www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Zaprti gel akumulator na avtomobilskem alternatorju

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Napajalniki, polnilci in baterije
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
eddie
Član
Član



Pridružen-a: Sre 10 Dec 2003 21:02
Prispevkov: 723
Aktiv.: 3.05
Kraj: Severna primorska

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 24, 2013 9:45 pm    Naslov sporočila: icon_question Zaprti gel akumulator na avtomobilskem alternatorju Odgovori s citatom

Kako se bo "počutil" zaprti gelni akumulator(tak iz manjših računalniških UPS enot) kot vzbujevalni akumulator za avtomobilski alternator? Priklopljen enako kot avtomobilski akumulator.
Alternator bi poganjala vodna turbina.

Ali bo akumulator prestal tak način uporabe?
Nazaj na vrh
Prisoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.87
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 24, 2013 9:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če bo poln in brezhiben, ja.

Težava bo, ko bo prazen in ga bo alternator filal s krepko prevelikim tokom kot je deklariran zanj in se bo grel, mogoče pričel topiti, razpadati....

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 25, 2013 9:43 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

omejiti moraš vzbujanje rotorja, potem boš imel tok pod kontrolo.
Brez te omejitve ti bo alternator, ob praznem akumulatorju, tako zabremzal turbino, da ne bo imela nobenga izkoristka.

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
eddie
Član
Član



Pridružen-a: Sre 10 Dec 2003 21:02
Prispevkov: 723
Aktiv.: 3.05
Kraj: Severna primorska

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 25, 2013 8:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@ElGrigon: Ja to je res, ko bo akumulator prazen bi ga alternator res lahko polnil s previsokim tokom... Ampak če to odmislimo(oziroma če to nekako preprečim) pa bi tak akumulator lahko normalno služil v taki aplikaciji?

@ro-bi: Kakor se spomnim (bral na forumu) imaš ti en tak sistem postavljen? Prav tako z avtomobilskim alternatorjem? Kako imaš rešeno vzbujanje?

Verjetno bom tudi jaz moral nekaj narediti na tem, ampak trenutno za test bo čisto klasičen avtomobilski alternator pa da vidimo kaj lahko potegnem iz tega.
Nazaj na vrh
Prisoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 25, 2013 8:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sem že pisal parkrat, kako sem imel narejeno. Bil je klasični alternator, optimalni vrtljaji turbine so 2000 na minuto. Z original vzbujanjem je zabremzalo na kakih 1000 ali še manj, potem pa turbina ni imela moči. Prekinil sem dovod na eno krtačko in vmes dal pwm. Potem sem prižgal vse porabnike in spraznil aku, da je vleklo max. tok in sem sproti meril tok in s potenciometrom reguliral vzbujanje. Original je vzbujanje vleklo 4A, optimalno pri meni je bilo 1A se mi zdi. Tako sem dosegel mnogo več moči polnjenja. V tistih časih mi je filalo 6,3A.
Potem sem dal outrunner in samo preko usmernika mi je filalo 12A, preko regulatorja pa 8-9A pri cca 12,5V.
Imam pa 0,7l/min in 4,5 bara

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
eddie
Član
Član



Pridružen-a: Sre 10 Dec 2003 21:02
Prispevkov: 723
Aktiv.: 3.05
Kraj: Severna primorska

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 25, 2013 8:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Odlično, hvala za odgovore.
Sigurno bo tudi pri meni potem podobno in bo treba omejiti vzbujanje.
Nazaj na vrh
Prisoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 25, 2013 8:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kak pretok imaš in kak tlak? Kako turbino? A si sam delal tekač?
_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
eddie
Član
Član



Pridružen-a: Sre 10 Dec 2003 21:02
Prispevkov: 723
Aktiv.: 3.05
Kraj: Severna primorska

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 25, 2013 9:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tlak je podoben kot pri tebi - cca 50m višinske razlike, pretok pa je precej različen od precej velikega - trenutno ocenjujem da je 10l/s v sušnem obdobju pa pade tudi na 1l/s(mogoče celo manj).
Zaenkrat ni še niti cevovoda, ne turbine niti generatorja. Še zbiram informacije.
Zato bi rad zaenkrat uporabil komponente, ki jih bom dobil čimceneja, da vidim kaj bi se dalo iz tega izvleči, če se bo izkazalo da se izplača bi pa tudi kaj več investiral.
Za cevovod tuhtam na gasilske cevi. Verjetno je možno dobiti kakšne odslužene? Kako bi se neki obnesle na daljši rok( obstojnost na raznorazne vplive)?

