 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
haks Član

Pridružen-a: Sre 04 Nov 2009 15:55 Prispevkov: 24 Aktiv.: 0.13 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Maj 31, 2011 10:43 am Naslov sporočila: Eeprom iz vozila |
|
|
Pozdravljeni
Zanima me ena stvar vezana za eeprom na vozilu.
Kako in s čim bi lahko prebral eeprom iz tovornega vozila dol (preko OBD II kabla)?
Namreč, zadeva je taka, da sem našel nekega majstra v tujini (beri Rusija), ki bi mi določeno zadevo naredil...
Moja naloge bi bila samo sneti dol eeprom, ga poslati,(vmes plačati ), dobiti eeprom nazaj, ter ga naložiti nazaj na vozilo!
Ali ima kdo kakšno idejo, kako in s čim bi to naredil?
Se pravi, iščem orodje!
Za vse odgovore se vam najlepše zahvaljujem.
P.S.: Aja, pa nebi hodil do nobenih majstov tukaj, ker sem že vse obšel, nažalost brez rešitve!
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Maj 31, 2011 1:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tisti mojster misli vsebino v eepromu. EEprom je integrirano vezje ali krajše chip, v katerega se zapiše program.
Sedaj, če je ta chip prilotan na tiskanino ECU, imaš problem, kako ga lepo dobiti dol. Temu bo sledila, če je le mogoče, vgradnja ustreznega podnožja, da ne boš lotal chip kar naprej in ga ali skuril + mogoče še ECU ali uničil tiskanino.
Če je eeprom v podnožju, ena huda zoprnija manj.
Ko imaš chip zunaj, rabiš ustrezen programator, da prebereš zapis v chipu in preneseš zapis na računalnik. Ni vsak programator za vsak eeprom, rabiš ustreznega - upaj, da niso zbrisali oznake na chipu.
Če eeprom nima neke zaščite pred branjem, boš dobil datoteko, ki jo hoče imeti mojster.
Če boš prišel srečno do sem, boš datoteko skupaj z $$$ poslal tistemu mojstru, eeprom pa vgradil nazaj, saj je brez njega vozilo nepremičnina.
Ko boš dobil zapis nazaj, ga boš spet s pomočjo programatorja zapisal v chip (in tako spremenil vsebino), ali nabavil kupček takih eepromov, originalni eeprom pa pustil nedotaknjen (priporočam), nov zapis pa zapisal v nov primerek.
Potem boš sprogramiran chip vgradil nazaj ECU (sedaj vidiš zakaj rabiš podnožje) in v tovornjaka.
Sedaj pa pride trenutek resnice: Če bo mojster naredil vse pravilno, boš dobil odklopljeno funkcijo, ki te moti in lahko zaželimo samo srečno vožnjo in naj te ne ujamejo na radar ali pogruntajo na tehničnem pregledu, saj bo grdo drago.
Če pa bo mojster napravil že eno samo napako, v najboljšem tovornjak ne bo niti vžgal, v najslabšem pa bo nekaj crknilo, najverjetneje na zelo drag način.
V primeru take ali drugačne smole boš na koncu v chip spet zapisal staro vsebino in se tolkel po glavi koliko sem si nakopal stroškov za prazen nič.
Razmisli. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
haks Član

Pridružen-a: Sre 04 Nov 2009 15:55 Prispevkov: 24 Aktiv.: 0.13 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Maj 31, 2011 2:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Azrael
Hvala za pojasnilo!
Si zelo lepo razložil...
Kaj pa je pol tista varianta, ko majstri poberejo vsebino iz ECU-ja samo preko OBD II konektorja??
Iskreno, jaz sem razmišljal samo v tej smer! V primeru, da je potrebno lotati čip dol, nato lotati nazaj gor...plus razna podnožja... To pol iz moje strani odpade!
Se pravi, če je kakšna varianta samo preko OBD II konektorja, v nasprotnem primeru pa nič!
Hvala še enkrat za odgovor...
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.74 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Tor Maj 31, 2011 3:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če imaš na tisanini pinout potem boš napravo, točneje programator priklopil na pinout in „skupiral” podatke. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Maj 31, 2011 3:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Z 99,9999...% z OBD II vsebine eeprom ne bo šlo prebrati in nadgraditi. Žal.
OBD II je namenjen branju podatkov, ki jih servira ECU, ni pa namenjen spreminjanju samega firmwarea ECU. Firmware pa je zapisan v eepromu.
Možnost preko OBD bi bila samo (tudi to ni 100%), če imaš dostop do ustrezne programske opreme proizvajalca vozila, ustrezen podatkovni kabel (tak, ki ga dobiš za drobiž iz PRC, ni nujno primeren) in seveda mora ECU omogočati spreminjanje nastavitev, kot je vklop ali izklop določene, to je željene funkcije.
Spet kup čejev.
V primerjavi s PC računalnikom je to približno tako: OBD II je kot tipkovnica, ki ti omogoča pregled in spreminjanje obstoječih opcij v BIOSu, Če pa bi rad BIOS nadgradil / spremenil, da bi podpiral še nekaj več, pa samo s tipkovnico ne bo šlo.
Primerjava je zelo poenostavljena in naj bo samo za ilustracijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.68 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Tor Maj 31, 2011 5:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
Z 99,9999...% z OBD II vsebine eeprom ne bo šlo prebrati in nadgraditi. |
Odvisno.
Pri mojem Volvotu l. 2005 se da preko takega vmesnika preprogramirati vse module v avtomobilu. Od airbagov do brisalcev Torej tudi nastavitve ECUja in mape.
Seveda vse z originalnim kablom, originalnim softverom in pin kodami za vsak modul posebej.
Skratka, da se, ampak so se potrudili, da ne more po nastavitvah šarit prav vsak. _________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
skodlar Član

