 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.02
|
Objavljeno: Ned Mar 10, 2013 7:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Daj se že nehaj smešit.
O akumulatorjih imaš pojma kot malce bolj podkovan osnovnošolec. No, morda....
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.80 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Ned Mar 10, 2013 7:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
OK. Potem pa enkrat vzemi areometer in izmeri...
_________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Ned Mar 10, 2013 7:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
laura je napisal/a: |
Svinčen akumulator je poln pri 13,8V! |
Če si to napetost mislil med polnjenjem, potem se krepko motiš. Če si mislil da je to napetost v mirovanju, se spet motiš
Napetost 13,8V je stand-by voltage, čeprav je bolj pravilno 13,6-13,8V in spet je odvisno kakšen je stand-by, za katere vrste pripravljenost gre.
Strinjam se, da napolnjenost lahko najbolje ugotoviš z areometrom, ampak je spet odvisno kakšne gostote je kislina, seveda boš brez pokrovčkov bolj težko prišel do kisline.
Na internetu je polno tabel, dodana je bila tudi v tej temi, o napetostih za 12V svinčev akumulator. Večinoma so to tabele za mirovanje, priporoča se mirovanje vsaj 6 ur.
Polnilna napetost spet ne sme biti previsoka, 14,4V je napetost plinjenja za 12V akumulator, to pomeni, da se voda plini v vodik in kisik in to pomeni, da bo elektrolita vedno manj in vedno večje gostote, potrebno bo dolivanje destilirane ali vsaj demineralizirane vode.
Metode polnjenja so različne, od najbolj preproste, do bolj napredne.
Za neznan akumulator je dobro, če se naredi kakšen cikel ali dva, če je mogoče, vmes meriti gostoto elektrolita in spremljati napetost in tok. Če je mogoče, je dobro preveriti napetost posamezne celice.
Naredil sem si pripomoček, da lahko dostopam do povezav med celicami, tako lahko pomerim napetost posamezne celice... skozi luknjo za dolivanje vode pripravi se reče svinčena palčka da v kislino ne pomakam drugih kovin. Metoda se je izkazala za koristno, na ta način lahko ugotovim koliko so celice enakomerne, primerjam tudi gostoto po posameznih celicah. Vse te meritve so pomembne za diagnosticiranje akumulatorja, ki ni več tako zelo nov in popolnoma brezhiben. Pri novejših in brezhibnih je stopnja enakomernosti zelo visoka.
Pri svojem delu s solarnimi sistemi se z meritvami kar pogosto ukvarjam.
_________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.80 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Pon Mar 11, 2013 1:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Napisal sem da je svinčen akumulator poln pri 13,8V!
In to ni napetost med polnenjem ne v mirovanju ampak ko je POLN!
Kako kakšne gostote je kislina-saj pa ravno zato jo meriš!?
Elektrolit se uplinja zaradi toka in ne napetosti-seveda ni toka brez napetosti. Lahko da ima akumulator slabe spoje med celicami pa pač ne bo toka in ne uplinjanja.
Glede svinčene palčke-svaka čast!
Tudi mi smo izumljali marsikaj, ampak je že dolgo tega...
Vrag je v tem da dandanes "nema da nema" kar smo mi izumljali
_________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Mar 11, 2013 4:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ah daj, ne sekaj ga mimo.
Elektrolit se začne pospešeno uplinjat pri napetosti 2,4V na celico in višji, kar je nad 14,4V za 12V akumulator. Res se uplinja zaradi toka, ampak pogoj je dovolj visoka napetost. Pri nižji napetosti se elektrolit uplinja minimalno, torej zelo malo, skoraj nič, pa še vedno teče tok, običajno celo večji
Z napetostmi ga še vedno sekaš. V prilogi je ena taka fletna tabela in nekaj opisa.
Tvojih 13,8V ko je akumulator poln je polno enih ČE-jev in neznank, ta napetost traja le nekaj trenutkov in se po polnjenju lepo vztrajno posede na napetost mirovanja, ki nikoli ni 13,8V, lahko pa je napetost polnjenja in to je tista napetost, ki naj bi jo polnilnik vzdrževal po končanem polnjenju in to vzdrževanje je še vedno polnjenje, saj pokriva izgube v akumulatorju.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
lead_acid_battery_charging_graphs.pdf |
Velikost datoteke: |
79.62 KB |
Downloadano: |
39 krat |
_________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.80 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Pon Mar 11, 2013 7:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sosedov oče je imel zastopstvo za Munjo in Vesno in to pred 30 leti!
