 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
trofeal Član

Pridružen-a: Pon 11 Nov 2013 17:32 Prispevkov: 53 Aktiv.: 0.38 Kraj: Ormož
|
Objavljeno: Pon Nov 11, 2013 6:37 pm Naslov sporočila: Zadji brisalec - ne deluje |
|
|
Pozdravljeni.
Že od lanskega leta mi na avtu ne dela več zadnji brisalec. Ker se je začelo slabo vreme, sem se odločil, da bom zadevo malce raziskal in poskušal brisalec usposobiti.
Začel sem pri varovalkah. Varovalka v elektro - omarici je za brisalce (wisher) samo ena ( 20A), in je cela. Nato sem vzel na prtljažniku na vratih tapeto dol, ter pogledal konektor, ki gre na motorček. Dal sem kontakt, vključil brisalce in zadnji brisalec, z multimetrom sem izmeril, če sploh pride štrom na konektor. Ker na konektorju ni bilo štroma sem iskal dalje.
Odstranil sem tisto gumo vmes med prtljažnikovimi vrati, v kateri so kabli, ki gredo v zadnja vrata.
http://hopsasa/?W/Kb/2vLEejoh/slika0460.jpg
Tam sem našel dva kabla, ki sta preščipnjena. Nato sem z multimetrom izmeril, če pride štrom do priščipnjenega mesta. Tudi do tu štroma ni.
Poizkusil sem, kako se "obnašajo" kabli, od priščipnjenega mesta pa do konektorja. Multimeter sem nastavil na diodo (multimeter bo zapiskal, če je kabel cel). Ko sem na priščipnjenem mestu tam med vrati dal multimeter na modri kabel, je na konektorju zapiskalo na črnem. Ko pa sem dal na preščipnjenega rdeče - zelenega pa je zapiskalo na konektorju na modrem in rdeče - zelenem.
Tako mi sedaj ni več čisto nič jasno. Takole zgleda konektor:
http://hopsasa/?6/re/4pXoTcNd/fotografija0444.jpg
Zanima me tudi, kako najenostavneje preveriti, če motorček dela? Slika motorčka:
http://hopsasa/?3G/Vz/1Lp4afAA/fotografija0459.jpg
http://hopsasa/?2v/11w/3qhUY44v/fotografija0450.jpg
Po mojem mnenju, tudi če je kabel preščipnjen, bi moral biti štrom vsaj do preščipnjenega mesta, ko vključiš brisalce. Ali se motim?
Zanima me, tudi kateri kabel je kaj? Črni masa, rdeči (+), kaj pa ostala dva?
Zraven motorčka je privijačen tudi nekakšen kos elektronike (zgleda ko nekakšen regulator napetosti...) Na to elektroniko sta priključena dva kabla, črni in rdeče - moder. Verjetno ta kos elektronike ne more biti zanič, saj ni niti štorma do tam vmes med prtljažnimi vrati, ko so kabli preščipnjeni.
Zanima me še, ali imajo brisalci tudi kakšen rele? Posebej rele za zadnje brisalce? Prednji brisalci namreč delajo normalno.
Zelo rad bi usposobil ta zadnji brisalec, da me ne bo več nerviral ob slabem vremenu.
Že v naprej se Vam najlepše zahvaljujem za vaše mnenje, pomoč in odgovore.
Hvala vsem.
Lep pozdrav.
Aleš.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
int47 Član


Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10 Prispevkov: 2104 Aktiv.: 8.88 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Nov 11, 2013 6:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Preveri vse varovalke. Pogosto so razlike med navodili in dejanskim stanjem.
Nekateri avtomobili imajo (so imeli) do motorčka napeljan samo +. - je vezan na vrata prtljažnega prostora. Tok teče skozi tečaje vrat. Čez čas brisalec in gretje zadnje šipe prenehata delovati.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trofeal Član

Pridružen-a: Pon 11 Nov 2013 17:32 Prispevkov: 53 Aktiv.: 0.38 Kraj: Ormož
|
Objavljeno: Pon Nov 11, 2013 7:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Torej bom preveril kar čisto vse varovalke.
Tudi če - (minus), teče preko tečjev prtljažnih vrat, takoj po vključitvi zadnjega brisalca ni štroma ne do konektorja, ne do tam, ko so kabli preščipnjeni...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marsovcek Član

Pridružen-a: Pet 08 Jun 2012 11:27 Prispevkov: 160 Aktiv.: 1.01 Kraj: Okolica Celja
|
Objavljeno: Pon Nov 11, 2013 7:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
O katerem vozilu teče beseda? Varovalka za sprednje in zadnje brisalce je sicer pogosto ločena; preveri obe. Signal gre seveda preko releja, ki se ponavadi nahaja nekje blizu varovalk v kabini (lahko poslušaš kje klika rele za sprednje brisalce, tisti za zadnje je potem zelo blizu).
Glede zmede v inštalaciji mi iz napisanega ni najbolj jasno. Načeloma bi morale biti precvikane žice v stiku z enakobarvnimi v konektorju . Če si tako ali tako snel tapeto zadnje havbe, lahko tudi "do konca" razkoplješ instalacijo med brisalcem in pregibom.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trofeal Član