Vzporedno je še drugi projekt, kjer niti imam nobenih meritev. Je pa čisto drugačna zgodba. Tam je višinske razlike zelo malo, vode pa kar precej. Tam trenutno tuhtam na mlinsko kolo.

Mlinsko kolo in avtomobilski alternator imata kaj šanse za uspešno sodelovanje? Rolling Eyes
Vem potreben bo ogromen prenos vrtljajev... Tu so že prve težave...

Berem po internetu glede teh in podobnih stvari zadnje čase. In recimo pri sončnih panelih se uporabljajo t.i. MPPT regulatorji. Ko tako laično tuhtam bi se tudi tu dalo narediti podobno zadevo? Če bi meril tok in napetost generatorja in spreminjal vzbujanje bi verjetno lahko lovil optimalno vzbujanje za trenutne razmere.
Nazaj na vrh
Prisoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 25, 2013 9:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mppt sem sprobal z turbino, ampak mi je delalo malo slabše, kot direkt. Menda je bila napetost generatorja malo prenizka, da bi MPPT dobro delal (take informacije sem dobil kasneje).
Gasilske cevi bodo za kratek čas. Daj raje alkaten cevi. Če pa daš šobo za 1l, potem bi za silo bile tudi 2" vredu, bi pa imel nekaj izgub.
Za 10L/s, bi moral imeti pa že konkretne rore speljane

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.87
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 25, 2013 10:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za te tvoje UPS akumulatorje bo dobro, da narediš tokovno in napetostno limito za polnjenje in sicer napetostno za Stand-by uporabo. Podatke dobiš od proizvajalca.
V teh mejah bodo akumulatorji zdržali dolgo.

V primerih, ko bo energije več, bo pač turbina šla z vrtljaji višje, kar verjetno ni problem.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
eddie
Član
Član



Pridružen-a: Sre 10 Dec 2003 21:02
Prispevkov: 723
Aktiv.: 3.05
Kraj: Severna primorska

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 26, 2013 2:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To ni problem. Zamišljeno je tako, da viška energije nebo. Energija naj bi se sproti porabljala in bojo akumulatorji služili samo za vzbujanje in ne za hranjenje večjih količin energije. Tako da polnjenje lahko pomoje enostavno omejim na maksimalni dovoljen tok oziroma še malo nižje. Praznjenja med normalnim delovanjem če prav razumem niti nebi smelo biti prav dosti, saj se alternator med delovanjem vzbuja sam. Torej bo prišla bolj v poštev napetostna limita, da nebo akumulatorja konstantno polnilo, ko bo že poln. Moral bom narediti še zaščito, da bo ob defektu ko se bo kaj ustavilo tudi izklopilo vzbujanje.

Če dobro pomislim so v takem režimu tudi avtomobilski akumulatorji pretežni čas svojega življenja. Torej bi verjetno tudi navadni avtomobilski akumulatorji morali delovati čisto OK?
Nazaj na vrh
Prisoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.87
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 26, 2013 3:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Navadni še bolje, ker dejansko ni sporen pri velikih tokovih.
_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
eddie
Član
Član



Pridružen-a: Sre 10 Dec 2003 21:02
Prispevkov: 723
Aktiv.: 3.05
Kraj: Severna primorska

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 26, 2013 4:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To imaš v bistvu čisto prav. Toliko sem bil v tem, da startni akumulatorji niso primerni za take aplikacije... Ampak v bistvu mu nebo čisto nič hujše kot v avtomobilu.Zaenkrat bom poskušal s tem, ker ga ravno imam, za končno aplikacijo pa bom uporabil res kar avtomobilskega.
Nazaj na vrh
Prisoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 26, 2013 7:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Avtomobilski aku je neprimeren,ker ga uniči dolgotrajno praznjenje. Ni problem veliko toka za kratek čas, ampak ne pa manjši tok dolgotrajno.
Rabiš aku, ki je narejen za ciklično uporabo- kar od UPSa definitivno je, ampak mora biti dovolj velik, da zdrži velike polnilne tokove.

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Napajalniki, polnilci in baterije Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 494 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group