 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.01 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Ned Apr 03, 2011 12:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Največji problem ni praznjenje akumulatorja, ampak padec napetosti, saj iz akumulatorja gre vredno nekje 15Ah, potem pa napetost tako pade, da polnilec izklaplja. |
Tega stavka ne razumem najbolje
Padec napetosti je izguba kapacitete!
To vsekakor je praznjenje akumulatorja in izguba kapacitete zaradi nepravilne uporabe. Avtomobilski akumulator je namenjen kratkotrajnim obremenitvam z recimo 700A toka za nekaj sekund. Ti pa bi rad iz njega vlekel 15A kar nekaj časa, da napolniš Lipo celice. Malo izračunaj kapacitete pa boš takoj videl, da to ni to. _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.46 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Pon Apr 04, 2011 9:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Tega kar ti iščeš enostavno ni. Ti imaš 60Ah akumulator in ga obremeniš z 35-45A - vsaj tako si napisal. Pri taki obremenitvi bo akumulator prazen v pol ure (prezan v smislu da napetost pade pod 11V).
Ah označba na 12V akumulatorju se označuje za 20 urno praznenje. Pri tvojem akumulatorju je to 3A. Ti ga prazniš z 10x obremenitvijo.
Rabiš avto in za čas polnjenja bo precej verjetno moral biti vključen. Druga varianta pa je agregat. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Apr 04, 2011 9:34 am Naslov sporočila: |
|
|
Tretja in najverjetneje še najboljša, pa nabava še kakega dodatnega paketa Lipetov. Polniš jih lepo v miru doma, kjer imaš na razpolago vse potrebno.
Ko potegneš črto, verjetno tudi najcenejša varianta. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mstrakl Član

Pridružen-a: Pon 31 Mar 2008 22:56 Prispevkov: 18 Aktiv.: 0.09 Kraj: MS
|
Objavljeno: Pon Apr 04, 2011 3:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Niste me čisto razumeli, iz akumulatorja jemlem trajno tokove nekje 15-18A. Da, vem da akumulator ni narejen za to, in je verejtno začel izgubljati kapaciteto, zato tukaj iščem kakšne rešitve glede tega. Akumulator še enkrat se ne izprazni, ampak kot vsakemu viru napetost pri obremenitvi pade, tudi akumulatorju pade. To se hitro povrne nazaj na dobrih 12, 12.5 V ko breme izklopiš. Tudi lipo baterijam ob obremenitvi napetos pade do 3.6 V na celico, pa so čisto napolnjene. Še najboljša rešitev bo verjetno gel akumulator kot tukaj berem. Žal nakup več dodatnih baterij ne bo najcenejša varjanta, saj povprečno delam 4 -5 poletov dnevno, tako da bi rabil 5 paketov, cena je pa 100€ na paket :S. Imamo pa agregat na letališču vendar so polnilci samo za 12V, zato sedaj iščem rešitve v tej smeri. Govoril sem že s stricem, ki je elektronik po poklicu, in sva na hitro naredila načrte, in spisek kaj vse potrebuje da bi naredila en 500W pretvornik iz 220 - 12V. To bova seveda skušala realizirati. _________________ LP mitja |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.46 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Pon Apr 04, 2011 3:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
mstrakl je napisal/a: |
Niste me čisto razumeli, iz akumulatorja jemlem trajno tokove nekje 15-18A. |
Popolnoma smo te razumeli. Samo ti nas ne razumeš. 15-18A iz 60Ah akumulatorja je več kot 1h utopično pričakovati. Če ti polnilec izklopi pri 11V ti izklopi zaradi varnosti akumulatorja. Zakaj pa modelarski reglerji izklaplajo pri 3V na celico? Manj kot 1.9V na celico pri svinčenem akumulatorju je isto kot manj kot 3.3V pri litiju.
Manj kot 1.8V na Pb je manj kot 3.0V na Li. Razumeš. Akumulator je prazen.
Transformator 11V, grez in to je to. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mstrakl Član

Pridružen-a: Pon 31 Mar 2008 22:56 Prispevkov: 18 Aktiv.: 0.09 Kraj: MS
|
Objavljeno: Pon Apr 04, 2011 3:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja nevem zakaj je pa potem do sedaj dobro delal? Avjon je bil vedno isti, celice tudi, komaj akumulator pa ima sedaj za sabo celo sezono. Očitno je "spustil dušo" Vedno se je dal sprazniti do 25Ah, in je še imel čez 11V pod obremenitvijo. Zadnje čase ga serje edino. _________________ LP mitja |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.59 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Apr 04, 2011 4:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Preden menjaš "malo" oslabeli accu poizkusi še:
Na SPONKE! polnilca veži kondenzator reda 10 mF ali več. Zna biti, da so tokovne konice nekajkrat večje kot nazivni (RMS) tok, ki ga ti izmeriš. Tako je navidezni ~ trenutni padec napetosti pod dovoljenim. Posledično izklop polnilca. Kondenzator bi pomagal premostiti te konice.
Poizkusi, kaj te stane?
Pa poročaj, če se ti da  _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mstrakl Član

