 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
dusann Neznanec


Pridružen-a: Tor 01 Feb 2011 16:50 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.05 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Pon Sep 23, 2013 12:14 pm Naslov sporočila: Vezava črpalke in termostata |
|
|
Rad bi pravilno naredil povezavo med termostatom in črpalko. Črpalka bo mešala jabolčnik, ker se jabolčnik segreva bi rad, da mi termostat pri 30°C izklopi črpalko. Imam naslednji termostat[url http://www.dixell.co.il/product/XR20CX/_l1/711 ] in črpalko 230V - 5A. Zanima me ali naj uporabim kontaktor, ali lahko črpalko priklopim direktno na termostat?
Dušan
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4770 Aktiv.: 20.10 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Pon Sep 23, 2013 12:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede, da ima termostat 8A rele ne vidim težav z direktnim priklopom
_________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
brum Član


Pridružen-a: Čet 04 Nov 2010 16:33 Prispevkov: 82 Aktiv.: 0.46 Kraj: Kras
|
Objavljeno: Pon Sep 23, 2013 12:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz bi črpalko priklopil preko releja. Sicer pa relejski izhod termostata premore 8A, tako da bi lahko šlo tudi direkt.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dusann Neznanec


Pridružen-a: Tor 01 Feb 2011 16:50 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.05 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Pon Sep 23, 2013 12:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozabil sem omeniti, da obstaja verjetnost da motor črpalke po dolgem mirovanju ne bo mogel zagnati. Ali mi v tem primeru 8A varovalka obvaruje termostat?
_________________ Dušan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 5.99 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Pon Sep 23, 2013 1:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
dusann, katero verzijo termostata pa imaš? Tisto, kjer na linku, ki si ga podal, spodaj pri slikici vezave piše zmogljivost releja "8(3)A"?
Če je to tvoj model, z njim ne boš direktno krmilil motorja. Vsaj ne prav dolgo. Po kmečko: zmogljivost releja je 8A za ohmsko breme; 3A za induktivno breme (kar motor vsekakor je).
Priporočam ti varianto s kontaktorjem, ne pa direktno vezavo motorja na termostat. Pa morebiti še motorsko zaščito za motor.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dusann Neznanec


Pridružen-a: Tor 01 Feb 2011 16:50 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.05 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Pon Sep 23, 2013 1:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Evo še slika termostata.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
660.5 KB |
Pogledana: |
22 krat |

|
_________________ Dušan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 5.99 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Tor Sep 24, 2013 10:21 am Naslov sporočila: |
|
|
Ah, 20(8)A se že bolje sliši. Imam pa nekaj pomislekov:
1.) Če imaš v mislih samo nazivni tok motorja, je eno. Zagonski tokovi pa so nekajkratnik nazivnega... => ustrezno močan kontaktor s tem nima problema.
2.) Če bo priklop naprave fiksen, je eno. Če pa imaš zadevo na vtikač, se lahko zgodi, da rele v termostatu ne bo prekinjal "faze" temveč "ničlo"... => kontaktor ima (vsaj) dva delovna kontakta, preko katerih pelješ napajanje za motor.
3.) Če gledaš najbolj črn scenarij okvare: kaj je lažje zamenjati - rele v termostatu ali kontaktor?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjan.kamensek Član


Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04 Prispevkov: 1029 Aktiv.: 4.99 Kraj: Škofja Loka
|
Objavljeno: Tor Sep 24, 2013 11:36 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaz osebno bi to vezal preko kontaktorja ( klik ) v serijo pa bi dodal tako varovalko v ustreznem ohišju (primer)
S tako vezavo si boš zagotovil, da ne bo kurilo termostata, in zaščitil motor pred pregoretjem, če bo slučajno "zalimalo" črpalko.
Če ti bo ob zagonu kurilo hitro varovalko jo lahko zamenjaš z počasno .
l.p.
Edit: Kolikor sem gledal tvojo pripeto sliko varovalko že imaš, dodaj samo kontaktor pa zadeva mora "špilat".
l.p.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dusann Neznanec


Pridružen-a: Tor 01 Feb 2011 16:50 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.05 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Tor Sep 24, 2013 12:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala vsem sodelujočim za pomoč ! Sem se odločil, da dodam kontaktor varovalko pa že imam.
_________________ Dušan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matej22 Član

Pridružen-a: Čet 29 Dec 2011 16:31 Prispevkov: 88 Aktiv.: 0.54 Kraj: blade
|
Objavljeno: Sre Sep 25, 2013 8:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri priklopu vsakega motorja je treba upoštevati njegov nazivni tok ter način upravljanja. Za vklop motorjev je vedno treba uporabi ustrezen kontaktor (tu gre za upoštevanje ustreznega nazivnega napetostnega nivoja in tokovne zmogljivosti kontaktov9. Releji so praviloma namenjeni za signalizacijo ozioroma pomožne tokokroge 8nazivna napetsot je največkrat 250VAC ; za kontaktorje je ta nivo 690V AC).
Kot zaščitni element v primeru preobremenitve in mogočega kratkega stika v motorju (do določenih tokov predvarovalka ni potrebna) se mora uporabiti motorsko zaščitno stikalo. Izbor tega stkala je pogojen z mčjo motorja . Krmilje kontaktorja je lahko izvedeno preko ustreznega termostatskega stikala. Z omenjeno izvedbo vklopa in zaščite je doseženo ustrezno vključevanje motorja , pomembno pa je tudi to ,da smo v celoti zadostili zahtevam po zaščiti.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 13 Ur
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|