www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Težave z zagonom elektro motorja kjub mehkemu zagonu.
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Andriy
Član
Član



Pridružen-a: Pon 12 Nov 2007 13:10
Prispevkov: 22
Aktiv.: 0.10

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 5:21 pm    Naslov sporočila:  Težave z zagonom elektro motorja kjub mehkemu zagonu. Odgovori s citatom

Pozdravljeni

Situacija je sledeča.

Imam asinhronski elektro motor:
4kW, 8,2A, 230/400V (nima možnosti priklopa delta/star)

Priklopljen je direkt (zvezda) v naslednjem zaporedju

- Motorsko zaščitno stikalo z območjem (6 - 10A)
- Kontaktor za vklop motorja 12A
- Mehki zagon za motor 4kW
- Motor 4kW

Motor ki poganja ventilator meče ob zagonu ven motorsko zaščito če je nastavljena na 8,2A kljub mehkemu zagonu (na katerem so nastavljene rampe za zagon na max.). Če motorsko zaščito obrnem na 10 A deluje, a se bojim da ne bi skuril motorja.

Mehki zagon je od proizvajalca Schneider Electric ATS01N209QN

še link od mehkega zagona ki je priklopljen kot kaže na strani 25.
http://stevenengineering.com/tech_support/PDFs/45A01SS.pdf

Ker ste na forumu strokovnjaki se obračam na vas, če ima kdo kakšno rešitev kar z besedo na dan, mogoče bo prvi trenutek čudna ia na konču prava.

LP
Andrej
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.42

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 5:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor ni preobremenjen?
_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Andriy
Član
Član



Pridružen-a: Pon 12 Nov 2007 13:10
Prispevkov: 22
Aktiv.: 0.10

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 5:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ko so bile ob zagonu na motor priklopljene tokovne klešče je pokazalo 30 A.
Mogoče je vztrajnostni moment za zagon ventilatorja (pre)velik?

Malo sem brez idej kaj bi se še lahko naredilo?

Razen večjih ukrepov
- menjava motorja in priklop na zvezda-trikot.
- frekvenčni pretvornik (sicer nisem 100% če bi rešil ta problem)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.95
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 6:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kako pogosti so zagoni? Za kak ventilator gre? Je možno narediti "baypas" oz loputo na tlačni ali sesalni del?
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frapor
Član
Član



Pridružen-a: Pon 02 Apr 2007 17:24
Prispevkov: 240
Aktiv.: 1.08
Kraj: okolica Kranja

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 6:14 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če ti pri zagonu s 30A motor ni pregorel, potem ti tudi ne bo če boš zaščito nastavil na 10A. Normalno, da ti pri 8,2 A izklopi, saj zaščita mora biti nastavljena vedno nekoliko višje.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Andriy
Član
Član



Pridružen-a: Pon 12 Nov 2007 13:10
Prispevkov: 22
Aktiv.: 0.10

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 6:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
Kako pogosti so zagoni? Za kak ventilator gre? Je možno narediti "baypas" oz loputo na tlačni ali sesalni del?


Pozdravljen

1.) Zagoni ventilatorja so ponavadi 1x dnevno (ko pride delavec v službo)
2.) Motor poganja ventilator filtra (filter je potreben da granulat ne leti po hali in da se ne kadi) V bistvu je motor priklopljen direktno na vetrnico, brez kakšnih reduktorjev. Vetrnica pa se nahaja v komori, ki služi kot filter. (detajlov kako je zadeva narejena ne vem)
3.) Lopute ni in jo tudi ni mogoče vgraditi.

Ponavadi se kupi motor z možnostjo priklopa (zvezda/trikot) in se reši zadevo s kontaktorji in časovnikom.
V tem primeru pa imamo motor, ki te možnosti nima.

Tako da iščem zadevo kako to rešiti.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sasko
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 23:51
Prispevkov: 47
Aktiv.: 0.21

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 6:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri nas smo rešili zadevo tako da so pred ventilatorji lopute, ob vklopu ventilatorjev se lopute zaprejo, če se ne, je prehudo za motor saj je vetrnica kar velika pa motor tudi (75kW). Ko motor zalavfa se lopute počasi odpirajo.
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.42

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 6:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

frapor je napisal/a:
... saj zaščita mora biti nastavljena vedno nekoliko višje.