Tam sem se naučil o svinčenih akumulatorjih od teorije do prakse.
In to brez interneta in datasheetov in ...
Mogoče je pa zdaj drugačen svinec.
Saj res -kako kislino pa zdaj uporabljajo?
_________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.78 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pon Mar 11, 2013 8:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Laura, spet ga sekaš...očitno se je spet zbudila tvoja osnovnošolska plat...
Veš, stari ateji so sicer veliko vedeli, ne pa vse. In velikokrat so to vedeli narobe, ker je pač to bilo edino, kar so lahko vedeli. Danes je šel razvoj naprej in dognane so stvari, ki v časih tvojih atov niso bile znane. Zakaj trmasto vztrajaš pri petdeset in sto let starih teorijah? Če bi bilo po tvoje bi danes še vedno uporabljali zgolj elektronke, saj "tako so delali stari mojstri"...
Lep primer: kakih dobrih sto let nazaj so bili PREPRIČANI, da je zemlja ploščata. Torej je po tvoje tudi danes še vedno ploščata, čeprav vsi trdijo da je okrogla
Drug primer: leta 1500 in še nekaj so bili prepričani, da so prišli v Indijo in ne v ameriko...kasneje so videli, da to ni bilo res...
In še ---svinec je svinec in kislina je še vedno kislina, ampak NAREJEN je pa accu danes pošteno drugače kot včasih.Samo približno je enak, same plošče se pa razlikujejo, zato da se pri istem volumnu recimo dobi več energije iz njega in drži dlje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.80 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Pon Mar 11, 2013 8:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdaj že vidim da bi bilo boljše če grem sekat-drva!
Očitno bi bilo več haska
_________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Mar 11, 2013 8:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
laura je napisal/a: |
Napisal sem da je svinčen akumulator poln pri 13,8V!
In to ni napetost med polnenjem ne v mirovanju ampak ko je POLN!
|
Torej, tvoja trditev drži samo pod pogojem, da je akumulator priključen na polnilnik, da je akumulator poln in da zaradi napolnjenosti polnilnik deluje v "float charge" načinu, drži akumulator v stand-by napetosti.
Če akumulator ni priključen nikamor, v nekaj urah preide v stanje mirovanja in takrat lahko izmerimo napetost mirovanja.
Če je akumulator priključen nekam, je to lahko breme ali polnilnik.
Če bo akumulator priključen na breme, se bo napetost seveda sesedla pod napetost mirovanja.
Če bo akumulator priključen na polnilnik je pa več možnosti:
- akumulator je poln, polnilnik se izključi, tok ne teče, akumulator je odklopljen in prehaja v mirovanje, nikakor ne bo 13,8V
- polnilnik polni akumulator, napetost bo odvisna od načina in stopnje polnjenja
- polnilnik je napolnil akumulator, deluje v "float charge" načinu, tok teče, napetost je 13,8V
Še nekaj branja tukaj: http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_the_lead_acid_battery
O zastopnikih akumulatorjev pa vem povedati marsikaj, večinoma so zastopniki prodajalci in večinoma nimajo pojma, vsaj danes je tako. Ali so nekdaj zastopniki vedeli kaj več? Ja, so, nekateri veliko, nekateri manj, tudi akumulatorji so bili drugačni, ohišja so bila zalita z bitumensko smolo, povezave med celicami zunaj, ... marsikaj je bilo drugače ampak ne bistveno, tehnologija je še vedno zelo podobna, napetosti prav tako.
Zadnja zanimiva izkušnja z zastopnikom serviserjem je bila res čudna, ko sem prinesel akumulator v garanciji in v okvari. Ker je akumulator očitno izgubil povezavo med celicami ali pa se je ena celica sesula, je serviser vedel povedati, da je akumulator potrebno ene parkrat butniti ob tla, da se malo pretrese, pa bo v redu to ti je pametnjakovič
.
_________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pon Mar 11, 2013 9:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem prerisal shemo tega polnilca. Kot je razvidno, elektronika le meri napetost na akumulatorju in izklopi polnjenje ko doseže neko napetost. Rele se vklopi, preko mirovnega kontakta pa odklopi upor R12, izklopi močnostni kontaktor, ta pa napajanje glavnega transformatorja in izhod iz selenskega usmernika. Vezje nato še vedno meri napetost na akumulatorju.
Preklopnik 6/12/24 ima dve ločeni veji kontaktov - z eno preklaplja močnostne odcepe glavnega transformatorja; z drugo pa izhodno napetost na uporovne delilnike.
