 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
karkoli Član

Pridružen-a: Sre 08 Sep 2010 20:53 Prispevkov: 94 Aktiv.: 0.52 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Tor Avg 16, 2011 12:03 pm Naslov sporočila: Uporaba motorja od pralnega stroja |
|
|
Imam star elektromotor od pralnega stroja. Mislim, ga začasno uporabiti za pogon stroja , katerega motor je imel 550 W in 8000 obratov. Zagotovo ima motor od pralnega stroja manj obratov. Jermenice prilagoditi ni problem.
Zanima me torej, kako ga priključiti in koliko obratov so imeli ti motorji.
Za vse odgovore se lepo zahvaljujem.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
223.69 KB |
Pogledana: |
9 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
242.35 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.59 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Tor Avg 16, 2011 12:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Domnevam, da gre za motor starejšega pralnega stroja. Imam enega takega doma. So imeli pa več hitrosti. Lahko pogledam, kako je priklopljen, samo ne vem v kateri prestavi je.
Glede nato, da so imeli stari stroji in imajo še današnji jermenico na bobnu precej veliko in na motorju zelo majhno ter je imel boben približno 500obr/min domnevam, da obrati tega motorja niso tako majhni. Saj v prestavi za centrifugo ne.
Sem pogledal, vendar ima manj priključkov kot tvoj.
Pa na tvojem motorju nikjer ne vidim kondenzatorja.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 5.99 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Tor Avg 16, 2011 12:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za začetek: da ne bo motor "prešvoh"? Si pobrskal po forumu? In našel, recimo, tole , tole , tole , ...
Če na motorju ni nalepke, bo najbolje, da v roke vzameš ohmmeter in pomeriš upornosti navitij (predvidevaj, da je bela skupna). Tisti navitji, ki imata enako (višjo) upornost, sta "pranje" (nižji obrati - cca 300/min, manjša moč - do 100W; verjetno rdeča in zelena), tisti navitji z manjšo ("malce") različno upornostjo sta "centrifuga" (višji obrati - cca 2800/min, večja moč - par 100W; verjetno modra in rumena). Imaš tudi kondenzator? Priklopiš ga zaporedno s pomožnim navitjem centrifuge po shemi s tretjega linka, tale post (desna žica s kondenzatorja gre na pomožno navitje; faza pride na kondenzator na levi priključek, od tam se "štuka" na glavno navitje centrifuge).
Edit: še en "standard" priklopa...
Opis: |
Motor pralnega stroja - petpolni konektor |
|
Velikost datoteke: |
47.61 KB |
Pogledana: |
14 krat |

|
Nazadnje urejal/a 6dan8 Tor Avg 16, 2011 2:06 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.97
|
Objavljeno: Tor Avg 16, 2011 1:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ta motor ima kolikor mi je znano dva galvansko ločena motorja. Pranje, kjer se vrti s cca 300vrt. in centrifuga, cca 2800vrt.
Moč je globoko pod željenimi 500W, tako da bi ob uporabi reduktorja (ali kako se reče stvari, ki zviša vrtljaje) ta bila še manjša.
Navitji za pranje (glavno in pomožno) imata enaki upornosti, ker potrebuje moč pri levem in desnem vrtenju.
Navitji za centrifugo pa imata OBIČAJNO različni upornosti. Glavno navitje manjšo, pomožno navitje pa večjo. Zato, ker se vedno vrti samo v eno smer.
Ne bom pa trdil na pamet, kateri od "motorjev" ima večjo/manjšo moč
Podoben motor imam doma uporabljen za malo "stružnico" in brusni strojček in če želiš, si lahko pri sebi doma malce ogledam, kako in kaj so upornosti in približno kake so kapacitivnosti.
EDIT: pa najprej preveri navitje. Tam na prvi sliki mi deluje nekam temno.
Pa glede na 5 žic očitno ta ni galvansko ločen. Ima skupno "nulo"
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.19 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Avg 16, 2011 1:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ta motor iz sebe ne spravi niti 200 W na cetrifugi, na pranju pa mogoče 50 W. To je mišljena moč na osi.
Pa še teklo je po njem in je vprašanje, če je še delujoč.
Skratka enofazni motor pralnega stroja je v vseh ozirih neprimeren za zastavljeno nalogo. Tudi če je tistih 500 W mišljena vhodna moč v univerzalni motor in je potem na osi nekje pol manj, ti bo multiplikator na 8000 v/min (nasprotje od reduktorja, saj povišuje vrtljaje) pobral toliko moči, da je bo spet hudo premalo.
Mogoče, vendar tudi tu bi bile verjetno potrebne predelave, bi šlo z univerzalnim motorjem današnjih pralnih strojev, ki so nekoliko močnejši in imajo višje vrtljaje.
Najceneje in najbolj zanesljivo pa bo dati obnoviti originalni motor. Razen, če ti je pomembno samo to, da se nekaj vrti, stroj pa ne bo niti senca tega, kar bi moral biti.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
watts Član

