 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
vilibalt Član


Pridružen-a: Pet 01 Feb 2008 10:59 Prispevkov: 252 Aktiv.: 1.19 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Pon Sep 05, 2011 8:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Naprava ustreza predpisom in kot sem že rekel je del vizualnega pregleda. Še vedno lahko kot pripomoček uporabljajo "pajser" za pregled zračnosti končnikov in so čisto v mejah zakonodaje. V vizualni pregled spada tudi pregled stekel (napokana, počena ali drugače poškodovana), prerjavenost karoserije, poškovodvana ogledala, spraskana stekla svetlobnih teles, poškodbe karoserije in vse kar izgleda, da bi lahko odpadlo z vozila med vožnjo, oviralo voznika ali kakor koli drugače zmanjšalo varnost vozila in ostalih udeležencev v prometu. Seznam je zelooo dolg. Ta del pregleda je pač bolj subjektiven kot objektiven in se zanaša na tehnično usposobljenost preglednikov.
Samo za primerjavo naj povem da na tahničnih pregledih zavrnejo med 10 in 20 % vozil. Kadar je na pregledu tudi inšpektor (ki nadzira delo preglednikov) jih 5 do 15 % vozil opravi tehnični pregled.
Sicer se pa bojim, da sva že malce zašla .
lp _________________ Ko zadeva ne deluje se umiri, preštej do 10 in poišči večje kladivo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
janiP Član

Pridružen-a: Čet 23 Okt 2008 23:00 Prispevkov: 145 Aktiv.: 0.71 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Sep 06, 2011 12:03 am Naslov sporočila: |
|
|
MadMax je napisal/a: |
silvo22 je napisal/a: |
Zakaj za vraga pa hidravlična črpalka potrebuje za pogon frekvenčnik? |
Vprašanje na mestu.
Pri hidravliki se tlake itak nastavlja s tlačnimi regulatorji, pretoke pa z dušilkami.
|
Če imaš kakšno luksuzno črpalko bo to že držalo. Pri navadni črpalki s konstanto iztisnino pa lahko frekvenčni pretvornik precej pomaga pri ekonomični regulaciji hitrosti. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 19.97
|
Objavljeno: Tor Sep 06, 2011 5:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Ekonomičnost pri 2kW črpalki, katera obratuje v največji gužvi pol minute na vsakih 10 minut, kolikor minimalno traja pregled avta?
Sicer pa ima silvo22 dober point. Preglede se izvršuje na šalabajzerski opremi.
Vizualnega pregleda tudi ne izvaja pol-slepec, ampak mora kar lepo imeti brezhiben vid, ane?
Čeprav smo off-topic, me (pa najbrž še koga) pa vseeno zanima: ali ti s tem tvojim hidravličnim kolegom samo pokrivata drek, da ne smrdi, ali pa sta dobavitelja opreme? V slednje sicer nekako dvomim, a v naši Kokoški ni več nič neverjetnega... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3411 Aktiv.: 14.91 Kraj: slo
|
Objavljeno: Tor Sep 06, 2011 10:30 am Naslov sporočila: |
|
|
nekateri hidravlični agregati so narejeni tako, da ko tlak doseže nekega nazivnega, se odpre nek mehanski ventil in olje začne tečti nazaj v rezervoar.
Torej, če je ta ventil nastavljen na npr. 100 barov, bo črpalka nabila olje v hidravlični inštalaciji na 100 barov, če takrat ne bo odprt noben elektro-ventil, ki bi rabil olje za premikanje nekega cilindra.
Imamo tri ali štiri take Kladivarjeve agregate, zato bi tam mogoče več vedeli o tem. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.94
|
Objavljeno: Tor Sep 06, 2011 12:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
psevdonim je napisal/a: |
nekateri hidravlični agregati so narejeni tako, da ko tlak doseže nekega nazivnega, se odpre nek mehanski ventil in olje začne tečti nazaj v rezervoar.
Torej, če je ta ventil nastavljen na npr. 100 barov, bo črpalka nabila olje v hidravlični inštalaciji na 100 barov, če takrat ne bo odprt noben elektro-ventil, ki bi rabil olje za premikanje nekega cilindra.
Imamo tri ali štiri take Kladivarjeve agregate, zato bi tam mogoče več vedeli o tem. |
Pa se pumpo ugasne potem ko se neha uporabljat stroj. Najmanjši problem.
Kakorkoli boš reguliral obrate ne boš naredil čisto 0, saj je potreben pretok tudi 0 in obrati = 0. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3388 Aktiv.: 15.95
|
Objavljeno: Tor Sep 06, 2011 1:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
@Pyro, tak princip, kot ga je podal @psevdonim, je bil kar običajen. Jaz sem ga dostikrat srečal pri starejših strojih za brizganje plastike. Motorja ni ekonomično ugašat, če se npr 1 komad dela recimo 30s, v tem ima za opraviti nekaj hidravličnih gibov, pa recimo 15 sekund pavze. Ker gre za motorje večjih moči (nekaj kW, direktno ali pa Y/D zagon), se tega ne splača delat. Pri novejših strojih pa sem zasledil, da se hidravlična pumpa nekako razbremeni - porabi manj elektrike kot starejši stroj v fazi mirovanja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.94
|
Objavljeno: Tor Sep 06, 2011 1:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ok. To je drugo, če je porabnik stalno prisoten in v uporabi, vendar pa ne potrebuje hidravlične energije.
Razbremenitev pumpe je preprosto taka, da se ves tok vrača nazaj. Mehanske izgube so enake, izgube zaradi 'bypass-a' pa 0-čne, saj ni razlike v tlakih.
Če je obstoječi motor premočan je potem paralelizacija s dodatnim, a šibkejšim bolj zanesljiva (v kolikor crkne, imaš backup) kakor obstoječe obratovanje s frekvenčnikom. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LinuxFuter Član

