 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Saran Član


Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 16:26 Prispevkov: 729 Aktiv.: 3.66 Kraj: Zasavje
|
Objavljeno: Pet Jul 05, 2013 5:03 pm Naslov sporočila: Delovna temperatura elektromotorja - pregrevanje? |
|
|
Doma imam 0.55 kW enofazni asinhroni elektromotor z zagonskim in delovnim kondenzatorjem na omrežno napetost. Motor je izdelan za daljše obratovanje in ima za zadnjem delu veternico, ki piha zrak čez hladilna rebra na trupu motorja. Zanima me kakšna je normalna delovna temperatura takšnega motorja.
Ped kratkim sem omenjeni motor zagnal pod obremenitvijo in ga gnal cca 30 minut. Opazil sem, da se je v tem času močno segrel - bil je zelo vroč na dotik, tako, da ga nisem mogel držati z golo roko. Sumil sem, da je motor preobremenjen, zato sem danes zadevo ponovno stestiral. Gnal sem ga ponovno 30 minut, vendar pa sem tokrat odstranil jermen z jermenice, da motor ni bil obremenjen - bil je v prostem teku. Sproti sem malo tipal in ugotovil, da se motor prav tako močno greje, ko je neobremenjen.
Je to normalno ali je kaj narobe z njim?
Gred motorja se lepo vrti in ni ukrivljena. Tudi med obratovanjem ni slišati kakšnih čudnih frekvenc oz. škrtanja ali česa podobnega.
_________________ Moja mama je strela, moj fotr je grom. Če hočeš bit moja, prključ se na štrom. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
StricGeza Član

Pridružen-a: Ned 01 Apr 2007 11:53 Prispevkov: 1047 Aktiv.: 4.72 Kraj: Gradišče pri Divači
|
Objavljeno: Pet Jul 05, 2013 5:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče pa ostane zagonsko navitje vklopljeno ?
_________________ Človek,kateri ne dela napak,običajno ne dela nič!!! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.80 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Sob Jul 06, 2013 8:12 am Naslov sporočila: |
|
|
Da ni zagonski kondenzator?
_________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 6.00 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Sob Jul 06, 2013 9:22 am Naslov sporočila: Re: Delovna temperatura elektromotorja - pregrevanje? |
|
|
Saran je napisal/a: |
...Zanima me kakšna je normalna delovna temperatura takšnega motorja.... |
Če sem lahko malo "žleht": normalna delovna temperatura je odvisna od tega, koliko je proizvajalec motorja "šparal". Zdaj pa resno: pomeri tok motorja v prostem teku in ko je obremenjen (videl boš, da so rezultati zanimivi). Če meritev ne odstopa pretirano od podatkov na tablici motorja, najverjetneje nimaš kaj dosti skrbeti (če - med drugim - na tablici piše: 100%ED).
Pravzaprav bi bilo najbolje, da semkaj prilepiš sliko tablice s podatki motorja.
Zelo na grobo. Če:
- imaš napajalno napetost v dovoljenih mejah,
- je z z motorjem in pritiklinami vse v redu in
- motor ni preobremenjen,
se ne bo pregreval. Grel pa se bo. Tudi neobremenjen. Več pa, ko prilepiš sliko napisne tablice.
Aja, pa še to: zagonski kondenzator se greje (!), ko je v funkciji. Če je dlje časa priklopljen, se segreje ponavadi do bridkega konca. Kar ne traja prav dolgo - kakih deset sekund še zdrži, potem pa...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 6.00 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Sob Jul 06, 2013 10:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Na tablici motorja bi moralo biti polje, kjer piše "Is.Cl." (ali nekaj podobnega) in neka črka. Ta črka je koda temperature. Te zanima, kaj ta koda pomeni?
Poglej spodnjo tabel'co, črko (oz. kodo) išči v levem stolpcu (razred). Potem pojdi v vrstici desno - tam pa imaš temperaturo v stopinjah.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Saran Član


Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 16:26 Prispevkov: 729 Aktiv.: 3.66 Kraj: Zasavje
|
Objavljeno: Sob Jul 06, 2013 10:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Motor vsebuje centrifugalno stikalo, ki naj bi tale zagonski kondenzator izklopilo. Ko se motor ustavi ob izklopu iz napetosti, se sliši nekakšen klik v motorju. Predpostavljam, da je to zvok centrifugalnega stikala, ki se zaradi pomankanja obratov ponovno vklopi. Motor je nov in nerabljen. Je od proizvajalca Duchi Motors in je bil kupljen v podjetju Tiba Ljubljana.
6dan8: Motor se zelo greje v obeh primerih - ko je v prostem teku in ko je obremenjen. Tako, da jaz tule ne vidim kak pretiran razlog za meritev toka. Napetost mora biti v mejah, saj je motor mišljen za omrežnih 230VAC. Motor definitivno ne more biti preobremenjen glede na to, da se tudi v prostem teku tako močno greje.
Skila še pride.
_________________ Moja mama je strela, moj fotr je grom. Če hočeš bit moja, prključ se na štrom. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 6.00 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Sob Jul 06, 2013 10:31 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
...Motor se zelo greje v obeh primerih - ko je v prostem teku in ko je obremenjen. Tako, da jaz tule ne vidim kak pretiran razlog za meritev toka. |
Citiram: |
pomeri tok motorja v prostem teku in ko je obremenjen (videl boš, da so rezultati zanimivi) |
Pomeri tok. Zakaj?
1.) Če je motor dober, boš na podlagi meritev ugotovil, zakaj se greje tudi neobremenjen.
2.) Če meritev toka (obremenjenega, ne preobremenjenega motorja) ne odstopa preveč od deklarirane, potem je težava - če je težava - najverjetneje kje drugje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Saran Član


Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 16:26 Prispevkov: 729 Aktiv.: 3.66 Kraj: Zasavje
|
Objavljeno: Sob Jul 06, 2013 1:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Delovni tok (230VAC) skozi motor, ko je ta...
Neobremenjen: 2.86A
Obremenjen: 2.95A
Še slika ploščice z motorja...
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
99.46 KB |
Pogledana: |
2 krat |

|
_________________ Moja mama je strela, moj fotr je grom. Če hočeš bit moja, prključ se na štrom. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.64 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Jul 06, 2013 1:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pa imaš ti priključen delovni in štartni kondenzator, kot piše na tablici. Štartnega seveda preko sklopke.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Saran Član


Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 16:26 Prispevkov: 729 Aktiv.: 3.66 Kraj: Zasavje
|
Objavljeno: Sob Jul 06, 2013 2:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Slike:
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
100.76 KB |
Pogledana: |
16 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
26.28 KB |
Pogledana: |
6 krat |

|
_________________ Moja mama je strela, moj fotr je grom. Če hočeš bit moja, prključ se na štrom. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
silvo22 Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 18:25 Prispevkov: 510 Aktiv.: 2.82 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: Ned Jul 07, 2013 11:46 am Naslov sporočila: |
|
|
Koliko težav z tem čudom...?? Vrži stran in namesti običajen motor....
Zakaj sploh in kakšna je prednost uporabe teh centrifugalnih stikal in preklapljanja kondenzatorjev pri teh malih motorinčkih?
_________________ http://www.youtube.com/user/hscncmachines |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Saran Član


Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 16:26 Prispevkov: 729 Aktiv.: 3.66 Kraj: Zasavje
|
Objavljeno: Ned Jul 07, 2013 12:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nov in nerabljen motor naj vržem stran? Kakšen je to "običajen motor"?
Pomeril sem še napetost na motorju oz. vtičnici. Med časom mirovanja in obratovanja je v obeh primerih inštrument nameril 230VAC. Mislil sem, če imamo slučajno napeljavo slabo, da na motor pride nižja napetost, pa ne bo držalo. Napetost je kar vredu.
_________________ Moja mama je strela, moj fotr je grom. Če hočeš bit moja, prključ se na štrom. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.05 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Ned Jul 07, 2013 1:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saran je napisal/a: |
Nov in nerabljen motor naj vržem stran? Kakšen je to "običajen motor"? |
Ker ima ta motor pri 75 stopinjah še samo 0,29kW uporabne moči. "Običajen motor" bo samo mlačen.
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Saran Član


Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 16:26 Prispevkov: 729 Aktiv.: 3.66 Kraj: Zasavje
|
Objavljeno: Ned Jul 07, 2013 9:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še vedno imam nekaj nejasnosti!
- Zakaj se motor sploh pregreva, glede na to, da je nov/nerabljen? Kaj je razlog? Naslednje vprašanje je posledica tega razloga!
- Na njem pa piše, da je njegova moč max 550W. Če ob prostem teku teče čez tok 2.86A, potem glede na enačbo P=U*I motor troši 657W moči, ko je neobremenjen! Zakaj ima potem napisan maksimalni tok 3.8A? Tako bi trošil 874W moči, kar je krepko čez omejitev. Te številke mi ne gredo v glavo.
- Koliko amperov je normalen tok, ki teče skozi tak motor (0.55kW, 1400RPM), ko ta ni obremenjen?
- Kakšen je to "običajen" motor, ki naj bi ga uporabil namesto trenutnega?
- Kje kupiti tak motor? Pozna kdo še kakšno trgovino v SLO? Jaz poznam samo Tiba Ljubljana.
lp
_________________ Moja mama je strela, moj fotr je grom. Če hočeš bit moja, prključ se na štrom. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.64 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Ned Jul 07, 2013 10:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem na hitro pogledal sliko vezave, ki je sicer slabe kvalitete, ampak se razbere, da je vezava zgornja in da je ok.
Si ti priključeval kondenzatorje ali so že bili?
Tok se tudi meni zdi prevelik, glede na neobremenjen motor. Mogoče ti pa sama sklopka v motorju ne izključi, čeprav glede nato, da jo slišiš očitno deluje. Poizkusi med delovnjam motorja odklopit zagonski kondenzator pa poglej, če bo tok padel.
Kot normalen motor so mislili motor brez zagonskega kondenzatorja in sklopke, torej motor, ki ima le delovni kondenzator. Če pa vzameš 3 fazni motor pa tudi tega ne potrebuješ.
Trgovin z motorji je malo morje, najbolj znana slovenska firma, ki jih če prav vem izdeluje je Elektrkovina na motorjih pa ponavadi piše Elko.
Sicer pa se glede na moje izkušnje ti motorčki malih moči praktično zelo zelo malo grejejo. Tudi pri uporabi frekvenčnika na nizkih obratih in dobri obremenitvi ni nekega hudega gretja.
Sicer pa motor je nov in se pretirano greje, torej nesi nazaj pa bodo povedali ali je ok ali ne.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|