dobil je 767ccm moto z nekaj več konji; na vratih so uporabili trikotni okenček, kar je pomenilo sveži zrak v kabini brez prepiha; zadaj je dobil sedanje nekoliko večje luči; na zunaj pa ni bilo večjih sprememb. V vseh letih sodelovanja s FIAtom je tudi ZASTAVA vzporedno izdelovala FIČKE pod imenom ZASTAVA 600 ter 600D. Fiat je leta 65 zaradi varnostnih razlogov obrnil vrata nazaj. Zastava je pri tem nekaj zaostajala in je to naredila šele v letu 68. Tudi enkraten zadnji napis (kroman) je bil poslej ZASTAVA 750. Leta 69 je FIAT FIČKE zaradi množične izdelave FIATa 850, ki je bil tehnično in tudi uporabno mnogo boljši od FIČKA prenehala izdelovati. ZASTAVA pa ga je izdelovala še do konca leta 85, kar bi pomenilo začetek izdelave 1955-2005 natanko 50 let. Leta 69 je ZASTAVA odstranila z maske 4 brke, tako da so ostale poleg znaka 600 le še dve. Teh vozil je bilo najmanj izdelanih in se je do današnjih časov ohranilo najmanj. Leta 71 je ZASTAVA naredila nekoliko bolj udobnega FIČKA z imenom 750LUXE. Tudi teh se je ohranilo zelo malo. Leta 77 je naredila ZASTAVA FIČKA "S" in sicer nekoliko bolj navitega, ki se je spet zgledovala po svetovnem mojstru Karlu ABARTHu. Tudi S model ni bil veliko serijski. Ker je bil pa nekoliko hitrejši kot navaden FIČKO je bil delan za policijo oziroma takratno MILICO. Kasnejše ime je nosil 750SC. Leta 82 je ZASTAVA dala FIČKU še nekoliko močnejši motor: 850ccm. Imel je fi-bata 63mm, kar je pomenilo, da ni bil vgrajen priznani in vzdržljivi motor FIATa 850 ampak poznanega od FIČKO kombijev (pozneje 900AK), ki pa so prav tako izumrli in so enako konstruirani pri FIATu. Sam si zelo želim dobit tak kombi FIČKO in sicer s prednjimi okroglimi lučmi. Vzporedno s FIATom je tudi ABARTH FIČKE predeloval na vse mogoče načine. Najbolj poznani in iskani pa je mala serija FIAT ABARTH 1000 RADIALE, ki pa je imel s FIČKOM razen karoserije zelo malo identičnega. Bil je namreč močno predelan tako v podvozju kakor motorju pa tudi izgled je zgledal zelo agresivno, kar je tudi bil. Mnogi se verjetno še spomnite kako je kot za šalo z njim zmagoval legendarni Džani Šverko oziroma nosil titulo evropskega prvaka. Pri nas ABARTHa TCR ni bilo. Pa tudi sicer je bilo teh vozil »zelo zelo« malo. No pa se vrnimo še malo na navadne FIČKOTE, ki so leta 55 prišli s italijanskega FIATa, bili so modre barve, ki jo podedoval kar od TOPOLINA, kasnejše sivo zelene. Seveda vse lakirano na nesvetleči nitro barvi, kar pa pomeni da današnja svetleča obnova ne pomeni originalnosti, še manj identičnosti.

_________________
Lep dan
Simon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
.
Član
Član



Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16
Prispevkov: 16777190
Aktiv.: 70656.39

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 24, 2006 9:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.60
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 25, 2006 1:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sem imel fičkota 750S in je šel ko sneta sekira za tiste čase. Zadaj pa sem dal kolesa od Z101, torej 13" kolesa (original je 12" ) pa je šlo skoraj 150km/h in to pravih, ne po števcu, števec se je ustavil, oziroma kazalec se je ustavil pri palčki Shocked Dober avto, ni kaj, za v sneg je bil super.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.95
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 25, 2006 1:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tudi moj prvi stroj je bil Fičo. Kljub dvema metroma višine sem ga zlahka vozil ... le kolena so bila včasih majhna ovira za preglednost naprej. Very Happy
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
SimonS
Član
Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18
Prispevkov: 4770
Aktiv.: 20.09
Kraj: Kobarid

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 25, 2006 5:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mare:
Ne to sem srecal nekje na internetu. Neki ljubitelj in zbiralec Fickov je objavil.

Tudi moj prvi avto je bil ficko. Imel pa je motor iz ficokombija. Ampak letel je pa le KOMAJ 130 km/h. Izredno sem bil navdusen nad njim. Slava mu

_________________
Lep dan
Simon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
SimonS
Član
Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18
Prispevkov: 4770
Aktiv.: 20.09
Kraj: Kobarid

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 08, 2006 9:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tole sem se nasel pod starimi maili...


pic00041.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  90.04 KB
 Pogledana:  31 krat

pic00041.jpg



pic06334.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  72.25 KB
 Pogledana:  34 krat

pic06334.jpg



pic18467.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  126.11 KB
 Pogledana:  21 krat

pic18467.jpg



pic26500.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  194.74 KB
 Pogledana:  34 krat

pic26500.jpg



_________________
Lep dan
Simon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
iskra
Član
Član



Pridružen-a: Tor 14 Okt 2003 10:13
Prispevkov: 797
Aktiv.: 3.36
Kraj: Lokev ,Boa , KOPER

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 08, 2006 10:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Cool Cool Ja ja kar "pričajte" če bi vaš prvi avto bil TOPOLINO , se kar nebi mogli ustaviti Very Happy In jaz BUDALA sem ga prodal , sedaj pa se moram tolažiti s "ŽUTO BUBO"
WW1200J

_________________
L.P. iskra
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 6 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group