www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Naše šolstvo X-tič
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Borza dela
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
kukrkdu
Član
Član



Pridružen-a: Sob 20 Okt 2012 10:19
Prispevkov: 23
Aktiv.: 0.15
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 12, 2013 12:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Smo pa tudi takšni,ki jih je v času šolanja zanimalo samo za ženske,žogo in pijačo.
Sedaj se je pa potrebno sproti učiti in znajti.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14675
Aktiv.: 61.82
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 12, 2013 1:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iz vsega napisanega lahko potegnemo nek zaključek.
1. Izobraževanje v šolah ni v skladu s potrebami na trgu.
2. Za del krive so krivi študenti sami, ki premalo dajo na samoizobraževanje.

Možne rešitve:
1. V šolah zagotoviti dovolj praktičnih vaj. Vaje morajo biti s področja za katero se izobražuje kandidat.
2. V šolah bi mogli narediti temeljito analizo po potrebnem delovnem kadru ter zahtevah po znanju. Glede na to narediti ustrezen učni načrt.
3. Študentsko delo – ja. A študent lahko delo upravlja le na področju za katerega se izobražuje.
4. Na drugem koncu bi morale firme, ki bi nudile študentko delo zagotoviti mentorja, ki bo skrbel za dodatno praktično izobraževanje.
5. Ker se bi tukaj seveda pojavil problem pri plačilo mentorja bi se mentor plačal z dela študentskega dela, za kar bi poskrbel študentki servis.
6. Pod točko 2. Študentje lahko naredijo tudi sami kaj zase. Denar zaslužen s študentskim delom lahko vložijo tudi v kak dodaten tečaj, kajti prostega časa ravno za tako izobraževanje ne bo nikoli več, kot v času študija.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.60
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 12, 2013 1:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo, tole okoli študentskega dela si zelo dobro napisal, to bi bilo idealno. Načeloma bi študentsko delo morali skoraj v celoti ukiniti, obstajati bi smelo izključno tako študentsko delo, ki je v skladu s študijem posameznega študenta ali morebiti dijaka. Vsak, ki opravlja študentsko delo, bi nujno moral imeti mentorja, delež zaslužka bi kasiral mentor. Za opravljeno študentsko delo, ki bi se lahko štelo kot praksa in/ali pripravništvo, bi moralo biti opravljeno poročilo in ocena, to pa bi veljalo tudi kot potrdilo o opravljenem številu ur in uspešnosti.

Šole se v veliki meri ukvarjajo same s sabo, precej šol komaj še obstaja zaradi premajhnega vpisa in prav na takih šolah je vpisanih največ dijakov z vedenjskimi težavami. Da šole ne zaprejo preveč oddelkov, se dogaja, da so marsikatere ocene podarjene, kar pomeni, da se dijake "spušča skozi" da šola prikaže uspešnost, rezultat je dolgoročno jasen, poden od podna.

Izobraževalni načrti so za tehnične smeri velikokrat močno zgrešeni, kadar je vpisa malo in so oddelki kombinirani, pa program šola še dodatno prilagodi, žal, velikokrat na slabše, saj kakšen oddelek zaradi tega sploh ni deležen modula, ki bi ga moral obdelati. Tudi z ministrstva je predpisana učna snov včasih kar nekaj mimo. Pri odprtem delu ima šola možnost sama načrtovati učno snov, žal pa zaradi slabe motivacije pri mnogih učiteljih, ki ne "gredo s časom", ne naredijo nobenega napredka.

V srednjih šolah ni pričakovati, da bi dijaki odnesli kaj dosti uporabnega znanja, pred 20 in več leti smo iz šole odnesli vsaj 2x ali 3x več znanja.

_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
elektrobum
Član
Član



Pridružen-a: Ned 13 Nov 2011 19:04
Prispevkov: 144
Aktiv.: 0.87
Kraj: Mb

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 12, 2013 1:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
Iz vsega napisanega lahko potegnemo nek zaključek.
1. Izobraževanje v šolah ni v skladu s potrebami na trgu.
2. Za del krive so krivi študenti sami, ki premalo dajo na samoizobraževanje.

Možne rešitve:
1. V šolah zagotoviti dovolj praktičnih vaj. Vaje morajo biti s področja za katero se izobražuje kandidat.
2. V šolah bi mogli narediti temeljito analizo po potrebnem delovnem kadru ter zahtevah po znanju. Glede na to narediti ustrezen učni načrt.
3. Študentsko delo – ja. A študent lahko delo upravlja le na področju za katerega se izobražuje.
4. Na drugem koncu bi morale firme, ki bi nudile študentko delo zagotoviti mentorja, ki bo skrbel za dodatno praktično izobraževanje.
5. Ker se bi tukaj seveda pojavil problem pri plačilo mentorja bi se mentor plačal z dela študentskega dela, za kar bi poskrbel študentki servis.
6. Pod točko 2. Študentje lahko naredijo tudi sami kaj zase. Denar zaslužen s študentskim delom lahko vložijo tudi v kak dodaten tečaj, kajti prostega časa ravno za tako izobraževanje ne bo nikoli več, kot v času študija.



se podpišem,
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mujo
Član
Član



Pridružen-a: Ned 02 Jan 2005 19:24
Prispevkov: 746
Aktiv.: 3.14
Kraj: MB

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 12, 2013 1:39 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo,
Kaj trg sploh potrebuje? Šola te ne more specializirati za trg - šola te lahko nauči osnove in kako se naučiti nadaljne stvari. Ostalo pa se sam moraš naučiti.
Slovenija je premala, da bi imeli študijske programe za vse smeri elektotehnike (študentov elektronike je bistveno premalo). Nas je bilo v 3 letniku 1 bolonjske stopnje (uni) okrog 35. Od tega smo štirje bili na smeri elektonike. Torej se more potegniti neka srednja črta - osnove vsega se naučimo na faksu ostalo pa se bo vsak sam. Faks ne more za 4 študente imeti specializacijo v smer RF, analogne, digitalne,... elektronike. Ker potem bi samo 1 študent bil na smeri.
Na drugi bolonjski stopnji nas je bilo 10 elektronikov (vse smeri skupaj pa mislim da okrog 40-50). Toliko za informacijo.

