 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Sigismund Neznanec

Pridružen-a: Pet 27 Maj 2011 11:41 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.02
|
Objavljeno: Pet Maj 27, 2011 11:50 am Naslov sporočila: Izbira elektromotorja za premik vozička |
|
|
Pozdravljeni!
Zanima me kakšen elektromotorček potrebujem za premik vozička teže nekje do 30 kg. voziček se bo gibal naprej (enosmern elektromotor). kolesa bodo neka obična, voziče pa bi se moral gibati z hitrostjo podobno kot je hitrost vrtne kosilnice. prav tako bi bilo zelo zaželjeno, da bi bil motorček čim lažji oz. manjš. Teren predpostavljam da bo raven, brez kakšnih ovir, tako da trenje med kolesom in podlago lahko zanemrimo.
Vnaprej se zahvaljujem za odgovore in Lep pozdrav! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pet Maj 27, 2011 12:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kakšen motorček od avto brisalcev. Je močan lahko si prilagodš obrate osi s kakšnim zobniškim prenosom ali pa verigo. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pet Maj 27, 2011 12:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Teren predpostavljam da bo raven, brez kakšnih ovir, tako da trenje med kolesom in podlago lahko zanemrimo. |
Če trenja koles s podlago ne bo, se vozilo ne bo premaknil niti za mm, ne glede na moč in navor njegovega motorja. Enako tudi če bo trenje preveliko.
Zato kakšna je podlaga? Mokra trava ali gladek asfalt, sta lahko oba povsem vodoravna, vendar je potrebna sila za premikanje enakega vozila na teh dveh podlagah zelo različna.
Podlaga odloča tudi o izbiri koles. Z ozkimi kolesi boš na travi slabo opravil, preširoka pa na asfaltu pomenijo samo več nepotrebnega trenja.
Torej, kaj bo to vozilo delalo? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sigismund Neznanec

Pridružen-a: Pet 27 Maj 2011 11:41 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.02
|
Objavljeno: Pet Maj 27, 2011 1:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
Citiram: |
Teren predpostavljam da bo raven, brez kakšnih ovir, tako da trenje med kolesom in podlago lahko zanemrimo. |
Če trenja koles s podlago ne bo, se vozilo ne bo premaknil niti za mm, ne glede na moč in navor njegovega motorja. Enako tudi če bo trenje preveliko.
Zato kakšna je podlaga? Mokra trava ali gladek asfalt, sta lahko oba povsem vodoravna, vendar je potrebna sila za premikanje enakega vozila na teh dveh podlagah zelo različna.
Podlaga odloča tudi o izbiri koles. Z ozkimi kolesi boš na travi slabo opravil, preširoka pa na asfaltu pomenijo samo več nepotrebnega trenja.
Torej, kaj bo to vozilo delalo? |
namenjeno bo za vožnjo po asfaltu, makadamo(ne pregrobim), travi...s tem da bo teren bolj ali manj raven. prenos tovora (za v pomoč stari mami) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pet Maj 27, 2011 1:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Potem je zelo pomembno, da voziček ne bo obtičal, saj bi to izničilo ves njegov namen. Zamisel je sicer dobra, hudič se skriva v podrobnostih.
Rabil boš malo večja, kolesa, za lažje premagovanje ovir (to določa število vrtljajev motorja + reduktorja), Trava, makadan, asfaslt, vedno so majhne grbine in tam majhna kolesa niso v redu. In skoraj obvezno rabiš kolesa s pnevmatikami, saj so še najbolj prilagodljiva za različne terene, izogibaj pa se plastičnih koles, ki prehitro zdrsnejo.
Nadalje pri motorčku brisalcev imaš naslednjo past: Ti motorčki imajo reduktor s polžem. Tu obstaja nevarnost, da vstrajnost vozička pri izklopu motorčka polomi reduktor. 30 kg ni malo mase.
Prednost in to velika, taka izvedba reduktorja je samozavorna, kar olajša izvedbo zavore.
Druga možnost za pogonski sklop bi bil tudi kompleten mehanizem akumulatorske vrtalke, vendar tu moraš rešiti še problem zaviranja. Matorček lahko zaviraš dinamično (pogonski motorček v kratek stik), vendar to pri majhnih hitrostih premikanja ne deluje najbolje in bi lahko voziček ušel.
Izbira akumulatorja je naslednji problem.
Svinec je relativno poceni, vendar je težak v kg. Na morebiten akumulator iz avta pozabi, ni za take obremenitve - poleg tega kaj če se voziček prevrne?
Litij je lažji, ima pa svoje muhe.
Oceniti (z zadostno rezervo) bom moral čas uporabe med posameznim polnjenjem. Izdelati ustrezen polnilec, da boš dosegel maksimalno življensko dobo akumulatorja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SamoR Član

Pridružen-a: Ned 24 Jan 2010 3:58 Prispevkov: 393 Aktiv.: 2.09 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Pet Maj 27, 2011 1:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če imaš možnost, kanibaliziraj kakšen elektro avtomobilček za otroke. Tudi dva otroka se peljeta z njim, pa imata krepko čez 30 kg. Imaš vse kar rabiš (elektroniko, motorček, kolesa...). Narediš iz deske nosilno ploščo za tovor. Zamenjaš akumulatorje z močnejšimi in to je to. Brez kompliciranja. _________________ ISF
Boljše je sovražnik dobrega! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|