www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Citroen Berlingo I - težave s ključem

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
transalp
Član
Član



Pridružen-a: Čet 31 Maj 2012 7:08
Prispevkov: 340
Aktiv.: 2.14
Kraj: Ig

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 25, 2013 9:16 am    Naslov sporočila:  Citroen Berlingo I - težave s ključem Odgovori s citatom

RF daljinec v ključu mojega starega berlinga je začel "jesti" baterije. Litijeva gumbasta 3V baterija CR1620 zdrži nekaj tednov, potem pa daljinsko zaklepanje ne deluje več. Izmeril sem tok v stanju mirovanja, torej brez pritiska na eno od obeh tipk. Poraba je približno 100 mikroamperov, kar potrjuje, da se baterija, ki ima nazivno kapaciteto 60 mAh (npr. Varta) ali 70 mAh (npr. Panasonic) zares izprazni v nekaj tednih.

Lotil sem se pregleda vezja. Najprej sem preveril oba SMD kondenzatorja, ki sta vezana vzporedno k bateriji: 4,7 uF (ali morda 10 uF, se ne spomnim) tantal in 100 nF keramični. Oba sta bila brezhibna, kar sem nekako tudi pričakoval - tovrstni kondenzatorji so precej zanesljivi. Tudi tipki sta v redu - zaradi obrabe sem ju pred časom zamenjal.

Napaka je očitno na enem od obeh integriranih vezij na ploščici daljinskega upravljanja - eno od njih je najverjetneje neidentificirani mikrokrmilnik, ki oddaja "rolling" kodo, pritisk na eno ali drugo tipko pa mikrokrmilnik očitno zbudi iz spanja, da le-ta odda trenutno veljavno kodo.

Poleg mikrokrmilnika je tu še integrirano vezje z oznako 7507 6228, ki je povezano na zančno anteno, izvedeno na tiskanem vezju. Po večurnem brskanju po internetu sem uspel izvedeti le, da gre najverjetneje za Motorolin PLL. Tudi to integrirano vezje ima stalno baterijsko napajanje, enako kot mikrokrmilnik. Našel sem internetno stran nekega Francoza, ki se je specializiral zgolj za popravilo vseh vrst daljinskih upravljalnikov, tudi za vozila:

http://www.telecommandier.com/PBCPPlayer.asp?ID=498861

Če sem prav razumel malce zmedeni Googlov prevod, piše, da je omenjeno PLL integrirano vezje sila občutljivo na statiko. Te je pri avtomobilih vedno dovolj ... Čip po poškodbi še vedno deluje kot oddajnik, v "spanju" pa vleče tok iz baterije.

Prijatelj avtoelektričar mi je podaril brezhibno vezje iz ključa drugega berlinga, ki je identično, razen seveda programiranja "rolling" kode mikrokrmilnika. Vezje v mirovanju vleče manj kot 0,1 mikroamper, kar je približno 1000-krat manj od vezja v okvari. Preko Citroenove Lexie bi bilo novi (rabljeni) daljinski upravljalnik z nekaj sreče mogoče vpisati v BSI enoto mojega avtomobila, vendar nimam Citroenove kartice s štirimestno zaupno kodo, ker jo je prvi lastnik vozila izgubil. Kodo je mogoče za ceno okrog 30 EUR ponovno pridobiti preko pooblaščenega servisa Citroen. V ohišju ključa je še transponderski čip (blokada vžiga), ki je originalen. Omenjeni poseg v BSI je po besedah Citroenovih strokovnjakov tudi nekoliko tvegan, ker je možna izguba podatkov o transponderju, tako da lahko avto postane nepremičnina ...

Odločil sem se, da poskusim "presaditi" integrirano vezje z enega daljinskega upravljalnika na drugega. Žal nimam postaje z vročim zrakom za SMD spajkanje, tako da bom poskusil (kot dosedaj) to opraviti z dvema spajkalnikoma. Rolling Eyes Confused Ohišje je, če se ne motim, TSSOP-14.

Uf, sem se razpisal ... Very Happy Še vprašanje: ima morda kdo kake podatke o PLL-u 7507 6228? Že razpored pinov bi mi prav prišel. Zelo verjetno eden od vhodnih priključkov nadzoruje delovanje (power down) ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
transalp
Član
Član



Pridružen-a: Čet 31 Maj 2012 7:08
Prispevkov: 340
Aktiv.: 2.14
Kraj: Ig

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 07, 2013 2:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ker daljinsko zaklepanje na berlingu zdaj že lep čas deluje in ne prazni več gumbaste baterije, lahko napišem epilog. S tiskanega vezja mojega ključa sem vzel mikrokrmilnik, ki generira "rolling" kodo, in ga prenesel na podarjeno vezje enakega ključa. Očitno je bil vzrok za hitro praznjenje baterije oddajnika res okvarjeno PLL integrirano vezje, kot je omenil Francoz na zgoraj objavljeni spletni strani. S "presaditvijo" mikrokrmilnika sem se izognil programskemu posegu v enoto BSI. Very Happy
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.57
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 16, 2013 10:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Dobro si resil tole. Applause

In pa - menjaj mehanika. Smile Noben avto ne postane nepremicnina. Marsikaterega sem ze resil, ko je kljuc bil izgubljen ali transponder v okvari (ce je hudic steklen je se posebej veselo ob raznih padcih) - res pa sem bil "specializiran" predvsem za VW-je. Wink

No, zadnje tri tedne se ukvarjam predvsem z ECU-jem moje lagune. Laughing
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 495 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group