Da bi laboratorijskih vaj (praktičnega dela) moralo biti več se čisto strinjam. Ampak je problem... Laboratorijske vaje so drage - sploh ker je treba več skupin. Zato varčujejo tako, da jih je manj (mi smo imeli še kar dosti laboratorijskih vaj - za vsak predmet recimo po 30h na semester).
Fakultete pa morajo varčevati zaradi varčevanja države.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mujo
Član
Član



Pridružen-a: Ned 02 Jan 2005 19:24
Prispevkov: 746
Aktiv.: 3.14
Kraj: MB

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 12, 2013 1:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

reber je napisal/a:
Silvo, tole okoli študentskega dela si zelo dobro napisal, to bi bilo idealno. Načeloma bi študentsko delo morali skoraj v celoti ukiniti, obstajati bi smelo izključno tako študentsko delo, ki je v skladu s študijem posameznega študenta ali morebiti dijaka. Vsak, ki opravlja študentsko delo, bi nujno moral imeti mentorja, delež zaslužka bi kasiral mentor. Za opravljeno študentsko delo, ki bi se lahko štelo kot praksa in/ali pripravništvo, bi moralo biti opravljeno poročilo in ocena, to pa bi veljalo tudi kot potrdilo o opravljenem številu ur in uspešnosti.

Šole se v veliki meri ukvarjajo same s sabo, precej šol komaj še obstaja zaradi premajhnega vpisa in prav na takih šolah je vpisanih največ dijakov z vedenjskimi težavami. Da šole ne zaprejo preveč oddelkov, se dogaja, da so marsikatere ocene podarjene, kar pomeni, da se dijake "spušča skozi" da šola prikaže uspešnost, rezultat je dolgoročno jasen, poden od podna.

Se strinjam da bi študentsko delo morali ukiniti. A ljudstvo to noče - na referendumu so se odločiti proti "malemu delu".
Za (obezno) študentsko prakso (ki je mimogrede 160h) sem odal poročilo - ki ga na faksu nihče ni odprl - kaj še prebral.
V srednji šoli 70% dijakov ni imelo interesa. Samo so naredili (prepisali,...) kaj je bilo nujno, samo da bi naredili šolo po liniji najmanjšega upora. Nekateri profesorji pa so isto učili po liniji najmanjšega upora (- a nekateri so bili odlični).
reber je napisal/a:

V srednjih šolah ni pričakovati, da bi dijaki odnesli kaj dosti uporabnega znanja, pred 20 in več leti smo iz šole odnesli vsaj 2x ali 3x več znanja.

Vsak, ki bo hotel odnesti kaj iz šole (srednje, faksa) bo odnesel. Samo sam bo moral vložiti nekaj truda.

Ko ste vi hodili v srednjo šolo, faks ste se vpisali da se nekaj naučite. Danes se dosti ljudi vpiše v šolo samo, da študira in da dobi papir. Manj ljudi pa se vpiše da pridobi neko znanje.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14675
Aktiv.: 61.82
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 12, 2013 2:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

mujo je napisal/a:
Silvo,
Kaj trg sploh potrebuje?.....


Za ostala področja ne vem. Vem pa za elektro stroko. Kronično je pomanjkanje kadra PCL programmerjev. Ne le pri nas tudi v tujini. PLC programer lahko zasluži čez mejo 3000€ +. Zato ti ljudje množično bežijo čez mejo.

Človeka s tovrstnim znanjem NUJNO POTREBUJE vsako podjetje, ki ima svojo lastno elektro vzdrževanje, podjetje ki se ukvarja z razvojem ter izdelavo elektro naprav-....

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
SimonS
Član
Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18
Prispevkov: 4770
Aktiv.: 20.09
Kraj: Kobarid

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 12, 2013 4:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Oho, vidim, da bom moral rezkirati litro slivovica za kolega. Namreč on ne dobro, ampak odlično obvlada S7, VIPA in še ene X PLCje. Wink
_________________
Lep dan
Simon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3410
Aktiv.: 14.92
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Ned Avg 25, 2013 10:35 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Ste pa tudi vi ocenjevali profesorje, kar je pomembno za ohranitev njihovih delovnih mest. Poznate kakšen primer, ko je profesor zaradi slabih ocen študentov izgubil službo?

Slišal sem za enega profesorja, da so ga zamenjali, drugače pa redko, saj se profesorji zelo trudijo. Snov razložijo tudi na individualnih predavanjih. Predavanja in zasebna tutorstva pa občasno preverja posebna komisija. Cilj profesorja je, da nauči študenta. Skušajo biti čim bolj prijateljski, da se jih študenti ne ustrašijo.

Povzeto iz časopisa Dnevnik.

_________________
___
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Borza dela Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5
Stran 5 od 5

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 4 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group