 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
stoki Član

Pridružen-a: Sre 17 Nov 2004 0:22 Prispevkov: 129 Aktiv.: 0.54
|
Objavljeno: Sob Avg 05, 2006 1:04 pm Naslov sporočila: 5x2,5mm^2 namesto 1x10mm^2 |
|
|
Ali obstaja kaksen poseben razlog, da bi moral biti kabel za napajanje ojacevalca v enem kosu (misljeno po prerezu)? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
DMan Član

Pridružen-a: Ned 01 Avg 2004 15:03 Prispevkov: 123 Aktiv.: 0.52 Kraj: Tržič
|
Objavljeno: Sob Avg 05, 2006 3:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Edino kar mi pade na pamet je večja upornost vodnika in posledično večji padec napetosti na dovodnem kablu. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
NeoTO Član


Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19 Prispevkov: 2752 Aktiv.: 11.62 Kraj: Trzic
|
Objavljeno: Sob Avg 05, 2006 3:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pletene je težje naredit, zato bi rekel, da so dražji. Upornost je odvisna od skupnega preseka, zato se enosmerne lastnosti kabla ne spremenijo. Je pa drugače pri višjih frekvencah, kjer je po mojem zaradi kožnega efekta bolj ugodno uporabiti večžilni kabel. _________________ Lp,
Matevž |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stoki Član

Pridružen-a: Sre 17 Nov 2004 0:22 Prispevkov: 129 Aktiv.: 0.54
|
Objavljeno: Sob Avg 05, 2006 3:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj vprasal sem konkretno za napajalni kabel za avtoojacevalec, kateri mora prenasati velike tokove. Gre se za to, da imam tukaj enega bobkota, ki mi hoce dopovedati, da nikakor ne morem uporabiti 4 kable od 2 in pol namesto enega od 10. Prav ne maram takih ljudi (najde se jih se posebno pri teh avto tuningih), ki ti znajo samo mahat s sopom kesa pred nosom. Jaz, ki sem pa bolj skrt narave pa ne mislim zapravljat jurja (ali se vec) na meter kabla od deset in bom kar lepo spletel kabel iz petih zic od 2,5, ki je imam ze tako prevec na kasci. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.57
|
Objavljeno: Sob Avg 05, 2006 4:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Morda je tezava v tem, da bi lahko bil slab stik vecih locenih zic ob konektorjih, kar bi povzrocilo segrevanje na stiku in nezmoznost prenasanja toliko toka, kot bi ga en sam debelejsi kabel enakega preseka kot vsota manjsih sicer normalno zmogel ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stoki Član

Pridružen-a: Sre 17 Nov 2004 0:22 Prispevkov: 129 Aktiv.: 0.54
|
Objavljeno: Sob Avg 05, 2006 4:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja to pa res. Jih bo treba lepo spravit skupaj na koncih. A jih lahko tudi cinim ali so kaksni problemi potem? Se cin stopi zaradi morebitne prevelike upornosti spoja? Najbolje, da jih kar lepo krimpnem na en velik konektor. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Vajdo Član


Pridružen-a: Čet 23 Sep 2004 23:06 Prispevkov: 1088 Aktiv.: 4.59 Kraj: Ribnica
|
Objavljeno: Sob Avg 05, 2006 4:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če jih ciniš, imaš s spojem večjo upornost, posledično večji padec napetosti. _________________ Lep pozdrav, Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.57
|
Objavljeno: Sob Avg 05, 2006 5:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tega pa ne razumem - ce jih stisnes skupaj, bo stik taksen, kot pac je. Ce potem dodas se cin, bo stik kvecjemu boljsi (paralelno dodana upornost, kakrsnakoli ze, ki skupno razdeli na manj, kot je bila brez cina). Zakaj bi bila upornost vecja ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stoki Član

Pridružen-a: Sre 17 Nov 2004 0:22 Prispevkov: 129 Aktiv.: 0.54
|
Objavljeno: Sob Avg 05, 2006 5:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ce jih stisnes tako da so skupaj, potem cin ne bo poslabsal situacije. Problem nastane, ko se vmes ustvari plast cina. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
VolkD Član


 
Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58 Prispevkov: 14228 Aktiv.: 60.07 Kraj: Divača (Kačiče)
|
Objavljeno: Sob Avg 05, 2006 7:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ej ljudje, a se vi malo šalite ?
Za koliko KA pa se gre tukaj?
Kje boste pa dobili takšen vir energije ?
Tile avdiofili, ki pretiravajo do onemoglosti, mi gredo že pošteno na živce.
Najbolj me razkurijo taki poskusi kot so menjavanje žic od ojačevalnika do zvočnikov, potem pa veleumno ugotavljanje kako se nove žice bolje slišijo.
Ne glede na 40 % razliko preseka žic in ne glede na vse fizikalne pojave, ki se jih ob tem da dokazati je dejstvo, da človeško uho ni sposobno zaznati 3db razlike jakosti.
To pa pomeni, da bi izhodna moč signala morala pasti ( narasti) za polovico ( 2x), a človeško uho bi tega ne bilo sposobno ločiti.
Vse nejeverne Tomaže vabim na skupinski preizkus povedanega dejstva. Poskus sen do sedaj naredil že dvakrat oz. trikrat, a prvič smo bili le trije. Rezultati so za sodelujoče vedno šokantni. Napačni odgovori pa običajno požanjejo veliko smeha.
Bom stvar poskusil organizirati na jesenskem ( septemberskem) srečanu. _________________ Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stoki Član

