 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.95 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Pon Jun 04, 2012 3:12 pm Naslov sporočila: Testiranje kapacitete avtomobilskega akumulatorja |
|
|
Ali res nikogar ne zanima,
kako dober, ali slab AKU ima v avtu?
gl, DD+
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jaka57 Moderator



Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47 Prispevkov: 5820 Aktiv.: 24.56 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Pon Jun 04, 2012 3:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
@sailor: in kako bi ti to testiral?
_________________ Lp, Jaka |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.95 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Pon Jun 04, 2012 3:18 pm Naslov sporočila: AKU tester |
|
|
Tega še nihče javno ni napisal.
Imam pa idejo, o kateri bi se bilo potrebno pogovoriti
z nekom, ki ga tema zanima in ki želi tudi malo raziskovati.
Prideš na kavico v Ljubljano?
gl, DD+
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6732 Aktiv.: 28.41 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Pon Jun 04, 2012 3:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sailor kot je videti, se s tem problemom ... tako po spominu ... srečuješ že zadnjih nekaj let? Malo me firbca, kako daleč si že razvil zadevo v tem času? Tole sem prestavil v samostojno temo, ker spet smetiš po debatah, ki s tem nimajo nobene zveze. Če je ideja namenjena javni objavi, potem jo opiši tukaj, v nasprotnem primeru pa nehaj smetit po forumu!
Lp, Frenki
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Jun 04, 2012 4:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če se prav spomnim ima gospod to idejo in delno tudi težave že precej let, verjetno precej preko 10 let. Če me spomin ne vara se z avtom bolj poredko vozi, torej avto stoji pogosto tudi po več kot 1 ali 2 tedna brez zagona, elektrike pa menda v garaži ni, tako da polnjenje odpade.
Mislim, da bo natančne okoliščine moral gospod napisat kar sam, čeprav težko piše zaradi slabega vida, pa vseeno, glede na to, da je to zanj pereč problem, se bo že potrudil napisat nekaj stavkov, pa čeprav težko.
Testiranje akumulatorja opravijo v specializiranih delavnicah, z malo iznajdljivosti pa to lahko stori vsak sam, če le ima na voljo digitalni voltmeter, ki je sposoben pomeriti na 2 decimalke natančno, da bo rezultat točen na 1 decimalko, kar se mi zdi dovolj točna meritev za ta namen. Ne glede na to kje je ali bo opravljena meritev, obstaja možnost, da akumulator odpove kar naenkrat in brez opozorila, pravzaprav so take vrste odpovedi še daleč najbolj pogoste, saj je počasno umiranje akumulatorja bolj značilno za stare akumulatorje, ki so po letih delovanja že odslužili svoje ampak še vedno delujejo.
Osebno menim, da testiranje akumulatorjev nima nekega koristnega efekta, za zanesljivost se akumulatorji menjajo preventivno, hkrati pa je potrebno kupiti akumulatorje, ki naj bi bili po trditvah proizvajalca boljši, bolj trpežni, imajo več garancije in so zato praviloma precej dražji. Kljub vsemu naštetemu še vedno obstaja ena majhna možnost nenadne odpovedi, garancija in garancijska izjava pa je zato, da dobiš novega v primeru prehitre odpovedi.
Testiranje doma: prižgeš vse luči, ventilator, seveda ob ugasnjenem motorju in pustiš nekaj minut, lahko tudi toliko časa, da napetost pade pod 12V, lahko tudi na 11,5, mogoče še malce nižje, ob tem merimo čas. Pregloboko praznjenje štartnih akumulatorjev ni priporočljivo, še zdaleč ne tako globoko kot to dovoljujejo stacionarni, tako da bi s takim testiranjem lahko celo škodovali. No, če bo akumulator že bolj slab, bo po nekaj minutnem delovanju luči, ventilatorja in gretja zadnje šipe, napetost že tako nizka, da ni nujno, da bo ostalo dovolj za štart motorja. Razlika se opazi med dobrim in slabim akumulatorjem, vsekakor, vendar test ali uspešen test z dobrimi rezultati pove le trenutno stanje kar pa ni nobena garancija, koliko "življenja" akumulatorju še ostane.
Še enkrat pravim, da zame osebno meritve nimajo nekega posebnega smisla, ko crkne, pač kupiš drugega, nujni opravki ta dan pa žal počakajo.
_________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.93 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pon Jun 04, 2012 4:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
reber je napisal/a: |
....
Še enkrat pravim, da zame osebno meritve nimajo nekega posebnega smisla, ko crkne, pač kupiš drugega, nujni opravki ta dan pa žal počakajo. |
Točno, se popolnoma strinjam. Akumulator je potrošni material. Danes praktično večina akumulatorjev v vozilu ne potrebujejo vzdrževanja. So zaprti tako, da se ne da niti preverit elektrolit. Nekateri so celo opremljeni s preprostim indikatorjem napolnjenosti. Gre po večini za mehansko zadevo, ki meri gostoto elektrolita. Prav tako ni potrebno kako dopolnjevanje s polnilcem, razen če ni kaj narobe z polnilnim sistemom.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
borber Član


