 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Žaba Član

Pridružen-a: Pon 29 Avg 2011 12:49 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.06 Kraj: Slovenj Gradec
|
Objavljeno: Pon Avg 29, 2011 1:00 pm Naslov sporočila: Napajalnik 100V |
|
|
Pozdravljeni,
Dobil sem elektromagnetni zavori, ki jih je potrebno krmilit z 100V enosmerne napetosti. Ko napetost dodam, zavore popustijo, ko jo odvzamem pa ponovno začnejo zavirati. Ti zavori imata moč 30W in se uporabljata v prototipu naprave, ki jo razvijam.
Kako naj najbolj preprosto in poceni zagotovim teh 100V? Ni potrebno, da je natančnost zelo velika saj je v specifikacijah napisano 100V +- 10%.
Za kakršnokoli pomoč bom zelo hvaležen,
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.79 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pon Avg 29, 2011 1:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Naročiti trafo? Imaš kar nekaj firm, ki izdelujejo toroide po želji. Mislim da bo najhitreje in najceneje.
razen če v serijo vežeš žarnico ustrezne moči - res pa je da bi momentalno zavora vseeno dobila gor polnih 230V.
Ali pa 50W upor v serijo...če je prototip, potem izgled ni važen... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Žaba Član

Pridružen-a: Pon 29 Avg 2011 12:49 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.06 Kraj: Slovenj Gradec
|
Objavljeno: Pon Avg 29, 2011 1:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
protoncek je napisal/a: |
Naročiti trafo? Imaš kar nekaj firm, ki izdelujejo toroide po želji. Mislim da bo najhitreje in najceneje.
razen če v serijo vežeš žarnico ustrezne moči - res pa je da bi momentalno zavora vseeno dobila gor polnih 230V.
Ali pa 50W upor v serijo...če je prototip, potem izgled ni važen... |
Na zavori potrebujem enosmerno napetost, torej vezava dodatnega bremena v seriji ni prava rešitev. Tudi transformator bi mi pustil izmenično napetost.
Razmišljal sem o računalniškem napajalniku, kateremu bi vhode in izhode vezal v serijo. Problem bi bil v tem, da bi potreboval kar nekaj napajalnikov, da bi prišel do 100v DC. Pa niti nisem prepričan, da računalniški napajalniki oddajajo enosmerno napetost  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jvolk Član



Pridružen-a: Ned 05 Mar 2006 1:14 Prispevkov: 737 Aktiv.: 3.14 Kraj: okolica Divače
|
Objavljeno: Pon Avg 29, 2011 2:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Žaba je napisal/a: |
Na zavori potrebujem enosmerno napetost, torej vezava dodatnega bremena v seriji ni prava rešitev. Tudi transformator bi mi pustil izmenično napetost.
|
Transformator + greatzov mostič + elektrolit za glajenje in imaš? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Vran Član


Pridružen-a: Pon 02 Maj 2011 11:32 Prispevkov: 92 Aktiv.: 0.53 Kraj: slovenija
|
Objavljeno: Pon Avg 29, 2011 2:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Žaba, imaš ti srečo, da jaz nisem štorklja.
Pri elektrolitih pazi, da bo polariteta prava in da bodo narejeni za ustrezno napetost. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
watts Član

Pridružen-a: Sob 06 Nov 2010 17:59 Prispevkov: 422 Aktiv.: 2.37 Kraj: Knežak
|
Objavljeno: Pon Avg 29, 2011 2:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Žaba je napisal/a: |
Razmišljal sem o računalniškem napajalniku, kateremu bi vhode in izhode vezal v serijo. Problem bi bil v tem, da bi potreboval kar nekaj napajalnikov, da bi prišel do 100v DC. Pa niti nisem prepričan, da računalniški napajalniki oddajajo enosmerno napetost  |
a ni nek štos, ki se mi je enkrat zgodil, ko sem vezal 12V+ na minus od 5V, da bi dobil ven 17V na liniji od 5V, nekaj skurilo, močno zadimilo ter končalo kazati vse znake življenja? tudi med napajalniki? ali je bil moj tako poseben ali so pa vsi taki.
Računalniški napajalnik deluje na 20MHz (ali še več (možno tudi da je namesto Mhz kak Khz)) kar je skoraj identično enosmerni napetosti.
Nazadnje urejal/a watts Pon Avg 29, 2011 2:51 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Žaba Član

Pridružen-a: Pon 29 Avg 2011 12:49 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.06 Kraj: Slovenj Gradec
|
Objavljeno: Pon Avg 29, 2011 2:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imam res srečo. Pri katerih podjetjih lahko naročim transformator? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
watts Član