Trimer je prva stvar, ki sem jo pregledal in res zgleda ubogo, tudi stika nima na drsniku.
Kar me bolj skrbi je R12, na vezju je očiten znak da je nekoč pregorel in ga je nekdo odstranil še sledi cina so vidne. Kakšne vrednosti bi lahko bil?
Sklepam da je njegova vloga v vezju takšna, da vezje meri drugačne napetosti pri vklopu in izklopu? Histereza?
Tudi tranzistor T2 mi ne deluje preveč originalno. Na T1 je oznaka RIZ 219, na T2 pa TAG D3 633 400 In seveda za nobenega od njiju ne najdem podatkov...
Opis: |
Shema celotnega polnilca in elektronike |
|
Velikost datoteke: |
227.85 KB |
Pogledana: |
98 krat |

|
Opis: |
R12 je nekoč zagotovo bil tam.
Za C3 je sicer prostor, vendar ni sledu cina ali česarkoli. |
|
Velikost datoteke: |
273 KB |
Pogledana: |
6 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
219.88 KB |
Pogledana: |
1 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
185.52 KB |
Pogledana: |
0 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
637.71 KB |
Pogledana: |
1 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pon Mar 11, 2013 9:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še dve sliki:
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
169.73 KB |
Pogledana: |
4 krat |

|
Opis: |
Masivno narejeno. Kljub umazaniji, ni tako slabo kot zgleda. |
|
Velikost datoteke: |
469.42 KB |
Pogledana: |
9 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.80 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Pon Mar 11, 2013 10:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
T1 je BC219 (RIZ):
Si, NPN, 30V, 1A, 800mW
TAG 633/400 je thyristor-podatkov nimam mi pa ni jasno ali je narobe v načrtu ali pa je kdo zamenjal?
_________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sre Mar 13, 2013 6:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj to mi je tudi čudno. Karakteristika tiristorja je pač taka da vklopi in se potem ne izklopi več. Ugibam da bi tam lahko bil nek NPN tranzistor v originalu, mogoče celo enak kot T1? No, samega vezja se še nisem lotil in ne simuliral, zaenkrat se ukvarjam z razumevanjem le-tega.
Kolikor sem naštudiral:
Dioda D1 (na načrtu sem jo narobe označil D5) in rdeča lučka služita zgolj za indikacijo napačne polaritete in zato nista pomembni.
Namen vezja je očitno v tem da odklopi polnjenje ko napetost na akumulatorju doseže neko vrednost in ponovno vklopi ko ta pade. Napetost se pa spreminja kolikor to pač omejuje selenski usmernik.
Da izločim vpliv uporov R4-R7, sem obravnaval vezje v položaju 6 V. Če predpostavim da so ključne napetosti točno polovico manjše kot pri 12 V akumulatorju, torej 6,32 V pa poln nepriklopljen akumulator, oziroma 6,9 - 7,2 za režim polnjenja?
In vloga ostalih elementov: R1, R9 in R10 tvorijo napetostni delilnik, napetost na odcepu trimerja se zmanjša za padec napetosti na zenerci (3,3V), R8 pa omeji tok v bazo T2. Večja kot je napetost na akumulatorju, večji je tok skozi zenerco od neke meje naprej, T2 se odpre in rele prekine kontaktor in polnjenje?
Toda del z R2, R1 in T1 naj bi delovali tako, da pri dovolj visoki napetosti odprejo T1, ta potegne potencial katode od zenerce proti Uce, ki je zagotovo manjši od napetosti zenerce, zato skozi zenerco ne teče tok in posledično ostane T2 zaprt, rele pa pusti polnjenje vklopljeno naprej... Kar mi deluje ravno obratno od željenega?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.93 Kraj: slo
|
Objavljeno: Sre Mar 13, 2013 7:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
in ponovno vklopi ko ta pade |
tiristor je najbrž za to, da polnilec izklopi in ga ne vklopi več nazaj, dokler ne daš stikala na 0.
Usmernik bo najbrž iz "altenatorskih" diod, naprešanih v aluminijaste hladilne plošče, ne pa selenski.
Del, ki meri napetost na akumulatorju, izloči in ga zamenjaj s časovnim relejem. Nastavitev časa naj bo od zunaj s potenciometrom.
_________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sre Mar 13, 2013 7:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede usmernika imaš verjetno prav, res izgledajo kot diode, z instrumentom in testom diod pa sem tudi nameril 0,478 V na vsaki.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
305.69 KB |
Pogledana: |
2 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 495 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|