Pridružen-a: Sob 06 Nov 2010 17:59 Prispevkov: 422 Aktiv.: 2.37 Kraj: Knežak
|
Objavljeno: Tor Avg 16, 2011 4:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
lojzek je napisal/a: |
...ob uporabi reduktorja (ali kako se reče stvari, ki zviša vrtljaje...1 |
Elektromotor od pralnega stroja odmisli. Kot so vsi rekli je premalo moči.
Lojze, stvari se reče multiplikator,
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
karkoli Član

Pridružen-a: Sre 08 Sep 2010 20:53 Prispevkov: 94 Aktiv.: 0.52 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Sep 28, 2011 8:21 am Naslov sporočila: |
|
|
Zahvaljujem se za pomoč.
V praksi sem preiskusil motor od pralnega stroja in ugotovil, da uspešno poganja stroj, ki jeimel prej kolektorski motor . Moči je zadosti in teče veliko tišje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matjazkariz Član


Pridružen-a: Sre 03 Nov 2004 18:09 Prispevkov: 1026 Aktiv.: 4.32
|
Objavljeno: Sre Sep 28, 2011 9:28 am Naslov sporočila: |
|
|
lojzek je napisal/a: |
Moč je globoko pod željenimi 500W, tako da bi ob uporabi reduktorja (ali kako se reče stvari, ki zviša vrtljaje) ta bila še manjša.
|
Kot je napisal watts... Multiplikator. Moč pa se ne zmanjša kaj dosti. Kolikor je izgube v multiplikatorju. Zmanjša se navor v odvisnosti od prestavnega razmerja.
_________________ LP, Matjaž |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Nace Član

Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12 Prispevkov: 828 Aktiv.: 3.49 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Sre Sep 28, 2011 11:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Včasih, ko se še ni dobilo namiznih brusilnih strojev smo velo motorja zamenjali z daljšo in na obeh straneh navoj ter nanjo pritrdili brusne kolute, podstavek za motor, vklopno stikalo in imeli brusilni stroj za brušenje svedrov, nožev itd. Je pa moj kolega uporabil tak motor za poganjanje črpalke za škropljenje vinske trte.
LP Nace
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.93 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sre Sep 28, 2011 12:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tako sem imel nekaj časa brusilnik in en italijanski elektromotor.Ima na obe strani os in sem predel v virbracijsko mizo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
digibum Član

Pridružen-a: Tor 17 Avg 2010 20:58 Prispevkov: 26 Aktiv.: 0.14 Kraj: Ratež
|
Objavljeno: Pet Okt 07, 2011 12:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jst mam pa slednji motor
Zanima me tudi kako ga naj priključim, da bo deloval kot samostojen motor zunaj pralnega stroja.
Kolikor sem izvedel, do sedaj imajo motorji pralnega stroja dve navitji. Eno počasno (pranje), ter drugo hitrejše (centrifuga). Tale moj Candy ima pet priključkov + masa. Eden od petih je bakren, drugi so aluminijasti.
Zakaj je tam pet priključkov ko pa imamo samo dve navitji (4 žice)?
Mogoče kdo ve zakaj se uporabljajo pomožna navitja?
Zelo bi bil hvaležen, če bi kdo narisal shemo vezave navitji tega motorja oz. splošno shemo za večino pralnih motorjev. Vnaprej se zahvaljujem za vsako informacijo!
Je pa to indukcijski motor (kletka al kko se reče), navitja so samo na statorju.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.97
|
Objavljeno: Pet Okt 07, 2011 1:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Že v tej temi imaš nekaj podatkov, če pa še malce pobrskaš z iskalnikom, boš pa tudi še kaj našel.
Npr. tole , čeprav je risbica pri mojem postu izginila, oz. je napačna
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
digibum Član

Pridružen-a: Tor 17 Avg 2010 20:58 Prispevkov: 26 Aktiv.: 0.14 Kraj: Ratež
|
Objavljeno: Pet Okt 07, 2011 1:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem prebral večina tem na tem forumu in tudi nekaj angleških. Še vedno ne skopčam
Izmeril sem tudi upornosti na kontaktih iz katerih ne razberem drugega kot tega da je motor fuč. Kako morejo biti vsi kontakti med sabo povezani? Motor pa zagotovo deluje, po zagotovilu serviserja
Jaz iz teh meritev ne razberem skupnega kontakta. Glede na to, da naj bi se povezoval na še dva druga kontakta z enako upornostjo, sta skupna kontakta lahko A ali E. Res ne razumem :/
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kastaneda Član


Pridružen-a: Pet 23 Okt 2009 11:18 Prispevkov: 459 Aktiv.: 2.40
|
Objavljeno: Pet Okt 07, 2011 3:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor ima DVE hirtrosti in ŠTIRI navitja. Bakrena je verjetno skupna. Pri vsaki hitrosti pride na eno navitje faza, na drugo kondenzator...
_________________ LP
Srečko |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
digibum Član

Pridružen-a: Tor 17 Avg 2010 20:58 Prispevkov: 26 Aktiv.: 0.14 Kraj: Ratež
|
Objavljeno: Pet Okt 07, 2011 4:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hkrati lahko deluje samo eno navitje kaj ne? Kakšna je vezava za kondenzator?
Se pravi, na skupni konektor pride ničla, na drug konec enega navitja pride faza in na drug konec drugega navitja pride faza preko kondenzatorja?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 5 Ur
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|