www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Ventilator za LC na el. termostat
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
primozic.m
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 04 Mar 2012 16:44
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.04
Kraj: Gorenjska

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 04, 2012 5:11 pm    Naslov sporočila:  Ventilator za LC na el. termostat Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Pred kratkim sem se odločil da na svoj moped (Runner 50) montiram prisilno hlajenje za hladilnik, situacija pa je naslednja.
Ker fabrški runner 50 nima prisilnega hlajenja z ventom, moram nekako dobiti signal kdaj naj ga elektronika vklopi. Na kapi cilindra je že senzor tempoerature in sicer deluje kot upor, spremeni upornost pri spremembi temperature. Sedaj je namenjen merilniku temperature na dashboardu (mrzel motor-->večja upornost --->manjši tok --->manj toka skozi tuljavo cagarja---> nižje stanje na merilni skali).
Razmišljal sem da bi to sondo na kapi odklopil in uporabil kot signal releju za vklop ventilatorja. Sondo sem že pomeril in sicer je pri mrzli mašini upornost 5000ohm pri optimalni temperaturi, ko naj bi se ventilator vklopil pa 827ohm.
Rele ki ga nameravam uporabiti za kontrolo ventilatorja naj bi se vklopil pri nazivnih 12V. Napaja ga akumulator, ki pa nima take stabilizirane vrednosti, saj variira od 12-13,5 tam nekje.. Tuljava releja ima upornost 22,9ohm.
Razmišljal sem da bi to nekako rešil z upori, ko bi se upornost zadosti zmanjšala bi vzporedno na sondo zvezal potenciometer zelo majhnih upornosti (1-2ohm), zaporedno od tuljave in bi potem ob samem obratovanju motorja "nastavil" temperaturo zagona, sumim da je tak način zelo nenatančen in bi ventilator delal ali prehotro ali pa sploh ne.
Sonda ima na eni strani konektor, na drugi strani pa maso, saj je prišraufana v samo glavo motorja.
Mi lahko kdo poda kakšen nasvet glede tega?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Highlag
Član
Član



Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42
Prispevkov: 4034
Aktiv.: 17.02
Kraj: Črnuče

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 04, 2012 5:39 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tako enostavno pa ne bo šlo.

Zadevo lahko rešiš z enim termostikalom ali pa dodatno elektroniko, ki bi signal odvzela z obstoječega senzorja in glede na nastavitev vključila tvoj dodatni ventilator. Elektroniko bi verjetno dalo rešiti z enim operacijskim ojačevalnikom in tranzistorjem, ki bi vklapljal tvoj ventilator. Je bilo že nekaj shem pripetih na ta forum v zvezi s tem.

_________________
If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.99

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 04, 2012 6:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Termostikalo + ventilator

Ne rabiš si delati težav po nepotrebnem
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
primozic.m
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 04 Mar 2012 16:44
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.04
Kraj: Gorenjska

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 04, 2012 8:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za odgovore! Glede termostikala lahko samo povem da bi si šele težave naredil Very Happy ker ga ni za dobiti takih dimenzij ki bi mi pasal..
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
primozic.m
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 04 Mar 2012 16:44
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.04
Kraj: Gorenjska

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 05, 2012 10:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

evo tukaj sem našel neko vezje z operacijskim ojačevalnikom mislim da zna biti kar prava stvar:
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1671
Aktiv.: 7.88
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 05, 2012 10:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Bo vredu, le namesto dveh trimerjev VR1 in VR3 lahko daš le enega, namesto LM741 pa lahko daš LM311, da ne bo ravno iz starih fosilov narejeno. Pa obvezno en mali kondenzator (100nF) med napajalna pina čim bližje komparatorju.