Pridružen-a: Pon 31 Mar 2008 22:56 Prispevkov: 18 Aktiv.: 0.09 Kraj: MS
|
Objavljeno: Pon Apr 04, 2011 7:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kje pa dobim tak kondenzator?
Sliši se kar dosti, 10 mF, če je mišljeno 10 mili faradov, potem je to že pošten kondenzator  _________________ LP mitja |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.22 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Apr 04, 2011 9:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
10mF ni noben problem. Lahko pa uporabiš tudi dva primerka 4700uF = 4.7mF 16V, ki stanejo manj kot € po komadu. Ali katero drugo kombinacijo, npr. 5 po 2200uF ali 10 po 1000uF.
Ampak glede na opis stanja akumulatrorja dvomim, v velike spremembe. Akumulator je za moje pojme uničen. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SamoR Član

Pridružen-a: Ned 24 Jan 2010 3:58 Prispevkov: 393 Aktiv.: 2.10 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Pon Apr 04, 2011 10:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem zakaj kompliciraš. Če imaš doma polnilec za baterije (iz 220V na XX V) in če imaš na terenu agregat, je stvar rešena. Priklopiš baterije na polnilec in polnilec na agregat. Razen če misliš na nekakšen ekstra ultra hitri polnilec, ki ti bo nafilal baterije v 2 nanosekundah. _________________ ISF
Boljše je sovražnik dobrega! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 24.01
|
Objavljeno: Tor Apr 05, 2011 6:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Žal nakup več dodatnih baterij ne bo najcenejša varjanta, saj povprečno delam 4 -5 poletov dnevno, tako da bi rabil 5 paketov, cena je pa 100€ na paket :S |
Že en paket bo v sebi imel verjetno več energije, če ga boš doma pravilno nafilal kakor pa ta kodrlajsast in utrujen akku.
Koliko paketov imaš sedaj ne vem, verjetno 2. Z enim letiš, drugega filaš.
Tako še vedno narediš le 3 polete. Če odstraniš tistih 10 kil svinca pa 2. Ni taka dramatična izguba.
Pa še agregat imate na terenu: To res ni problem. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Neznanec

Pridružen-a: Pet 01 Okt 2004 1:17 Prispevkov: 1 Aktiv.: 0.00
|
Objavljeno: Tor Apr 05, 2011 10:18 am Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 24.01
|
Objavljeno: Tor Apr 05, 2011 11:07 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
V enem letu si ga verjetno že precej dotrajal saj je pričakovana življenska doba okoli 500 ciklov.
|
Pri 50% DoD
Pri 100% je taka doba kvečjemu 300 ciklov ali pa še to ne. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mstrakl Član

Pridružen-a: Pon 31 Mar 2008 22:56 Prispevkov: 18 Aktiv.: 0.09 Kraj: MS
|
Objavljeno: Tor Apr 05, 2011 3:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Ne vem zakaj kompliciraš. Če imaš doma polnilec za baterije (iz 220V na XX V) in če imaš na terenu agregat, je stvar rešena. Priklopiš baterije na polnilec in polnilec na agregat. Razen če misliš na nekakšen ekstra ultra hitri polnilec, ki ti bo nafilal baterije v 2 nanosekundah.
|
Sem že omenil večkrat POLNILEC JE SAMO ZA 12V. Imam več polnilcev, če že hočeš do potankosti, in eden sicer je hibrid (220/12), vednar ima na 220V moč zelo omejeno (50W) Tako bi baterije napolnil v nekje 2,5 urah. Ne iščem nikakšnega ultra hirega polnilca, dva 100W polnilca mi napolnita paket v pol ure. To mi je dovolj. Vendar ta dva sta oba na 12V. Sedaj se pogovarjamo o trafoju iz 220 na 12, ki bi zmogel nekje 500W (da ne bo spet vprašanj zakaj 500 watov, trije kolegi smo, ki potebujemo to energijo, in vsak povprečno rabi nekje 200W pri polnjenju)
Drugače pa so v nabavi že gel akumulatorji. Bomo poskusili prvo z njimi, da vidimo, ker pri trafoju z vso drugo opremo, da bi naredili primeren usmernik smo prišli na 160-180€ ... _________________ LP mitja |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Apr 05, 2011 3:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Uporabi računalniški napajalnik, malenkost ga je treba samo še dodelati. Dobiš ga praktično zastonj, pa še vsak od kolegov ima lahko svojega. Energijo si delite na 230 V strani. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 493 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|