Pridružen-a: Sob 28 Maj 2011 21:09 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.09 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Tor Maj 31, 2011 10:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
živijo , odvisno je od modela ter letnika . NPR pri nas v firmi smo včasih ko je bilo kaj narobej smo morali preprosto zamenjati glavni kompletni računalnik , zdaj se vse dela preko obd konektorja ter internetne povezave na glavni server. Pri nekaterih ki izboljšujejo avte čipe pri starih avtih dobesedno odlotajo , poberejo potem podatke iz eproma , naložijp nove ter nazaj nalotajo. Seveda z pravo opremo ter stvarmi.
Zdaj pa malo povej za kaj se gre ter kaj sploh nočeš narediti
Preko originalnega testerja za avto , npr volvo in vw če gledamo se da seveda spremenjati nastavitve ampak kar računalnik dovoli. Npr pri mojem avtu , pri katerem sem aktiviral da se šišipe odpro na daljinca sem mogel posešt v sam program računalnika kjer je bilo potrebno z hex kodiranjem dobiti prave biti ter komplet program napisati nazaj v računalnik. Prav tako je bilo turi z konbiinštrumentom. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sre Jun 01, 2011 11:28 am Naslov sporočila: |
|
|
Pobrskaj po njegovih starejših temah in boš videl, da uporabnik haks sprašuje za tovornjak. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
skodlar Član

Pridružen-a: Sob 28 Maj 2011 21:09 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.09 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Ned Jun 05, 2011 11:58 am Naslov sporočila: |
|
|
pri skn-nu lahko tudi tovornake sšipiraš oz narediš eco tuning - več moči manjša poraba |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Joze2 Član

Pridružen-a: Čet 30 Jun 2011 15:54 Prispevkov: 25 Aktiv.: 0.15 Kraj: Nm
|
Objavljeno: Čet Jul 07, 2011 11:29 am Naslov sporočila: Re: Eeprom iz vozila |
|
|
haks je napisal/a: |
Pozdravljeni
Zanima me ena stvar vezana za eeprom na vozilu.
Kako in s čim bi lahko prebral eeprom iz tovornega vozila dol (preko OBD II kabla)?
Namreč, zadeva je taka, da sem našel nekega majstra v tujini (beri Rusija), ki bi mi določeno zadevo naredil...
Moja naloge bi bila samo sneti dol eeprom, ga poslati,(vmes plačati ), dobiti eeprom nazaj, ter ga naložiti nazaj na vozilo!
Ali ima kdo kakšno idejo, kako in s čim bi to naredil?
Se pravi, iščem orodje!
Za vse odgovore se vam najlepše zahvaljujem.
P.S.: Aja, pa nebi hodil do nobenih majstov tukaj, ker sem že vse obšel, nažalost brez rešitve!
LP |
Orodja za to niso ravno poceni, in se ti samo za tvoj tovornjak tega nikakor ne splača nabavljati. Uporaben je način, ki ti ga je opisal @Azrael, ampak za pošiljanje vsebine nekam na predelavo, moraš biti zelo siguren, da tam to naredijo brezhibno, kar boš pa vedel šele, ko boš vpisal ali vgradil čip z novo vsebino.
Najboljši način je, da greš do nekoga, ki se ukvarja z izdelavo optimizacij na tovornjakih, ima vse potrebno orodje in znanje, in ti imaš garancijo, da ti tovornjak ne bo obstal. Uporabnik @skodlar ti je dal nasvet kam pojdi, tam se boš vse dogovoril, kaj je možno in kaj ne. Imaš pa v Lj več firm, ki delatjo optimizacije, samo ne vem, če tudi za tovorna vozila. Vprašaš lahko, Avtoelektronika, RSR, Senica,.... _________________ Lp, Jože. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|