 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Vajdo Član


Pridružen-a: Čet 23 Sep 2004 23:06 Prispevkov: 1088 Aktiv.: 4.59 Kraj: Ribnica
|
Objavljeno: Sre Nov 27, 2013 3:33 pm Naslov sporočila: 3f motor priklop |
|
|
Imam motor, s sledečo tablico.
Motor dela v vezavi zvezda-trikot.
Glede na podatke tablice, takšen motor, naj nebi delal v zv-tr vezavi.
Ali se motim?
Na kolikšen tok nastaviti motorsko zaščito?
http://s2.mojalbum.com/275982_17779480_21297478/motor/21297478_z.jpg _________________ Lep pozdrav, Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.93 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Nov 27, 2013 3:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Verjetno je bil previt, tablica je očitno popravljena. Če je motor za 380V v trikotu, potem ga lahko poganjaš zvezda- trikot. Glede zaščite bo težje. Vzami tokovne klešče, ter izmeri tok. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frke Član

Pridružen-a: Ned 18 Sep 2005 14:41 Prispevkov: 212 Aktiv.: 0.89 Kraj: Logatec
|
Objavljeno: Sre Nov 27, 2013 4:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če bi bil motor res tak, kot piše na tablici, potem ga na našem trifaznem omrežju ne bi mogel vezati v sistem zvezda/trikot.
Tudi jaz se pridružujem mnenju, da je bil previt.
Glede zaščite preveri kakšen tok vleče ko je obremenje in tako nastavi zaščito |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.41
|
Objavljeno: Sre Nov 27, 2013 4:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Od kdaj se pa zaščita nastavlja glede na tok, ki ga motor vleče? Nehajte pisat neumnosti... _________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.93 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Nov 27, 2013 5:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
gumby je napisal/a: |
Od kdaj se pa zaščita nastavlja glede na tok, ki ga motor vleče? Nehajte pisat neumnosti... |
Potem pa TI napiši kako to storiš na motorju, ki nima tablice?
Tale motor je bil očitno previt, glede na to, da je tablica popravljena. Tok se v tem primeru lahko določi le v ustrezni delavnici- previjalnici na testnem stolu.
Po nazivnem toku gre sklepat, da gre za okrog 7KW motor. Za tak motor vezan v trikot 400V bo nazivni tok tam okrog 15A . Prva stvar, ki jo vedno najprej preverim na motorju, kjer se pojavijo težave je tok. V koliko je tok ob obremenitvi vsaj 10% nižji kot je nazivni in je simetričen na vseh fazah smatram, da je z motorjem vse ok. Torej bi zaščito na motorju za katerega nimam točno podatkov nastavil na ca 10% več izmerjenega ob obremenitvi.
V danem primeru bi sam nastavil bimetal na 15A. Potem bi za kontrolo pomeril tok ob polni obremenitvi.
PS
Gumby, očitno delam neumnosti že 30 let  _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.41
|
Objavljeno: Sre Nov 27, 2013 6:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Piše na tablici... 9HP (kar znese slabih 7kW) in 14.nekaj A. _________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Vajdo Član


Pridružen-a: Čet 23 Sep 2004 23:06 Prispevkov: 1088 Aktiv.: 4.59 Kraj: Ribnica
|
Objavljeno: Čet Nov 28, 2013 11:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor je delal in tudi dela v vezavi zvezda trikot. Samo po podatkih na tablici, mi ni bilo čisto jasno. Tok bom pomeril s kleščami, ni problema ter nastavil 10% več. Zagon je kar težak, vendar so v delavnici avtomatske varovalke razreda C in na 16A se normalno zažene in dela. Do sedaj so bile na stroju varovalke starega tipa 63A , in sedaj bom namesto varovalk, na to mesto dal motorsko zaščito. Vtičnica ostane na C16A, oz na C20A.
tako pa zgleda zagon
http://www.youtube.com/watch?v=XzxELhqJt5c&feature=youtu.be _________________ Lep pozdrav, Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matej22 Član

