 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
BorisK Član

Pridružen-a: Sre 02 Apr 2008 23:43 Prispevkov: 278 Aktiv.: 1.32 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Nov 10, 2013 2:03 pm Naslov sporočila: Krmilnik za brezkrtačni DC motor |
|
|
Me lahko prosim kakšen poznavalec tematike pravilno usmeri?
Iščem brezkrtačni motor s krmilnikom, katerega lahko naredim tudi sam, če se to sploh izplača (oznake čipov?). Aplikacija bo nekaj takšnega, kot če bi hotel 'omotoriti' otroški voziček. Torej so potrebni nizki vrtljaji, krmiljenje bo prek mikrokontrolerja. Kje naj poiščem ustrezen motor ter krmilnik? Hvala za vsako informacijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Matej79 Član

Pridružen-a: Ned 11 Sep 2011 21:15 Prispevkov: 342 Aktiv.: 2.03 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Ned Nov 10, 2013 2:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
V kakšni modelarski trgovini se bo našlo oboje, tako motor, kot krmilnik. Vendar bodo najverjetneje problem visoki vrtljaji. V tem primeru bi bil skoraj nujno potreben reduktor. Torej bi mogoče bil bolj primeren modelarski servo z vgrajenim krmilnikom in reduktorjem, ali pa celo kak koračnik. Bi bilo pa lažje svetovati, če boš kaj več povedal o aplikaciji. Koliko moči/navora je zaželjenega, kolikšni bi bili vrtljaji, kakšno napajanje si si zamislil, imaš omejitve pri velikosti, .... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BorisK Član

Pridružen-a: Sre 02 Apr 2008 23:43 Prispevkov: 278 Aktiv.: 1.32 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Nov 10, 2013 2:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za odgovor.
Napajanje akumulatorsko, najraje 12V.
Glede aplikacije: Recimo tako, kot da bi hotel vgraditi pogon na en par koles (vsako kolo svoj motor) od otroškega vozička. Tako glede hitrosti vožnje kot tudi obremenitve oziroma natančneje, vožnja bi bila počasna (do nekaj km/h), obremenitev pa do nekaj 10kg). Rad bi imel vpliv na hitrost vožnje, vsaj nekajstopenjska mora biti, za kar bom že poskrbel s svojim krmilnim izhodom. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.83 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Ned Nov 10, 2013 2:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor z 8kg sile na osi in še kak kontroler. Zadeva je pripravljena za uporabo. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Matej79 Član

Pridružen-a: Ned 11 Sep 2011 21:15 Prispevkov: 342 Aktiv.: 2.03 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Ned Nov 10, 2013 2:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj takega bi se recimo dalo uporabit. Napajanje rešiš z 2S liPo/LiIon baterijami, krmiliš s PWM. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
flomaster Član

Pridružen-a: Pet 31 Maj 2013 19:49 Prispevkov: 141 Aktiv.: 0.96
|
Objavljeno: Ned Nov 10, 2013 7:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
8 kg/cm se tebi zdi dovolj? prepričan sem, da je imel BorisK v mislih svojih nekaj 10 kg na dugačen način, kot na 1cm razdalje od centra gredi (tako kot se meri navor). Za ta podatek bomo prosili kar BorisK osebno.
Če bi rad brezkrtačno, vzemi konkreten modelarski brezkrtačnik in dodaj reduktor. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Obelix Član

Pridružen-a: Pon 19 Maj 2008 13:59 Prispevkov: 1881 Aktiv.: 9.02 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Ned Nov 10, 2013 7:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
flomaster je napisal/a: |
Če bi rad brezkrtačno, vzemi konkreten modelarski brezkrtačnik in dodaj reduktor. |
Simpatičen predlog. Me pa zanima, če je kdo to v praksi realiziral. Modelarski brezkrtačnik in reduktor. Pa ne v stilu vzameš to in to in to pa je.
Konkretna izvedba. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BorisK Član

Pridružen-a: Sre 02 Apr 2008 23:43 Prispevkov: 278 Aktiv.: 1.32 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Nov 10, 2013 8:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala vsem za odgovore. Tisti motor od ElGrigona se mi zdi zanimiv, čeprav ni brezkrtačni in ima le 70 rpm, sem pa brez težav našel podobnega s 300 rpm, kar je po hitri kalkulaciji nekje primerno.
Z nekaj 10kg sem mislil breme, ki je naloženo v vozičku. Vsekakor si bom vzel čas in tematiko še preučeval, dodatni komentarji pa so tudi še zmeraj zaželeni. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.83 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Ned Nov 10, 2013 8:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
2×8kg/na vsakem kolesu motor, je 16kg skupne sile na oseh, kar se mi zdi za pomoč pri otroškem vozičku dovolj.
Večje robustnejše zadeve za seboj potegnejo tudi konkretne kontrolerje in konkretne baterijske pakete in velik finančni zalogaj.
Motorje na oseh bi moral še sinhronizirati s prednjimi kolesi glede na smer levo/desno. Tukaj bi montiral kak stereo potenciometer, ki bi avtomatsko krmilil vsak kontroler in hitrosti na vsaki osi. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.95
|
Objavljeno: Ned Nov 10, 2013 8:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne dajaj notri motorčka, ki ima nazivni tok 0,5A. To ni nič.
Rabiš vsaj dva 50 ali 100W motorčka. _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Matej79 Član

