 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
jursi Član

Pridružen-a: Ned 27 Mar 2005 15:44 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.12 Kraj: Divača
|
Objavljeno: Tor Jul 11, 2006 1:11 pm Naslov sporočila: "head mounted display" |
|
|
Pozdravljeni!
Mogoče kdo ve, kje v Sloveniji bi se dalo kupiti tako imenovani "head mounted display".
david
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.66 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Jul 11, 2006 1:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če odmisliš razna 3D očala, skozi katera gledaš na monitor, pravega head mounted displaya pri nas ni.
Jur
http://www.vrealities.com/hmd.html
Nazadnje urejal/a jur Tor Jul 11, 2006 1:19 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jursi Član

Pridružen-a: Ned 27 Mar 2005 15:44 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.12 Kraj: Divača
|
Objavljeno: Tor Jul 11, 2006 1:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Si prepričan?? Kaj res nikjer ne prodajajo tega?
david
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.66 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Jul 11, 2006 1:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Že iskal pri nas in našel nič.
Karkoli uporabnega je $$$$ (več kot 2000 US$), potrebuje baterije, človek pa z napravo na glavi izgleda kot idiot (glej priloženo sliko).
Jur
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
63.56 KB |
Pogledana: |
7106 krat |

|
Nazadnje urejal/a jur Tor Jul 11, 2006 1:29 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jursi Član

Pridružen-a: Ned 27 Mar 2005 15:44 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.12 Kraj: Divača
|
Objavljeno: Tor Jul 11, 2006 1:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa v tujini? Mi lahko mogoče priporočaš kakšen model v nižjem do srednjem cenovnem razredu (tam nekje do 1000€).
Hvala,
david
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.66 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Jul 11, 2006 1:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Naprave za pod 1000 $ so za kakršnokoli resno delo neuporabne. Slaba resolucija (800*600 ni za spodobno delo), zanič barve, obremenjujejo glavo in nos in/ali lezejo dol. Dokler nisem preizkusil, nisem verjel. Deli od naprave niso uporabni za kaj drugega. Pustil sem, da je dokončno iztekla baterija in vrgel proč.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
oversc0re Član

Pridružen-a: Tor 13 Sep 2005 15:20 Prispevkov: 460 Aktiv.: 1.94 Kraj: Radomlje
|
Objavljeno: Tor Jul 11, 2006 1:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za kaj se pa to v profesionalno rabo rabi?
_________________ The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny ...'
Isaac Asimov (1920 - 1992) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jursi Član

Pridružen-a: Ned 27 Mar 2005 15:44 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.12 Kraj: Divača
|
Objavljeno: Tor Jul 11, 2006 2:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kateri model pa si preizkusil? Mogoče veš kje bi se dalo kakšna takšna očala stestirati?
david
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.66 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Jul 11, 2006 2:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Uporaba HUD je enaka, kot če bi imel monitor. Uporabljaš ga pa bolj svobodno. Ko obrneš glavo slika ostane pred očmi. Če imaš HUD na glavi, ne vidiš nič drugega, ker je zaprt. Potrebno je znanje slepega tipkanja. Multimonitorski desktop in gledanje televizije ali literature ali česarkoli drugega avtomatično odpade. Ko se nos/glava segrejeta naprava leze proti tlem. To vse skupaj je velik minus. Stvar zgleda fino, ampak ni pravo.
Imel sem i-glasses (2d monoskopsko) in nekega v-rexa (3d stereoskopsko), preizkusil enega sonya (2d mono). Po pol ure dela ugotoviš, da ni v redu.
Kje bi danes preizkušal, ne vem.
Če bi danes kupoval, bi vzel nVisor SX. Videti je v redu. Cena 23.000 US$ . Ampak tudi ta ima resolucijo samo 1280*1024.
Če bi bili head mounted displayi preprosta zadeva, bi jih imeli vsi v uporabi. Zadeva je podobna gravitacijskemu generatorju (omenjeno nekje drugje na tem forumu). Naj bi delovali, ampak naokoli jih ni videti.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jursi Član