Pridružen-a: Pon 18 Jun 2007 14:40 Prispevkov: 389 Aktiv.: 1.77 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Tor Sep 06, 2011 3:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sicer je to že totalen , amapk koliko vas, ki kritizirate predelavo mize za testiranje končnikov sploh ve kako se preveri če ima končnik luft? In kako ta zračnost sploh zgleda
PS: upam da veste da je test v osnovi digitalen: je ali ni zračnosti v končnikih/podvozju, ker če je minimalna zračnost v končniku je to že primerno za menjavo.
Ontopic: predelava krmilja ne pride v poštev? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilibalt Član


Pridružen-a: Pet 01 Feb 2008 10:59 Prispevkov: 252 Aktiv.: 1.19 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Tor Sep 06, 2011 9:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
@ LinuxFuter: Hvala.
Predelava (skoraj) ne pride v poštev, ker je krmilje zasnovano na dokaj trapast in kompleksen način. Težava leži v dejstvu, da je elektronika narejena univerzalno in se uporablja v več različnih napravah. Kakor sem razumel tudi v hidravličnih dvigalih. Potrebno je le pravilno uporabiti vhodne in izhodne signale ter zagotoviti EEPROM s pravo verzijo za namenjeno napravo. Žal gre za elektroniko starejše izvedbe, ki je proizvajalec ni kaj dosti spreminjal skozi leta.
Mi je pa 6dan8 dal misliti za še eno izvedbo s frekvenčnikom, a zahteva nekaj več napeljave. Sicer pa kot se je izkazalo bi lahko v naslednjem takšnem primeru, če se pojavi, raje šli v prevezavo motorja. Sedaj vsaj točno vemo za to izvedbo koliko moramo zmanjšati obrate.
lp _________________ Ko zadeva ne deluje se umiri, preštej do 10 in poišči večje kladivo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
janiP Član