Pridružen-a: Ned 11 Sep 2011 21:15 Prispevkov: 342 Aktiv.: 2.03 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Ned Nov 10, 2013 8:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Z dvema ročkama na ročaju vozička (recimo kratke zavorne ročke od kolesa, za vračanje skrbi vzmet) in dvema drsnima uporoma rešiš tudi smer levo/desno. S 300rpm boš direktno poganjal kolesa vozička? Donovan Baley ti bo težko sledil. Kako velika so kolesa, boš pogonske motorje montiral direknto na osi koles? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.96
|
Objavljeno: Ned Nov 10, 2013 9:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
@BorisK:
Najprej naredi domačo nalogo in napiši, kako močan motor potrebuješ. Ker bosta 2 motorja, dobljeno moč deli na pol.
Da določiš moč motorja, moraš najprej poznati svoje želje:
Voziček z maso ___kg, naj se bo sposoben z maksimalno hitrostjo ___m/s ali ___km/h peljati v hrib z naklonom ___stopinj.
Vse potrebne formule imaš tukaj:
http://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?p=300212&highlight=#300212
in tukaj:
http://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?p=295797&highlight=#295797
Za kot vzpona rabiš še sinusno funkcijo.
Ko boš poznal mehansko moč motorja in hitrost vrtenja koles, prikroži nazaj na forum, da najdemo ustrezen krmilnik za ___A pri 12V in ustrezno kombinacijo motorja ter reduktorja, da bodo pri dani napetosti hitrosti vrtenja ustrezne. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BorisK Član

Pridružen-a: Sre 02 Apr 2008 23:43 Prispevkov: 278 Aktiv.: 1.32 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Nov 11, 2013 11:11 am Naslov sporočila: |
|
|
Takole, kalkulacija mi pokaže 50W za vsak motor ter 170 rpm. Vrednosti so približne, za velikost koles še nimam točnega podatka, ampak približno pa bo že.
Do zdaj sem delal s krtačnimi motorji, katere se prek H mostička s PWM lepo krmili. Za brezkrtačne pa moram princip še malo naštudirati. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BorisK Član

Pridružen-a: Sre 02 Apr 2008 23:43 Prispevkov: 278 Aktiv.: 1.32 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Nov 19, 2013 11:31 am Naslov sporočila: |
|
|
Obujam tole temo.
Igo, sledil sem tvojim smernicam. Izhodiščni podatki so: želena hitrost do 1.4m/s, teren bo raven in gladek, ocenjena potisna sila 50N, velikost koles še ni točno znana, recimo pa premer 15cm, kar pomeni 3 obrate na sekundo oz. 180rpm.
Skupna moč P = 70W oz. 35W po motorju, če sta dva. En (slab sicer) približek temu je:
http://www.ebay.com/itm/Powerful-High-Torque-DC-12V-160RPM-Gear-Motor-buySAFE-/250673399849?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a5d4c8829
Konstrukcijo si predstavljam tako, da je vsako od dveh koles fiksno pritrjeno na os svojega motorja. Želja je, da se da voz porivati tudi ročno, kar predstavlja problem pri uporabi reduktorja.
Imam že popolnoma narejen odprtozančni PWM krmilnik, če je motor krtačni, ga lahko uporabim. Vidim možnosti:
1. Krtačni motor z reduktorjem. Pojavi se problem ročnega potiskanja (zaradi reduktorja).
2. Krtačni motor brez reduktorja. Krmiliti ga moram na nizkih obratih, kar pomeni velik upad moči. To bi mogoče rešil z zaprtozančnim krmiljenjem (kar mi sicer ne diši, ker sem že tako v časovni stiski). Ali pa vzamem toliko predimenzioniran motor, da bi ga lahko uporabil tudi pri nizkih obratih in pri odprti zanki? Se pa seveda pojavi problem velikosti, teže in cene.
3. Brezkrtačni motor. Kot mi je znano, ta tudi brez reduktorja ne bi imel problema z močjo pri nizkih obratih? Problem je s krmiljem, moral bi ga pač narediti na novo.
Zdaj pa je vprašanje, katero smer naj uberem in kam pogledati za ustrezen motor. Gre za nekakšen prototip, tako da so sprejemljiva tudi manjša odstopanja (recimo pri največji hitrosti).
Hvala za sugestije.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.69 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Tor Nov 19, 2013 1:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kupiš dva modelarska brezkrtačna kompleta ter jima pošilja PWM signal, elektriko spuščaš pa preko releja, da bi varčeval z baterijo. Če potrebiješ pogon samo v eno smer, potem bo dober, že esc, ki se uporablja za letalske modele. Kakšen reduktor z majhnim razmerjem, še zmeraj nebo škodil, moraš pač dobiti takega, ki ga z lahkoto premikaš. Recimo planeratni ima lahko samo dva zobnika, manjši na motorju in večji notranji zobnik v ohišju planetarnega prenosa. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 9 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|