Pridružen-a: Sre 17 Nov 2004 0:22 Prispevkov: 129 Aktiv.: 0.54
|
Objavljeno: Ned Avg 06, 2006 12:18 am Naslov sporočila: |
|
|
Ne ne, jaz govorim o napajalnem kablu, ne o kablu od zvocnikov. Se pa strinjam z vsem povedanim. Vse kar jaz poslusam pride iz slusalk ali namiznih racunalniskih zvocnikov za 2k. Mozgani so najboljsi glasbeni procesor
Ce ima tisti kitajski ojacevalec res deklariranih 600W rms potem racunam na max amperazo 50A, za kolikor nameravam dat tudi varovalko. Kabel pa od 10mm^2. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Avg 06, 2006 1:18 am Naslov sporočila: |
|
|
@ Stoki
Mislim, da za 600 W RMS-ja, lahko mirno računaš dosti več, kot 50 amperov, razen če imata napajalnik in ojačevalec 100 % izkoristek.
Pa počasi se začni učiti kretanja (govorice gluhih) !
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
VolkD Član


 
Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58 Prispevkov: 14228 Aktiv.: 60.07 Kraj: Divača (Kačiče)
|
Objavljeno: Ned Avg 06, 2006 10:02 am Naslov sporočila: |
|
|
stoki, če hočeš tak ojačevalec (600W RMS) kvalitetno vgraditi v avto, potem se ti ni treba ustavljati zgolj pri štirih žicah dovodnega napajanja, ampak moraš začeti razmišljat tudi o vseh pritrditvah v avtomobilu, vključno z pritrditvami stolov.
Torej se začni ubadat s tem, da boš moral zamenjati vse običajne matice s takimi, ki se pri vibracijah ne odvijajo. V nasprotnem bo avtomobil po nekaj tedenski uporabi takega ojačebalnika, samo še zbirka rezervnih delov.
Pričakujem tvoj odgovor v stilu: Pa saj ne bo imel stalno "do daske".
No potem pa ne rabiš dimenzionirati napajalnih kablov, ko da bo imel stalno polno moč.
Med razmišljanjem o mojem postu, preveri pritrditev vrat. Z ustrezno barvo prebarvaj vsaj glave nosilnih vijakov. _________________ Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo.
Nazadnje urejal/a VolkD Ned Avg 06, 2006 12:08 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Hudogriz Član

Pridružen-a: Čet 01 Jun 2006 19:08 Prispevkov: 23 Aktiv.: 0.10
|
Objavljeno: Ned Avg 06, 2006 11:45 am Naslov sporočila: Re: 5x2,5mm^2 namesto 1x10mm^2 |
|
|
stoki je napisal/a: |
Ali obstaja kakšen poseben razlog, da bi moral biti kabel za napajanje ojačevalca v enem kosu (mišljeno po prerezu)? |
Kot totalni noob v avto akustiki menim da bo tole opravljalo nalogo dobro. Jaz bi le uporabil na koncu pozlačeno sponko, v katero bi teh pet kablov lepo skupaj najprej stisnil, kasneje še zaspajkal. Pri spajkanju bi uporabil močnejši spajkalnik ali celo plinskega za zagotovitev spajki tistih 200°C temperature po celotni površini kabla. Paziti je treba na izolacijo pri čemer bi uporabil termoskrčljivo cev ali celo polakiral začetni del kabla zaradi klimatskih vplivov (vsaj v delu pod pokrovom motorja). Poleg tega bi uporabil tudi še en tak set kablov za (če jih imaš že ravno na pretek) za izenačevanje mase (zaključeni tokokrog, pa to...). Toda predvidevam da pri takšnih avtozborovanjih ni važna samo funkcionalnost, temveč tudi izgled, ki ga boš ti le s težavo desegel
BTW: koliko dodatnih alteratorjev in akumulatorjev nameravaš dogradtiti v avto?
LP Hudogriz  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Vajdo Član


Pridružen-a: Čet 23 Sep 2004 23:06 Prispevkov: 1088 Aktiv.: 4.59 Kraj: Ribnica
|
Objavljeno: Ned Avg 06, 2006 2:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
VolkD je napisal/a: |
stoki, če hočeš tak ojačevalec (600W RMS) kvalitetno vgraditi v avto, potem se ti ni treba ustavljati zgolj pri štirih žicah dovodnega napajanja, ampak moraš začeti razmišljat tudi o vseh pritrditvah v avtomobilu, vključno z pritrditvami stolov.
Torej se začni ubadat s tem, da boš moral zamenjati vse običajne matice s takimi, ki se pri vibracijah ne odvijajo. V nasprotnem bo avtomobil po nekaj tedenski uporabi takega ojačebalnika, samo še zbirka rezervnih delov.
Pričakujem tvoj odgovor v stilu: Pa saj ne bo imel stalno "do daske".
No potem pa ne rabiš dimenzionirati napajalnih kablov, ko da bo imel stalno polno moč.
Med razmišljanjem o mojem postu, preveri pritrditev vrat. Z ustrezno barvo prebarvaj vsaj glave nosilnih vijakov. |
Meni se je pri takšni moči razrahljal samo nosilec od zadnjega brisalca. Brez skrbi ne bo se ti kar tako razpadel avto. Aja pa to je bilo pri meni po 2 letni uporabi. _________________ Lep pozdrav, Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|