Pridružen-a: Ned 27 Mar 2005 15:44 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.12 Kraj: Divača
|
Objavljeno: Tor Jul 11, 2006 2:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
hvala za odgovore!
david
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 16.99 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Tor Jul 11, 2006 2:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
HUD je Head Up Display. Slika projecirana na fiksno prosojno površino skozi katero normalno gledaš. Recimo vetrobransko steklo na avtu in letalih.
Head mounted display je pa montiran na čelado. Ponavadi. In ta se obrača skupaj z tvojo glavo. Piloti Apache helikopterjev imajo takšen sistem.
Head mounted display je lahko 2D ali 3D verzija:
Head mounted display
_________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.66 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Jul 11, 2006 2:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tiskarska napaka: Ko sem tipkal HUD, sem mislil HMD (head mounted display).
Ja, pa še to: Pri 3D displayu mora aplikacija (software) podpirati 3D za konkretni model displaya. Generirati je potrebno posebej sliko za levo in posebej za desno oko, kar zahteva posebej močan računalnik, ali pa frame rate pade na polovico.
Zaradi specifičnosti prikazovanja se torej word, excel in cel kup softwera (vključno z igrami) se vidi samo dvodimenzionalno.
Na internetu je cel kup trodimenzionalnih slik, ki si jih lahko ogledaš v pravi globinski sliki, brez da bi uporabil kakršnokoli opremo. Potrebuješ le oči in možgane.
Primer slik: http://astro.uchicago.edu/cosmus/projects/marsstereo/. Za gledanje je potrebno pomanjšati okno tako, da so posamezne slike velike okoli 5 centimetrov. Če so večje, do 3D efekta ne bo prišlo, ker ne moreš dovolj zaviti z očmi. Gledati je seveda potrebno tiste, kjer sta po dve sliki in na njih ni modrih/rdečih robov.
V prilogi je ena slika marsa, primerna za takojšnje 3D gledanje.
Jur
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
51.29 KB |
Pogledana: |
7044 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.78 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Tor Jul 11, 2006 4:06 pm Naslov sporočila: re |
|
|
ne mi rekel da je potrebno imen nek hud računalnik ( vsaj za take lažje igre)
v trgovini sem si pred časom ogledoval 3D očala . Prostorski zamik so dobivala iz zamikov frekvenc ekrana in lcd leč na očalih.
Vse kar je bilo potrebni je da je v bistvu slika utripala ( ekran) , očala pa so to z zamikom filtrirala. Učinek je bil moram kar zelo dober ( asteroidi ki letijo nasproti)
je pa res da te čez čas začne bolet glava.
potem drugi efekt , sploh ta marsova površina , pa titanic - National Geographic, pa določene oddaje (Pro7, VOX) si potreboval zamik dveh skrajnih vidnih valovnih dolžin rdeča /modra tudi ta efekt je deloval čeprav ni bil tisti ravno 3D. enkrat sem si hotel pri optiku naročit ena taka očala modro/plavo samo nisem vedel kakšno rdečo in modro in koliko nasičeno barvo bi potreboval
Je pa res da računalniki ki uporabljajo več zaslonov ( prostorski efekt ala flight simulator samo raztegnejo osnovni ekran) pa tudi drugače ni neke potrebe po moči
bi pa rabil močnejši računalnik če bi hotel rendirati en predmet v dve sliki malček zamaknjeni ( recimo prototipi avtomobilov ) je pa res da ponavadi imajo teke slike zelo malo poligonov in jih lahko obrača skoraj vsaka karta ( napram igram ki so skoraj realne!!!)
ni mi jasno od kje take razlike tudi v ceni za profi grafične kartice Quadro , ......FireGL, 3DLabs Realizm,...
verjetno ima namensko pisane gonilnike ( zato ker so spreminjali navadne kartice v quadro s par mostički ali upori ) čeprav se 100% ni nikoli spremenila
je pa treba jasno vedet ali aplikacija [slovenščina je zame španska vas] na DirectX (nVidia)ali pa na OpenGL(ATI)