Pridružen-a: Pon 23 Maj 2005 8:40 Prispevkov: 3111 Aktiv.: 13.13 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Pon Jun 04, 2012 5:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ni za v avto, je pa za v barko:
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
Sailor's Battery Meter.pdf |
Velikost datoteke: |
325.58 KB |
Downloadano: |
54 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Pon Jun 04, 2012 7:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
V našem kraju je tovarna akumulatorjev in vsak lahko da aku na test tja. Dobiš izpisek oz. graf, kako je med obremenitvijo padala napetost.
Obremenijo ga po predpisih oz. standardih, ki so predpisani za ravno tisti tip baterije.
Ni kaka huda znanost, je pa treba imeti dovolj močno breme, ki zdrži tiste hude tokove in pa merilec napetosti. Pomeriš vsakih recimo 10 sekund in si narišeš graf in to je to.
Za avto pač zamenjaš, ko ne pali več oz. ga prej 1x ali 2x napolniš v garaži, če kaj spremeni zadevo, drugače pač menjaš.
p.s.
V tovarni imajo tudi prenosni tester, ki pa aku obremeni čisto narahlo in rezultati menda niso kaj prida verodostojni.
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Merlin Član

Pridružen-a: Sob 29 Dec 2007 0:47 Prispevkov: 289 Aktiv.: 1.36
|
Objavljeno: Pon Jun 04, 2012 7:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Moja petka je brez problema vžgala tudi po treh tednih stanja , pri starosti 17 let in je bil akumulator star 7 let. Je pa res, da sem se potem vsakič peljal vsaj pol ure ali več, da se je napolnil akumulator. Imel je kolega iste probleme, če mu je avto stal 4 ali 5 dni, pa se je potem peljal 1 km in je avto delal par minut, je tudi hotel testirati akumulator, ni razumel, da se v treh minutah ne more napolniti.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejcek81 Član

Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 7.71 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Jun 04, 2012 8:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Akumulatorji se preizkušajo na servisih z enostavnim sistemom:
Akumulator se priklopi na "napravo", v bistvu konkreten porabnik z znano upornostjo. Grelci znotraj te naprave kar žarijo. Če je po opravljenem testu napetost še vedno v mejah normale zasveti lučka OK, je v redu. Če ne pač ni OK. Druga plat te zgodbe se dogaja kadar so zunaj hladne razmere. Takrat je razlika kar očitna. Pri teh temperaturah, kot so sedaj lahko akumulator deluje BP, če ga ohladiš z CO2 na npr. -5 stoponj C je druga igra.
Z grafom ali brez nima veze.
Že pri "verglanju" ugotoviš ali je ok ali ne.
LP
_________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Tonny Član



Pridružen-a: Sre 23 Dec 2009 11:57 Prispevkov: 289 Aktiv.: 1.53 Kraj: Vrhnika - MS
|
Objavljeno: Pon Jun 04, 2012 8:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vsa znanost, logika in še kaj odpove pri naslednjem primeru: Petko uporabljamo s točno določenim namenom vsak drug dan po naslednjem ritualu:
- Zagon, vožnja cca 20m, ustavitev za 20 minut
- zagon, vožnja cca 250m, ustavitev za pol ure
- zagon, vožnja nazaj (250m), ustavitev za dva dni (včasih se vmes premakne za 20m, če je v napoto ).
Akumulator deluje že 5 let, vmes pa ga niti enkrat nisem polnil. Avto vžge brez problema tudi pri -20. Gre pa za povsem običajen 60Ah akumulator (srednji cenovni razred).
Sem mnenja, da se stanje akumulatorja in njegova življenska doba z uporabno stopnjo verjetnosti ne da ugotoviti. Če težje obrača, ga napolniš, če se stanje bistveno ne izboljša je zrel za menjavo. Bi pa bil en tak relevanten tester zanimiva tema za kakšno diplomo.
Lp, Toni
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejcek81 Član

Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 7.71 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Jun 04, 2012 8:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tonny: mogoče pa >sailor< dela diplomsko ?!? Idi z njim na kavico.
_________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.64 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Pon Jun 04, 2012 9:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Uporaba raznih novodobnih testerjev, se lahko konča že zaradi poškodovane nalepke akumulatorja. Saj take so moje izkušnje. Sicer pa posluh pri vžiganju, tester ali pa kar uporovne "vilice". Obstajajo pa, če se ne motim posebni merilci, ki s pomočjo nekega pulza določijo dejansko stanje akumulatorja z merjenjem notranje upornosti. Kakor mi je bilo rečeno ima enega Telekom. Cena je pa...
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|