www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Delovna temperatura elektromotorja - pregrevanje?
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Oprema, stroji in orodja
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Saran
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 16:26
Prispevkov: 729
Aktiv.: 3.65
Kraj: Zasavje

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 07, 2013 11:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala ti za odgovore. Bom poskusil, ko bo kaj časa. Kondenzatorji so že bili vgrajeni ob nakupu, motor sem pa kupil cca 3 leta nazaj, tako da verjetno ni več v garanciji, niti računa nimam več. Lahko bi ga sicer nesel na kak servis, pa da malo pogledajo kaj je, samo vprašanje, če se splača. Trifazni motor ne pride v poštev, ker imamo enofazno napeljavo v hiši.

lp

_________________
Moja mama je strela, moj fotr je grom. Če hočeš bit moja, prključ se na štrom.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.36

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 08, 2013 8:07 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Saran je napisal/a:
...teče čez tok 2.86A, potem glede na enačbo P=U*I motor troši 657W moči...

Si prepričan v tole? Ali kar impliciraš, da sta tok in napetost v fazi?

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.54
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 08, 2013 9:55 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lahko potem pri izračunu povprečne oziroma delovne moči računaš takole P=Uef*Ief*cos varfi, katerega imaš podanega na motorju. Ker imajo navitja motorja tudi induktivni karakter, ga ima celoten motor kot breme seveda tudi. Pa tudi, če upoštevaš 0,94 je moč še vedno krepko nad deklarirano maksimalno.
_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
6dan8
Član
Član



Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53
Prispevkov: 1053
Aktiv.: 5.98
Kraj: Goriška

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 08, 2013 10:23 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Delovni tok (230VAC) skozi motor, ko je ta...
Neobremenjen: 2.86A
Obremenjen: 2.95A
Glede na rezultate bi rekel dve stvari:
1.) Da z motorjem (najverjetneje) ni nič narobe in
2.) Da je motor za dano breme močno predimenzioniran.
Saran: motor je, glede na napisno tablico, narejen za trajno obratovanje ("Rtg S1"). Če centrifugalno stikalo ob zagonu ne bi izklopilo, bi zagonski kondenzator že šel rakom žvižgat.
Poskusi pomeriti temperaturo motorja. Verjemi, da zadeve, ki ima 50°C, ne boš držal prav dolgo. 50°C pa je za motor "toliko kot nič" (tekst je z razlogom v navednicah).
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Saran
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 16:26
Prispevkov: 729
Aktiv.: 3.65
Kraj: Zasavje

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 08, 2013 10:34 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Aha, hvala ti to za tole pojasnilo, 6dan8. Zanimalo me je koliko je delovna temperatura takega motorja. Ostali pravijo, da je trenutna temperatura nenavadna in da bi motor moral biti samo malo "mlačen", zato sem razmišljal, da bom res moral kupiti novega. Doubt

Bom pomeril danes, ko pridem domov. Vseeno pa se mi zdi poraba toka nekam visoka pri prostem teku on še to, da je zadeva močno zaudarjala po nekem elektrolitu, ko sem odprl vodotesno škatljo s kondenzatorji. Pa je vredu, da so kondenzatorji na taki temperaturi? Če pogledaš tisto sliko na prejšnji strani, se da opaziti, kot da na levem kondenzatorju nekaj spušča (bela snov, ki je zasušena na kabel).

_________________
Moja mama je strela, moj fotr je grom. Če hočeš bit moja, prključ se na štrom.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Profesor Einstein
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13
Prispevkov: 1437
Aktiv.: 6.28
Kraj: Rogaška Sl.

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 08, 2013 12:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo

Ja preveri kondenzatorje če so še OK, da so kapacitivnosti v tolerancah.

Lahko pa da je res, kot ste že ugotovili, proizvajalec šparal z bakrom in je motor močno magnetno navil in se bo vedno grel...
niso vsi novi motorji izdelani kot v času socializma, ko se je "razmetavalo" z diamanti Smile

Lp.

Darko

_________________
--
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
laura
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48
Prispevkov: 1954
Aktiv.: 10.76
Kraj: Sobota

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 09, 2013 8:49 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Veži zagonski kond. preko stikala in ga izklopi ko se zažene.
_________________
Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
karelkarci
Član
Član



Pridružen-a: Ned 23 Dec 2012 13:15
Prispevkov: 35
Aktiv.: 0.23
Kraj: Martjanci

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 10, 2013 1:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Podati kažejo rared F kar pomeni 155 stpinj temperature maksimalne v praksi se taki el motori nebremejeni grejejo zaradi večjaga magnetnega toka jarmu statorjapri nominalni obremenitvi bi moral delovat bo pa imel večjo temperaturo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Saran
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 16:26
Prispevkov: 729
Aktiv.: 3.65
Kraj: Zasavje

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 10, 2013 4:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Se optavičujem za pozen odgovor. V ponedeljek sem prišel domov in ugotovil, da pri hiši nimamo kakega uporabnega termometra, zato je malo trajalo, da sem si ga sposodil. Takole, po 20 minutah obratovanja motorja v prostem teku se ta segreje na 60°C.

Potem pravite, da je taka temperatura čisto normalna?

_________________
Moja mama je strela, moj fotr je grom. Če hočeš bit moja, prključ se na štrom.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
6dan8
Član
Član



Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53
Prispevkov: 1053
Aktiv.: 5.98
Kraj: Goriška

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 11, 2013 10:30 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Takole, po 20 minutah obratovanja motorja v prostem teku se ta segreje na 60°C. Potem pravite, da je taka temperatura čisto normalna?
Predvidevam, da je teh 60°C končna temperatura (temperatura nekaj časa narašča, potem se stabilizira, tj. ne narašča več)? Za moj okus je to malce pretoplo, a proizvajalci imajo svoje mnenje o tem. Žal. Vsaj zadnja leta. Če si bimetalno zaščito motorja nastavil na nazivni tok motorja (ali celo malce niže), si svoj del opravil.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Saran
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 16:26
Prispevkov: 729
Aktiv.: 3.65
Kraj: Zasavje

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 11, 2013 10:37 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Da, pred uporabo sem pred motor namestil motorsko zaščitno stikalo in ga nastavil na 3.8A, kot piše v navodilah. Verjetno bi tok lahko tudi malce nižje nastavil, glede na to, da motor ni tako obremenjen. Vredu, bom potem kar obstoječi motor uporabljal, pa bomo videli kako se bo odnesel.

lp

_________________
Moja mama je strela, moj fotr je grom. Če hočeš bit moja, prključ se na štrom.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Oprema, stroji in orodja Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
Stran 2 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 10 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group