Pridružen-a: Sob 06 Nov 2010 17:59 Prispevkov: 422 Aktiv.: 2.37 Kraj: Knežak
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.79 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pon Avg 29, 2011 3:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Seveda rabiš še greatz, če je zavora enosmerna, elektrolit niti ni nujno. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Žaba Član

Pridružen-a: Pon 29 Avg 2011 12:49 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.06 Kraj: Slovenj Gradec
|
Objavljeno: Pon Avg 29, 2011 3:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ok,
Sedaj iščem transformator. Torej ne potrebujem kondenzatorja na koncu? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.79 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pon Avg 29, 2011 4:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne. Sam elektromagnet bo delal čisto v redu če daš samo graetz. Poleg tega bi rabil elektrolit z nazivno napetostjo krepko preko 100 V, on bi ti nabil napetost na cca 140V, kar bi lahko povzročilo pretirano segrevanje zavore, pridobil pa ne bi nič. Tudi v originalu na motorjih ni nikoli elektrolitov, samo graetz.
Trafo pa, kot pravi watts. Že firma s ttjega links ti pošlje po pošti. Pokličeš po telefonu, poveš podatke in to je to. Pa vzemi malce močnejši trafo kot je poraba - tam cca 10% zaloge ne škodi. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.22 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Avg 29, 2011 8:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne bom trdil, da je tudi v tem primeru tako, vendar Sever Subotica in SEW Eurodrive sta na svojih zavornih motorjih imela tudi 100 in 190 V zavore na istosmerni tok.
Njihovo napajanje je bilo iz faze in nule za 100 V in iz dveh faz za 190 V verzijo. Usmerjanje je bilo polvalno z usmerniškim stavkom Iskra PV1153V ali funkcionalno (ne pa nujno po obliki) enakimi drugih proizvajalcev (oznak se žal ne spomnim).
Ena od diod je usmerjala napetost, druga je požirala inducirano visoko napetost pri izklopu zavore. Če je bila samo ena dioda, je le ta redno prebila ob izklopu zavore.
Ker je napetost obremenjenega polvalnega usmernika nekje 45% napajalne, je taka rešitev povsem lepo in zanesljivo delovala. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Žaba Član

Pridružen-a: Pon 29 Avg 2011 12:49 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.06 Kraj: Slovenj Gradec
|
Objavljeno: Tor Avg 30, 2011 8:55 am Naslov sporočila: |
|
|
Pri izbiri transformatorja so me opozorili, da moram izbrati transformator 230V/75V, ker se pri usmerjanju zviša napetost sekundarja za faktor 1.4. Če jaz uporabim le greatzov mostič (brez elektrolita) do tega pojava ne pride, kajne? Torej moram izbrati trafo 230V/100V? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.79 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Tor Avg 30, 2011 9:49 am Naslov sporočila: |
|
|
Tako. Napetost se zviša za koren 2 če daš gor elektrolit. Samo s graetzom pa bo 100V kar v redu. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.93 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Avg 30, 2011 10:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
Ne bom trdil, da je tudi v tem primeru tako, vendar Sever Subotica in SEW Eurodrive sta na svojih zavornih motorjih imela tudi 100 in 190 V zavore na istosmerni tok.
Njihovo napajanje je bilo iz faze in nule za 100 V in iz dveh faz za 190 V verzijo. Usmerjanje je bilo polvalno z usmerniškim stavkom Iskra PV1153V ali funkcionalno (ne pa nujno po obliki) enakimi drugih proizvajalcev (oznak se žal ne spomnim).
Ena od diod je usmerjala napetost, druga je požirala inducirano visoko napetost pri izklopu zavore. Če je bila samo ena dioda, je le ta redno prebila ob izklopu zavore.
Ker je napetost obremenjenega polvalnega usmernika nekje 45% napajalne, je taka rešitev povsem lepo in zanesljivo delovala. |
Točno tako. Potrebno bo več podatkov. Večina enofaznih zavor v industriji je za napetosti od 100-190V Priklučene so preko zvezdišča in ene faze motorja. Obstajajo posebni polvalni usmerniški mostiči za te zavore v katerih je tudi upor. V posebni vezavi služi kot mehko zaviranje. Večina zavor je montiranih na zadnji strani motorja. Sam motor mora biti za izvedbo z zavoro - daljša os ter zagozda za zavorni disk. Pokrov mora biti zveden tako, da imaš elektromagnet kam pritidrit. V svojem ca četrt stoletja dela na idustrijskem vzdrževanju sem imem veliko opravka z zavorami. Zavore, ki bi imela dodaten trafo še nisem videl. Torej za svojo zavoro navedi tip, proizvajalca, pa pripni kako fotografijo. _________________ lp
Silvo
Nazadnje urejal/a Silvo Tor Avg 30, 2011 10:13 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|