Pridružen-a: Pon 11 Nov 2013 17:32 Prispevkov: 53 Aktiv.: 0.38 Kraj: Ormož
|
Objavljeno: Pon Nov 11, 2013 7:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Avto je Nissan Sunny 1.4 slx, letnik 1994...
Kolikor sem gledal, varovalka je samo ena. Ne vem, pa če je za sprednje in zadnje posebej varovalka... Na pokrovu varovalk piše za samo eno varovalko wisher. Bom pa pregledal tudi ostale.
Zraven elektro omarice so nekakšni releji ja... so pa tudi pri motorju dve omarici z releji. Torej moram najprej poiskat rele za sprednje brisalce, v bližini se nahaja za rele za zadnje.
Tudi meni ta zmeda s kabli ne gre skupaj... Kabli so napeljani po celotni zadnji havbi, če jih hočem potegniti ven iz zadnje havbe, bi moral odcvikat konektor, da bi kabli šli skozi luknjo... Konektorja pa najraje ne bi cvikal.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Pon Nov 11, 2013 7:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kateri avto pa?
Ce si te srece, da se tvoj avto znajde v Autodati med tistimi, ki imajo v bazi podatkov vse sheme, ti jo lahko pripopam - razpored varovalk zna biti presenetljivo drugacen od sklepanja po proizvajalcevih navodilih...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trofeal Član

Pridružen-a: Pon 11 Nov 2013 17:32 Prispevkov: 53 Aktiv.: 0.38 Kraj: Ormož
|
Objavljeno: Pon Nov 11, 2013 8:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Avto je Nissan Sunny 1.4 slx 16V, letnik 1994...
Prosim za shemo AutoDate, če je v bazi podatkov.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BojanR Član

Pridružen-a: Tor 08 Apr 2008 9:52 Prispevkov: 693 Aktiv.: 3.31 Kraj: Vnanje Gorice
|
Objavljeno: Pon Nov 11, 2013 8:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede na to, da je tvoj avto letnik 94 je zelo verjetno, da je os brisalca zaribala.
To se pri zadnjih brisalcih, ker niso toliko v uporabi rado zgodi.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trofeal Član

Pridružen-a: Pon 11 Nov 2013 17:32 Prispevkov: 53 Aktiv.: 0.38 Kraj: Ormož
|
Objavljeno: Pon Nov 11, 2013 8:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi če bi os brislaca zaribala, ali bi motorček bil fuč, bi štrom na konektorju moral biti...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilnev77 Član

Pridružen-a: Sob 30 Jan 2010 13:09 Prispevkov: 114 Aktiv.: 0.61 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Tor Nov 12, 2013 12:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Na strani 8 desno spodaj je v načrtu
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
3219 Nissan Sunny.pdf |
Velikost datoteke: |
1015.81 KB |
Downloadano: |
27 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Tor Nov 12, 2013 8:34 am Naslov sporočila: |
|
|
No fino da si nasel.. Autodata namrec nima niti ene sheme od Sunnyja..
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gorazdkop Član

Pridružen-a: Ned 28 Dec 2008 12:19 Prispevkov: 145 Aktiv.: 0.72 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Tor Nov 12, 2013 8:37 am Naslov sporočila: |
|
|
sicer ti ne morem pomagat z nasvetom za odpravo težave. imam pa doma delujoč motorček (oz. komplet) iz moje almere l98. na pogled zgleda isti. pa tudi kak rele, ročka ali konektor bi se našla. zs če boš rabil
lp
edit: sem bil prehiter. ko sem malo poguglal sem ugotovil, da ni ravno isti. imam ga pa, če slučajno rabiš
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
daab Neznanec

Pridružen-a: Pet 26 Jul 2013 22:16 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.06 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Nov 12, 2013 10:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri meni je bilo zelo podobno,pregledano vse po vrsti:najprej sam motorček-deluje,celoten kabel-nikjer prekinjen,stikalo volana-deluje. Na koncu bilo ugotovljeno,da računalnik vozila ne pusti toka motorčku. Popravilo plate računalnika pri avtoelektričarju oz. elektroniku. Pa avto ni bil neka novejša,super duper limuzina,ampak kombi letnik 2002.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trofeal Član

Pridružen-a: Pon 11 Nov 2013 17:32 Prispevkov: 53 Aktiv.: 0.38 Kraj: Ormož
|
Objavljeno: Tor Nov 12, 2013 10:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala vsem zaenkrat za pomoč. Čez vikend ko bo več časa, bom zadevo pogledal še enkrat skozi. Pa vam seveda javim, če bom kaj pogruntal.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trofeal Član

Pridružen-a: Pon 11 Nov 2013 17:32 Prispevkov: 53 Aktiv.: 0.38 Kraj: Ormož
|
Objavljeno: Pon Nov 25, 2013 9:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tako, zadeva rešena.
Preglodane kable sem zalotal. Imeli ste prav, res sta za sprednji in zadnji brisalec ločeni varovalki.
Je pa bil polek teh dveh kablov preglodan še eden... In ta je bil naslonjen na maso. Ko sem vklopil brisalec, je vedno znova pregorela varovalka. Po petih skurjenih varovalkah sem videl, da je pregodan še eden. Zalotal še tistega in zadeva dela.
Je pa sedaj problem, da ne dela tisto, ki šprica po zadnji šipi... Ko vklopiš na stikalu da bi pošpricalo, se brisalec sicer vklopi, vendar šprica pa ne. Niti se ne sliši da bi pumpica oz. črpalka sploh delala. Je možno, da je črpalka šla rakom žvižgat?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|