_________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.66 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Sre Jul 12, 2006 9:50 am Naslov sporočila: Re: re |
|
|
lucca brassi je napisal/a: |
ne mi rekel da je potrebno imen nek hud računalnik ( vsaj za take lažje igre) |
Za navadne igre je dober vsak računalnik. Za prave grafične igre pa mora računalnik izračunati posebej sliko za vsako oko, v polni resoluciji. Zadeva se močno upočasni.
Citiram: |
v trgovini sem si pred časom ogledoval 3D očala . Prostorski zamik so dobivala iz zamikov frekvenc ekrana in lcd leč na očalih. |
Ja, LCD shutter zapre levo oko, medtem ko se prikazuje desna slika in zapre desno oko, ko se prikazuje leva slika. Rezultat je moteče utripanje. Zadeva pa deluje pri poljubni resoluciji. Med VGA kartico in monitor je potrebno vtakniti krmilni vmesnik, ki pri poceni modelih občutno poslabša kvaliteto slike in tudi refresh je omejen, kar povzroči utripanje.
Citiram: |
potem drugi efekt , sploh ta marsova površina , pa titanic - National Geographic, pa določene oddaje (Pro7, VOX) si potreboval zamik dveh skrajnih vidnih valovnih dolžin rdeča /modra tudi ta efekt je deloval čeprav ni bil tisti ravno 3D. enkrat sem si hotel pri optiku naročit ena taka očala modro/plavo samo nisem vedel kakšno rdečo in modro in koliko nasičeno barvo bi potreboval |
Rdeče/modra 3d slika se imenuje anaglyph. Ker barvni filter vedno pušča skozi nekaj več, kot samo rdečo ali modro barvo, oziroma izvor slike nima vedno iste barve, je anaglifna slika vedno nekako škilasta.
Priložena marsova slika ne zahteva za gledanje nobene opreme. Zahteva pa uporabo trikov pri gledanju. Marsova slika je sestavljena iz dveh delov. Levi in desni. Če ju opazuješ na normalen način, se očesi centrirata na zaslonu. To pomeni, da vidiš dve sliki. Če pa oči usmeriš tako, kot da gledaš točko za monitorjem in postaviš obe sliki marsa med oči in tisto točko, boš videl pravo 3D sliko. Pri tem morata biti oči usmerjeni na točko za zaslonom, fokusirani pa morata biti na zaslon. Stvar se sliši komplicirana, ampak z malo vaje gre glednje brez težav.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.78 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Sre Jul 12, 2006 12:15 pm Naslov sporočila: re |
|
|
Pri meni to pomeni zblojeno gledat skozi sliko , s tem da v optični osi še vedno ''nekako '' gledaš eno točko .
vem kaj misliš samo meni to nekak ne deluje ampak ( po moje ker imam malček komaj opazno zamaknjeno eno oko ) , kaj vem pod določenim kotom?
Citiram: |
Za prave grafične igre pa mora računalnik izračunati posebej sliko za vsako oko, v polni resoluciji. Zadeva se močno upočasni. |
No in katera je taka igra? ki bi to sploh lahko omogočala? jaz je ne poznam? Da pa se nekatere dosti žive OpenGL igre gledat skozi te anaglifna očala in moram reč da pride do tega efekta ( pozabil sem igro , bila pa je v kompletu s WinFastovo GF4200/128Mb , ful lepe kontrastne slike )
vem da nekatere močno obremenjujejo procesor predvsem zaradi rendiranja ,in filtriranja poligonov pa seveda senčenja
tudi pri prostorskih simulacijah ( medicina , inženiring) je po moje zelo malo aplikacij ki bi delali na ta način v glavnem se poslužujejo razna očala / monitor-projektor.
http://www.depthq.com/
Aja pozabil sem napisat da obstajajo 3D LCD monitorji
http://www.3dz.co.uk/3d_lcd_monitor.html
http://cgw.pennnet.com/Articles/Article_Display.cfm?Section=Articles&Subsection=Display&ARTICLE_ID=134277
je pa treba vedet da so to vse skupaj optični triki , 3D pa se bo na 2D končal nekje tukaj
http://www.youtube.com/watch?v=pcZhDkABf-Y&search=holo
_________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 6 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|