Pridružen-a: Čet 29 Dec 2011 16:31 Prispevkov: 88 Aktiv.: 0.54 Kraj: blade
|
Objavljeno: Pet Nov 29, 2013 8:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Moč motorja je lahko podana v HP ali kW. Po tablici sodeč je moč tega motorja 9HP kar pomeni 6,6kW. Podana je nazivna napetost 380V ;očitno gre za zelo star motor.
Nazivni tok pri polni obremenitvi je definiran s podatki o napetosti, moči, faktorju moči in izkoristku. Na slikai tablice vseh potrebnih podatkov ni , ja pa podan tok 14,45A. Za zaščito motorjev se ne uporablja avtomatskih varovalk (neodvisno od kategorije B,C,D..) ampak ustrezno zaščitno stikalo. Varovalke v sistemu so za namen zaščite kablov in ostale instalacijske opreme in ne za direktno zaščito porabnika. Motorsko zaščitno stikalo ščiti motor v primeru preobremenitve in tudi v primeru mogočega kraktega stika. Motorsko zaščitno stikalo omogoča tudi ustrezno tokovno nastavitev glede na moč oziroma tok motor. V tvojem primeru se uporabi stikalo z območjem 10-16A ,tokovna značka se nastavi v zgornji polovici , kar ustreza. Motor bo tako ustrezno varovan. S stikalom bo rešena zaščita ne bo pa urejen zagon. Ker to kar pišeš ne pove jasno kako je z zagonom (je deloval itd..) podaj več informacij na osnovi katerih bo možno definirati oziroma predlagati ustrezen stik in princip zagona. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.41
|
Objavljeno: Pet Nov 29, 2013 9:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lahko imaš kombinacijo kratkostične zaščite + bimetala. V tem primeru je nastavitev bimetala odvisna od vezave (največkrat je ta vezan za mrežnim kontaktorjem in se nastavi na 0,58xIn motorja). Imaš tudi posebno vezavo za zelo težke (dolge) zagone, kjer je bimetal postavljen tako, da v času zagona čez njega ne teče tok. Slabost te vezave je pa ta, da motor nima zaščite proti preobremenitvi v času zagona... _________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Vajdo Član


Pridružen-a: Čet 23 Sep 2004 23:06 Prispevkov: 1088 Aktiv.: 4.59 Kraj: Ribnica
|
Objavljeno: Pet Nov 29, 2013 11:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
matej22 je napisal/a: |
Moč motorja je lahko podana v HP ali kW. Po tablici sodeč je moč tega motorja 9HP kar pomeni 6,6kW. Podana je nazivna napetost 380V ;očitno gre za zelo star motor.
Nazivni tok pri polni obremenitvi je definiran s podatki o napetosti, moči, faktorju moči in izkoristku. Na slikai tablice vseh potrebnih podatkov ni , ja pa podan tok 14,45A. Za zaščito motorjev se ne uporablja avtomatskih varovalk (neodvisno od kategorije B,C,D..) ampak ustrezno zaščitno stikalo. Varovalke v sistemu so za namen zaščite kablov in ostale instalacijske opreme in ne za direktno zaščito porabnika. Motorsko zaščitno stikalo ščiti motor v primeru preobremenitve in tudi v primeru mogočega kraktega stika. Motorsko zaščitno stikalo omogoča tudi ustrezno tokovno nastavitev glede na moč oziroma tok motor. V tvojem primeru se uporabi stikalo z območjem 10-16A ,tokovna značka se nastavi v zgornji polovici , kar ustreza. Motor bo tako ustrezno varovan. S stikalom bo rešena zaščita ne bo pa urejen zagon. Ker to kar pišeš ne pove jasno kako je z zagonom (je deloval itd..) podaj več informacij na osnovi katerih bo možno definirati oziroma predlagati ustrezen stik in princip zagona. |
To kar pišeš mi je jasno. Kako in kaj ščiti motor, kako se varuje vodnike in tudi kako nastaviti motorsko zaščito tudi. Zmedla me je tablica, ki je bila popravljena in očitno motor previt.
Motor se preklaplja z ročnim stikalom zvezda-trikot, kar sem tudi napisal en post pred tabo, prav tako sem napisal da smo za test priklopili motor na 16A varovalko, in je zagon bil ok. Fiksno bo pa priklopljen na 20A varovalke ter 4mm2 kabel. Nisem pa vedel na kolikšen tok naj nastavim mz glede na zmedo na tablici. Pa varovalke 63A ki so na stroju, bom nadomestil z mz, ker te varovalke v motorju so itak odveč.
Hvala za odgovore in razrešitev nejasnosti. _________________ Lep pozdrav, Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
T0RN4D0 Član

