 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
transalp Član


Pridružen-a: Čet 31 Maj 2012 7:08 Prispevkov: 340 Aktiv.: 2.14 Kraj: Ig
|
Objavljeno: Pet Jan 25, 2013 9:16 am Naslov sporočila: Citroen Berlingo I - težave s ključem |
|
|
RF daljinec v ključu mojega starega berlinga je začel "jesti" baterije. Litijeva gumbasta 3V baterija CR1620 zdrži nekaj tednov, potem pa daljinsko zaklepanje ne deluje več. Izmeril sem tok v stanju mirovanja, torej brez pritiska na eno od obeh tipk. Poraba je približno 100 mikroamperov, kar potrjuje, da se baterija, ki ima nazivno kapaciteto 60 mAh (npr. Varta) ali 70 mAh (npr. Panasonic) zares izprazni v nekaj tednih.
Lotil sem se pregleda vezja. Najprej sem preveril oba SMD kondenzatorja, ki sta vezana vzporedno k bateriji: 4,7 uF (ali morda 10 uF, se ne spomnim) tantal in 100 nF keramični. Oba sta bila brezhibna, kar sem nekako tudi pričakoval - tovrstni kondenzatorji so precej zanesljivi. Tudi tipki sta v redu - zaradi obrabe sem ju pred časom zamenjal.
Napaka je očitno na enem od obeh integriranih vezij na ploščici daljinskega upravljanja - eno od njih je najverjetneje neidentificirani mikrokrmilnik, ki oddaja "rolling" kodo, pritisk na eno ali drugo tipko pa mikrokrmilnik očitno zbudi iz spanja, da le-ta odda trenutno veljavno kodo.
Poleg mikrokrmilnika je tu še integrirano vezje z oznako 7507 6228, ki je povezano na zančno anteno, izvedeno na tiskanem vezju. Po večurnem brskanju po internetu sem uspel izvedeti le, da gre najverjetneje za Motorolin PLL. Tudi to integrirano vezje ima stalno baterijsko napajanje, enako kot mikrokrmilnik. Našel sem internetno stran nekega Francoza, ki se je specializiral zgolj za popravilo vseh vrst daljinskih upravljalnikov, tudi za vozila:
http://www.telecommandier.com/PBCPPlayer.asp?ID=498861
Če sem prav razumel malce zmedeni Googlov prevod, piše, da je omenjeno PLL integrirano vezje sila občutljivo na statiko. Te je pri avtomobilih vedno dovolj ... Čip po poškodbi še vedno deluje kot oddajnik, v "spanju" pa vleče tok iz baterije.
Prijatelj avtoelektričar mi je podaril brezhibno vezje iz ključa drugega berlinga, ki je identično, razen seveda programiranja "rolling" kode mikrokrmilnika. Vezje v mirovanju vleče manj kot 0,1 mikroamper, kar je približno 1000-krat manj od vezja v okvari. Preko Citroenove Lexie bi bilo novi (rabljeni) daljinski upravljalnik z nekaj sreče mogoče vpisati v BSI enoto mojega avtomobila, vendar nimam Citroenove kartice s štirimestno zaupno kodo, ker jo je prvi lastnik vozila izgubil. Kodo je mogoče za ceno okrog 30 EUR ponovno pridobiti preko pooblaščenega servisa Citroen. V ohišju ključa je še transponderski čip (blokada vžiga), ki je originalen. Omenjeni poseg v BSI je po besedah Citroenovih strokovnjakov tudi nekoliko tvegan, ker je možna izguba podatkov o transponderju, tako da lahko avto postane nepremičnina ...
Odločil sem se, da poskusim "presaditi" integrirano vezje z enega daljinskega upravljalnika na drugega. Žal nimam postaje z vročim zrakom za SMD spajkanje, tako da bom poskusil (kot dosedaj) to opraviti z dvema spajkalnikoma. Ohišje je, če se ne motim, TSSOP-14.
Uf, sem se razpisal ... Še vprašanje: ima morda kdo kake podatke o PLL-u 7507 6228? Že razpored pinov bi mi prav prišel. Zelo verjetno eden od vhodnih priključkov nadzoruje delovanje (power down) ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
transalp Član


Pridružen-a: Čet 31 Maj 2012 7:08 Prispevkov: 340 Aktiv.: 2.14 Kraj: Ig
|
Objavljeno: Tor Maj 07, 2013 2:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ker daljinsko zaklepanje na berlingu zdaj že lep čas deluje in ne prazni več gumbaste baterije, lahko napišem epilog. S tiskanega vezja mojega ključa sem vzel mikrokrmilnik, ki generira "rolling" kodo, in ga prenesel na podarjeno vezje enakega ključa. Očitno je bil vzrok za hitro praznjenje baterije oddajnika res okvarjeno PLL integrirano vezje, kot je omenil Francoz na zgoraj objavljeni spletni strani. S "presaditvijo" mikrokrmilnika sem se izognil programskemu posegu v enoto BSI.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.57 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Čet Maj 16, 2013 10:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dobro si resil tole.
In pa - menjaj mehanika. Noben avto ne postane nepremicnina. Marsikaterega sem ze resil, ko je kljuc bil izgubljen ali transponder v okvari (ce je hudic steklen je se posebej veselo ob raznih padcih) - res pa sem bil "specializiran" predvsem za VW-je.
No, zadnje tri tedne se ukvarjam predvsem z ECU-jem moje lagune.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 495 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|