Pridružen-a: Čet 23 Okt 2008 23:00 Prispevkov: 145 Aktiv.: 0.71 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Sep 06, 2011 9:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem, zakaj morate biti vsi tako nastrojeni!
Meni se zdi vilibaltova rešitev čisto v redu (nekaj dodelav ne bi škodilo). Pač v osnovi nima specialne črpalke in ventilov, ki bi omogočali regulacijo hitrosti. Tisto z dušilkami in tlačnimi ventili bi se mi zdela v tem primeru bolj kavbojska rešitev - motor bi pri mali hitrosti s polno močjo grel olje. Frekvenčni pretvornik in njegova vgradnja sta na drugi strani dokaj poceni.
Moj predlog za izboljšavo:
Kontaktor pred frekvenčnikom bi uporabil kot varnostni - bil bi stalno vklopljen (vklop s tipko ON, izklop s tipko OFF ali tipko za izklop v sili - ali kaj podobnega). Frekvenčnik bi bil tako med delovnim časom stalno napajan. Frekvenčnik ima zagotovo digitalni vhod, ki ga lahko nastaviš, da vklopi/izklopi motor. Signal, ki sedaj vklaplja kontaktor bi lahko vklapljal ta digitalni vhod. Primerno nastaviš rampe in zamikov ni več.
Če bi pa samo želel zmanjšati hitrost na fiksno znano vrednost, se mi pa zdi bolj elegantno nabaviti črpalko z manjšo iztisnino, kot pa previjati stator. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
silvo22 Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 18:25 Prispevkov: 510 Aktiv.: 2.81 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: Tor Sep 06, 2011 11:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
vilibalt je napisal/a: |
@ LinuxFuter: Hvala.
Predelava (skoraj) ne pride v poštev, ker je krmilje zasnovano na dokaj trapast in kompleksen način. Težava leži v dejstvu, da je elektronika narejena univerzalno in se uporablja v več različnih napravah. Kakor sem razumel tudi v hidravličnih dvigalih. Potrebno je le pravilno uporabiti vhodne in izhodne signale ter zagotoviti EEPROM s pravo verzijo za namenjeno napravo. Žal gre za elektroniko starejše izvedbe, ki je proizvajalec ni kaj dosti spreminjal skozi leta.
Mi je pa 6dan8 dal misliti za še eno izvedbo s frekvenčnikom, a zahteva nekaj več napeljave. Sicer pa kot se je izkazalo bi lahko v naslednjem takšnem primeru, če se pojavi, raje šli v prevezavo motorja. Sedaj vsaj točno vemo za to izvedbo koliko moramo zmanjšati obrate.
lp |
Ma dej ene fotke. Me prav zanima kako zgleda ta hidravlična napeljava. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 5.98 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Sre Sep 07, 2011 10:25 am Naslov sporočila: |
|
|
Offtopic:
psevdonim je napisal/a: |
nekateri hidravlični agregati so narejeni tako, da ko tlak doseže nekega nazivnega, se odpre nek mehanski ventil in olje začne tečti nazaj v rezervoar.
Torej, če je ta ventil nastavljen na npr. 100 barov, bo črpalka nabila olje v hidravlični inštalaciji na 100 barov, če takrat ne bo odprt noben elektro-ventil, ki bi rabil olje za premikanje nekega cilindra. |
Omenjenemu mehanskemu ventilu se običajno pravi varnostni ventil in je običajno nastavljen in zaplombiran. Deluje (kot je že opisano) v primeru napake (pregoretje tuljave ventila pri vklopljeni črpalki; zaradi napake avtomatike vklopi črpalka takrat, ko normalno ne bi smela; zamašen oljni filter; zaprt kak ročni ventil; ...) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
silvo22 Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 18:25 Prispevkov: 510 Aktiv.: 2.81 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: Sre Sep 07, 2011 3:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
6dan8 je napisal/a: |
Offtopic:
psevdonim je napisal/a: |
nekateri hidravlični agregati so narejeni tako, da ko tlak doseže nekega nazivnega, se odpre nek mehanski ventil in olje začne tečti nazaj v rezervoar.
Torej, če je ta ventil nastavljen na npr. 100 barov, bo črpalka nabila olje v hidravlični inštalaciji na 100 barov, če takrat ne bo odprt noben elektro-ventil, ki bi rabil olje za premikanje nekega cilindra. |
Omenjenemu mehanskemu ventilu se običajno pravi varnostni ventil in je običajno nastavljen in zaplombiran. Deluje (kot je že opisano) v primeru napake (pregoretje tuljave ventila pri vklopljeni črpalki; zaradi napake avtomatike vklopi črpalka takrat, ko normalno ne bi smela; zamašen oljni filter; zaprt kak ročni ventil; ...) |
No, tistemu ventilu se pravi regulator tlaka in je nastavljen na željen delovni tlak. Njegova naloga je da regulira konstanten tlak glede na trenutno porabo. Tisti tadrugi ventil, varnostni ventil, je praviloma zaprt in se odpre takrat ko je dosežen prekomeren tlak.... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.16 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Sep 10, 2011 9:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Po mojem mnenju, tole s frekvenčnikom ne bo štimalo kaj preveč dolgo časa. Pa ne zaradi frekvenčnika.
Problem je obraba in temperatura, kar bo spreminjalo lastnosti hidravlike.
Sedanja rešitev je v smislu, kot tisti šofer, ki je hkrati tiščal gas in bremzo, da se je avto premikal s primerno hitrostjo. Problem je v hidravliki in tam bi bilo treba rešiti problem, ne pa ga zakamuflirati tako, da se zafeclja še štromarijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4770 Aktiv.: 20.08 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Ned Sep 11, 2011 8:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
Po mojem mnenju, tole s frekvenčnikom ne bo štimalo kaj preveč dolgo časa. Pa ne zaradi frekvenčnika.
Problem je obraba in temperatura, kar bo spreminjalo lastnosti hidravlike.
Sedanja rešitev je v smislu, kot tisti šofer, ki je hkrati tiščal gas in bremzo, da se je avto premikal s primerno hitrostjo. Problem je v hidravliki in tam bi bilo treba rešiti problem, ne pa ga zakamuflirati tako, da se zafeclja še štromarijo. |
Si prepričan? Mislim, da si z to izjavo malce mimo ustrelil....
Edino kar je je to, da se motor, ki se vrti z manjšimi vrtljaji tudi slabše hladi. Ampak tu zopet ni problem, ker motor se ne vrti stalno.
Se pa tudi meni zdi ta rešitev z frekvenčnikom daleč mimo. Kaj ni dosti cenejši en tlačni regulator? Kos železa, vzmet ter kroglica so tudi dosti cenejši kot kup plastike in silicija... _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 7 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|