 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.19
|
Objavljeno: Pet Jun 01, 2012 3:24 pm Naslov sporočila: Merjenje obratov direktno na tuljavi? (Zastava yugo) |
|
|
Živjo!
Danes imam "na mizi" bolj starinski projekt Rabil bi meriti obrate z zastave yugo, pa ne vem kakšen signal pričakovati. Mi lahko kdo kaj več pove? Žal avta nimam pri sebi in ne morem nič premeriti.
Obratomer običajno delam z uporom na gate mosfeta, potem v optocoupler in preko schmitt triggerja v mikrokontroler. Do sedaj ni bilo problema, signal pa sem do sedaj imel vedno direktno iz elektronike in ni predstavljalo težav.
Kako je pri starejših avtih?
Hvala. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.22 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Pet Jun 01, 2012 6:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Par ovojev trde trafo lakirane žice okoli VN kabla, pa preko upora isto na gate.... _________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
geier Član

Pridružen-a: Sob 06 Dec 2003 1:58 Prispevkov: 278 Aktiv.: 1.17
|
Objavljeno: Pet Jun 01, 2012 9:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ce pravis, da odpiras tranzistor, bi bilo verjetno zadosti,
ce bi navil nekaj ovojev okoli kabla na "cin-spuli",
kot je tukaj:
http://img79.imageshack.us/img79/2688/untitledmy6.gif
Mislim, da sem nekje bral tudi, da se pac ena narejena tuljava
prilepi na dno te iste "cin-spule" |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mirkatmir Član


Pridružen-a: Pet 25 Jul 2003 9:14 Prispevkov: 1876 Aktiv.: 7.92 Kraj: Ribnica (JN75IR)
|
Objavljeno: Pet Jun 01, 2012 9:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Poglej tole . Mogoče bo kaj uporabnega. _________________ lp, Miran (Miro - S51SK) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
geier Član

Pridružen-a: Sob 06 Dec 2003 1:58 Prispevkov: 278 Aktiv.: 1.17
|
Objavljeno: Pet Jun 01, 2012 11:05 pm Naslov sporočila: Re: Merjenje obratov direktno na tuljavi? (Zastava yugo) |
|
|
marko je napisal/a: |
Obratomer običajno delam z uporom na gate mosfeta, potem v optocoupler in preko schmitt triggerja v mikrokontroler. |
Ali lahko kako od teh tvojih shem objavis in program,
da se mi dobimo kako idejo
Hvala |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.79 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Sob Jun 02, 2012 9:27 am Naslov sporočila: |
|
|
Zakaj pa ne bi signal vzel dirrektno iz platin, preko upora in nekaj zaščitnih elemntov proti špicam in dobiš prav lep štirikratnik obratov. Na platinah je čisto pravi kvadratni signal, seveda dopolnjen s špicami iz primarja tuljave. To potem same deliš s 4 in dobiš obrate. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
iggy Član


Pridružen-a: Pon 15 Avg 2005 13:38 Prispevkov: 247 Aktiv.: 1.04 Kraj: LJ/ng
|
Objavljeno: Sob Jun 02, 2012 10:50 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaz sem to 1x naredil vendar prototip ni bil uspešen. Tako sem sestavil nov sistem s katerim sem zajemal podatke - direktna meritev napetosti na nizki strani cin špule na ene 1M sample, se ne spomnim točno.
Nekje po starih računalnikih imam datoteke s temi podatki in na podlagi teh sem takrat razvil analogni del obratomerja. Nato sem te podatke prek multisima poslal skozi simulacijo vezja in ni bilo težav. Tudi ta shema bi morala bit nekje po starih mašinah. Ni pa nič hujšega kot komparator s spremenljivimi nivoji. Načeloma se da preko signala na cin špuli oceniti zdravje motorja btw.
Načeloma so torej podatki o napetosti cin špule na voljo, prav tako pa "vezje, ki dela na papirju".
Jaz tega nisem peljal naprej, ker ni bilo pravega interesa in ker je zame ohišje večni problem.
So pa takšne stvari na voljo v lepih ohišjih z velikimi lučkami (kdaj moraš prestaviti), tako da ne vem, če se ti izplača. Je pa bil zanimiv projekt po eni strani. _________________ LP
Iggy |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dyfan Član

Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54 Prispevkov: 652 Aktiv.: 2.96
|
Objavljeno: Sob Jun 02, 2012 1:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
protoncek je napisal/a: |
Zakaj pa ne bi signal vzel dirrektno iz platin... |
..enostavna in ustrezna rešitev.
To se uporablja tudi v vezjih z namenskim čipom:
https://www.national.com/ds/LM/LM2907.pdf |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zrij Član


Pridružen-a: Sre 21 Jan 2004 14:40 Prispevkov: 157 Aktiv.: 0.66 Kraj: Ajdovščina
|
Objavljeno: Sob Jun 02, 2012 1:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
protoncek je napisal/a: |
To potem same deliš s 4 in dobiš obrate. |
Število impulzov deliš z dva, da dobiš obrate.
Motor je štiritakten in potrebuje dva obrata za en cikel. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.79 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Sob Jun 02, 2012 1:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, res. Moja napaka. Mislil sem na cilindre in se zmotil... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|