Koliko točno višje?

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 24.01

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 6:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motorji z ventilatorji imajo ene izmed najtežjih zagonov

Dober frekvenčnik je osnova za kaj takega - zlahka pa bo zadeva pocuzala tudi 3x-ni nazivni tok če hočeš štart v nekem doglednem času

Računaj da tak motor deluje pod polno obremenitvijo pri nazivnih obratih. In da do tam prideš že v osnovi rabiš več kot 4kW da premagaš inercijo ventilatorja in vseh mehanskih delov, s tem da moraš zraven premikati še ogromno količino zraka.

Omeji ponovitev zagona na min 5 minut če se bo zadeva pogostoma prižigala in ugašala.

Druga možnost je uporaba veternice s spremenljivo geometrijo


30A je za navitje res malce prehuda. Pri 10A pa motorju nebi smelo biti hudega (samo zaščitno stikalo ima tako ali tako zakasnitev izklopa oz. ga mora kar precej kurit)

Ne vidim sicer pointa zaščitnega stikala če omenjeno zaščito že omogoča frekvenčnik
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
poule
Član
Član



Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53
Prispevkov: 812
Aktiv.: 3.62
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 7:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kako imaš nastavljen mehki zagon? Nastavitve so glede vrste pogona...črpalka,ventilator, trak,...
Zakaj bi zaščitno stikalo nastavljal "nekaj višje"? Zagonski tok ventilatorja je do reda 6*In nekaj normalnega.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Andriy
Član
Član



Pridružen-a: Pon 12 Nov 2007 13:10
Prispevkov: 22
Aktiv.: 0.10

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 7:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

poule je napisal/a:
Kako imaš nastavljen mehki zagon? Nastavitve so glede vrste pogona...
Zakaj bi zaščitno stikalo nastavljal "nekaj višje"? Zagonski tok ventilatorja je do reda 6*In nekaj normalnega.


Pri mehkem zagonu je vse nastavljeno na max. se pravi
Start time,
inital voltage, in
stop time
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3406
Aktiv.: 14.93
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 8:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

manjka slika tablice motorja.
Potem je treba v grobem locirati napako:
- motor
- mehki zagon
- vse ostalo.
Potem bi priklopil motor z ventilatorjem in zaščitnim stikalom, brez mehkega zagona. S kleščami pomeril tokove in če je tu vse ok, se napaka išče kje drugje.
Citiram:
saj zaščita mora biti nastavljena vedno nekoliko višje
- če hočeš skuriti motor, drugače se nastavi na toliko, kot piše na tablici.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Andriy
Član
Član



Pridružen-a: Pon 12 Nov 2007 13:10
Prispevkov: 22
Aktiv.: 0.10

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 9:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

psevdonim je napisal/a:
manjka slika tablice motorja.
Potem je treba v grobem locirati napako:
- motor
- mehki zagon
- vse ostalo.
Potem bi priklopil motor z ventilatorjem in zaščitnim stikalom, brez mehkega zagona. S kleščami pomeril tokove in če je tu vse ok, se napaka išče kje drugje.
Citiram:
saj zaščita mora biti nastavljena vedno nekoliko višje
- če hočeš skuriti motor, drugače se nastavi na toliko, kot piše na tablici.


Podatki z motorja so napisani na vrhu, manjka še fi
Če poženemo motor brez mehkega zagona je tok na kleščah približno enak.

Saj pravim da mi je že kar zmanjkalo idej kaj bi lahko bilo Sad
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3406
Aktiv.: 14.93
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 9:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
je tok na kleščah približno enak
- trikrat koliko A ?
Koliko vleče mehki zagon na prazno, brez priklopljenega motorja ali z priklopljenim, a mirujočim motorjem ?
Ali lahko kje za preizkus odmontiraš enako motorsko zaščitno stikalo in ga priklopiš namesto obstoječega ?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Andriy
Član
Član



Pridružen-a: Pon 12 Nov 2007 13:10
Prispevkov: 22
Aktiv.: 0.10

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 10:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hm sedaj ko malo razmišljam, sem prišel do domneve da je mogoče zagonski čas motorja premajhen, bi bilo to mogoče?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group