Pridružen-a: Sob 15 Mar 2008 23:58 Prispevkov: 86 Aktiv.: 0.41 Kraj: Sevnica
|
Objavljeno: Pet Dec 20, 2013 7:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
LP, se bom kar v to temo priklučil, ko ravno naslov ustreza.
Sosed je nabavil rabljen cirkular z 10kw motorjem, jaz sem se javil pa za priklop (montaža 3F vtičnice ter menjava dotrajanjih kablov).
Kakšne varovalke priporočate za takšen motor? Sedaj ima 3x16 in pri preklopu v trikot izklopi (če ni kaj narobe priklopljeno*). Predvidevam da ne bi škodilo 25A, ampak ne vem kakšne kable ima potegnjne iz glavne omarice, upam da ne 2.5, čeprav je tudi to možno. Kaj storiti v takšnem primeru, se lahko pojavi težava s kabli če bi samo menjal varovalke za 20 ali 25A? Glede na to da je problem bolj pri vklopnem toku kot stalni obremenitvi, ne pričakujem kakšnih težav, ali?
*Motor ima priklop izveden s pomočjo končarjevega grebenastega stikala (4G 40-12-PK). Kable sem povezal enako kot so bili, sheme vezave prej še nisem imel, upam da ni že prejšnji mojster kaj zamočil. Po kratkem iskanju mislim da pride v poštev vezava na 31 strani tega dokumenta; http://admin.koncar.hr/ML/BACKEND/dokumenti/grebenaste-gn-gf-4g-gx.pdf ?
Sem že malo dolg, ampak vseno še bonus vprašanje; mislite da bi bilo smiselno vgradit tudi motorno zaščito? Zadeva bo sicer bolj malo v uporabi, pa tudi pri uporabi bo vedno nekdo zraven. Je v tem primeru smiselno, ali bolj za lepoto? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.88 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pet Dec 20, 2013 8:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kabel 4mm*2, varovalke 25A ter motorska zaščita 20-25A, nastaviš na nazivno motorja, to je okoli 20A. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
JTratar Član


Pridružen-a: Pon 08 Nov 2010 21:17 Prispevkov: 205 Aktiv.: 1.15 Kraj: ivančna gorica
|
Objavljeno: Pet Dec 20, 2013 8:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
vsaj 4mm2, bolje 6.
Kaj pa bo žagal s tako močnim cirkularjem? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.88 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pet Dec 20, 2013 8:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lahko potegne tudi 300*2, da bo ziher  _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
T0RN4D0 Član

Pridružen-a: Sob 15 Mar 2008 23:58 Prispevkov: 86 Aktiv.: 0.41 Kraj: Sevnica
|
Objavljeno: Pet Dec 20, 2013 9:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vem da je več bolje, in kako bi moralo bit, problem je ker je napeljava že pod asfaltom in mislim da nimajo zadev v ceveh. V končni fazi pa po eni fazi tudi ne gre kak strašen tok, da bi rabil 6^2. Bom pogledal kaj je v omarici, verjetno najbolje da zadevo poženem in malo pomerim kaj dela napetost in kakšen tok dejansko vleče.
Sicer gre pa za žamar z vozičkom, uporabljal se bo za paranje desk, fosnov, mogoče kakšnega špirovca itd. 10kw se morda sliši veliko, ampak če hočeš da takšne zadeve delajo brez jamranja in pregrevanja je kar pravšnja moč. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 493 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|