Kako da ni mogoče dobiti termostikal primerne velikosti? So že, a ne za velike tokove, zato bi moral uporabiti še rele. Recimo če v eno hladilno rebro na cilindru zvrtaš luknjo in vrežeš navoj?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.99

PrispevekObjavljeno: Tor Mar 06, 2012 12:20 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz sem uporabil nekaj podobnega

http://si.farnell.com/stancor/sto-120/thermostat/dp/1719015
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
primozic.m
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 04 Mar 2012 16:44
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.04
Kraj: Gorenjska

PrispevekObjavljeno: Tor Mar 06, 2012 5:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

sebaveh hvala za napotke Very Happy

evo da prilimam nekaj slik za lažje razumevanje situacije:







zdi se mi smiselno ker termistor meri direktno temp. vode.. Da bi dobil prav termostikalo takih dimenzij pa bog ti ga vedi kje se to dobi Very Happy lahko bi dal med cevi nastavek in slepo cev mislim varijant je ogromno.. Ta pa se mi zdi še najbolj natančna ker se meri temp. direktno v samem cilindru
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.99

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 07, 2012 4:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Čakaj. Ti imaš na motorju vodno hlajenje a le ta nima ventilatorjev ?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
boriskozjan
Član
Član



Pridružen-a: Pet 14 Nov 2008 23:23
Prispevkov: 956
Aktiv.: 4.73
Kraj: Šmarje pri Jelšah

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 07, 2012 7:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če je motor dost hiter, ga ne rabiš Mr. Green

drugače pa je to zelo pogosta praksa na majhnih mopedih in motorjih, tudi na MItotu ga ni bilo, pa je imel specifično moč okoli 190kW/1000cccm^3
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
primozic.m
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 04 Mar 2012 16:44
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.04
Kraj: Gorenjska

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 07, 2012 9:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

thumb up for that boriskozjan Very Happy Samo je problem če rata gužva na cesti..
Je pa tole premajhen kühler za mašino ki jo hladi.. A bi kdo znal povedat kakšen ventilator naj bi bil najbolj učinkovit za tale primer?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.99

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 08, 2012 2:44 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

boriskozjan je napisal/a:
Če je motor dost hiter, ga ne rabiš Mr. Green

drugače pa je to zelo pogosta praksa na majhnih mopedih in motorjih, tudi na MItotu ga ni bilo, pa je imel specifično moč okoli 190kW/1000cccm^3

Kaj za vraga !?!?190kW!?!?!


V vednost - ECU lahko mašino hladi tudi z bencinom v ekstremnih pogojih (overheat način delovanja)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
TilenS
Član
Član



Pridružen-a: Čet 24 Nov 2005 12:29
Prispevkov: 556
Aktiv.: 2.35

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 08, 2012 3:04 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Predelaj zadevo na metanol pa bo že malo hladnejša Smile
_________________
LP Tilen
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
boriskozjan
Član
Član



Pridružen-a: Pet 14 Nov 2008 23:23
Prispevkov: 956
Aktiv.: 4.73
Kraj: Šmarje pri Jelšah

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 08, 2012 2:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pyr0Beast je napisal/a:

Kaj za vraga !?!?190kW!?!?!

to je specifična moč, na liter prostornine, dejansko gre za 2T 125ccm^3 cestni motor(ček) z okoli 24kw v odprti verziji. Motor se zavrti do 14000 vrtjajev na minuti, 7 prestav, da si vedno v pravem območju, ima pa za pomoč v nizkih vrtljajih variabilni izpušni ventil, tako da se kaj dogaja tudi pod 8000min^-1 Mr. Green
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.76
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 08, 2012 3:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pyr0Beast je napisal/a:
Jaz sem uporabil nekaj podobnega

http://si.farnell.com/stancor/sto-120/thermostat/dp/1719015

Točno to bi bilo najprimerneje in najenostavneje. Tole pritrdit nekam ne more biti prav težko. Samo izbereš pravo temperaturo, pa bo - po moje če izbereš vklopno temperaturo okoli 90 - 100 stopinj, bi moralo biti OK. Tako stikalo brez težav prenese tok ventilatorja, saj so enaka montirana recimo v kavnih avtomatih, kjer so grelci 1 do 2 kW.
Se zna zgoditi da tako stikalo dobiš v ljubljani na tržaški, kjer imajo servis DeLonghi (malce pred viaduktom - etis)
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 497 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group